قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

ترفندهای ست کردن مدل مو عروس با تاج

0 4,878

برای ست کردن مدل مو عروس با تاج باید علاوه بر شناخت مدل‌های مختلف مو، با اشکال مختلف تاج سر هم آشنا باشید. این شناخت و آگاهی کمک می‌کند تا شیک‌ترین و متناسب‌ترین استایل مو را انتخاب کنید.

لازم است همین جا اشاره کنیم که توجه به تمامی جزئیات لباس عروس و تناسب آن با اکسسوری‌هایتان کمک می‌کند تا استایلی شیک برای خود بسازید. مثلاً اگر تاج عروس خود را طلائی انتخاب می‌کنید، حتماً طلا و جواهراتتان هم باید به رنگ طلائی باشد.

به طور کلی، تناسب مدل موی عروس با تاج و تور اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر در ادامه‌ی این مطلب انواع مدل مو و انواع تاج‌های مناسب با هر کدام را معرفی کرده‌ایم تا به این واسطه بهترین انتخاب را داشته باشید. مثلاً خوب است که تاج‌های کامل را با موهای شینیون‌شده که پایین هستند ست کنید. یا تاج‌های نیمه را با موهای باز ست کنید.

برای آشنائی با ترفندهای ست کردن مدل مو عروس با تاج تا انتهای مطلب با بلاگ طلاباش همراه باشید.

مدل موی عروس با تاج و تور

اول از همه پیشنهاد می‌کنیم تور لباس عروس را با تاج ست کنید. به طور مثال، برای نیم‌تاج بهتر است توری انتخاب نمایید که روی موهای باز یا موهای شینیون‌شده را به طور کامل بپوشاند. اما اگر تاج کامل استفاده می‌کنید، حتماً توری انتخاب کنید که زیر شینیون بسته می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر زنانه

مدل مو عروس با تاج فرحی

تاج فرحی را با همه‌ی مدل‌های مو می‌توان ست کرد. تاج فرحی در واقع تاج‌هایی به شکل نیم‌دایره‌ای هستند و در مدل‌های بسیار متنوع در بازار عرضه می‌شوند. از طرح‌های به هم‌پیچیده و گل و برگ گرفته تا مدل‌هایی که در ساخت آنها از مروارید و کریستال استفاده شده‌است.

مدل مو عروس با تاج ملکه ای

تاج عروس ملکه‌ای از محبوب‌ترین مدل‌های تاج عروس در ایران است. اغلب عروس‌های ایرانی عاشق لباس عروس‌های باشکوه و پر از تزئینات هستند و بهترین مدل تاج برای این لباس‌ها، مدل ملکه‌ای است.

از آنجا که تاج ملکه‌ای باعث بلند دیده شدن قد عروس می‌شود، بهتر است اختلاف قدی عروس و داماد نسبتاً زیاد باشد. اگر عروس و داماد هم‌قد هستند، بهتر است عروس به جای تاج ملکه‌ای، از تاج‌های کوتاه و ریسه‌ای ظریف استفاده کند.

مدل موی باز با تاج گل

استفاده از گل در تاج عروس یا قراردادن گل طبیعی در میان موها، یکی از ترندهای جذاب عروسی است. البته معمولاً مدل موی باز با تاج گل را برای عکاسی فرمالیته انتخاب می‌کنند. اگر عاشق این مدل تاج عروس هستید، اما نمی‌خواهید در جشن عروسی از آن استفاده کنید، می‌توانید در جشن نامزدی این تاج را انتخاب کنید.

خرید از گالری طلاباش: حلقه ازدواج

 

تاج گل با استایل بوهو هم تناسب زیادی دارد. پس اگر پیرو بوهمین استایل هستید، در روز عروسی‌تان هم از همین سبک استفاده کنید و از متفاوت بودن نترسید.

در ضمن، جالب است بدانید که مدل موی باز باعث شاداب‌تر و جوان‌تر دیده شدن چهره می‌شود. بنابراین بهترین انتخاب برای عروس‌هایی است که هم‌سن یا بزرگ‌تر از داماد هستند. همچنین مدل موی باز برای فصل‌های سرد سال هم انتخاب بهتری به شمار می‌روند.

گوشواره مناسب با مدل مو و تاج عروس

هنگام انتخاب گوشواره طلا مناسب با مدل مو و تاج عروس باید به تعادل فرم صورت خود هم توجه داشته باشید.

  • اگر مدل موهایتان باز است، از گوشواره‌های بزرگ استفاده کنید که در میان موهایتان گم و پنهان نشود. در واقع گوشواره‌های بزرگ و آویز بهترین انتخاب برای مدل موی باز با تاج است.
  • اگر قصد استفاده از گیره‌ی مو یا تاج‌های بزرگ را دارید، بهتر است گوشواره‌های ظریف انتخاب کنید. چرا که زیبایی موها و تاج تحت تأثیر بزرگی گوشواره‌ها قرار نگیرند و استایل شما شلوغ دیده نشود.
  • اگر مدل شینیون موهای شما بسته و رو به بالا است به طوری که لاله گوش‌ها به وضوح دیده می‌شوند، می‌توانید هر مدل گوشواره که دوست دارید انتخاب کنید؛ از گوشواره‌های باریک و بلند گرفته تا مدل‌های میخی.
خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره زنانه

 

توجه داشته باشید که گوشواره‌های فانتزی، رنگی و منگوله‌دار برای مراسم عروسی به هیچ عنوان مناسب نیستند. باید از گوشواره‌های نگین‌دار و جواهرات زیبا و درخشان در چنین شبی استفاده کنید.

