قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

چگونه بهترین سایز گردنبند را انتخاب کنیم؟

0 817

انتخاب درست‌ترین سایز گردنبند از نظر زیبائی‌شناسی اهمیت دارد. چون هر لباس و یقه‌ای به گردنبند خاص خود نیاز دارد. اگر شما سایز نادرست را استفاده کنید، نه تنها زیبائی گردنبندتان به چشم نمی‌آید، بلکه شاید حتی استایل کلی شما را هم خراب کند. بنابراین، برای حفظ ترکیب استایل خود بهتر است با اندازه‌های مختلف گردنبند طلا و اصول استفاده از آنها آشنا شوید. ما در این مطلب به زبان ساده، تمام نکاتی که باید در راین رابطه بدانید را توضیح داده‌ایم.

تا انتها با بلاگ طلاباش همراه باشید.

اهمیت اندازه‌گیری صحیح گردنبند

در ابتدای مقاله گفتیم که تعیین سایز درست گردنبند بر اساس فرم لباس، خطوط گردن و یقه اهمیت بسیاری دارد. کوچک‌ترین عدم تعادل بین یقه و گردنبند می‌تواند استایل کلی شما را خراب کند. بنابراین بهتر است همیشه طول گردنبند را طوری انتخاب کنید که کوتاه‌تر یا بلندتر از خط یقه شما نباشد. به طور مثال، برای گردن‌های کوتاه و یقه‌ی هفت لباس، باید گردنبند با زنجیر کوتاه استفاده کنید. یا برعکس، برای گردن‌های بلند و یقه‌ی باز لباس، گردنبندهایی که زنجیر متوسط دارند گزینه‌های مناسب‌تری به‌شمار می‌آیند.

اگر یقه لباش شما سنگدوزی‌های زیادی دارد یا دراپه چین‌دار و مدل‌دار است، بهتر است به هیچ وجه سراغ گردنبند نروید. چون در چنین یقه‌هایی اگر گردنبند هم استفاده کنید، قسمت بالاتنه‌ی شما بیش از حد شلوغ دیده می‌شود که نتیجه‌ی مثبتی ندارد. برای لباس‌هایی که یقه اسکی دارند، از گردنبندهای زنجیر بلند باید استفاده کنید. چون اگر زنجیر کوتاه استفاده کنید، بیشتر از اینکه زیبا باشد مثل این است که یقه‌ی لباس را با یک زنجیر در جای خود محکم کرده‌اند و به هیچ عنوان جلوه‌ی خوبی نخواهد داشت. یا وقتی لباسی با یقه اسپرت و مردانه می‌پوشید، گردنبند ظریف و نازک مثل پلاک و زنجیر انتخاب کنید تا تناسب پوشاک و اکسسوری حفظ شود.

به طور کلی اهمیت اندازه‌گیری صحیح گردنبند، اثرگذاری مستقیم آن روی تیپ و استایل نهایی شماست. برای کسب اطلاعت بیشتر در این رابطه می‌توانید به مقاله‌ی ست گردنبند با یقه لباس مراجعه کنید. در این مقاله درباره‌ی اهمیت تناسب یقه با اندازه‌ی گردنبند به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

نام اندازه‌های مختلف گردنبند و انواع سایزبندی زنجیر

گردنبندها به صورت کلی در 6 سایز مختلف ساخته و عرضه می‌شوند که هر کدام از آنها نام خاص خود را دارند. در زیر به طور خلاصه به نام سایزهای مختلف گردنبند اشاره کرده‌ایم:

گردنبند Collar: در فارسی به این مدل، گردنبند یقه‌ای یا گلوبند می‌گوییم. این گردنبند دور گردن می‌چسبد و کاملاً بالای استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. اندازه‌ی آن معمولاً بین 33 تا 38 سانتی‌متر است.

گردنبند Choker: در فارسی هم به این مدل همان چوکر گفته می‌شود. این گردنبند کمی بالاتر از گردن و درست در زیر استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. اندازه‌ی آن معمولاً بین 38 تا 43 سانتی‌متر است.

گردنبند Princess: در فارسی به این مدل، گردنبند پرنسسی می‌گوییم. این گردنبند اصولاً روی استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. اندازه‌ی آن معمولاً بین 43 تا 48 سانتی‌متر است.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره مردانه

 

گردنبند Matinee: در فارسی به این مدل، گردنبند نمایشی می‌گوییم. این گردنبند در پائین استخوان ترقوه و درست در مرکز سینه قرار می‌گیرد. اندازه‌ی آن هم معمولاً بین 51 تا 61 سانتی‌متر است.

