قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

ترفندهای خانگی باز كردن گره گردنبند

0 17,362

باز كردن گره گردنبند کار چندان آسانی نیست، مخصوصاً اگر زنجیر گردنبند بلند و ظریف باشد که این کار سخت‌تر هم می‌شود. گاهی در زمان باز کردن زنجیر دچار خطاهایی می‌شویم که باعث تنگ‌تر شدن گره می‌شود. حتی ممکن است تلاش‌هایمان اثر عکس داشته و منجر به پاره شدن زنجیر گردنبند شود. در چنین مواقعی است که باید بدانیم چگونه گره گردنبند طلا یا گردنبند نقره را باز کنیم تا آسیبی به آن وارد نشود.

ما در این مطلب چند روش کاربردی و ایمن برای باز کردن انواع گره‌های گردنبند را نوشته‌ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرار بگیرد. پس تا انتها همراه ما باشید.

چگونه گره گردنبند طلا یا نقره را باز کنیم؟

برای باز گردن گره انواع گردنبندهای زنجیری چندین روش با ابزارهای متفاوت وجود دارد که ما در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه برایتان نوشته‌ایم. اما پیش از معرفی ابزار و وسایل لازم رای باز کردن گره، باید بگوییم که این کار به مقداری صبر و حوصله نیاز دارد. زیرا گردنبندها جزو زیورآلات ظریفی هستند که باید با ظرافت و نرمی با آن‌ها برخورد کرد.

1- باز كردن گره گردنبند با روغن‌های روان‌کننده

اولین راه برای حل گره خوردن گردنبند که می‌خواهیم معرفی کنیم، روغن‌های روان‌کننده (لوبریکانت) هستند. برای استفاده از این روغن‌ها باید یک سطح صاف و سخت مثل میز را انتخاب کنید. غیر منعطف بودن سطح کار به این دلیل مهم است که از بیشتر گره خوردن گردنبند در طول روند باز کردن گر‌ه‌های فعلی آن پیشگیری می‌کند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره مردانه

 

انتخاب محیط پر نور

برای اینکه باز کردن گره را با دقت انجام دهید، محلی را انتخاب کنید که نور کافی دارد و تاریک یا کم‌نور نیست. چون در نور کم ممکن است گره‌های کوچک را به‌درستی نبینید و در نتیجه نتوانید آن‌ها را باز کنید. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم یک سفره، مقوا یا رومیزی سفید رنگ روی میز پهن کنید تا روشن بودن زمینه به دیدن تمامی جزئیات گردنبند کمک کند. این کار از کثیف شدن سطح میز هم پیشگیری می‌کند.

باز کردن قفل زنجیر

پس از فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای باز کردن گره، اولین کاری که باید انجام دهید، باز کردن قفل گردنبند است. اگر چند رشته گردنبند مجزا در هم گره خورده‌اند هم باید قفل تک‌تک آن‌ها را باز کنید. این کار باعث می‌شود تا گردنبند آزاد شود و راحت‌تر بتوانید گره را باز کنید. گره خوردن چندین گردنبند در هم به خاطر انباشته کردن آن‌ها روی هم درون یک کیسه یا جعبه است.

گردنبند را روی میز قرار دهید و تا جایی که امکان دارد زنجیر طلا آن را باز کنید تا محل گره‌خوردگی دیده شود. البته این کار را باید با ظرافت کامل انجام دهید چون هر فشار یا کشیدگی بیش از حد باعث سفت‌تر شدن گره می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند زنانه

 

استفاده از روغن بچه / روغن زیتون

در مرحله بعدی باید لوبریکانت (روغن روان‌کننده) را روی گره‌ها بریزید. برای این منظور یک یا دو قطره از روغن بچه یا روغن زیتون را در محل گره‌خوردگی گردنبند بچکانید. این کار باعث لیز شدن سطح زنجیر گردنبند شده و در نتیجه کمک می‌کند تا راحت‌تر از هم باز شوند. از نظر ایمنی هم خیالتان راحت باشد که روغن بچه یا روغن زیتون به گردنبندها هیچ آسیبی نمی‌رسانند و برای بافت زنجیر هیچ خطری به دنبال ندارند.