 

راهنمای انتخاب مدل تاج عروس

تاج عروس در انواع بسیار متنوعی در بازار موجود است و انتخاب آن کاملاً به مدل موهای عروس بستگی دارد. در زیر چند نکته‌ی کاربردی برای انتخاب مدل تاج عروس بر اساس مدل موها را نوشته‌ایم:

  • اگر موهایی شلوغ دارید، تاج ساده انتخاب کنید.
  • اگر شینیون موهایتان ساده است، هر نوع مدل تاج عروس شلوغ و پر از تزئینات را می‌توانید انتخاب کنید.
  • اگر موهایتان مش‌شده، ساده‌ترین تاج عروس را انتخاب کنید تا موهایتان شلوغ دیده نشود.
  • اگر قد بلندی دارید و نمی‌خواهید از تاج استفاده کنید، شینیون پشت سر را به عنوان مدل مو انتخاب کنید. در این حالت می‌توانید از سنجاق سر یا تل سر، به عنوان تاج استفاده نمایید.
خرید از گالری طلاباش: انگشتر طلا زنانه

7 ترفند انتخاب تاج عروس بر اساس لباس و مدل موها

1- استایل شخصی شما

اولین موردی که هنگام انتخاب اکسسوری‌های مو برای روز عروسی باید مدنظر داشته باشید، استایل شخصی خودتان و سبک و فرم عروسی‌تان است. قرار نیست در روز عروسی از تیپ همیشگی خود فاصله بگیرید. آیا استایل رمانتیک و ملیح دوست دارید؟ خب، یک شانه‌سر ظریف یا تاج ریسه‌ای از همه‌ی مدل‌های دیگر برایتان مناسب‌تر است. اهل مد هستید و همیشه جدیدترین ترندها را دنبال می‌کنید؟ بهتر است سراغ تاجی بروید که حسابی نگاه‌ها را خیره کند. آیا مراسم عروسی شما در ساحل برگزار می‌شود؟ در این حالت بهتر است به دنبال خرید تاج گل طبیعی باشید.

2- انتخاب تاج بر اساس مدل مو

پس از توجه به استایل شخصی، بهتر است برای انتخاب تاج به مدل موهای خود دقت کنید. پیشنهاد ما این است که قبل از انتخاب مدل موهای خود، به خرید تاج اقدام نکنید. خرید لباس و اکسسوری‌های لباس عروسی را پیش از روز آرایشگاه انجام می‌دهید؛ اما بهتر است خرید تاج را برای بعد از مشورت با آرایشگر خود موکول کنید. شاید حتی لازم نباشد خودتان تاج بخرید و آرایشگر، خودش مناسب‌ترین تاج را به شما کرایه دهد. اگر خیلی اصرار دارید که همه چیز بر اساس سلیقه‌ی شخصی شما باشد، در اینترنت مدل موی دلخواهتان را انتخاب کرده، پس از انتخاب، سرچ کنید و ببینید که کدام مدل تاج مناسب آن است. به این ترتیب حداقل خیالتان راحت است که تاج نامرتبط با مدل موهای خود خریداری نمی‌کنید.

خرید از گالری طلاباش: زنجیر طلا زنانه

 

3- توجه به مدل لباس عروس

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبائی شما در روز عروسی، لباس عروسی است. البته وقتی لباس زیبا دیده می‌شود که با دیگر اکسسوری‌ها هم ست باشد. اگر لباس عروسی شما ساده و بدون گلدوزی و سنگ‌دوزی است، باید اکسسوری‌های آن را نیز ساده و عاری از تزئینات اضافی انتخاب کنید. همچنین رنگ لباس عروسی هم در انتخاب زیورآلات و لوازم جانبی آن تاثیرگذار است. اگر لباستان رنگی است، حتماً طلا، جواهرات، تور و تاج خود را هم متناسب با رنگ لباس و ترجیحاً رنگی انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید: انتخاب لباس عروس بر اساس فرم بدن و اندام

4- توجه به رنگ‌ها

نقره‌ای بهترین رنگ برای اکسسوری‌های لباس عروس است. برای تاج عروس هم اغلب از رنگ‌های نقره‌ای و صدفی استفاده می‌کنند. اما در سال‌های اخیر رنگ‌های دیگری همانند طلائی، رزگلد و مرواریدی هم به کار می‌برند. اما انتخاب رنگ تاج و دیگر اکسسوری‌ها به رنگ لباس عروسی بستگی دارد. مثلاً برای لباس‌های شرابی، کرم و عاجی بهتر است از تاج طلایی رنگ استفاده کنید. وقتی تاج عروس خود را طلایی انتخاب می‌کنید، حتماً طلا و جواهرات خود را هم به این رنگ خریداری کنید. رعایت تمامی این جزئیات در کنار هم باعث می‌شود تا لباس و اکسسوری‌های شما جذاب و خیره‌کننده به‌نظر برسند. هرگونه عدم تعادل رنگ باعث بد به نظر رسیدن استایل کلی شما خواهد شد.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا زنانه

