قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

راهنمای کامل اسم لوازم آرایشی + عکس

0 14,280

اسم لوازم آرایشی و بهداشتی گاهی می‌تواند باعث سردرگمی شود. مخصوصاً که در سال‌های اخیر اسم‌های جدیدی به کیت لوازم آرایشی زنانه اضافه شده که شاید هنوز عده‌ای با کاربرد آن‌ها غریبه باشند. مثلاً رژ و رژگونه و ریمل و کرم پودر اسم‌های آشنائی برای همه ما هستند و احتمالاً در دنیا کسی نیست که این اسامی حداقل یک بار به گوشش نخورده باشد. اما شاید بعضی از افراد ندانند کانسیلر، کانتور، هایلایتر، پرایمر، لاک لب، فیکساتور و غیره چیست و چه کاربردی دارد. نگران نباشید چون ندانستن این اسامی هیچ اشکالی ندارد و کاملاً طبیعی است. اما حالا که مشتاق دانستن درباره‌ی آن‌ها هستید، ما در این مطلب لیست کامل لوازم آرایشی را به زبان ساده معرفی و در مورد کاربردشان توضیح خواهیم داد. پس تا انتهای این مطلب با بلاگ طلاباش همراه باشید.

معرفی اسم لوازم آرایشی پوست صورت و کاربرد آن‌ها

در این بخش تمام وسایل آرایشی مخصوص صورت را معرفی کرده و در بخش‌های بعدی لوازم مخصوص لب، چشم و انواع فرچه‌ها و کاربردهایشان را معرفی خواهیم کرد.

کرم پودر (Foundation)

فاندیشن همان کرم پودر است که سبب بی‌عیب و نقص رسیدن پوست می‌شود. با کمک کرم پودرها می‌توان هر گونه لکه‌های پوستی را پوشاند و حتی باعث تغییر رنگ پوست صورت شد. هنگام خرید کرم پودر باید به تناسب رنگ آن با رنگ پوست خود و همچنین، به میزان پوشش‌دهی آن توجه داشته باشید. به طور کلی، برای زیبا از کار درآمدن آرایش نهایی باید حتماً زیرسازی خوبی انجام شود.

فاندیشین‌ها در انواع مختلفی اعم از کرم پودر مایع، کرم پودر استیکی (ماتیکی)، کرم پودر فشرده، کرم پودر پودری و کرم پودر معدنی در بازار موجود هستند.

کانسیلر (Concealer)

کانسیلر را می‌توان پنهان‌کننده‌ی عیوب هم نامید. از کانسیلر معمولاً برای پوشاندن انواع لک‌ها و تیرگی‌های پوست استفاده می‌شود. البته می‌توان گاهی برای روشن‌تر کردن برخی قسمت‌های صورت و زیر چشم‌ها نیز از کانسیلر استفاده کرد. فرق کانسیلر با کرم پودر این است که کانسیلر غلیظ‌تر، جامدتر و پایدارتر از کرم پودرها است و پوشش بیشتری ایجاد می‌کند. دو نوع کانسیلر داریم که یکی برای زیر چشم و دیگری برای صورت استفاده می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره طلا زنانه

 

کانسیلر در سه نوع کلی جامد، مایع و پودری و عموماً در رنگ‌های زرد، نارنجی، سبز، بنفش به بازار عرضه می‌شود. باید حواستان باشد که هر رنگ کانسیلر باید با توجه به رنگ روشن یا تیره‌ی پوست مورد استفاده قرار بگیرد. کانسیلرهای مایع برای پوشاندن تیرگی‌های زیر چشم مناسب هستند.

پنکیک (Face powder)

پنکیک یکی از انواع لوازم آرایش صورت است که معمولاً روی کرم‌پودر یا گاهی به تنهایی برای ایجاد جلوه‌ی نهایی مات مورد استفاده قرار می‌گیرد. پنکیک برای پوست‌های چرب بیشتر مناسب است؛ زیرا چربی پوست را می‌گیرد. در صورتی که پوستی خشک دارید، پیشنهاد می‌کنیم از پنکیک استفاده نکنید.

کانتورینگ (Contouring)

کانتورینگ، اسم یک وسیله‌ی آرایشی نبوده و بلکه یک تکنیک آرایشی به معنای سایه زدن است که لوازم آرایشی خاص خود را دارد. از تکنیک کانتورینگ برای تقویت و برجسته‌سازی اجزای مختلف صورت استفاده می‌شود. در واقع با ایجاد خطای دید می‌توان صورت را باریک‌تر، خوش فرم‌تر و برجسته‌تر نشان داد. این روش بسیار ساده بوده و تنها ترفندش این است که قسمت‌هایی از صورت که می‌خواهید کوچک‌تر به نظر برسند را تیره و نقاط قوت صورت را روشن‌تر می‌کنید.

