قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

آویز ساعت چیست و چگونه بهترین آویز را انتخاب کنیم؟

0 4,235

برای بسیاری از ما ساعت یک ابزار همیشگی و ضروری است که با آن زمان را کنترل می‌کنیم و شاید چندان به ظاهر آن توجهی نداشته باشیم، اما همین ابزار کاربردی و روزمره جلوه‌ی زیادی به استایل ما می‌دهد و زیبایی و جذابیت آن اهمیت دارد. اینکه بتوانیم با هر استایل یک ساعت را ست کنیم عالی است؛ اما یک راه ساده و البته کم‌هزینه‌تر برای جذابیت ساعت و کل استایل وجود دارد. چند سالی است که آویز ساعت به یکی از اکسسوری‌های پرطرفدار تبدیل شده و این آویز کوچک اما چشمگیر، با هر جنس و ابعادی که باشد، می‌تواند به ساعت‌ و استایل ما جذابیت زیادی ببخشد. در این یادداشت درباره‌ی این سؤال که آویز ساعت چیست ودرباره‌ی انواع و نحوه‌ی انتخاب آن‌ صحبت خواهیم کرد.

آویز ساعت چیست؟

آویز ساعت ساختار ساده‌ای دارد؛ اما همین اکسسوری ساده اگر درست انتخاب شود بسیار چشمگیر است. در واقع همین آویز ساعت تمام انتظاراتی که از سایر زیورآلات می‌رود را برآورده می‌کند. آویز ساعت نیز بنا به سلیقه و خواسته‌ی افراد مختلف طراحی و ساخته می‌شود و شما می‌توانید بر اساس علاقه و البته طرح و رنگ ساعت موردنظرتان انواع آویز ساعت را تهیه کنید. یادتان باشد این اکسسوری به دلیل نوع کاربرد آن، اساساً ابعاد ظریف و کوچکی دارد و با یک زنجیر باریک و کوتاه به بند ساعت متصل می‌شود.

انتخاب آویز ساعت

به سؤال آویز ساعت چیست جواب دادیم. حالا اگر بدتان نیامده که یکی از آن‌ها را برای خودتان بخرید، باید در انتخاب آویز ساعت به چند نکته‌ی کلی توجه کنید: جنس و متریال زنجیر و پلاک، رنگ، طرح، اندازه و فرم آن.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره

 

اغلب ما در انتخاب اکسسوری‌ها و زیورآلات به سراغ رنگ‌های طلایی و نقره‌ای می‌رویم؛ چرا؟ چون این دو رنگ علاوه‌بر زیبایی و جذابیت زیاد، با برق و درخشش خود جلوه‌ی فراوانی به استایل می‌دهند. از طرف دیگر رنگ‌های طلایی و نقره‌ای به سادگی با متریال‌های مختلف ست می‌شوند. درست است که ساعت‌ها در انواع متریال و رنگ ساخته می‌شوند؛ اما همانطور که می‌دانیم دو رنگ طلایی و نقره‌ای برای ساعت‌های تمام فلزی یا حتی قاب ساعت‌ها طرفداران زیادی دارند. ست کردن آویز ساعت طلایی و نقره‌ای با رنگ بدنه‌ی فلزی ساعت ساده‌ترین راه است. به عنوان مثال یک آویز ساعت شیک و طلایی می‌تواند به ساعت کلاسیک و فلزی ظاهری مدرن‌تر بدهد.

اما این آویز ساعت‌های طلایی و نقره‌ای با دیگر متریال‌ها هم به‌ خوبی ترکیب می‌شوند. به عنوان مثال یک آویز ساعت طلایی با انواع ساعت‌های بند چرمی و بند پارچه‌ای نیز همخوانی دارد و ظاهر شیک و نیمه‌رسمی را برای شما به ارمغان می‌آورد. پس در انتخاب آویز ساعت پیش از هرچیز به رنگ‌های طلایی و نقره‌ای فکر کنید. بسیاری از برندهای مطرح زیورآلات و جواهرات جهان آویز ساعت طلایی و نقره‌ای مینیمال تولید می‌کنند؛ مانند برندهای ون‌کلیف و آرپل. یعنی آویزی ظریف و معمولاً تک‌رنگ با فرم‌های ساده که به زنجیر آویزان شده و این اکسسوری زیبا به دستان شما جلوه‌ی زیادی می‌دهد.

