قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

پیرسینگ ناف؛ هر آنچه باید بدانید

0 20,392

پیرسینگ ناف در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و به طور مداوم افراد بیشتری سراغ این نوع پیرسینگ می‌روند. در مطلب دیگری درباره‌ی این موضوع که به طور کلی پیرسینگ چیست و چه نکاتی دارد مفصل صحبت کرده‌ایم. اما در همین ابتدا باید بگوییم که این نوع سوراخ‌کاری بدن کمی دردناک بوده زیرا محل انجام پیرسینگ گوشتی است. اما در عوض نگهداری و مراقبت‌های بعد از آن دشواری خاصی ندارد، چون برخلاف پیرسینگ‌های صورت، به آینه نیاز نیست و می‌توان خیلی راحت ناف را دید و محل پیرسینگ را تمیز کرد.

نکته‌ی دیگری هم در همین ابتدا در مورد سوراخ کردن ناف باید بگوییم این است که همه‌ی افراد نمی‌توانند آن را انجام دهند. این پیرسینگ به آناتومی بدن فرد بستگی داشته و در نتیجه شاید، پیرسینگ پس زده شود یا در بدن برخی افراد نتوان آن را در محل استانداردش انجام داد.

حالا برای اینکه در مورد تمامی جزئیات مربوط به پیرسینگ ناف، میزان درد، زمان بهبودی، عوارض و روش‌های نگهداری آن بیشتر بدانید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب با طلاباش همراه باشید.

پیرسینگ ناف

سوراخ‌کاری ناف (Navel piercing)، یکی از انواع سوراخ‌کاری بدن است که معمولاً در داخل یا لبه‌ی بالای حلقه ناف انجام می‌شود. در روش سنتی سوراخ کردن ناف، سوراخی به شکل ستاره یا چهارگوش در لبه‌ی بالایی و پایینی ناف همراه با دو یا چند سوراخ سطحی در دو طرف ناف ایجاد می‌کنند. اما در مواردی ممکن است پیرسینگ را مستقیماً در پوست بالای ناف وارد کنند و این باعث می‌شود تا جواهر آویزان روی ناف قرار بگیرد و جلوه‌ی بیشتری داشته باشد.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره

البته در روش‌های رایج، از ابزار مخصوص برای سوراخ کردن بالای ناف استفاده می‌شود. فرد متخصص، سوزن مخصوص یک بار مصرف را تمیز و ضدعفونی می‌کند و پس از انجام کار هم آن را دور می‌اندازد. برای سوراخ کردن ناف از یک گیره برای نگه داشتن پوست استفاده می‌شود، محل مورد نظر علامت‌گذاری شده و سپس محل موردنظر با یک سوزن توخالی سوراخ می‌شود. بلافاصله بعد از سوراخ‌کاری امکان دارد محل پیرسینگ خونریزی کند، متورم یا دچار قرمزی شود که کاملاً طبیعی بوده و نباید نگران شوید.

میزان درد و مدت زمان بهبودی جای پیرسینگ

شاید بتوان گفت پیرسینگ ناف یکی از دردناک‌ترین انوع پیرسینگ است. از آنجا که این قسمت از بدن عصب‌های زیادی دارد باید عمل سوراخ کردن با دقت و مهارت بالایی انجام شود. چون اگر پیرسینگ به درستی انجام نشود، درد زیادی به همراه خواهد داشت. طول درمان سوراخ‌کاری ناف هم زیاد بوده و بین 6 ماه تا یک سال طول می‌کشد. این مدت زمان بالا به خاطر حرکات مداومی است که در ناحیه ناف وجود دارد. توجه داشته باشید که در تمام این مدت، ناف باید کاملاً تمیز نگه داشته شود.

روش‌های مراقبت بعد از سوراخ کردن ناف

پیرسینگ ناف نیز همانند دیگر انواع پیرسینگ به مراقبت و نگهداری نیاز دارد. فرد باید تا زمان بهبودی کامل تمامی دستوراتی که برای تمیز کردن محل زخم به او داده شده را رعایت کند. به این دلیل که بین چند هفته تا چند ماه پس از سوراخ‌کاری ناف، محل زخم آن در برابر عوامل محیطی، باکتری‌­ها و قارچ‌ها بسیار حساس بوده و خیلی راحت می‌تواند عفونی شود.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره نقره

توجه داشته باشید که مشاهده‌ی مایع سفید رنگ از ناف تا چند روز بعد از انجام پیرسینگ کاملاً طبیعی است. بنابراین، برای تمیز کردن این ترشحات باید پس از شستن کامل دست‌ها با آب و صابون و خشک کردن آن‌ها با حوله‌ی تمیز بدون پرز، ناف را نیز با آب ولرم تمیز کرد. برای این منظور می‌توانید گاز استریل تمیز را درون سرم نمکی خیس و هر روز دو بار محل سوراخ‌کاری را با آن پاک کنید.