گردنبند Opera: در فارسی هم به این مدل همان اپرا گفته می‌شود. این گردنبند از بالای سینه تا چند سانتی‌متر پائین‌تر از آنها قرار می‌گیرد. اندازه‌ی آن معمولاً بین 71 تا 94 سانتی‌متر است.

گردنبند Rope: در فارسی به این مدل، گردنبند ریسمان یا کمند می‌گوییم. این گردنبند از وسط سینه‌ها شروع می‌شود و تا شکم بلندی دارد. اندازه‌ی آن هم معمولاً بین 94 تا 152 سانتی‌متر است.

احتمالاً متوجه شده‌اید که هر کدام از انواع گردنبند در بازه‌ی طولی متغیری عرضه می‌شوند. یعنی مثلاً گردنبند نمایشی در بازه‌ی طولی 10 سانتی‌متری است و از 51 تا 61 سانتی‌متر را شامل می‌شود. دلیلش این است که اندازه‌ بدن افراد مختلف با هم متفاوت است. بنابراین باید اندازه‌ی آن طوری باشد که سایز بدنی بیشتر افراد جامعه را تحت پوشش خود داشته باشد.

انواع سایز گردنبند زنانه

در زیر انواع سایزهای گردنبند زنانه را برایتان نوشته‌ایم و توضیح داده‌ایم که هر کدام از آنها برای چه نوع یقه‌ی لباس، فرم گردن و سایز بدن مناسب‌تر است.

گردنبند سایز یقه‌‌ای – Collar

گردنبند یقه‌ای کاملاً به گردن می‌چسبد و بالای استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. این مدل‌ها به قدری درشت هستند که شبیه یقه لباس می‌شوند و به همین خاطر به آنها مدل یقه‌ای می‌گویند. این گردنبندها باید حتماً به تنهایی استفاده شوند و با گردنبندهای دیگر ترکیب نشوند.

مناسب کدام یقه است؟

این مدل برای انوع لباس‌های باز مثل یقه گرد، یقه هفت، یقه قایقی و به خصوص لباس‌های دکلته مناسب است.

مناسب چه نوع گردنی است؟

از آن جایی که گردنبند یقه‌ای کاملاً به گردن می‌چسبد، برای خانم‌هایی مناسب است که گردن باریک و کشیده دارند. گردنبند یقه‌ای باعث می‌شود‌ گردن کوتاه‌تر از اندازه واقعی به نظر بیاید. به همین دلیل زنانی که گردن کوتاهی دارند بهتر است از این مدل گردنبند استفاده نکنند.

 

گردنبند سایز چوکر – Chocker

گردنبند چوکر از جنس‌های مختلفی مانند طلا، نقره، استیل، پارچه، نخ‌های مکرمه یا مواد مختلف دیگر ساخته می‌شود. این نوع گردنبند در دوران ویکتوریا بسیار مرسوم بوده و با طلا و پارچه‌ی مخمل ساخته می‌شده است. چوکر بر روی گردن یا روی استخوان ترقوه قرار می‌گیرد و سایز زنجیر یا گردنبند آن بین 35 تا 40 سانتیمتر است. نوع دوم طول بیشتری دارد و اصطلاحاً آزادتر است. گردنبند چوکر می‌تواند با آویز، مهره، یا پلاک‌ همراه باشد.

برای جلوه بیشتر، معمولاً یک گردنبند چوکر نازک را با یک گردنبند اپرا استفاده می‌کنند. این دو سایز در کنار یکدیگر تضاد زیبایی ایجاد می‌کنند و جلوه‌ای ویژه به ظاهر شما می‌بخشند. چوکرها همچنین می‌توانند روی هم قرار بگیرند و تمام گردن را پوشش دهند.

مناسب کدام یقه است؟

گردنبند چوکر هم مشابه گردنبند یقه‌ای برای پوشیدن با لباس‌های یقه باز، مثل یقه هفت، یقه اسکوپ، و مخصوصاً لباس‌های دکلته مناسب است.

مناسب چه نوع گردنی است؟

گردنبند چوکر در انتهای گلو بسته می‌شود و کمی آزادتر از مدل یقه‌ای است. این گردنبند با هر نوع گردن و لباسی زیباست و افراد در سنین مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. اما اگر بر روی گردن خود چین و چروک زیادی دارید پیشنهاد می‌کنیم سراغ گردنبندهای بلندتر بروید تا توجه مخاطب را از روی گردن خود بردارید.

