قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

آشنایی با انواع پیرسینگ لب

0 9,697

پیرسینگ لب انواع مختلفی دارد که هر کدام به روش خاص خود انجام می‌شوند و دوره‌ی نقاهت آن‌ها هم با هم متفاوت است. برای این که بتوانید مدل‌های مختلف این نوع پیرسینگ را تشخیص دهید و تفاوت سوراخ‌کاری لب را متوجه شوید، ما آن‌ها را به سه دسته‌ی کلی تقسیم کرده‌ایم. قبلاً به طور کامل درباره‌ی این که پیرسینگ چیست و چه انواعی دارد و در چه نقاطی از بدن استفاده می‌شود صحبت کرده‌ایم و در این مطلب به طور اختصاصی به پیرسینگ لب می‌پردازیم.

تا انتها با بلاگ طلاباش همراه باشید.

1- پیرسینگ لب تکی

در ابتدای مطلب گفتیم که انواع روش‌های سوراخ کردن لب را به سه دسته‌ی کلی تقسیم کرده‌ایم. در اولین دسته‌بندی، به معرفی انواع پیرسینگ‌های تکی می‌پردازیم.

پیرسینگ در گوشه لب (Side labret piercing)

پیرسینگ لب در گوشه

در این مدل معمولاً یک پیرسینگ تک در گوشه‌ی پایین لب پائینی قرار می‌گیرد. برای سوراخ کردن این ناحیه عموماً از سوزن شماره 14G یا 16G استفاده می‌شود. Side labret یکی از متداول‌ترین مدل‌های پیرسینگ صورت و لب است و معمولاً هم برای آن از گل میخ یا حلقه استفاده می‌شود. محل انجام این نوع پیرسینگ عموماً بین 1 تا 3 ماه طول می‌کشد تا به بهبودی کامل برسد.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره

پیرسینگ لب مونرو (Monroe piercing)

پیرسینگ لب مونرو

این نوع پیرسینگ معمولاً در قسمت بالای لب و سمت راست انجام می‌شود. برای سوراخ کردن این قسمت از سوزن‌های شماره 14G ،16G یا 18G استفاده می‌شود. نام این مدل هم از خالی گرفته شده که مرلین مونرو همیشه در بالای لب خود می‌گذاشت. به طور متوسط زمان بهبودی زخم این نوع سوراخ‌کاری بین 6 هفته تا 3 ماه طول می‌کشد.

پیرسینگ مدل مدونا (Madonna piercing)

پیرسینگ لب مدونا

این نوع پیرسینگ مانند مدل مونرو معمولاً در قسمت بالای لب ولی در سمت چپ ایجاد می‌شود. نامش را نیز از نشان زیبائی مدونا، خواننده سبک پاپ گرفته است. برای سوراخ کردن این قسمت نیز همانند مدل مونرو از سوزن‌های شماره 14G ،16G یا 18G استفاده می‌شود. زمان بهبودی زخم این نوع سوراخ‌کاری به طور متوسط بین 6 تا 12 هفته طول می‌کشد.

پیرسینگ مدل مدوسا یا مدوزا (Medusa piercing)

پیرسینگ لب مدوسا یا مدوزا

پیرسینگ مدل مدوزا مستقیماً در بالا و بخش مرکزی لب بالائی انجام می‌گیرد و جزو مدل‌های پرطرفدار پیرسینگ صورت و لب برای خانم‌هاست. این سوراخ‌کاری عموماً با سوزن شماره 16G یا بزرگ‌تر انجام می‌شود و بین 6 تا 12 هفته طول می‌کشد تا محل زخم آن خوب شود.

پیرسینگ لابرات لب‌ها (Labret piercing)

پیرسینگ لب لابرات

پیرسینگ لابرات لب درست در مركز بخش پائینی لب پایین و بالای چانه انجام می‌شود. برای سوراخ کردن این قسمت از سوزن‌های شماره 14G ،16G یا 18G استفاده می‌شود. محل زخم این سوراخ‌کاری بسته به روش مراقبت فرد ممکن است بین 3 تا 6 هفته طول بکشد.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره

پیرسینگ ورتیکال یا عمودی لب (Vertical labret piercing)

پیرسینگ لب ورتیکال یا عمودی

این مدل پیرسینگ شامل یک سوراخ عمودی در مرکز لب پایین است که بالا و پایین این سوراخ با یک نگین به یکدیگر متصل می‌شوند. روش ورتیکال با لابرات متفاوت است. به این صورت که یک طرف پیرسینگ در بخش مرکزی لب پائینی است اما بخش بالایی آن درست در مرکز لب پائین است. محل زخم این سوراخ‌کاری بسته به روش مراقبت فرد ممکن است بین 8 تا 10 هفته طول بکشد.

