قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

پیرسینگ ابرو؛ هرآنچه باید بدانید

0 13,015

پیرسینگ ابرو را شاید بتوان یکی از تصمیمات هیجان‌انگیز زیبائی دانست. چون تغییر محسوسی در صورت فرد ایجاد کرده و می‌تواند به زیبائی هر چه بیشتر استایل نهایی او کمک کند؛ اما به شرطی که پیرسینگ به درستی انتخاب شود. حتی روش صحیح انجام آن هم در نتیجه‌ی نهایی مؤثر است. چرا که اگر شما به مراکز متفرقه و غیربهداشتی برای سوراخ کردن ابرو مراجعه کنید، ممکن است با عوارض جبران‌ناپذیر این کار رو به رو شوید.

پیرسینگ در نقاط مخلتفی از بدن مانند پیرسینگ گوش، پیرسینگ لب، پیرسینگ زبان و غیره انجام می‌شود. به طور کلی، سوراخ کردن هر بخشی از بدن می‌تواند عوارضی همانند عفونت یا حتی گوشت اضافه به دنبال داشته باشد؛ بنابراین بهتر است پیش از هر اقدامی، نکات ضروری در این رابطه را بخوانید و با آگاهی کامل تصمیم بگیرید. برای آشنایی با تمامی مراحل این نوع پیرسینگ و عوارض احتمالی آن تا انتهای مطلب با بلاگ طلاباش همراه باشید.

پیرسینگ ابرو چیست؟

این پیرسینگ از نامش مشخص است که به سوراخ کردن پوست ابرو، برای وارد کردن اشیای تزئینی و جواهرات گفته می‌شود. پیرسینگ نرمه و غضروف گوش که شایع‌ترین و قدیمی‌ترین نوع سوراخ‌کاری بدن هستند، معمولاً با استفاده از گان‌های مخصوص (دستگاه تفنگ مانند) انجام می‌شوند. اما برای قسمت‌های دیگر بدن مثل ابرو از سوزن استفاده می‌شود.

اینکه پیرسینگ ابروهای شما به صورت عمودی یا افقی انجام شود به انتخاب شما و متخصصی که آن را انجام می‌دهد بستگی دارد. البته یک مدل پیرسینگ پل ابرو نیز وجود دارد که در اطراف ابروها انجام می‌شود. به این صورت که باید از ابتدای ابروها به سمت بینی بروید. در این پیرسینگ باید محل سوراخ حتماً گوشتی باشد و اگر پوست نازکی داشته باشد ممکن است سوراخ بعد از گذشت زمان تغییر شکل دهد.

از آنجا که سوراخ کردن ابروها به صورت سطحی روی پوست انجام می‌شود، باید حتماً نزد متخصص و در شرایط بهداشتی انجام شود. چون اگر سوراخ به اندازه‌ی کافی نباشد یا پیرسینگی که برای آن انتخاب می‌شود بیش از حد نازک یا بیش از حد سنگین باشد، ممکن است بدن شما به آن واکنش منفی نشان داده یا محل سوراخ بسته شود.

آیا احتمال دارد که بدن پیرسینگ ابرو را پس بزند؟

سوراخ‌کاری ابرو به نگهداری و مراقبت بیشتری نسبت به دیگر پیرسینگ‌ها نیاز دارد، چرا که احتمال پس زدن آن توسط بدن زیاد است. اگر در مراحل بهبود یافتن محل زخم اختلالی ایجاد شود، خطر بسته شدن سوراخ یا پس زدن پیرسینگ توسط بدن افزایش پیدا می‌کند.

احتمال این خطر مخصوصاً وقتی که جواهرات اشتباه و نامناسب انتخاب می‌کنید، بیشتر خواهد بود؛ بنابراین بسیار مهم است که پوست خود به دست فردی که تخصص کافی ندارد نسپارید. چرا که به دنبال آن خطر عفونت، گوشت اضافه و اسکار به میزان زیادی وجود دارد.