باز گردن گره با کمک سوزن

حالا نوبت این رسیده که ببینیم چگونه گره گردنبند طلا را باز کنیم. برای این منظور باید دو عدد سوزن را درون مرکز گره گردنبند قرار دهید و سپس به آرامی، سوزن‌ها را از هم دور کنید. این کار باعث می‌شود تا گره‌هایی که از قبل چرب کرده‌اید، به راحتی از هم باز شوند. همچنین برای این کار می‌توانید از انواع سوزن خیاطی، سنجاق قفلی یا سوزن ته‌گرد استفاده کنید.

به محض این‌که متوجه شدید گره در حال باز شدن است، سعی کنید با سر سوزن زنجیر را بکشید تا گره باز شود. در این مرحله باید صبر و حوصله زیادی به خرج دهید و سریع این کار را انجام ندهید تا باعث سفت‌تر شدن گره نشود. چون گردنبند وسیله‌ای ظریف و حساس است، به دقت و ظرافت بیشتری نیاز دارد.

شستن گردنبند پس از اتمام کار

پس از باز كردن گره گردنبند طلا یا نقره خود به منظور از بین بردن چربی‌های ناشی از روغن بهتر است آن را درون محلولی از آب ولرم و مایع ظرفشویی بشویید. سپس زیر شیر آب آن را آبکشی کنید و در آخرین مرحله هم با دستمال یا حوله‌ی بدون پرز گردنبند را خشک کنید.

2- باز کردن گره گردنبند با پودر بچه

ترفند دیگری که برای باز کردن انواع گره‌های گردنبندهای نقره و طلا می‌توانید به کار بگیرید، پودر بچه است. خیالتان راحت باشد که این پودر هم مثل روغن بچه هیچ آسیبی به گردنبند ارزشمند شما وارد نمی‌کند.

ریختن پودر بچه روی محل گره‌خوردگی گردنبند

برای این منظور کافی است پودر بچه را روی محل گره‌خوردگی زنجیر بریزید و سپس با انگشتان دست آن را به سطح گره بمالید تا مطمئن شوید به همه‌ی نقاط آن پودر رسیده است.

باز گردن گره با سوزن

در این مرحله، دو عدد سوزن را درون مرکز گره‌ی گردنبند قرار دهید و سپس به آرامی، سوزن‌ها را از هم دور کنید. این کار باعث می‌شود تا گره‌ها راحت‌تر از هم باز شوند. به محض این‌که متوجه شدید گره کمی شل شده و در حال باز شدن است، سعی کنید زنجیر را به آرامی بکشید تا گره به طور کامل باز شود. در این مرحله باید صبر و حوصله زیادی به خرج دهید تا باعث سفت‌تر شدن گره گردنبند نشوید.

شستن و خشک کردن گردنبند پس از اتمام کار

پس از باز کردن گره گردنبند باید آن را تمیز کنید. برای این منظور هم بهتر است محلول رقیقی از آب ولرم و مایع ظرفشویی یا صابون ملایم درست کنید و گردنبند را درون آن قراردهید. سپس با دست روی سطح گردنبند بکشید و زمانی که مطمئن شدید تمام پودرها از سطح آن پاک شده، آن را بشویید و خشک کنید. برای خشک کردن از پارچه یا حوله نرم و بدون پرز استفاده کنید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره

3- باز کردن گره‌ی زنجیر گردنبند با پیچ‌گوشتی

سومین ترفندی که می‌توانید برای باز کردن گره‌ی انواع گردنبندها از آن کمک بگیرید، پیچ گوشتی است. البته برای این کار باید سطحی را انتخاب کنید که روی آن خش نیفتد؛ بنابراین میز ناهارخوری یا میز کار گزینه‌ی چندان مناسبی نیست.