کانتور صورت در سه نوع پودری، مایع و کرمی در بازار پیدا می‌شود. اگر در کانتورنیگ زدن تازه‌کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم کانتور پودری استفاده کنید چون کنترل بیشتری روی آن دارید.

هایلایتر (Highlighter)

هایلایتر برای ایجاد درخشش بیشتر در برخی نقاط صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع باید گفت هایلایتر دقیقاً برعکس برنزر عمل می‌کند. یعنی برای آنکه قسمتی از صورت خود را برجسته‌تر نشان دهید می‌توانید مقدار کمی هایلایتر به آن قسمت بزنید. استفاده از هایلایتر در آرایش کاملاً اختیاری بوده و ضروری نیست. بدون آن، آرایش شما ناقص محسوب نمی‌شود اما می‌توانید از طریق آن درخشندگی بیشتری به پوست خود ببخشید. معمولاً برای متعادل سازی صورت از هایلایتر به عنوان بخش کامل‌کننده‌ی کانتورینگ استفاده می‌کنند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند زنانه

 

هایلایتر در سه نوع پودری، مایع و کرمی در بازار پیدا می‌شود. هایلایتر مایع از پر کاربرد‌ترین مد‌ل‌های این وسیله‌ی آرایشی است. هایلایترهای پودری مناسب مواقعی هستند که می‌خواهید آرایشی طبیعی داشته باشید. انواع کرمی نیز برای مجالس عروسی مناسب‌تر هستند.

برنزه کننده (Bronzer)

برنزرها یا همان کرم‌های برنزه‌کننده معمولاً بعد از فاندیشن و کانسیلر روی پوست اعمال می‌شوند. کاربرد برنزر هم در واقع تیره کردن پوست با رنگ‌های طبیعی است. حتماً در انتخاب برنزر، سعی کنید رنگ مناسب برای تن پوستتان را انتخاب کنید تا خیلی نارنجی یا خیلی تیره نشود. فرق برنزر و کانتور در این است که کانتور برای لاغر نشان دادن بعضی از اجزای صورت استفاده می‌شود؛ اما برنزر به کل صورت زده شده و گرمای درخشانی به پوست می‌بخشد.

پودرهای برنزر دارای کدهای رنگی و درجه‌های مختلف هستند. برای انتخاب یک برنزر متناسب با رنگ پوست خود باید مدلی را انتخاب کنید که حداکثر ۱ یا ۲ دو درجه از پوست شما تیره‌تر باشد.

رژگونه (Blush)

رژگونه را همه می‌شناسیم. یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی است که به رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است. رژگونه اغلب پس از استفاده از فاندیشن و کانسیلر استفاده شده و به گونه‌ها، رنگ و جلوه‌ی طبیعی و زیبایی می‌بخشد. رژگونه‌ها معمولاً به صورت مایع، خمیری یا پودری در دسترس هستند. که در بین آن‌ها رژگونه پودری رایج‌ترین نوع است. شما اگر هیچ آرایش خاصی هم نداشته باشید، می‌توانید به کمک این محصول حالت چهره خود را تغییر دهید.

معرفی اسم لوازم آرایشی لب و کاربرد آن‌ها

در این بخش تمام وسایل آرایشی مخصوص لب را معرفی می‌کنیم و در بخش‌های بعدی لوازم مخصوص چشم و انواع فرچه‌ها و کاربردهایشان را معرفی خواهیم کرد.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر طلا زنانه

 

پرایمر لب (Lip Primers)

بهتر است برای جلوگیری از خشکی لب‌ها در اثر استفاده از رژلب از انواع پرایمر لب استفاده شود. پرایمر لب علاوه بر آبرسانی لب‌ها، باعث دوام بیشتر رژلب نیز شده و از کم‌رنگ شدن آن پیشگیری می‌کند.

رژ لب (Lip Stain)

رژلب که برای همه شناخته شده است! یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین قسمت‌های آرایش، زدن رژ لب بوده و این وسیله‌ی آرایشی در انواع مات، براق و ضدآب در بازار موجود است.

لاک لب (Lip Polish)

لاک لب که به تازگی وارد بازار شده، در واقع ماتیکی است که به بافت لب نفوذ می‌کند. به همین خاطر به مدت طولانی‌تری روی لب مانده و احتمال کم رنگ شدن آن بسیار کم‌تر از رژ است. همچنین از خشک شدن لب‌ها نیز جلوگیری کرده و آن‌ها را مرطوب می‌کند. لاک لب اغلب به صورت مایع یا ژل به فروش می‌رسد.