پس زدن پیرسینگ معمولاً زمانی رخ می‌دهد که فشار پد روی پیرسینگ بیش از اندازه باشد. این فشار مضاعف باعث فشار آوردن جواهر روی استخوان شده که در نهایت توسط بدن پس زده می‌شود. به‌علاوه، دست زدن یا چرخاندن جواهر پیرسینگ یا خارج کردن زودتر از موعد آن، می‌تواند باعث پس زدن جواهر و بسته شدن سوراخ می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: دستبند کارتیر نقره

 

برای پیشگیری از این عارضه بهتر است از سوزن‌های بزرگ برای سوراخ کردن بافت پوست استفاده شود و سوراخ در عمق مناسبی از بافت پوست ایجاد گردد.

درد و زمان بهبودی پیرسینگ ابروها به چه صورت است؟

پیرسینگ ابروها تقریباً دردی ندارد، چون این کار با یک سوزن و با سرعت بسیار زیاد انجام می‌شود. از آنجا که عصب زیادی در این ناحیه از صورت وجود ندارد، بنابراین فرد درد زیادی احساس نمی‌کند. در بالا هم گفتیم که پیرسینگ ابرو یکی از انواع سطحی پیرسینگ‌ها است. یعنی در این روش ورود و خروج سوزن فقط در بافت سطحی پوست اتفاق افتاده و مثل سوراخ کردن گوش نیست که از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج شود. به همین دلیل در این پیرسینگ عمق سوراخ ایجاد شده کمتر از سایر پیرسینگ‌های متداول بوده و درد کمتری دارد.

زمان بهبودی کامل محل سورخ کردن ابرو حدود 4 ماه طول می‌کشد. اما ممکن است تا 5 الی 6 ماه هم ادامه داشته باشد. زمان بهبودی به دو فاکتور اصلی سبک زندگی و آناتومی بدن شما بستگی دارد. اگر فردی هستید که نکات را رعایت نمی‌کنید و دائما محل پیرسینگتان ضربه می‌بیند، باید بدانید که روند خوب شدن محل زخم طولانی‌تر خواهد شد. یا اگر مثلاً موتورسوار هستید، باید بدانید که این نوع پیرسینگ اصلاً برای شما مناسب نیست. چون حرکات شدید و زخم و فشار می‌تواند زخم را تازه کرده و روند بهبودی را به تأخیر بیندازد.

خرید از گالری طلاباش: دستبند زنجیری طلا

 

بدن افراد نیز با هم فرق دارد. در برخی، محل زخم خیلی سریع خوب شده و در بعضی دیگر این پروسه طولانی‌تر است. پس جنس پوست و فیزیک بدن شما هم در طولانی‌تر یا کوتاه‌تر شدن زمان بهبود محل پیرسینگ تأثیر دارد.

عوارض سوراخ کردن ابرو چیست؟

اگرچه گفتیم که پیرسینگ ابرو اگر با اصول بهداشتی انجام شود، آسیب زیادی را به همراه نمی آورد؛ اما برخی مشکلات حتی می‌توانند پس از کمک گرفتن از متخصصان مجرب و با رعایت اصول بهداشتی هم اتفاق بیفتد. یکی از این عوارض احتمالی، ایجاد گوشت اضافه یا کلوئید است. این مشکل مخصوصاً در کسانی که زمینه ارثی کلوئید دارند، بیشتر دیده می‌شود.

عفونت ناحیه سوراخ شده، یکی از مشکلات پیرسینگ است. مقدار قرمزی، التهاب، خونریزی، ترشحات زرد و سفید در ناحیه طی روزهای اول طبیعی است و به مرور برطرف می‌شود. اما اگر این علائم شدید باشند حتما باید به پزشک مراجعه کنید. تورم و قرمز شدن اطراف سوراخ علامت دیگری برای وقوع عفونت است. در این شرایط اگر انگشت را روی نواحی قرمز قرار دهید، گرمایی غیرطبیعی را احساس خواهید کرد که نشانه‌ی عفونت است.