به هیچ عنوان پس از پیرسینگ از مواد الکلی یا بتادین برای ضدعفونی کردن محل سوراخ شده استفاده نکنید. این مواد باعث خشک شدن و آسیب دیدن پوست محل پیرسینگ می‌شود. بعد از انجام پیرسینگ تا پایان زمان ترمیم هم از دستکاری کردن آن پرهیز کرده و حلقه (نگین) را تغییر ندهید. پیشنهاد می‌کنیم برای مراقبت بیشتر و بهتر از محل پیرسینگ، موارد زیر را انجام دهید:

  • از رفتن به سونا یا استخر پرهیز کنید تا باکتری‌های موجود در آب باعث ایجاد عفونت در محل زخم نشود.
  • پس از پیرسینگ ناف لباس‌های گشاد و تمیز بپوشید.
  • هنگام ورزش پس از پیرسینگ ناف از پانسمان‌های محافظ استفاده کنید.
  • آفتاب نگیرید و تا حد امکان مانع از تابش مستقیم نور خورشید به محل سوراخ‌کاری شوید.
  • هر روز ناف را با محلول سالین استریل شست‌و‌شو دهید.
  • از دستمال‌های نرم و بدون پرز برای خشک کردن ناف استفاده کنید.

عوارض سوراخ کاری ناف

یکی از شایع‌ترین عوارض ناشی از سوراخ‌کاری ناف، عفونت محل سوراخ‌کاری است. این عفونت ممکن است ویروسی یا باکتریایی باشد. معمولاً عفونت به دلیل استفاده از وسایل آلوده یا عدم رعایت اصول بهداشتی پس از پیرسینگ بروز می‌کند. اما به طور کلی، دلایل عفونت پس از پیرسینگ‌های بدن از جمله ناف را می‌توان استفاده از سوزن آلوده و وسایل غیراستریل، تماس دست یا جسم آلوده با محل زخم پیرسینگ، شنا کردن در استخر یا دریا پیش از بهبودی کامل محل آن، استفاده از حلقه یا جواهرات نامناسب و حساسیت‌زا و زخم شدن محل پیرسینگ در اثر کشیده شدن حلقه یا نگین دانست.

در صورتی که پیرسینگ توسط فرد آماتور و یا در یک محیط غیر استریل انجام شود، احتمال بروز عفونت بیشتر خواهد بود. معمولاً افراد متخصصی که پیرسینگ انجام می‌دهند از اتوکلاو به منظور نابودی باکتری‌های موجود روی ابزارها استفاده می‌کنند. سوزن‌های پیرسینگ مورد استفاده‌ی آن‌ها هم از بسته‌بندی‌های استریل در آورده می‌شوند. یعنی هر سوزن مخصوص یک نفر بوده و برای افراد دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

نشانه‌های عفونت به طور کلی شامل قرمزی، تورم، درد، سوزش و خونریزی است. وجود این علائم تا چند روز بعد از سوراخ کردن طبیعی است. اما اگر طولانی شد و تا چند هفته بعد از پیرسینگ همچنان ادامه داشت، فرد باید حتماً به پزشک مراجعه کند.

حواستان باشد که اگر جای پیرسینگ دردناک شده یا خونریزی زیادی داشته باشد، یعنی دچار عفونت شده است. آبسه و برجستگی محل سوراخ‌کاری هم نشانه‌ی عفونی شدن آن ناحیه است.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره

جواهرات مناسب پیرسینگ ناف

جواهرات مناسب پیرسینگ ناف طلا، نقره، استیل بدون نیکل، پلاتین و تیتانیوم هستند. حتماً قبل از انتخاب هر کدام از این فلزها مطمئن شوید که به آن‌ها حساسیت ندارید. نیکل از جمله مواد موجود در زیورآلات فلزی است که باعث ایجاد حساسیت می‌شود. حتی طلاهایی که در ساخت آن‌ها از نیکل استفاده شده هم آلرژی ایجاد می‌کنند. در نتیجه اگر متوجه شدید به طلا حساسیت دارید باید سراغ جواهراتی بروید که در ساخت آن‌ها نیکل استفاده نشده است؛ چون طلا به خودی خود حساسیت‌زا نیست.

 

مشاهده و خرید انواع زیورآلات طلا

 

مشاهده و خرید انواع زیورآلات نقره

انواع پیرسینگ ناف

نگین ناف، آویز ناف، نگین چسبی ناف، میله‌ای، دو سر توپی و مدل‌های پلاک از انواع مختلف پیرسینگ ناف هستند. بنابراین با توجه به سلیقه خود می‌توانید بهترین پیرسینگ ناف را انتخاب و خریداری کنید.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره

کلام آخر

پیرسینگ ناف همانند دیگر مدل‌های پیرسینگ بدن یک نوع سوراخ‌کاری است که در نواحی اطراف ناف انجام می‌شود. اما این سوراخ‌کاری به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارد، چون حرکات این ناحیه از بدن زیاد بوده و زمان بهبودی محل زخم آن هم طولانی است. بنابراین اگر به درستی از آن محافظت نکنید، محل پیرسینگ دردناک یا دچار عفونت می‌شود.

منابع: byrdie و healthline

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.