گردنبند را روی سطح سخت و سفت قرار دهید. سر پیچ گوشتی باریک را در مرکز گره‌ی گردنبند فرو ببرید و به آرامی فشار دهید تا نوک پیچ گوشتی به سطح میز برخورد کند. سپس آن را چند بار عقب و جلو ببرید تا گره، شل و از هم باز شود. برای این منظور از میله‌های ظریف و باریک دیگری مثل پیچ نیز می‌توانید استفاده کنید.

راه‌کارهایی برای پیشگیری از گره خوردن گردنبند

در بالا تمامی روش‌های باز كردن گره گردنبند را توضیح دادیم اما در این قسمت می‌خواهیم راهکارهای پیشگیری از گره خوردن را توضیح دهیم. با رعایت چند نکته ساده به راحتی می‌توانید از آسیب دیدن انواع زیورآلات و وقت صرف کردن برای رفع مشکلات ناشی از آن‌ها پیشگیری کنید. ساده‌ترین روش برای این امر، نگهداری و مراقب صحیح از گردنبند است.

پیشگیری از گره خوردن گردنبند با نی

یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای پیشگیری از گره خوردن انواع زنجیرهای گردنبند، استفاده از نی است. به این صورت که قفل گردنبند زنجیری خود را باز کنید، یک سر آن را از درون یک نی درشت رد کنید و سپس قفل آن را دوباره ببندید. نی مانع از برخورد قسمت‌های مختلف زنجیر به یکدیگر شده و در نتیجه از گره خوردن گردنبند پیشگیری می‌کند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا

استفاده از پایه‌ی نگهدارنده‌ زیورآلات

البته باید اشاره کنیم که این روش برای گردنبندهای زنجیری باریک و بدون آویز مناسب است و نمی‌توان برای سینه‌ریز، گردنبندهای پهن، مدل‌های کارتیه درشت یا زنجیرهای درشت از آن استفاده کرد. برای جلوگیری از افتادن گره، می‌توانید از پایه‌های مخصوص زیورآلات برای آویختن گردنبندها استفاده کنید. این امر کمک می‌کند تا گردنبندها به صورت جدا از قلاب‌های استند آویزان باشند و در خود یا یکدیگر گره نخورند.

استفاده از اسپیسر گردنبند

هنگامی که از گردنبندهای چند لایه استفاده می‌کنید، اگر زنجیرها نازک باشند، امکان دارد روی گردن شما گره بخورند. یک راه حل خوب برای پیشگیری از این امر استفاده از اسپیسر گردنبند است. اسپیسر از دو میله‌ی مجزا ساخته شده که در هم چفت می‌شوند. یک میله دارای حلقه‌هایی است که باید قفل گردنبندها را به آنها متصل کنید و سر دیگر زنجیرها به میله‌ی دوم متصل می‌شود.

کمک گرفتن از جعبه‌ جواهرات

جعبه جواهرات هم گزینه مناسب دیگری برای جلوگیری از گره خوردن گردنبند است. این جعبه‌ها دارای محل‌های اختصاصی برای بندهای گردنبند هستند که مانع از گره خوردن این زیور طلایی می‌شوند.

استفاده از کیسه پلاستیکی

اگر قصد دارد به سفر بروید و تمایل دارید که گردنبند خود را همراه خود ببرید، می‌توانید آن را درون پلاستیک کوچکی قرار دهید به طوری که قفل زنجیر بیرون پلاستیک بماند. بهتر است پلاستیک را محکم کنید و مطمئن شوید که گردنبند به هیچ عنوان تکان نمی‌خورد.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند مردانه

کلام آخر

در این مطلب هر آنچه لازم بود در مورد روش‌های باز كردن گره گردنبند و پیشگیری از گره خوردن آن بدانید را برایتان توضیح دادیم. در آخر هم یادآوری می‌کنیم که در بازار آنلاین طلا، نقره و جواهرات طلاباش می‌توانید مدل‌های بسیار متنوعی از گردنبندهای زنانه و گردنبند مردانه را مشاهده و خریداری کنید. تمامی محصولات موجود در این بازار آنلاین دارای برترین کیفیت‌ها و طراحی‌های منحصربه‌فرد هستند.

 

منابع: wikihow و roamoften

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.