طبیعتاً خواست و بودجه‌ی شما در تعیین اینکه آویز بند ساعت چه متریالی داشته باشد تأثیرگذار است. مثل هر اکسسوری دیگری، در اینجا هم طلا و نقره حرف اول را می‌زنند و طبیعی است که این متریال‌ها کیفیت، ارزش و البته جلوه‌ی بیشتری دارند، اما اگر قصد هزینه‌ی سنگین و زیاد ندارید، بهتر است سراغ آویز ساعت‌های فلزی بروید که با آب طلا روکش شده‌اند؛ حالا روکش طلایی یا نقره‌ای به خواست شما بستگی دارد. با این کار آویز ساعت چشمگیر و جذابی تهیه کرده‌اید اما برای آن هزینه‌ی زیادی نپرداخته‌اید. این انتخاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید چند آویز ساعت متفاوت با طرح‌های موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید.

اما پیش از انتخاب آویز ساعت به جنس و رنگ ساعت‌تان نیز توجه کنید. همیشه آویز ساعت طلایی یا نقره‌ای بهترین انتخاب نیست. اگر ساعت شما استیل، سیلیکونی یا پلاستیکی است (مثل ساعت‌های سوآچ) بهتر است آویز ساعت خود را با رنگ‌های سفید یا حتی مشکی انتخاب کنید. اگر ساعت شما رنگی و طرحدار است، بهترین انتخاب آویز ساعت ساده است، چه در رنگ و چه فرم و چه طرح. به این ترتیب آویز ساعت کل طرح و رنگ ساعت شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و استایل شما شلوغ و به‌هم‌یخته به نظر نمی‌رسد. بهتر است رنگ آویز ساعت را با رنگ ساعت خودتان ست کنید یا رنگی را انتخاب کنید که به نحوی مکمل یا هم‌نشین آن باشد.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره

نکته‌ی بعدی درباره‌ی انتخاب طرح پلاک آویز ساعت است. این موضوع کاملاً به سلیقه و خواست شما بستگی دارد. می‌توانید از انواع نمادهای ماه تولد استفاده کنید یا نشانه‌ای که در زندگی شما معنا دارد را به عنوان پلاک آویز ساعت انتخاب کنید. کلمات مورد علاقه یا حتی نام خود یا معشوق‌تان هم می‌توانند به عنوان پلاک آویز ساعت به کار روند. همچنین انواع طرح‌های طبیعی، مثل برگ، پر، ستاره، قلب، خورشید، حیوانات یا اشیاء و وسایل جالب و ساده، مانند قایق، نامه، تیر، کمان یا حتی طرح فرشته و… همه در ابعاد کوچک ساخته شده‌اند و به عنوان پلاک آویز ساعت کاربرد دارند. طرح‌های انتزاعی و فرم‌های هندسی بی‌شماری نیز در قالب پلاک آویز ساعت طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانند جلوه‌ی فراوانی به ساعت شما بدهند. مثلاً یک آویز ساعت با طرح دایره یا حتی مکعب، ساده اما جذاب خواهد بود.

 اگر طرفدار اکسسوری‌های پرزق‌وبرق هستید آویز ساعت‌ نگین‌دار هم انتخاب خوبی به‌شمار می‌آید. به جای آویزهای ساده و مینیمال به سراغ آویزهایی بروید که با سنگ‌ها و نگین‌های مختلف طرح‌دار و رنگی شده‌اند و با این کار به استایل خود رنگ و جلوه بدهید. در میان ترندهای امسال آویز ساعت این مدل‌ها فراوان هستند. به‌عنوان مثال ترکیب رنگ طلایی و نگین بی‌نظیر و چشمگیر است. البته که در این مورد هم باید به طرح و متریال ساعت‌تان دقت کنید.

