قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

معرفی برندهای معروف بدلیجات ایرانی و خارجی

0 14,717

برندهای معروف بدلیجات در کشورهای مختلف می‌تواند با هم متفاوت باشد. اما برخی از نام‌ها در سراسر جهان شناخته شده‌اند. ما در این مطلب برخی از این برندها را معرفی کرده و در انتها به معرفی برخی از برندهای زیورآلات دست‌ساز در ایران پرداخته‌ایم. پس تا انتها با بلاگ بازار آنلاین طلاباش همراه باشید.

بدلیجات چیست؟

به هرکدام از زیورآلات فلزی، پلاستیکی و شیشه‌ای که غیر از جنس طلا ساخته شوند، بدلیجات می‌گویند. این محصولات از مواد مختلفی همچون تنگستن، استیل، تیتانیوم، مس، رادیوم، نقره و موارد مشابه ساخته می‌شوند. اما درخشندگی، دوام، استحکام و ماندگاری آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

برخی از زیورآلات بدلی را روکش نیز می‌کنند که روکش‌ها آن‌ها هم بسیار متنوع و متغیر است. اما به طور عمده از آب طلا، نقره، رادیوم و تیتانیوم برای روکش کردن انواع بدلیجات استفاده می‌شود. این روکش‌ها علاوه بر ایجاد درخشندگی بیشتر، برای محافظت از هرگونه زنگ‌زدگی و افزایش دوام زیورآلات استفاده می‌شوند.

یکی از مواد بسیار رایج برای ساخت بدلیجات، فلز استیل است. این فلز علاوه بر دوام بسیار بالا، ضدحساسیت نیز است. فلز برنج درخشندگی بالایی داشته و انعطاف‌پذیری خیلی خوبی نیز دارد که می‌توان با استفاده از آن انواع بدلیجات ظریف و پر از نقش‌ونگار ساخت. تیتانیوم هم مثل دو فلز قبلی درخشندگی خوبی دارد و البته درخشش آن بیشتر از دو مورد قبلی است. به همین سبب می‌توانید از آن به جای طلای سفید استفاده کنید و کسی هم متوجه نشود.

خرید از گالری طلاباش: دستبند کارتیر

 

معرفی برندهای معروف بدلیجات

Pandora

تقریباً ۸۰ درصد از محصولات برند پاندورا (Pandora) از نقره استرلینگ با کیفیت ساخته شده است. جالب است بدانید محصولات برند پاندورا به اندازه‌ی سایر برندهای لوکس فعال در زمینه تولید زیورآلات، گران‌قیمت نیست؛ اما سود این شرکت قابل مقایسه با برندهای بزرگی مانند تیفانی و کارتیه است.

Swarovski

برند سواروسکی که برای کشور اتریش است، یکی از برترین برندهای جواهرات بدلی و کریستال لوکس به شمار می‌آید. کریستال‌های سواروسکی از ذوب کردن مخلوطی از شن و ماسه کوارتز، منیزیم، پتاس و سودا در دمای بالا تولید می‌شوند. برخی دیگر از زیورآلات سواروسکی نیز از پوشش‌های ویژه فلزات که با ترکیبات مخصوص شیمیایی به دست آمده، استفاده می‌کنند که حالتی مانند رنگین‌کمان به سطح کریستال می‌بخشد.

بلورهای نقره‌ای سواروسکی با ترکیبی از مواد معدنی طبیعی و شن کوارتز ساخته می‌شوند. سپس بلورها به آرامی خنک می‌شوند تا در جلوگیری از فشار، ضربه و بروز عیوب مفید باشند. بلورهای نقره‌ای سواروسکی دارای یک درخشش طیفی هستند که به آن‌ها رنگ نقره‌ای بی‌نظیری می‌بخشد و این تصور را می‌دهد که از فلز گران‌بهای واقعی ساخته شده‌اند.