حساسیت از دیگر عوارض این پیرسینگ است. آلرژی نسبت به آویزهای تزئینی معمولاً در مورد فلز نیکل اتفاق افتاده و احتمال آلرژی به طلا خیلی کمتر است. نشانه‌های حساسیت هم شامل قرمزی، پوسته‌ریزی و خارش در محل است. البته در موارد شدیدتر، مناطق دیگر بدن هم دچار علائم حساسیت شوند. افرادی که مستعد حساسیت هستند بهتر است از فلزات حاوی نیکل یا بدلیجات استفاده نکنند. در صورت بروز حساسیت باید آویز از پوست جدا و برای دریافت درمان مناسب به متخصص پوست مراجعه شود.

بهترین جنس برای جواهر پیرسینگ ابرو چیست؟

جواهری که در پیرسینگ ابرو استفاده می‌شود، باید حتماً جنس و اندازه مناسب داشته باشد. با توجه به اینکه پیرسینگ ابرو در سطح پوست انجام می‌شود، انتخاب جواهر مناسب اهمیت بالایی دارد. فلزاتی مثل تیتانیوم، نقره و طلا بهترین جنسی هستند که می‌توانند از بروز عوارض پیرسینگ جلوگیری کنند.

پیرسینگ حلقه و پیچ کروی / نگین کروی از بهترین انواع پیرسینگ برای ابروها به شمار می‌آیند.

نکاتی که خوب است در مورد پیرسینگ ابرو بدانید

  • بعد از انجام پیرسینگ تا پایان زمان ترمیم، آن را دستکاری نکنید و حداقل تا 3 ماه آویز را تغییر ندهید.
  • در سه تا چهار ماه اول، بیشتر از دو بار در روز ناحیه را شست‌وشو ندهید.
  • در دو هفته اول بعد پیرسینگ سوراخ ابرو را با آب و نمک بشوئید و ترشحات اطراف سوراخ را پاک کنید.
  • برای خشک کردن محل پیرسینگ از حوله کاغذی استفاده کنید زیرا حوله‌های پارچه‌ای معمولاً آلوده به باکتری هستند.
  • در چند ماه اول سعی کنید روی پیرسینگ خود نخوابید.
  • هفته‌ای یک بار ملحفه‌های تختخواب‌ و روبالشتی‌ها را عوض کنید.
  • تا کامل شدن دوره ترمیم از رفتن به استخر، وان آب، جکوزی، دریا و غیره خودداری کنید.
  • پس از سوراخ کردن پوست از الکل، بتادین و موادی مانند آن‌ها روی محل مورد نظر استفاده نکنید. چون باعث خشک شدن و آسیب دیدن پوست می‌شوند.
  • محل پیرسینگ ابرو بهتر است روزانه با صابون‌های آنتی باکتریال شست‌وشو داده شود.
  • از تماس لوازم آرایشی، دست و یا اجسام آلوده با پیرسینگ ابرو خودداری کنید.
  • تا مدتی ابروی خود را اصلاح نکنید تا پوست اطراف پیرسینگ کشیده نشود.

 

خرید از گالری طلاباش: گردنبند مردانه

 

کلام آخر

توجه داشته باشید که در ایران جواز کاری برای پیرسینگ وجود ندارد و خیلی اوقات این عمل در آرایشگاه‌ها توسط افراد غیرمتخصص انجام می‌شود؛ بنابراین فردی را برای پیرسینگ انتخاب کنید که حتماً تجربه‌ی این کار را داشته و اصول بهداشتی را رعایت می‌کند. به طور مثال، باید حواستان باشد که برای هر فرد از وسایل یکبار مصرف استفاده کند و دستگاه‌های غیر یکبار مصرف را حتما ضدعفونی و استریل کند. همچنین باید قبل از انجام این کار دستان خود را به خوبی شسته و از دستکش یکبار مصرف استفاده کند.

شما می‌‎توانید انواع زیورآلات طلا و نقره را در فروشگاه آنلاین طلاباش ببینید و با مناسب‌ترین قیمت و ضمانت بازگشت کالا، زیورآلات مورد علاقه‌تان را خریداری کنید.

به همین راحتی و با خیال راحت.

جذاب‌ترین مدل‌ها از بهترین طراحان جواهر منتظر شما هستند؛

چون تو ارزشمندی

منبع: byrdie

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.