گردنبند سایز شاهزاده – Princess

این گردنبند سایزی بین 40 تا 45 سانتیمتر دارد، اما رایج‌ترین و جذاب‌ترین طول برای گردنبند پرنسسی، طول 45 سانتیمتر است. اکثر این گردنبندها دارای پلاک آویز هستند که آویز آن معمولاً زیر استخوان ترقوه قرار می‌گیرد.

مناسب کدام یقه است؟

لباس‌های یقه هفت یا کت‌های زنانه با استفاده از این گردنبند جلوه زیباتری خواهند داشت. لباس‌های یقه گرد یا لباس‌هایی که یقه‌ی کمی باز دارند هم با این سایز گردنبند زیبا خواهند بود. به طور کلی گردنبند پرنسسی برای استایل‌های رسمی مناسب‌تر است.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره زنانه

 

مناسب چه نوع گردنی است؟

افرادی که گردن کوتاه یا ضخیم دارند می‌توانند از گردنبند پرنسسی همراه با پلاک کشیده و عمودی استفاده کنند تا گردنشان باریک‌تر و بلندتر دیده شود.

گردنبند سایز نمایشی – Matinee

گردنبند نمایشی بین 50 تا 55 سانتی‌متر طول دارد و در فضای بین استخوان ترقوه و بالا یا میان سینه‌ها قرار می‌گیرد. بهترین روش استفاده از این سایز گردنبند، پوشیدن آن با گردنبندهای دیگر است تا تمرکز از روی قسمت میانی سینه برداشته شود.

مناسب کدام یقه است؟

گردنبند نمایشی با لباس‌های یقه بسته یا یقه اسکی ظاهری زیبا و جذاب دارد. به طور کلی این مدل برای لباس‌های اداری و رسمی مناسب‌تر است.

مناسب چه نوع گردنی است؟

گردنبند نمایشی برای افرادی که گردن کوتاه‌تری دارند مناسب‌تر است زیرا می‌توانند با استفاده از مدل‌های بلند این گردنبند کاری کنند که گردنشان کشیده‌تر و بلندتر دیده شود.

 

گردنبند سایز اُپرا – Opera

این گردنبند بلندتر از نمونه‌های قبلی است و اصولاً در نیمه‌ی پایین سینه یا زیر سینه قرار می‌گیرد. با این حال بعضی گردنبندهای اپرا ممکن است تا ناف هم برسند. اندازه گردنبند اپرا بین 76 تا 92 سانتی‌متر است.

مناسب کدام یقه است؟

گردنبند اپرا به خاطر طول زیادی که دارد به راحتی با انواع مختلف یقه ست می‌شود. اما اصولاً برای استفاده با یقه‌ کشیده و لباس عصرانه مناسب‌تر است.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند سنگی طلا

 

مناسب چه نوع گردنی است؟

این سایز زنجیر و گردنبند به دلیل طول زیاد برای افراد قد بلند انتخاب خوبی است، اما افرادی که قد کوتاهی دارند بهتر است از گردنبند اپرا استفاده نکنند، چرا که باعث می‌شود پایین تنه آن‌ها کوتاه‌تر از اندازه واقعی دیده شود.

گردنبند سایز ریسمانی – Rope / Lariat

این گردنبند با طول بیشتر از 92 سانتی‌متری خود، بیشترین طول را در میان انواع مختلف گردنبند دارد. به طوری که بر روی ناف یا پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد. رشته‌های بلند گردنبندهای طنابی/ ریسمانی را عموماً دو بار دور گردن می‌چرخانند و به عنوان گردنبند دوبل کوتاه و بلند استفاده می‌کنند.

مناسب کدام یقه است؟

بر اساس سایز گردنبند طنابی، می‌توان آن را چندین بار دور گردن پیچید و به شکل گردنبند چوکر درآورد. این ویژگی باعث می‌شود دست شما در انتخاب یقه‌ی لباس باز باشد و با طول‌های مختلف گردنبند، یقه‌ی مناسب خود را انتخاب کنید.