XUPING

یکی از محبوب‌ترین برندهای معروف بدلیجات XUPING است که به خاطر طراحی و جنس عالی محصولاتش شهرت جهانی دارد. جنس محصولات این برند نوعی استیل ضد زنگ بسیار بادوام است که آبکاری و روکش طلا دارد. همین امر سبب شده تا زیورآلات ژوپینگ ضد حساسیت باشند و تمامی افراد در موقعیت‌های مختلف بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. طراحی‌های جذاب و ظریف، نگین‌های اتمی بسیار درخشان، رنگ ثابت و جنس بدنه‌ی عالی از ویژگی‌های بدلیجات این برند است. در میان محصولات آن می‌توان انواع گوشواره، دستبند، گردنبند و نیم ست پیدا کرد.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند کارتیر

 

البته باید اشاره کنیم که بدلیجات و زیورآلات و جواهرات ژوپینگ از فلز مس نیز تهیه می‌شوند که روکشی از جنس رادیوم یا آب طلا با عیار 24، 18 و 14 روی آن‌ها را می‌پوشاند.

Bohomoon

تمامی زیورآلات برند Bohomoon از جنس استیل ضدزنگ و فلزات صیقلی ساخته می‌شوند. جنس این بدلیجات به گونه‌ای است که به‌هیچ‌وجه پوسیده نمی‌شوند و زنگ نمی‌زنند؛ بنابراین در موقعیت‌های مختلف همانند لب دریا نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برخی از بدلیجات این برند یک لایه روکش طلا یا نقره هم دارند که دوام و استحکام آن‌ها در برابر شرایط مختلف آب و هوائی را بیشتر می‌کند. برای مثال پابند طالع‌بینی که در عکس زیر می‌بینید، روشک طلا دارد. این محصول با قیمت 15 دلار فروخته می‌شود.

XINGMEI از بهترین برندهای بدلیجات

اگر پوست حساسی دارید پیشنهاد می‌کنیم یک بار از بدلیجات XINGMEI استفاده کنید. این زیورآلات با جنس‌های عالی و طراحی‌های زیبا، ضد حساسیت و رنگ ثابت هستند. شما می‌توانید انواع بدلیجات استیل از انواع گوشواره گرفته تا دستبند ، نیم ست و گردنبند استیل را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از این برند خریداری کنید.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر کارتیر

 

برند بدلیجات ZORA

از محبوب‌ترین برندهای معروف بدلیجات در میان زنان جوان، برند Zora است. بدلیجات این برند طراحی‌های بسیار خاص، شیک، نگین‌های درخشان و رنگ ثابت دارند. ظرافت و کیفیت باعث محبوبیت زورا شده است. شما می‌توانید از محصولات این برند در تمامی موقعیت‌ها استفاده کنید و نگران شرایط آب و هوایی هم نباشید. چون رنگ ثابت هستند و باران و رطوبت اثری روی این بدلیجات نمی‌گذارند.

برندهای معروف بدلیجات: Linjer ZJ

زد جی یکی دیگر از برندهای معروف زیورآلات بدلی است. محصولات آن شامل انگشتر، آویز، گوشواره، دستبند، گردنبند، پابند، النگو، ست زیورآلات و موارد مشابه است. برخی از محصولات زد جی دارای آبکاری بسیار باکیفیت آب طلا در رنگ طلایی و آبکاری رادیوم در رنگ نقره‌ای نیز هستند. استفاده از نگین‌های رنگی درخشان و رنگ ثابت یکی از مشخصه‌های اصلی محصولات زد جی است و مشتریان زیادی به خود جذب کرده است.

برندهای معروف بدلیجات: Linjer

یکی دیگر از برندهای معروف بدلیجات در جهان Linjer است. محصولات این برند از انواع فلزات ارزشمند و مقاوم همانند استیل یا حتی طلا ساخته می‌شوند. البته اغلب مدل‌هایی که از جنس طلا هستند، طلای آب شده یا روکش طلا هستند که باعث می‌شود برای تمامی موقعیت‌ها قابل استفاده باشند. به طور مثال، گوشواره‌های حلقه‌ای زیبائی که در تصویر زیر می‌بینید، از طلای آب شده ساخته شده و 188 دلار قیمت دارند.

