قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

دو روش ساده برای تعیین سایز النگو و دستبند + جدول راهنما

0 914

تعیین سایز النگو و دستبند، یکی از چالش‌هایی است که هنگام خرید زیورآلات با آن روبرو می‌شویم. اما اگر قصد داشته باشیم جواهرات را به صورت اینترنتی انتخاب و خریداری کنیم یا بخواهیم برای یکی از عزیزانمان هدیه‌ای تهیه کنیم، ماجرا سخت‌تر می‌شود؛ چون به سایز دقیق النگو یا انگشتر نیاز داریم. در این مطلب قرار است دو روش ساده برای تعیین سایز النگو و دستبند طلا را به شما معرفی کنیم. اگر می‌خواهید روش تعیین سایز انگشتر را هم بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی چگونه سایز انگشتر را پیدا کنیم را در بلاگ طلاباش مطالعه کنید.

راهنمای تعیین سایز النگو

همین حالا که دست به کار شده‌اید تا سایز النگو و دستبند خود را پیدا کنید، آن را جایی یادداشت کنید تا موقع خرید یا سفارش زیورآلات محبوبتان به مشکل برنخورید و با خیال راحت، عدد دقیقی که به عنوان سایز النگو به دست آورده‌اید را به فروشگاه اعلام کنید. البته که مثل هر چیز دیگری، سایز النگو هم با افزایش یا کاهش وزن شما تغییر خواهد کرد.

روش اول

تکه‌ای کاموا یا روبان بردارید. نوک انگشت شست و انگشت کوچک دستتان را به هم بچسبانید و تکه روبان را دور پهن‌ترین قسمت از دستتان (که همان قسمت استخوان‌های متصل‌کننده‌ی انگشت‌ها به روی دست شماست) حلقه کنید و این بخش از روبان یا کاموا را با خودکار علامت بزنید. بهتر است چند بار این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید پهن‌ترین قسمت دست را برای اندازه‌گیری انتخاب کرده‌اید. اندازه‌گیری سایز النگوی بچه‌ها هم با همین روش ساده ممکن است. انگشت شست کودک را داخل دستش جمع کنید و پهن‌ترین قسمت دست او از بیرون را با کاموا یا روبان اندازه بگیرید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

 

حالا روبانی که روی آن علامت زده‌اید را باز کنید و با خط‌کش، طول ابتدای روبان تا قسمت انتهایی که علامت‌ زده‌اید را اندازه بگیرید. وقت آن است که عددی را که به دست آورده‌اید، با جدول راهنمای سایز النگو، که در پایین به شما معرفی کرده‌ایم، تطبیق دهید.

روش دوم برای تعیین سایز النگو

اگر النگوی دیگری در خانه دارید که سایز آن مناسب مچ دست شماست، کار تعیین سایز النگو بسیار ساده می‌شود! النگوی اندازه را بردارید و آن را روی خط‌کش بگذارید. باید قطر داخلی النگو را اندازه‌گیری کنید. این قطر داخلی، اندازه‌ی پهن‌ترین قسمت از دست شماست! عددی که با خط‌کش به دست آورده‌اید را با جدول تعیین سایز النگو تطبیق دهید. این اعداد دقیق هستند و می‌توانید با خیال راحت به آن‌ها اعتماد کنید.

راهنمای تعیین سایز النگو بچگانه

اندازه‌گیری سایز النگوی بچه‌گانه با هر دو روشی که گفتیم ممکن است. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید سایز مچ دست کودک را اندازه بگیرید، چند نکته‌ی ساده و عمومی وجود دارد که برای شما مفید خواهد بود. یادتان باشد این ابعاد، به صورت تقریبی است و در مورد کودکانی کاربرد دارد که ابعاد بدن آن‌ها مشابه هم‌سن‌های خود باشد.

اندازه‌ی دست کودک 6 ماهه تقریباً 10 سانتی‌متر است.

اندازه‌ی دست کودک 6- 12 ماهه تقریباً 11.5 سانتی‌متر است.

اندازه‌ی دست کودک 12- 24 ماهه تقریباً 13 سانتی‌متر است.

اندازه‌ی دست کودک 2- 5 ساله تقریباً 14 سانتی‌متر است.

اندازه‌ی دست کودک 6- 8 ساله تقریباً 15 سانتی‌متر است.

اندازه‌ی دست نوجوان 9- 13 ساله تقریباً 16.5 سانتی‌متر است.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره زنانه

 

روش اندازه‌گیری سایز دستبند

تعیین سایز دستبند کار بسیار ساده‌ای است. برای تعیین سایز دستبند، شما باید اندازه‌ی مچ دست‌تان را پیدا کنید.

قدم اول: از یک متر پارچه‌ای پارچه‌ای استفاده کنید یا تکخ‌ای روبان یا کاموا بردارید. متر را دور مچ دست‌تان بپیچید. منظور از مچ دست جایی است که استخوان برجسته‌ی مچ را می‌توانید لمس کنید. دستبند شما قرار است به طور طبیعی در این قسمت از دست قرار بگیرد. اگر متر پارچه‌ای در دسترس ندارید، روبان یا کاموا را دور مچ دست بپیچید و ابتدا و انتهای قسمتی که نشان دهنده‌ی اندازه‌ی مچ است را با ماژیک یا خودکار علامت بزنید.

قدم دوم: بعد این فاصله را به کمک خظ‌کش اندازه‌گیری کنید. حالا ابعادی که به دست آورده‌اید را با جدول تعیین سایز دستبند تطبیق بدهید.

وقتی قصد دارید از زیورآلات استفاده کنید، مهم است که حتماً به سراغ مدل‌هایی بروید که با سایز بدن شما تناسب دارند تا هنگام استفاده از آن‌ها، به بدن‌تان فشار نیاید یا اینکه آنقدر گشاد نباشند که از دست شما بیرون نیفتند. حتماً با این روش‌های ساده سایز النگو و دستبند را پیدا کنید. اگر قصد کاهش یا افزایش وزن دارید هم یادتان باشد که پیش از خرید زیروآلات دوباره ابعاد بدن را چک کنید. پیشنهاد می‌کنیم به سایت طلاباش سری بزنید و از جدیدترین مدل‌های النگو و انگشتر دیدن کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.