قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

چگونه سایز انگشتر را پیدا کنیم + جدول راهنما

0 1,870

خرید اینترنتی کار ما را راحت کرده و در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند! چه چیزی بهتر از این که روی مبل گرم و نرم دراز بکشید و سر فرصت و در آرامش، فروشگاه‌ها و محصولات مورد علاقه‌تان را رصد کنید؟ اما شاید بزرگترین مشکل این نوع خرید، تعیین سایز و اندازه‌ی اکسسوری‌ها و لباس‌های مناسب هرکدام از ما باشد. چطور مطمئن شویم آنچه انتخاب کرده‌ایم، سایز مناسبی دارد؟ برای تعیین سایز لباس و کفش روش‌های خاصی وجود دارد، اما تا به حال فکر کرده‌اید برای تعیین سایز انگشتر باید چه کار کرد؟ شاید شما هم با این مشکل مواجه شده باشید که بخواهید برای خودتان انگشتری بخرید یا قصد داشته باشید یارتان را با یک حلقه‌ی نامزدی سورپرایز کنید اما سایز انگشتر مناسب او را ندانید. پیش از هر اقدامی، بیایید با هم چند راهکار ساده برای تعیین سایز انگشتر را مرور کنیم!

اندازه گیری سایز انگشتر

اولین نکته برای اندازه‌گیری سایز انگشتر این است که بدانید انگشتر طلا باید به راحتی با انگشت شما چفت شود یا به اصطلاح «فیت» آن باشد؛ یعنی نه آنقدر شل باشد که به راحتی در انگشت بلغزد، و نه آنقدر سفت باشد که برای حرکت دادن یا خارج کردن آن از انگشت‌تان نیاز باشد دست به دامن کرم‌ها و صابون‌ها شوید! یادتان باشد:

  • به بند انگشت‌ها توجه کنید: اگر بند انگشت‌های شما بزرگ و پهن است و این قسمت‌های میانی از باقی قسمت‌های انگشت بزرگ‌تر است، اندازه‌ی انگشتر مناسب شما نیم سایز بزرگتر از ابعاد باقی قسمت‌های انگشت است. کمی بعد، با دقت به این نکته، روش درست اندازه‌گیری سایز انگشتر را با هم بررسی خواهیم کرد!
  • برای اطمینان، چند بار سایز انگشتر مناسبتان را انداره‌گیری کنید: بهتر است در زمان‌ها و شرایط مختلف سایز انگشترتان را تعیین کنید چون اندازه‌ی انگشت شما، به دمای محیط و بدن شما بستگی دارد. در سرما، انگشت‌ها منقبض شده و ابعاد عرض آن کمتر می‌شود، اما در گرما انگشتان منبسط شده و ابعاد آن بزرگتر می‌شود. بنابراین برای اندازه گیری سایز انگشتر مناسب، بهتر است دمای عادی را انتخاب کنید، در حالی که گرمتان نیست یا احساس سرما نمی‌کنید.
  • یک نکته‌ی مهم! همیشه سایز انگشتر را برای انگشت خاص یکی از دست‌ها تعیین کنید! انگشت میانی دست چپ شما با انگشت میانی دست راست، سایز دقیقاً مشابه و یکسانی ندارند! چرا؟ چون دستی که از آن بیشتر کار می‌کشید، می‌نویسید و فعالیت‌های اصلی را به کمک آن انجام می‌دهید، ورزیده‌تر و بزرگتر است! اینطور نیست؟

روش تعیین سایز انگشتر

وقت آن رسیده که با این سه روش رایج و ساده، سایز مناسب برای انگشترتان را تعیین کنید. شما برای این کار، به نخ کاموا، یک جدول تعیین سایز انگشتر و یک اندازه‌‎گیر انگشتر نیاز دارید که می‌توانید به جای آن، از انگشتری که اندازه‌ی دقیقی دارد استفاده کنید، مثل حلقه‌ی عروسی.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر طلا زنانه

 

پیشنهاد اول: از نخ کاموا برای اندازه‌گیری انگشت‌تان استفاده کنید:

مقداری نخ کاموا یا روبان یا یک نوار باریک کاغذی ببرید و آن را نزدیک بند انگشتتان، یک دور بپیچید. این نوار پیچیده‌شده را پایین بیاورید و جایی از انگشت که حلقه‌ی نواری به آن گیر می‌کند را پیدا کنید. با خودکار یا ماژیک، این حلقه‌ی نواری که نشان‌دهنده‌ی ابعاد دور انگشت است را علامت بزنید. یعنی دایره‌ای که دور انگشت شما ایجاد شده را با کمک ماژیک یا خودکار مشخص کنید. حالا نوار را باز کنید و آن را با متر یا خط‌کش اندازه بگیرید. یادتان باشد اگر از کاموا استفاده می‌کنید، آن را زیاد نکشید یا سفت نکنید، و اجازه دهید به سادگی و آرامی روی انگشت حرکت کند و بعد به همان ترتیب، اندازه‌اش بگیرید، چون زیاد کشیدن یا سفت کردن آن روی ابعادی که به دست می‌آورید تأثیر می‌گذارد. ابعاد باید به میلی‌متر محاسبه شوند.