برندهای مشهور بدلیجات: YSX.JEWELRY

از دیگر برندهای بدلیجات می‌توان به YSX.JEWELRY اشاره کرد که محصولاتش تنوع بسیار زیادی اعم از انواع مدل‌های گردنبند، نیم ست ، زنجیر گرفته تا آویز ساعت و انگشتر دارند. از دلایل اصلی محبوبیت این برند بدلیجات می‌توان به همین تنوع محصول و قیمت‌های رقابتی اشاره کرد. زیورآلات این برند ضدحساسیت و رنگ ثابت هستند؛ بنابراین همه‌ی افراد در تمامی موقعیت‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. امکان سفارش دادن بدلیجات با روکش طلا و روکش نقره هم وجود دارد. یعنی هر کسی بر اساس سلیقه‌ی خود می‌تواند از بدلیجات این برند استفاده کند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند کارتیر مردانه

برندهای مشهور بدلیجات: Ocean Wave Jewelry

برند زیورآلات موج‌های اقیانوس محصولاتی تولید می‌کند که حتی برای هوای شرجی و فضاهای مرطوب همانند ساحل نیز قابل استفاده هستند. چون زیورآلات این برند از جنس نقره است. یکی از نمونه‌ محصول‌های این برند گردنبند نقره آویزداری است که در عکس زیر می‌بینید. این محصول با قیمت 55 دلار فروخته می‌شود.

برندهای معروف بدلیجات: Adina’s Jewels

برند مورد علاقه‌ی سلبریتی‌هایی همانند بلا حدید و امیلی راتایکوفسکی، Adina’s Jewels است. به این خاطر که جواهرات بدلی این برند با یک لایه‌ی محافظ در برابر زنگ زدن و پوسیدن، پوشانده می‌شوند و رنگ‌های نگین‌های آن نیز ثابت است. مثلاً گوشواره‌ای که تصویر زیر می‌بینید 52 دلار قیمت داشته و تمامی این سنگ‌های رنگین‌کمانی، رنگ ثابت هستند.

برندهای معروف بدلیجات: TOKE

این برند مشهور به خاطر طراحی و تولید انواع زیورآلات زنانه توانسته سهم بزرگی از بازار تجارت جهانی بدلیجات را به خود اختصاص دهد. از جمله محصولات پرفروش TOKE می‌توان به انواع دستبند، نیم ست و گردنبند اشاره کرد. البته لازم است اشاره کنیم که محصولات این برند به هیچ عنوان خلاقانه و جدید نیستند و تماماً مدل‌های کپی از برندهای طلا و جواهر هستند. اما چون نمونه‌های ارزان جواهرات گران‌قیمت را می‌سازد، مورد توجه مشتری‌های زیادی در سراسر جهان قرار گرفته است. کیفیت محصولاتش هم در این محبوبیت بی تأثیر نیست.

خرید از گالری طلاباش: دستبند کارتیر زنانه

 

HDI-JEWEIRY

یکی دیگر از برندهای معروف بدلیجات که حتی مشکل‌پسندها را هم راضی می‌کند، HDI-JEWEIRY است. تمامی اجناس تولید شده از این برند بدلیجات دارای طراحی‌هایی فانتزی، متفاوت، شیک و زیباست. البته این برند بزرگ محصولاتی با طراحی‌های مشابه جواهر نیز دارد که از دلایل عمده‌ی رضایت‌مندی مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود.

Ellie Vai‌

یکی از بهترین برندهای بدلیجات Ellie Vail است که محصولات خود را از جنس استیل ضدزنگ تولید می‌کند. به همین خاطر بدلیجات به هیچ عنوان در اثر گذشت زمان تیره، فاسد، زنگ زده یا حتی شکسته نمی‌شوند. مقاومت و دوام این بدلیجات بسیار بالاست و قیمت‌های مناسبی هم دارند. به طور مثال، دستبند زنجیری درشتی که در عکس زیر می‌بینید، با قفل خرچنگی عرضه شده و 37 دلار قیمت دارد. همچنین مشتری می‌تواند مدل‌های روکش طلا یا روکش نقره هم سفارش دهد.