پیرسینگ لب اشلی (Ashley piercing)

پیرسینگ لب اشلی

پیرسینگ مدل اشلی لب‌ها حالت برعکس پیرسینگ ورتیکال است. به این صورت که یک سوراخ از مرکز لب به سمت داخل دهان ایجاد می‌شود و تنها نقطه‌ی ورودی روی لب قابل مشاهده است. برای سوراخ کردن این ناحیه عموماً از سوزن‌های شماره 14G تا 18G استفاده می‌شود. زمان بهبودی آن هم 8 تا 10 هفته است.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره نقره

پیرسینگ مدل ژستروم لب‌ها (Jestrum piercing)

پیرسینگ لب ژستروم

این نوع پیرسینگ هم شامل یک سوراخ عمودی در لب بالائی است. به این صورت که قسمت بالا و پایین این سوراخ در قسمت بیرونی و مرکزی لب بالا قرار می‌گیرد و با استفاده از نگین مشخص می‌شود. در واقع نوعی سوراخ کردن عمودی برعکس است. برای سوراخ کردن این ناحیه از سوزن‌های شماره 14G تا 18G استفاده می‌شود. زمان بهبودی آن هم 8 تا 10 هفته به طول می‌انجامد.

زیورآلات متنوع طلاباش را دیده‌اید؟

با گشت و گذار در بازار آنلاین طلاباش و با تنوع زیورآلات طلا و نقره، زیورآلاتی که با استایل و سلیقه شما سازگار باشد را پیدا خواهید کرد و با ضمانت بازگشت کالا در طلاباش، با خیال راحت می‌توانید زیورآلات دلخواهتان را بدون مراجعه‌ی حضوری سفارش دهید.

2- پیرسینگ لب دوتایی

در بالا مدل‌های پیرسینگ تکی را معرفی کردیم. حالا نوبت مدل‌های دوتائی است. همان طور که از نامش مشخص است در این نوع پیرسینگ، معمولاً از دو سوراخ استفاده می‌شود و جذابیت بیشتری هم دارد. مدل‌های مختلف پیرسینگ دوتایی را در زیر معرفی کرده‌ایم تا بیشتر با شکل، روش انجام و دوره‌ی بهبودی آن‌ها آشنا شوید.

پیرسینگ گل کوکب یا دالیا (Dahlia piercing)

پیرسینگ لب گل کوکب یا دالیا (Dahlia piercing)

این نوع پیرسینگ در گوشه‌های لب انجام می‌شود و معمولاً هم به صورت دوتایی است. این سوراخ کردن لب توسط گل میخ لابرت انجام می‌شود که انتهای آن‌ها مهره دارد. البته از سنگ‌های قیمتی و درخشان هم برای این نوع پیرسینگ استفاده می‌شود. مدت زمان خوب شدن زخم این سوراخ‌کاری بین 3 تا 10 هفته ممکن است به طول بیانجامد. چون به نحوه‌ی نگهداری فرد بستگی دارد.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره

پیرسینگ مدل نیش مار (Snake bite piercing)

پیرسینگ لب نیش مار (Snake bite piercing)

این نوع پیرسینگ که شبیه به محل قرار گرفتن نیش‌های مار است نیز نوعی پیرسینگ دوتایی محصوب می‌شود که به طور متقارن در دو طرف لب پایین ایجاد می‌شود. محل سوراخ‌ها دقیقاً در یک راستا و به طور متقارن هستند. مدت زمان خوب شدن زخم این سوراخ‌کاری معمولاً بین 1 تا 3 ماه طول می‌کشد.

پیرسینگ نیش فرشته (Angel bites piercing)

پیرسینگ نیش فرشته (Angel bites piercing)

این نوع از پیرسینگ شبیه به پیرسینگ نیش مار است با این تفاوت که سوراخ‌ها در دو طرف لب بالایی انجام می‌شوند. این سوراخ‌کاری با سوزن‌های 14G تا 18G انجام می‌شود. عموماً هم بین 4 هفته تا 12 هفته طول می‌کشد تا محل زخم آن به طور کامل بهبود پیدا کند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره زنانه

پیرسینگ مدل نیش دلفین (Dolphin bites piercing)

پیرسینگ لب نیش دلفین (Dolphin bites piercing)

پیرسینگ نیش دلفین به صورت دوتایی در مرکز لب پایین ایجاد می‌شود و تا حدودی شبیه به پیرسینگ نیش مار است؛ با این تفاوت که سوراخ‌ها در این مدل کاملا نزدیک به هم انجام می‌شوند. این سوراخ‌کاری با سوزن‌های 14G تا 18G انجام می‌شود. دوره‌ی بهبودی زخم بین 1 تا 3 ماه طول می‌کشد.

پیرسینگ لب نیش عنکبوت (Spider bites piercing)

پیرسینگ لب نیش عنکبوت (Spider bites piercing)

این مدل از پیرسینگ به شکل دوتایی در قسمت راست یا سمت چپ لب پایین ایجاد می‌شود و با نام viper bites piercing هم شناخته شده است. فرقش با پیرسینگ دلفین در تین است که هیچ وقت در مرکز انجام نمی‌شود و در گوشه‌های پائین لب پائینی ایجاد می‌شود. دوره‌ی بهبودی این پیرسینگ ممکن است بین 4 هفته تا 3 ماه طول بکشد.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند زنانه

پیرسینگ سایبری لب‌ها (Cyber bites piercing)

پیرسینگ لب سایبر (Cyber bites piercing)

این نوع از پیرسینگ، ترکیبی از پیرسینگ Medusa و Labret است که شامل ایجاد دو سوراخ در مرکز و بالای لب بالا و مرکز و پایین لب پایین است. این سوراخ‌کاری با سوزن‌های 14G تا 18G انجام می‌شود. دوره‌ی بهبودی محل زخم آن هم بین 6 هفته تا 3 ماه طول می‌کشد.