انواع سایز گردنبند مردانه

برخلاف گردنبندهای زنانه که 6 سایز مختلف دارند، گردنبندهای مردانه 4 سایز بیشتر ندارند که در زیر معرفی کرده‌ایم:

  • سایز ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی‌متر): این اندازه اغلب تا پایین گردن ادامه دارد و برای مردانی مناسب است که گردن‌های کوتاه دارند.
  • سایز ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی‌متر): این مدل تا پایین یقه لباس بلندی دارد و رایج‌ترین و محبوب‌ترین اندازه‌ی گردنبند مردانه است.
  • سایز ۲۲ اینچ (۵۵ سانتی‌متر) برای کسانی مناسب است که می‌خواهند گردنبند آنها تا پایین یقه‌شان بلندی داشته باشد.
  • سایز ۲۴ اینچی (۶۰ سانتی‌متری): این مدل برای مردانی مناسب است که می‌خواهند گردنبند تا زیر سینه و بالای ناف آنها ادامه داشته باشد.

توجه داشته باشید، آقایانی که صورتشان دایره‌ای و گرد است باید از انتخاب و خرید گردنبند کوتاه خودداری کنند. به این خاطر که گردنبند کوتاه باعث گردتر دیده شدن صورت خواهد شد. اما در عوض، مردانی که صورتشان بیضی است می‌توانند از هر فرم و اندازه‌ی گردنبندی که دوست دارند استفاده کنند.

مردهایی که بین 160 تا 170 سانتی‌متر قد دارند هر سایز گردنبندی برای آنها مناسب است و می‌توانند از انواع مختلف گردنبند استفاده کنند. اما مردان بلند قامت که قدشان بیشتر از 170سانتی‌متر و بلندتر است، بهتر است سراغ گردنبندهایی با اندازه‌های بلند بروند.

راهنمای اندازه‌گیری گردنبند

در اولین قدم باید گردن خود را اندازه‌گیری کنید تا سایز صحیح گردنبندتان مشخص شود. برای گرفتن اندازه‌ی گردن، یک متر نواری، ربان، پارچه نازک یا نخ را دور گردن خود بپیچید به طوری که به گردن چسبیده باشد. از روی متر، اندازه دور گردن را مشاهده یا یادداشت کنید. برای این منظور می‌توانید نقطه‌ای که دو سر روبان/ نخ روی هم افتاده را با دست نگه دارید، نوار پارچه‌ای را روی یک سطح صاف بگذارید و با خط‌کش آن را ببینید.

به عددی که به دست می‌آید باید 5 تا 10 سانتی‌متر اضافه کنید. به این صورت سایز متوسط گردنبند مناسب شما به دست می‌آید. به طور مثال، اگر اندازه‌ی دور گردن شما بین 44 تا 47 سانتی‌متر است، یک گردنبند با اندازه‌ی 60 سانتی‌متری (22 اینچی) برایتان مناسب خواهد بود. یا اگر به عددی که به دست می‌آید باید 5 تا 10 سانتی‌متر اضافه کنید. به این صورت سایز متوسط گردنبند مناسب شما به دست می‌آید. به طور مثال، اگر دور گردنتان بین 38 تا 42 سانتی‌متر است، یک گردنبند با اندازه‌ی 50 سانتی‌متری (20 اینچی) برایتان مناسب است.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره

 

برای تعیین اندازه‌ی گردنبند مناسب خود می‌توانید از گردنبندهای قبلی خود هم کمک بگیرید. به این صورت که قفل زنجیر گردنبند را باز کنید و آن را روی یک سطح صاف قرار دهید. از سر قفل زنجیر تا انتهای حلقه‌ی قفل را اندازه بگیرید تا سایز دقیق گردنبند به دست بیاید.

در مورد گردنبند کودکان هم باید توجه داشته باشید که چون کودکان اصولاً قدهای کوتاه‌تر و گردن‌های باریک‌تر دارند، بنابراین سایز گردنبند آنها با بزرگسالان فرق دارد. تقریباً بیشتر گردنبندهایی که برای کودکان ساخته می‌شوند بین 14 تا 16 اینچ (35 تا 40 سانتی‌متر) اندازه دارند.

کلام آخر

حالا که با انوع مختلف سایز گردنبند آشنا شدید، زمان آن است که گردنبندی با سایز متناسب برای خودتان انتخاب و خریداری کنید. برای این منظور می‌توانید از محصولات طلا و نقره در بازار آنلاین طلاباش دیدن کنید. کافی است روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

 

مشاهده و خرید انواع گردنبند طلا

 

مشاهده و خرید انواع گردنبند نقره

منبع: jewelrynotes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.