Mejuri

یکی دیگر از برندهای بدلیجات در جهان Mejuri است که محصولاتی با کیفیت عالی، طراحی ظریف تولید و عرضه می‌کند. مخصوصاً محصولاتی که از جنس تیتانیوم هستند بیشترین ماندگاری و بهترین کیفیت را دارند. به طور مثال دستبند کارتیر این برند که از جنس تیتانیوم است، با قیمت 175 دلار عرضه می‌شود.

معرفی برندهای مشهور بدلیجات (نقره) ایرانی

در بالا برخی از برندهای مشهور بدلیجات را معرفی کردیم. در ادامه هم برخی از برندهای نقره ایرانی را توضیح خواهیم داد.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره مردانه

 

ندا خانی

ندا خانی به عنوان طراح، تلاش کرده تا حساسیت‌های شخصی‌اش را در زیورآلات خود متجلی کند. توجه به جزئیات و علاقه به زیورآلات، از کودکی در شکل‌گیری نگاه هنرمندانه‌ی او به این حرفه تأثیر بسزایی داشته است. دلبستگی و تعلق‌خاطر به زیوآلات که از کودکی در دل این هنرمند جای گرفته و مسیر اصلی طراحی‌های این هنرمند را در ارائه طرح‌های متنوع قرار داده است. طراحی‌های ندا خانی از المان‌های مختلف الهام گرفته شده و با هنر دست ساخته می‌شوند.

لاژه

صدف لاجوردی، طراح جوان ایرانی‌ است که پس از اتمام تحصیلات خود به طراحی و ساخت زیورآلات پرداخته است. فعالیت حرفه‌ای این هنرمند با معرفی طرح‌های خلاقانه و منحصربه‌فرد شروع شده و تا به امروز ادامه دارد. قابلیت جذاب فلز نقره در شکل‌پذیری، مبنای طراحی‌های‌ این هنرمند بوده و نگرش مدرن به زیورآلات در دنیای مد و فشن، طراحی‌های وی را به عنصری تأثیرگذار در استایل تبدیل کرده است. گروه هدف این طراح جواهرات، افراد جوان با سلایق خاص و متفاوت بوده که برای تکمیل استایل به‌روز خود به دنبال زیورآلاتی منحصربه‌فرد می‌گردند.

مهتاب امجدی

مهتاب امجدی متولد سال ۱۳۶۹ و فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد تهران است. او در سال ۱۳۹۲ تصمیم گرفت سفر خود را آغاز و اشتیاقش به طراحی جواهرات را دنبال کند. برای به دست آوردن تجربه‌های دست اول، دوره‌های متعددی برای طراحی و ساخت جواهر در ایران گذرانده و مدت کوتاهی هم در کارگاهی در ترکیه فعالیت کرده است. او پس از بازگشت به ایران، یادگیری خود را با شرکت در دوره‌ی ساخت زیورآلات طلا در مجتمع فنی تهران ادامه داد. کارهای او با الهام از اشکال هندسی به عنوان نشانی از خلاقیت و نوآوری طراحی شده‌اند. نقره و مروارید متریال اصلی استفاده شده در ساخته‌های خلاقانه‌ی مهتاب امجدی ‌هستند.

 

 

اوکسین

هانیه ابطحی طراح ايرانى كار خود در عرصه‌ی زيورآلات را در سال ١٣٩٦ آغاز كرده‌است. در طراحى‌هاى او، مرواريد جايگاه ويژه و برجسته‌اى دارد که در تركيب با سنگ‌هاى زینتی مختلف، طرح‌هاى جدیدی را به وجود آورده است.