اسم لوازم آرایشی: برق لب (Lip Gloss​)

برق لب همان‌طور که از اسمش پیدا است باعث درخشندگی و براق شدن لب می‌شود. اگر دوست دارید لبانتان درخشان باشند، بعد از زدن رژ از برق لب استفاده کنید. برق لب‌ها به صورت طعم‌دار یا ساده عرضه می‌شوند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

اسم لوازم آرایشی: خط لب (Lip Liner)

خط لب برای کادر دهی و آماده‌سازی لب برای رژ زدن استفاده می‌شود. با استفاده از مداد لب، نواحی ناهموار در لبه‌های بالایی یا پایین لب را می‌توان پر و ایرادات آن را اصلاح کرد. البته از خط لب برای برجسته کردن لب‌ها هم استفاده می‌شود. مهم‌ترین نکته در استفاده از خط لب این است که باید رنگ خط لب با رنگ رژ لبتان متناسب و هماهنگ باشد.

معرفی اسم لوازم آرایشی چشم و ابرو و کاربرد آن‌ها

در این بخش اسم لوازم آرایشی مخصوص چشم و ابرو را معرفی کرده و در بخش‌های بعدی هم به معرفی انواع فرچه‌ها و کاربردهایشان خواهیم پرداخت.

پرایمر چشم (Primer)

پرایمر چشم نوعی کرم است که پیش از آرایش چشم‌ها، بر روی پشت پوست پلک‌ استفاده می‌شود. پرایمر نه تنها کمک می‌کند تا پایه‌ای صاف و یکدست برای سایه زدن داشته باشید، بلکه ماندگاری آرایش چشم‌ها را نیز افزایش می‌دهد. این محصول آرایشی که به طور ویژه برای اطراف چشم‌ها طراحی و تولید شده، به پلک‌ها رنگ یکنواختی داده و چربی پشت پلک را کاهش می‌دهد.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند زنانه

خط چشم (Eyeliner)

خط چشم از دیگر لوازم آرایشی است که برای زیبایی و فرم دادن به چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. خط چشم در چهار نوع مدادی، مایع، ژلی و پودری موجود است و هر شخص با توجه به سلیقه، مهارت و نیاز خود می‌تواند یکی از انواع آن را انتخاب کند.

ریمل (Mascara)

ریمل از محبوب‌ترین لوازم آرایشی بوده که در میان زنان و دختران محبوبیت بسیار بالایی دارد. ریمل در واقع حالت دهنده‌ی مژه است و از آن برای بلندتر، ضخیم‌تر و تیره‌تر کردن مژه‌ها استفاده می‌شود. ریمل‌ها معمولاً مایع هستند و در رنگ‌بندی‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

اسم لوازم آرایشی: فرمژه (eyelash curler)

فرمژه یکی از لوازم آرایشی مخصوص چشم است که از آن برای حالت بخشیدن به مژه‌ها استفاده می‌شود. در زمان استفاده، فرمژه را از قسمت ریشه‌ مژه‌ها با فشار و ضرباتی با سرعت آرام و یکسان حرکت دهید تا به نوک مژه‌ها برسید.

اسم لوازم آرایشی: مداد ابرو (Pencil Eyebrow)

مداد ابرو برای رنگ بخشیدن و پر کردن ابروها کاربرد دارد. در واقع ساده‌ترین راه برای پر کردن و شکل دادن به ابروها استفاده از مداد ابروست. حواستان باشد که رنگ مدادتان با رنگ ابرویتان متناسب باشد تا بعد از استفاده، ظاهری طبیعی به ابروهایتان ببخشد. ماژیک ابرو و مداد هاشور ابرو هم از انواع دیگر مداد ابرو به شمار می‌روند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا زنانه

ریمل ابرو (Mascara Eyebrow)

ریمل ابروها برای حفظ حالت ابرو استفاده می‌شود و روشی مؤثر برای حالت دادن و پر پشت کردن موقتی ابروها است.

سایه ابرو (Eyebrow shade)

آخرین گزینه از انواع لوازم آرایش ابرو سایه ابرو است. سایه ابرو، دقیقاً مانند مداد ابرو، برای پرکردن فواصل بین تارها و فرم‌دهی به ابروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسم لوازم آرایشی: سایه چشم (Eye Shadow)

سایه چشم به حالت پودری و در رنگ‌های بسیار متنوعی عرضهشده و از آن برای حالت دادن چشم‌ها استفاده می‌شود.

