قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

هر آنچه در مورد انواع النگو طلا باید بدانید

0 3,697

وقتی اسم النگو به میان می‌آید شاید شما هم مثل ما به گذشته‌هایی فکر کنید که اغلب زنان در دستان خود انواع النگو طلا باریک و پهن می‌انداختند و با هر بار حرکت دادن دست‌هایشان این النگوها صدا می‌دادند. النگوهایی که نوعی فخرفروشی در آن روزها هم به‌شمار می‌آمد و نشان از طبقه‌ی اجتماعی افراد بود. چون بدون شک هر خانواده‌ای توان خرید تعداد زیاد النگو را نداشت و خانم‌هایی که النگوهای بیشتری در دست داشتند، پولدارتر بودند. اما کم‌کم با عرضه‌ی مدل‌های شیک و متنوعی از دستبندهای طلا، النگوها مورد بی‌توجهی قرار گرفتند و ورق برگشت و بخت از آن‌ها روی برگرداند! زنان جوان دیگر علاقه‌ای به استفاده از النگو نداشتند و آن را دمُده و سنتی می‌دانستند. از این رو، النگوها به تدریج از دست زنان درآمدند یا در جعبه‌هایشان خاک می‌خوردند یا به دیگر زیورآلات طلا مثل سرویس طلا و گردنبند طلا و دستبند تبدیل شدند. اما داستان النگوها به همین جا ختم نشد.

طراحان مطرح طلا و جواهرات و برندهای مشهور، با تکیه بر نیاز آدم‌ها به تنوع و ایجاد تغییر، ایده تازه‌ای برای جان بخشیدن به بازار فروش النگوها پیاده کردند. این ایده هم چیزی نبود جز تغییر سبک طراحی و مدرن‌سازی شکل و ظاهر این زیورآلات طلا! اتفاقاً این تغییر بسیار کارساز واقع شد و در سال‌های اخیر شاهد استقبال مردم از النگوها بودیم.

هم قدم با برندهای جهانی طلا و جواهر، هنرمندان و برندهای ایرانی نیز در سال‌های اخیر طراحی‌های بسیار شیکی از محصولات را روانه بازار داخلی کردند که نمونه‌های متنوعی از آن‌ها را می‌توانید در بازار آنلاین طلاباش مشاهده کنید.

اما پیش از آن شاید بد نباشد با هم مروری بر النگو، راهنمای خرید آن و هر نکته ریز درشتی که در مورد انواع النگو باید بدانید، داشته باشیم.

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

 

النگو طلا

النگو طلا را که همه می‌شناسیم، یک نوار باریک یا پهن از جنس طلا است که به دور مچ دست برای زینت استفاده می‌شود. پهنای النگوها غالباً کمتر از نیم سانتی‌متر تا دو سانتی‌متر یا بیشتر است. مدل‌هایی که خیلی پهن هستند را اصطلاحاً تک‌پوش می‌نامند. چون به دلیل پهن بودنشان نمی‌توان از دیگر النگوها در کنارشان استفاده کرد.

بیشتر النگوهای شیک و امروزی از جنس طلا ساخته شده یا حداقل دارای روکش طلا هستند. همان‌طور که می‌دانید طلا در رنگ‌ها و عیارهای متنوعی موجود است. برای دستبند النگویی بهترین گزینه طلای ۱۸ عیار است اما می‌توانید نمونه‌های ۲۲ عیار را هم خریداری و استفاده کنید. اما غیر از جنس طلا، این روزها شاهد عرضه‌ی النگو از جنس فلزات قیمتی دیگر مثل نقره هم هستیم.

النگو از جنس نقره را به خاطر رنگ روشن و براقی که دارد، بهتر است با تی‌شرت و یک شلوار جین شیک بپوشید. قبل از خرید این را بدانید که نقره فلز بسیار نرمی است و خیلی سریع هم سیاه می‌شود. به همین خاطر باید دائم النگوی نقره خود را تمیز کرده و هرگونه گردوغبار و سیاهی را از سطح آن پاک کنید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند مروارید نقره

 

انواع النگو طلا

انواع النگوی طلا به 3 دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه هر کدام را توضیح داده‌ایم.

النگوی طلا باریک

النگوهایی که باریک هستند و پهنای زیادی ندارند، جزو النگوهای باریک دسته‌بندی می‌شوند. این مدل النگوها برای کسانی مناسب است که طرفدار مدل‌های ظریف هستند. هر چه النگو باریک‌تر باشد، تعداد بیشتری از طرح‌های متنوع آن را می‌توانید در کنار هم دست کنید. این زیورآلات برای تمام سنین از کودک تا بزرگسال قابل استفاده است.

 

النگو طلا توپاز اشک

 

النگو طلا بیانکا Bianca

تک پوش طلا

تک‌پوش طلا چیست؟ تک پوش طلا در واقع النگوهای پهنی هستند که به صورت تکی و معمولاً در دست چپ استفاده می‌شوند. این مدل النگو در سال‌های اخیر مد شده و طراحی‌های بسیار متنوعی دارد. بسته به جنس فلز و نوع طراحی و نقش‌ونگارهایی که روی این النگوهای پهن انجام می‌شود، می‌توان آن‌ها را با استایل‌های رسمی و غیر رسمی استفاده کرد. به طور مثال، مدل‌های پرزرق‌وبرق، آن‌هایی که با انواع نگین و سنگ قیمتی تزیین شده‌اند و درخشش زیادی دارند، برای مهمانی‌های شب و مجالسی مثل عروسی مناسبند. اما مثلاً انواع النگو تک‌پوش نقره را می‌توان با لباس‌های اسپرت، شلوار جین، تی‌شرت و تیپ‌های کژوال ست کرد.