 

لادوین استودیو

نازنین تکیه عکاس و دانش‌آموخته رشته‌ی طراحی پارچه و لباس، كار خود در حوزه‌ى طراحى جواهر و زيورآلات را از سال ١٣٩٥ آغاز كرده است. طراحى‌هاى او عمدتا متكى بر ساخت تصاوير جديد و جزئى، با الهام از تصاویر موجود در طبيعت است. طرح‌هاى او در هم‌نشينى نقره با صدف و عناصر ديگر، زيورآلات تركيبى منحصربه‌فردی را به مخاطبان خود عرضه مى‌كند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره زنانه

 

استودیو آدلی

تینا پیش‌نماز متولد 1375 هنرمند و طراح جواهرات است. این طراح جوان فعالیت در زمینه‌ی مد و فشن را در شاخه‌ی طراحی و ساخت جواهرات ادامه داده و اولین مجموعه از طراحی‌های خود را در سال 1396 به بازار عرضه کرده است. تلفیقی از هنر مدرن و المان‌های کلاسیک در دنیای جواهرات، طراحی‌های وی را به عنصری اساسی در استایل تبدیل کرده‌است. گروه هدف این طراح جواهرات، افراد جوان با سلایق خاص و متفاوت است که برای تکمیل استایل به‌روز خود به دنبال زیورآلاتی منحصربه‌فرد می‌گردند.

 

آرکا دیزاین

نهال لولو، فارغ‌التحصیل رشته‌ی صنایع دستی، با نگاهی خلاقانه و نوگرایانه در زمینه‌ی طراحی زیورآلات، از سال ۱۳۹۴ فعالیت حرفه‌ای خود در این زمینه‌ را آغاز کرد. طراحی‌های مدرن، انتزاعی و دوری از کلیشه‌های رایج طراحی زیورآلات، اصلی‌ترین شاخصه‌ی طراحی‌های این هنرمند است.

خرید از گالری طلاباش: دستبند سنگی نقره

 

استودیو طراحی چترا

نازنین کردانی طراح و سازنده‌ی اکسسوری، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1397 آغاز کرده است. نگاه موشکافانه به اتفاقات روزمره و دقت در جزئیات از خصوصیات شخصی این هنرمند است که تأثیر بسزایی در دیدگاه هنری وی داشته است. نازنین کردانی با الهام از بازی نور، رنگ و با بکارگیری فلز نقره در ساخت زیورها، طراحی‌هایی خاص و متفاوتی ارائه می‌کند که تلاش شده منطبق با تمام سلایق در سنین مختلف ساخته شوند.

کرشمه

سحر موحدی، طراح و سازنده‌ی زیورآلات، در سال 1396 فعالیت خود را شروع کرد. این هنرمند جوان تلاش کرده‌است تا نگاه شخصی خود در مورد زمین، طبیعت و زیبایی‌های آن را در زیورآلات خود متجلی کند. زیورآلات طراحی شده توسط این هنرمند با به‌کارگیری متریال مرغوب و شیوه‌های ساخت دستی از کیفیت و ظرافت بالایی برخوردارند.

 

نکاتی که خوب است پیش از خرید بدلیجات بدانید

  • سعی کنید تا حد امکان با بدلیجات حمام نروید. اگر هم زیورآلات بدلی شما خیس شدند، حتماً خیلی سریع آن‌ها را خشک کنید.
  • وقتی می‌خواهید عطر و ادکلن بزنید اول بدلیجات را در بیاورید و سپس عطر بزنید.
  • هرگز زیورآلات بدلی را با سرکه و الکل و مواد شیمیائی تمیز نکنید.
  • بهتر است آن‌ها را در یک جعبه‌ی در بسته نگهداری کنید تا در معرض هوا و رطوبت قرار نداشته باشند.
  • مراقب باشید استون، لاک، مایع ظرفشویی، روغن و سایر مواد این چنینی روی بدلیجات شما ریخته نشوند.

در مطلب دیگری درباره‌ی چند روش ساده برای تمیز و براق کردن طلا و نقره در خانه مفصل توضیح داده‌ایم که بد نیست سری هم به آن بزنید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم برخی از برندهای معروف بدلیجات را به شما معرفی کنیم. همچنین نکاتی را در رابطه با روش‌های نگهداری از انواع زیورآلات گفتیم که در حتماً به دردتان خواهد خورد. در آخر هم خوب است اشاره کنیم در بازار آنلاین طلاباش، می‌توانید انواع زیور آلات زنانه و مردانه از جنس طلا و نقره را مشاهده و با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. برای این منظور کافی است به لینک‌های زیر سر بزنید.

منابع: lofficielusa و smartmomjewelry

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.