قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

20 دانستنی جالب در مورد برند تیفانی اند کو

0 2,670

برند تیفانی از آن نام‌های شناخته‌شده و لوکسی است که بسیاری از افراد را در سراسر جهان تحت تأثیر خود قرار داده است؛ از استیو جابز گرفته تا باراک اوباما. جواهرات تیفانی جزو گران‌ترین و لوکس‌ترین زیورآلات دنیا هستند. دلیلش هم خلاقیت و نوآوری‌های این برند در طول قرن اخیر است که توانسته با استقبال زیادی از طرف عموم مردم قرار بگیرد.

برای اینکه با برند Tiffany & Co بیشتر آشنا شویم و ببینیم راز موفقیتش در طول این همه سال چه بوده از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با بلاگ طلاباش همراه باشید تا 20 دانستنی جالب درباره‌ی این برند را مرور کنیم.

فهرست مطالب
  1. 1- در سال 1837 میلادی تأسیس شد
  2. 2- رنگ آبی برند تیفانی از یک امپراتور الهام گرفته شده است
  3. 3- رنگ برند تیفانی، پنتون شماره 1837 است
  4. 4- اولین کاتالوگ سفارش پستی آمریکا توسط تیفانی منتشر شد
  5. 5- جام مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آبراهام لینکلن ساخت تیفانی بود
  6. 6- تیفانی تأمین‌کننده‌ی ارتش اتحادیه آمریکا در جنگ داخلی بود
  7. 7- تیفانی بزرگ‌ترین الماس زرد رنگ جهان را به دست آورد
  8. 8- «نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا» توسط تیفانی بازطراحی شد
  9. 9- چارلز تیفانی مخترع حلقه‌ی نامزدی است
  10. 10- لوگوی نیویورک یانکیز نسخه‌ی کپی‌شده‌ای از تیفانی است
  11. 11- پرزیدنت لینکلن به مری تاد ست تیفانی هدیه داد
  12. 12- چاقوی تدی روزولت برای برند تیفانی بود
  13. 13- جودی گارلند زمرد را به خانه برد
  14. 14- پرزیدنت کندی به جکی کندی یک سنجاق سینه از برند تیفانی هدیه داد
  15. 15- آویز طرح کوزه‌ی تیفانی برای نگهداری مواد مخدر بود!
  16. 16- استیو جابز هم دوستدار محصولات تیفانی بود
  17. 17- جشن تولد 50 سالگی کیتی کوریک در تیفانی برگزار شد
  18. 18- تیفانی با آگهی ازدواج همجنسگرایان تاریخ‌ساز شد
  19. 19- باراک اوباما یک جواهر عتیقه از برند تیفانی را به ملکه الیزابت هدیه داد
  20. 20- پنجاهمین جایزه‌ی سوپر بول را تیفانی طراحی کرد
  21. چند نکته‌ی جالب دیگر در مورد برند تیفانی
  22. کلام آخر

1- در سال 1837 میلادی تأسیس شد

نام تیفانی در میان برندهای معروف طلا و جواهر می‌درخشد و همیشه جزو لوکس‌ترین جواهرسازانی است که طرفداران زیادی از اقشار مختلف جامعه دارد. در حال حاضر فعالیت اصلی این شرکت کالای لوکس آمریکایی طراحی، ساخت و فروش جواهرات، اعم از طلا، نقره و الماس است. اما وقتی برای اولین بار در سال 1837 میلادی توسط چارلز لوئیس تیفانی در نیویورک تأسیس شد، زمینه‌ی فعالیتش طلا و جواهر نبود و به‌عنوان فروشگاه محصولات فانتزی و نوشت‌افزار بود. البته در همان زمان شعبه‌ی دیگری نیز با نام «تیفانی، یانگ و الیس» داشت که با همکاری «جان بی. یانگ» تأسیس شده بود. اما در سال 1853 میلادی نام شرکت به «تیفانی اند کو» تغییر داده شد و زمینه‌ی فعالیتش هم به جواهرات محدود شد.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا زنانه

 

2- رنگ آبی برند تیفانی از یک امپراتور الهام گرفته شده است

همسر ناپلئون سوم، ملکه اوژنی دو مونتیخو، بزرگ‌ترین نماد مد در قرن نوزدهم بود. وقتی چارلز تیفانی پرتره‌ای از او را دید، به این فکر کرد که سایه‌ی آبی‌رنگ در لباس او بسیار محبوب خواهد شد. بر همین اساس تصمیم گرفت از همین رنگ آبی-فیروزه‌ای به عنوان رنگ رسمی برند تیفانی استفاده کند.

3- رنگ برند تیفانی، پنتون شماره 1837 است

رنگ آبی تخم مرغی رابین با نام رسمی پانتون شماره 1837 که برای جعبه‌ها و کیسه‌های برند لوکس تیفانی استفاده می‌شود، بر اساس سال شروع به کار تیفانی به این شماره نام‌گذاری شده است.

4- اولین کاتالوگ سفارش پستی آمریکا توسط تیفانی منتشر شد

چارلز تیفانی اولین بار در سال 1845 میلادی اولین کاتالوگ سفارش پستی آمریکا را با نام «کتاب آبی» منتشر کرد. پس از تیفانی بود که بقیه برندها نیز همین روال را در تجارت خود به کار گرفتند. در واقع کتاب آبی تیفانی، اولین کاتالوگ خرده‌فروشی در ایالات متحده آمریکا، نوآوری بزرگی از این کمپانی بود که خبرساز شد.