5- نوع و شکل تاج عروس و اکسسوری‌های لباس عروس

گل‌سر یا شانه‌ی سر

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های تاج در کشورهای اروپائی، گل‌سر یا شانه‌ی سرهای ظریفی است که با سنگ‌های درخشان تزئین شده‌اند. این تاج‌ها در مدل‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع در بازار موجود هستند. یعنی می‌توانید بر اساس تمام مدل‌ها، موی عروس را با تاج ست کنید و هیچ محدودیتی در انتخاب نخواهید داشت. خوبی این تاج‌ها این است که در هر کجای سر می‌توان آن‌ها را نصب کرد؛ از کنار گوش‌ها گرفته تا پشت یا در بالای سر.

تل سر عروس

از دیگر مدل‌های تاج سر مدل‌های نواری است که مثل تل در جلوی سر جای داده می‌شوند. تل سر عروس بسیار شیک است و فرم کلاسیک دارد. این تاج عروس ترجیح افرادیست که استایل کلاسیک و سنتی را دوست دارند و از زرق و برق اضافی گریزانند.

گل سر

از دیگر مدل‌های تاج موی عروس می‌توان به گل‌های طبیعی یا مصنوعی اشاره کرد. شما می‌توانید یک گل بسیار ساده و سفید رنگ که حالتی رمانتیک و جذاب دارد را در میان موهای خود قرار دهید. این مدل بسیار ساده و شیک است.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند زنانه

تاج سر ریسه‌ای

از جدیدترین ترندهای تاج عروس، مدل‌های ریسه‌ای است. این تاج‌ها برای استایل بوهو یا استایل‌های رمانتیک بسیار مناسب هستند. تاج ریسه در مدل‌های متنوعی وجود دارد که بر اساس مدل موهای خود، می‌توانید مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید. از تاج ریسه‌ای در جلوی سر همانند تل یا روی شینیون و بافت‌های شل استفاده می‌شود.

سنجاق سر

شاید برایتان عجیب باشد که از سنجاق سر به عنوان تاج عروس استفاده شود. اما واقعیت این است که برای برخی از مدل‌های مو، مناسب‌ترین تاج همین سنجاق‌های کوچک اما شیک و درخشان است. مثلاً شینیون‌های پائین سر، بافت‌های شل، یا برای بافت‌های حصیری، سنجاق‌ها بهترین گزینه هستند.

6- متفاوت باشید

آیا تغییر دادن فرم آرایش یا استایل و مدل موها برایتان سخت است؟ شاید بد نباشد در شب عروسی از پیشنهادهای متخصصان این امر کمک بگیرید و کمی ریسک کنید! مثلاً اگر عادت دارید همیشه موهای خود را ببنید، این بار موها را باز بگذارید. یا برعکس. هیراستایلیست‌های زیادی هستند که می‌توانید از نظرات و ایده‌هایشان برای انتخاب مدل مو و تاج عروس خود از آن‌ها کمک بگیرید.

۷- انتخاب طلا و جواهرات

پس از انتخاب لباس، مدل مو، مدل تاج عروس حالا نوبت انتخاب مناسب‌ترین طلا و جواهرات فرارسیده است. در بالا هم اشاره کردیم که تمام جزئیات لباس عروس و اکسسوری‌های آن است که به زیبائی نهائی شما می‌انجامد. اگر هر کدام به درستی انتخاب نشود، در زیبائی بقیه‌ی موارد هم تأثیر منفی خواهد گذاشت.

خرید از گالری طلاباش: دستبند زنانه
 

سعی کنید حتماً طلاهای خود را بر اساس تاج عروس انتخاب کنید. اگر تاجتان به رنگ نقره‌ای است، طلا و جواهرات هم بهتر است طلای سفید باشند. در صورتی که تاجتان طلائی است، طلاها را هم حتماً طلائی انتخاب کنید. اگر فرم و شکل تاج عروس ساده و مینیمالیستی است، جواهرات عروس هم باید ظریف و ساده باشند؛ و برعکس.

بیشتر بخوانید: چند نکته‌ی ساده برای ست کردن جواهرات با لباس

کلام آخر

تناسب مدل مو عروس با تاج یکی از اساسی‌ترین مسائلی است که باید در جشن عروسی مورد توجه قرار داد. این تاج و جواهرات است که در کنار لباس و آرایش عروس به استایل او شکل می‌دهد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که تاج به درستی و بر اساس مدل‌ موها انتخاب شود. به همین خاطر در این مطلب به طور کامل در مورد انواع روش‌ها و ترفندهای انتخاب تاج عروس بر اساس مدل موها برایتان توضیح دادیم. امیدواریم که مورد توجهتان قرار گرفته باشد.

منبع: haircomesthebride

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.