معرفی انواع قلم‌موها و براش‌های آرایش صورت

بهترین کرم‌ها و سایه‌ها بدون براش مناسب نتیجه‌ خوبی روی صورت شما نخواهند داشت. پس اگر می‌خواهید به میک‌آپ شیک موردنظرتان برسید، باید انواع قلم‌موها، کاربرد و جنس آن‌ها را بشناسید.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره زنانه

 

  • برس فون
    این برس‌ها موی متراکمی داشته و سر آن‌ها ممکن است گرد، تخت یا گنبدی باشد. اگر موی این برس مصنوعی باشد، برای محصولات پودری و مایع کاربرد داشته و تمیز کردن آن ساده است.
  • براش کابوکی
    این براش‌ها معمولاً دسته کوتاه، موهای انبوه با برش صاف دارند. البته در بعضی از مدل‌ها، موهای گنبدی شکل نیز دیده می‌شود. اغلب مدل‌های گنبدی برای انواع پودر روشن و برنز و برس‌های سرصاف برای کرم مایع کاربرد دارند.
  • براش کانسیلر
    نوعی براش زیرسازی کوچک و جمع‌وجور است. این دسته از برس‌های آرایشی برای پوشاندن بخش‌های خاصی از پوست مثل کناره‌های بینی، زیر چشم، جای جوش و لک مناسب هستند.
  • براش سایه چشم
    یک براش سایز متوسط با سر تخت است که برای ترکیب کردن سایه‌ها و نرم کردن انتهای سایه‌ها کاربرد دارد.
  • برس ابرو
    برای مرتب کردن ابرو، محو کردن سایه‌ی ابرو و گاهی برداشتن ریمل اضافی به‌کار می‌رود.
  • برس خط چشم
    خوش‌دست و کاربردی بوده و برای کشیدن خط چشم و حتی سایه زدن کاربرد دارد.
  • براش بادبزنی
    نوعی براش هایلایتر به‌حساب آمده و برای پخش کردن هایلایتر روی گونه‌ها انتخابی عالی‌ است.
  • براش رژگونه
    برای استفاده و پخش کردن رژگونه روی صورت استفاده می‌شود.
  • براش پودر
    دارای موهای نرم، بلند و پر است و با آن می‌توانید محصولات پودری را روی صورت بزنید و پخش کنید.
  • براش‌کانتور
    برای برجسته‌سازی اعضای صورت مثل گونه‌ها، استخوان فک یا پیشانی به‌کار می‌رود. اغلب انواع این برس سر زاویه‌دار و باریک دارند.
  • براش مدادی
    مثل مداد باریک و ظریف بوده و برای هایلایت کردن بخش‌هایی از صورت مثل استخوان ابرو، بینی یا قوس بالای لب استفاده می‌شود.

انواع زیورآلات طلاباش را دیده‌اید؟

با تنوع زیاد محصولات طلاباش چه در مدل‌ها، چه در جنس و چه در قیمت، هر سلیقه و استایلی که داشته باشید، در طلاباش زیورآلاتی که فقط مخصوص خودتان است را پیدا می‌کنید.
پس همین حالا سری به محصولات ما بزنید.

پک کامل لوازم آرایشی شامل چیست؟

تمامی مواردی که در بالا معرفی کردیم، پک کامل لوازم آرایشی را تشکیل می‌دهند. اقلام موجود در پک‌های کامل آرایشی عموماً از مرطوب کننده صورت شروع شده و شامل پرایمر، کانسیلر، کانتور، کرم پودر، پرایمر چشم، کانسیلر چشم، ریمل، خط چشم، سایه چشم، مداد ابرو، پرایمر لب، رژ لب، خط لب و رژگونه هستند. برای استفاده از تمامی این لوازم آرایشی به ست براش یا اسفنج آرایشی نیز نیاز دارید که در بالا آن‌ها را معرفی کردیم.

البته اگر آرایش کامل برایتان خیلی مهم است، علاوه بر خرید لوازم آرایشی بالا، انواع لاک، کیف لوازم آرایش، تونر (لایه‌بردار و ماسک)، ست مانیکور و پدیکور، محصولات حالت‌دهنده‌ی مو مثل ژل و اسپری مو، لوسیون‌های بدن و عطر و ادکلن را نیز مدنظر داشته باشید.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر زنانه

کلام آخر

ما در این مطلب هر آنچه در مورد اسم لوازم آرایشی و بهداشتی باید بدانید را توضیح دادیم. کاربرد هر کدام را نیز برایتان نوشتیم. اما در آخر بد نیست اشاره کنیم که همه افراد لازم نیست این لیست کامل لوازم آرایشی را داشته باشند. بهتر است بر اساس نوع میکاپی که دوست دارید و وسایلی که بیشتر استفاده می‌کنید این لوازم را تهیه کنید. مثلاً اگر اهل کرم پودر نیستید، لازم نیست کرم‌های زیرسازی، پنکیک، کانسیلر یا برنزر بخرید. با یک ضدآفتاب رنگی و رژگونه متناسب با تناژ پوست خود می‌توانید رنگ و لعاب زیبایی به چهره‌تان ببخشید.

منبع: weddingwire

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.