به طور کلی، در طراحی انواع تک پوش طلا می‌توان انواع حکاکی، نگین کاری و اجرای طرح‌ها و نقش‌های متنوع را مشاهده کرد. امروزه این نقش‌‌ونگارها صرفاً جنبه‌ تزیینی دارند. اما در گذشته بیانگر اعتقادات مذهبی، نمادهای اجدادی و قبیله‌ای بوده که نسل‌به‌نسل منتقل می‌شد.

نکته جالب در مورد استفاده از تک‌پوش این است که مثل ساعت مچی، اغلب در دست چپ پوشیده می‌شود. این النگوها همیشه با وزن و پهنای بیشتری ساخته می‌شوند و با توجه به اینکه نمی‌توان از چند دستبند طلا پهن در کنار هم استفاده کرد، به نام تک‌پوش طلا از آن‌ها یاد می‌شود. این زیورآلات با جنس طلا در رنگ‌های سفید، زرد و رزگلد و همچنین از جنس نقره ساخته و عرضه می‌شوند که محبوبیت خاصی بین خانم‌ها دارند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره مردانه

 

انواع تک پوش طلا نیز مانند دیگر زیورآلات طلا به محافظت و نگهداری نیاز دارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این زیور طلایی را حداقل سالی یک‌بار برای تمیز کردن و آبکاری و بازدید سنگ‌ها نزد طلافروشی معتبر ببرید. با این کار از ضررهای احتمالی می‌توانید پیشگیری کنید.

النگو مچ دستی

النگوهای مچ دستی همچون النگوهای تمام‌دایره کاملاً ثابت نیستند و قابلیت گشاد شدن دارند. از محلی که النگو باز است، آن را باز می‌کنید، دور مچ دست قرار می‌دهید و سپس رهایش می‌کنید تا به حالت النگویی خود بازگردد. به همین صورت نیز می‌توانید آن را از دست در بیاورید. مدل‌های بسیار متنوعی از این مدل النگو را می‌توانید در بازار آنلاین طلاباش پیدا کنید.

 

قیمت النگو طلا

قیمت النگو طلا بر اساس وزن، طراحی و نگین‌دار بودن یا نبودن محصول و همچنین بر اساس قیمت روز طلا مشخص می‌شود. هر چه النگو طراحی پیچیده‌تری داشته باشد، اجرت ساخت بیشتری به آن تعلق می‌گیرد. در نتیجه قیمت نهایی افزایش می‌یابد. اما النگوهای ساده جزو کم‌اجرت‌ترین طلاجات و یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند. می‌توانید در مقاله‌ همه‌چیز درباره‌ی اجرت ساخت طلا و روش محاسبه‌ی آن در این مورد بیشتر بدانید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند مردانه

 

اما به طور کلی خوب است بدانید برای سرمایه‌گذاری، انواع تک پوش طلا نسبت به دیگر مدل‌های النگوی طلا مناسب‌تر هستند. چون این النگوها پهن و سنگین هستند و شما فقط یک بار هزینه‌ی اجرت ساخت، سود فروشنده و مالیات پرداخت می‌کنید. از طرفی وزن بالا و پهنای این مدل النگو باعث افزایش دوام و استحکام آن نیز می‌شود. یعنی با خرید تک‌پوش با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ از النگو به عنوان وسیله‌ی زینتی استفاده کرده و یک سرمایه‌گذاری مالی انجام می‌دهید.

راهنمای خرید انواع النگو طلا

در زمان خرید انواع النگوی طلا یا نقره باید به سایز و اندازه‌ صحیح آن‌ها توجه داشته باشید. مخصوصاً برای خرید النگوهایی که دایره کامل هستند و امکان تغییر سایز ندارند؛ همچنین در زمان خرید انواع تک پوش طلا نیز باید به سایز محصول توجه کنید. در واقع پیش از اقدام به خرید اینترنتی یا حضوری سایز مچ دست خود را به دست آورید تا محصولی مناسب تهیه کنید.

برای تعیین سایز النگو می‌توانید مطلب دو روش ساده برای تعیین سایز النگو و دستبند + جدول راهنما را بخوانید.

توجه داشته باشید در صورت ظريف بودن النگو بايد بیشتر از آن مراقبت کنید. چون النگوهای باریک و ظریف با کوچک‌ترین ضربه یا فشاری ممکن است خم یا دچار شکستگی شوند. برای پیشگیری از این مشکلات، در زمان انجام فعالیت‌های سنگین که احتمال آسیب دیدن النگوها زیاد است، این زیورآلات را از دستتان خارج کنید. اگر امکان درآوردن مرتب النگوها را ندارید، در نگهداری از آن‌ها بسیار کوشا و مراقب باشید که فشاری به آن‌ها وارد نشود.

کلام آخر

هر آنچه که در مورد انواع النگو طلا و تک پوش طلا نیاز بود بدانید را در این مطلب برایتان توضیح دادیم. در آخر هم یادآوری می‌کنیم که در بازار آنلاین طلاباش انواع مختلفی از النگوهای طلا و نقره عرضه می‌شوند که تماماً هنر دست هنرمندان ایرانی هستند. اگر زیورآلات خاص و منحصربه‌فردِ طلا و نقره‌ دست‌ساز را بیشتر از طرح‌های تکراری دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم به بخش فروشگاهی طلاباش سر بزنید و از محصولات این بازار آنلاین دیدن کنید.

منابع: vaibhavjewellers و navrathan

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.