یادتان باشد آویز ساعت قرار است مکمل ساعت شما باشد و نقش یک اکسسوری کوچک اما جلوه‌گر را ایفا کند؛ پس به جای فرم‌ها و طرح‌های خیلی بزرگ، از آویز ساعتی استفاده کنید که توجه‌ها را به سمت دست و ساعت شما جلب می‌کند. آویز ساعت خیلی بزرگ هم جلوه‌ی خوبی ندارد و هم حرکات دست شما را محدود می‌کند.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره نقره

 

اندازه زنجیر آویز ساعت چیست؟

در ادامه‌ی موضوع آویز ساعت چیست، باید بگوییم که آویز ساعت مانند یک گردنبند کوچک است که زنجیری ریز و کوتاه دارد و مانند زنجیر گردنبند، با یک قفل کوچک بسته می‌شود. شما باید قفل زنجیر آویز ساعت را دور بند ساعت مچی‌تان ببندید. به این زنجیر یک آویز یا پلاک بسیار ظریف و کوچک نیز آویزان است که انتخاب آن به خود شما بستگی دارد. زنجیر آویز ساعت معمولاً کوتاه‌تر از 7 سانتی‌متر است تا حین حرکت دست به جایی گیر نکند، دور دست یا بند ساعت نپیچد و برای حرکات دست نیز مزاحمتی ایجاد نکند. یادتان باشد نوع بافت زنجیر و البته استحکام آن را در برابر خم‌شدگی و کشیدگی نیز بسنجید.

بییشتر بخوانید: راهنمای تعیین سایز پابند

نحوه‌ی بستن آویز ساعت چیست؟

یادتان باشد برای خرید آویز ساعت به قفل و سگک آن نیز دقت کنید. آویز ساعت باید آسان باز و بسته شود، اما نه آنقدر ساده که مدام باز شود و از دستتان بیفتد و نه آنقدر سخت و پیچیده که نتوانید به تنهایی از پس آن بربیایید. قفل زنجیر را باز کنید و آن را دور بند ساعت ببندید، یا اگر بند ساعت شکا طرحدار و فلزی است، می‌توانید آویز ساعت را به یکی از حلقه‌ها یا بافت‌های آن متصل کنید.

آویز ساعت هوشمند

انتخاب آویز ساعت هوشمند نیز تفاوتی با سایر ساعت‌ها ندارد. البته که برای بسیاری از افراد سادگی ساعت هوشمند یکی از جذابیت‌های آن است، اما اگر دوست دارید از آویز ساعت برای تزئین آن استفاده کنید، بهتر است یا به سراغ مدل‌های طلایی و نقره‌ای بروید یا آویز ساعت را متناسب با رنگ بند ساعت انتخاب کنید. انواع آویزهای ویژه‌ی این ساعت‌ها نیز مدتی است که در بازار به فروش می‌رسد که با حلقه یا گیره به بند آن متصل می‌شود. این آویزها بهتر می‌توانند سلیقه‌ی شما در انتخاب اکسسوری‌های خاص را نشان دهند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره

 

خرید انواع آویز ساعت

برای خرید آویز ساعت مثل هر اکسسوری دیگری می‌توانید به طلافروشی‌ها یا فروشگاه‌های اکسسوری سر بزنید و انواع مدل‌های این زیورآلات را ببینید؛ اما آنلاین خرید کردن از فروشگاه‌های معتبر آنلاین نیز راهکار خوبی است. اگر قصد دارید آویز ساعت ساده اما ظریف و زیبا تهیه کنید و از کیفیت آن مطمئن باشید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت طلاباش سری بزنید و از انواع آویز ساعت‌های ما دیدن کنید. مطمئن باشید که انتخاب و خرید یک آویز ساعت زیبا و ظریف می‌تواند جذابیت دست‌ها و کل استایل شما را بیشتر کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.