پیرسینگ چال گونه (Cheek piercings)

پیرسینگ لب / پیرسینگ گونه (Cheek piercings)

پیرسینگ گونه نیز معمولاً به صورت جفت انجام می‌شود و شامل سوراخ کردن صورت به منظور تقلید از ظاهر چال گونه‌ها یا برجسته نمودن چال گونه‌هاست. در صورت رعایت تمام اصول مراقبت و نگهداری از پیرسینگ، محل زخم این سوراخ‌کاری بین 8 تا 12 هفته طول می‌کشد تا به بهبودی کامل برسد.

3- پیرسینگ لب چهارتائی

سومین دسته‌بندی سوراخ کاری لب به مدل‌های چهارتائی تعلق دارد. در این مدل‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است 4 سوراخ در گوشه و کنار لب‌ها ایجاد می‌شود که هر کدام نام مخصوص خود را دارند.

پیرسینگ نیش کوسه (Shark bite piercing)

پیرسینگ لب نیش کوسه (Shark bite piercing)

سوراخ کردن لب نیش کوسه در واقع یک جفت پیرسینگ عنکبوتی است که به جای یک طرف لب، در دو طرف پائین لب پائینی انجام می‌شود. محل زخم این سوراخ‌کاری بین 8 تا 12 هفته طول می‌کشد تا به بهبودی کامل برسد.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند مردانه

پیرسینگ کانین (Canine bite piercing)

پیرسینگ لب کانین

پیرسینگ کانین در بالای لب بالا و پائین لب پائین به صورت متقارن و به موازات هم انجام می‌شود. محل زخم این سوراخ‌کاری چهار تائی هم بین 8 تا 12 هفته طول می‌کشد تا به بهبودی کامل برسد. طول زمان بهبودی به نحوه‌ی مراقب فرد بستگی دارد. هر چه فرد بهتر از محل زخم‌ها مراقبت کند، جای آن‌ها سریع‌تر خوب می‌شود.

پیرسینگ لب مغناطیسی چیست؟ | پیرسینگ فیک

برخی افراد ترجیح می‌دهند به جای سوراخ کردن لب و استفاده از پیرسینگ‌های دائمی، از مدل‌های مغناطیسی یا مدل‌های فیک استفاده کنند. این نوع از پیرسینگ دارای دو قسمت مجزا است. اجزای آن دارای خاصیت مغناطیسی یا آهنربایی است که روی لب قرار می‌گیرد و به سوراخ کردن لب نیازی ندارد. می‌تونید این پیرسینگ را در هر قسمت از لب مورد استفاده قرار دهید.

نوع دیگری از پیرسینگ فیک نیز وجود دارد که به شکل یک نیم حلقه‌ی باریک است. دو طرف باز این حلقه در دو طرف لب قرار می‌گیرد و فرمی شبیه پیرسینگ واقعی ایجاد می‌کند.

عوارض پیرسینگ کردن لب

در حدود دو هفته‌ی اول بعد از سوراخ کردن لب ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه کنید:

  • قرمزی
  • تورم خفبف
  • ضربان داشتن پوست اطراف پیرسنگ
  • گرمای ملایم
  • ترشحات شفاف یا سفید

نشانه‌های عفونت پیرسینگ هم شامل موارد زیر است:

 

  • گرمای مداوم
  • بدتر شدن درد
  • خون‌ریزی شدید
  • چرک
  • ایجاد برآمدگی در جلو یا پشت پیرسینگ
  • تب

کلام آخر

برای پیرسینگ لب اصولاً از مدل‌های گل میخ و حلقه استفاده می‌شود. گل میخ‌ها زیورآلات میله‌ای شکل هستند که در یک سمت آن‌ها یک نگین زینتی قرار دارد. در این مدل‌ها ابتدا میله‌ی جواهر از سوراخ لب عبور داده می‌شود و سپس نگین سر آن در انتهای میله پیچ می‌شود. جواهرات حلقه هم که نیازی به توضیح ندارد. اما توجه داشته باشید که برای استفاده از حلقه لازم است بافت بیشتری از لب سوراخ شود که این موضوع احتمال تورم و عفونت بعد از پیرسینگ را افزایش می‌دهد.

شما می‌‎توانید انواع زیورآلات طلا و نقره را در فروشگاه آنلاین طلاباش ببینید و با مناسب‌ترین قیمت و ضمانت بازگشت کالا، زیورآلات مورد علاقه‌تان را خریداری کنید.

به همین راحتی و با خیال راحت.

جذاب‌ترین مدل‌ها از بهترین طراحان جواهر منتظر شما هستند؛

چون تو ارزشمندی

منبع: freshtrends

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.