پیشنهاد دوم: از جدول تعیین سایز انگشتر استفاده کنید

تعیین سایز انگشتر به روش آمریکایی، به کمک جدولی انجام می‌شود که از اعداد (و نیمه اعداد) تشکیل شده و معمولاً سایز انگشتر 3- 13.5 را برای بزرگسالان در بر می‌گیرد.

در راهنمای سایز انگشتر استاندارد، هر نیم- سایز به معنای 0.4 میلی‌متر افزایش سایز است. جدول راهنمای سایز انگشتر، از سایز 3 شروع می‌شود که مطابق 14 میلی‌متر است. و به همین ترتیب سایز 3.5 مطابق 14.4 میلی‌متر، سایز 4 مطابق 14.8 میلی‌متر و… است. سایز انگشترهای زنانه معمولاً بین 3- 9 است و رایج‌ترین سایزهای انگشتر برای خانم‌ها، 6 (16.5 میلی‌متر)، 6.5 (16.9 میلی‌متر) و 7 (17.3 میلی‌متر) هستند. در حالی که سایز انگشترهای مردانه معمولاً بین 8- 14 قرار دارد و رایج‌ترین سایزهای انگشتر برای آقایان هم 10 (19.8 میلی‌متر، 10.5 (20.2 میلی‌متر) و 11 (20.6 میلی‌متر) هستند. این اعداد، با عرض انگشت شما مطابقت پیدا می‌کنند و به میلی‌متر محاسبه می‌شوند: مثلاً سایز 3 انگشتر، مطابق انگشتر یا انگشتی است که محیط (یا دور) آن 14 میلی‌متر است؛ و به همین ترتیب سایزها افزایش پیدا می‌کنند.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره زنانه

 

این جدول تعیین سایز انگشتر، به سادگی سایز انگشتر و همینطور ابعاد آن به میلی‌متر را نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند که خیلی راحت، سایز انگشترتان را تعیین کنید.

پیشنهاد سوم: انگشترتان را با جدول تعیین سایز تطبیق دهید

یکی از انگشترهایی که کاملاً مناسب انگشت شما هستند را با جدول تعیین سایز تطبیق دهید. چطور؟ یک جدول تعیین سایز انگشتر با ابعاد درست و دقیق را از اینترنت دانلود کنید و پرینت بگیرید. حالا انگشترتان را روی دایره‌های تعیین سایز قرار دهید تا ببینید ابعاد داخل انگشتر با کدام‌یک از سایزها مطابقت پیدا می‌کند.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره مردانه

 

 

پیشنهاد سوم: یک ring sizer تهیه کنید

اگر فکر می‌کنید دو روش بالا برای شما جواب نمی‌دهد و ممکن است در اندازی گیری سایز انگشتر دچار مشکل شوید، می‌توانید یک رینگ سایزر تهیه کنید. این ابزار، مثل یک کمربند درجه‌دار، دور انگشت شما قرار می‌گیرد. می‌توانید سایز آن را تنظیم کنید و عدد روی آن را بخوانید. ابعادی که این رینگ سایزر تعیین می‌کند، برای تمام سایزهای انگشتر، چه کودکان و چه زنان و مردان، دقیق است و کاربرد دارد. اما این ابزار برای فروشندگان جواهرات یا سازندگان آن ضروری و پر کاربرد است و خرید آن، برای شمایی که با یک بار تعیین سایز درست، ابعاد انگشترتان را می‌شناسید هیچ ضرورتی ندارد. بهتر است به جای این کار، سری به فروشگاهی که قرار است انگشترتان را از آن بخرید بزنید و از فروشنده بخواهید با این ابزار، سایز انگشترتان را تعیین کند. یک مدل دیگر رینگ سایزر، ابعاد انگشتر را تعیین می‌کند. در این روش، شما انگشتری که سایز آن مناسب انگشتتان است را پیدا می‌کنید و ابعاد این انگشتر را با کمک وسیله‌ی مخصوص درجه‌داری که ابعاد داخلی انگشتر را نشان می‌دهد، پیدا می‌کنید. به همین سادگی!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.