5- جام مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آبراهام لینکلن ساخت تیفانی بود

در سال 1861 میلادی، آبراهام لینکلن، برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری خود، ساخت یک جام را به شرکت تیفانی سفارش داد و در طول دوران ریاست جمهوری، برای همسرش یک سری زینت آلات از مرواریدهای ریز، ساخت تیفانی خرید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند مروارید نقره

 

6- تیفانی تأمین‌کننده‌ی ارتش اتحادیه آمریکا در جنگ داخلی بود

از سال 1862 میلادی، برند Tiffany & Company به عنوان عرضه کننده‌ی اصلی شمشیر، ابزار جراحی و پرچم برای نیروی پلیس آمریکا بود.

7- تیفانی بزرگ‌ترین الماس زرد رنگ جهان را به دست آورد

در سال 1878 میلادی، چارلز تیفانی یکی از بزرگ‌ترین و مرغوب‌ترین الماس‌های ممتاز زرد رنگ جهان را، با وزن بیش از ۲۸۷ قیراط به دست آورد، که در معادن الماس کیمبرلی در آفریقای جنوبی کشف شده بود. این برند در سال 1887 میلادی نیز موفق شد جواهرات تاج سلطنتی فرانسه را هم خریداری کند.

8- «نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا» توسط تیفانی بازطراحی شد

در سال 1885 میلادی از تیفانی خواسته شد که «نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا» را دوباره طراحی کند و این طراحی مجدد هنوز روی همه اسکناس‌های یک دلاری ایالات متحده دیده می‌شود.

9- چارلز تیفانی مخترع حلقه‌ی نامزدی است

یکی از جالب‌ترین حقایق در مورد برند تیفانی این است که خالق آن، خالق حلقه‌ی نامزی هم هست. اولین بار در سال 1886 میلادی بود که تیفانی تصمیم گرفت الماس را به صورت برجسته و به روشی کاملاً جدید روی رکابی از جنس طلا سوار کند. او انگشتری که به این سبک طراحی و ساخته شده را به عنوان حلقه‌ی نامزدی در بازار عرضه کرد. خیلی زود بیشتر زنان در آمریکا خواستار این حلقه‌های جذاب و گران‌قیمت بودند و به این ترتیب، برای اولین بار حلقه‌ای اختصاصی برای نامزدی شکل گرفت.

10- لوگوی نیویورک یانکیز نسخه‌ی کپی‌شده‌ای از تیفانی است

در سال 1877 میلادی، برند جواهرات تیفانی یک مدال افتخار برای قدردانی از یک افسر پلیس نیویورک طراحی و عرضه کرد که با علامت‌های “N” و “Y” ساخته شده بود. اما تیم بیس‌بال نیویورک یانکیز بدون اجازه از همین ترکیب حروف NY برای طرح روی کلاه‌های بازیکن‌های خود استفاده کرد که در واقع سرقت طرح تیفانی به شمار می‌رفت.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نگین دار طلا

 

11- پرزیدنت لینکلن به مری تاد ست تیفانی هدیه داد

در عکس پایین می‌بینید که خانم لینکلن در مراسم تحلیف همسرش، مجموعه‌ی مرواریدی از برند جواهرات تیفاتی پوشیده است.

12- چاقوی تدی روزولت برای برند تیفانی بود

تدی روزولت در دوران جوانی خود از چاقوی نقره‌ی استرلینگ زیبایی استفاده می‌کرد که حکاکی‌های ظریف و زیبائی روی آن انجام شده بود. این چاقو توسط برند تیفانی ساخته شده بود و در تصویر پایین می‌توانید آن را در زیر کمربند روزولت ببینید.

13- جودی گارلند زمرد را به خانه برد

مؤسسه‌ی فیلم‌سازی MGM در زمانی که جودی گارلند قصد ازدواج با وینسنته مینلی را داشت به عنوان هدیه‌ی عروسی، او را به فروشگاه برند جواهرات تیفانی فرستاد. چون گارلند هنگام ساخت فیلم جادوگر شهر اوز که شهر زمرد را به نمایش می‌گذاشت عاشق جواهرات سبز شده بود.

14- پرزیدنت کندی به جکی کندی یک سنجاق سینه از برند تیفانی هدیه داد

پرزیدنت جان اف کندی به طراح تیفانی، ژان شلمبرگر، سفارش داد تا سنجاق‌سینه‌ای که در عکس بالا می‌بینید را برای بانوی اول آمریکا بسازد. این هدیه به مناسبت دنیا آمدن اولین پسرشان، جان جونیور، بود.

خرید از گالری طلاباش: دستبند کارتیر نقره

 

15- آویز طرح کوزه‌ی تیفانی برای نگهداری مواد مخدر بود!

در دهه 1970 میلادی، Elsa Peretti، یکی از طراحان برجسته‌ی برند تیفانی اند کو مدعی شد که این آویز برای نگهداری گل ایده‌ی بسیار جذابی است. اما در آن دوران با افزایش محبوبیت کوکائین، بسیاری بر این اعتقاد بودند که این آویز از قصد برای نگهداری مواد مخدر طراحی شده است.

شاید بد نباشد در اینجا اشاره کنیم که جواهرها و قطعاتی که السا پرتی برای تیفانی اند کو طراحی کرده است در مجموعه قرن بیستم موزه بریتانیا، موزه هنرهای زیبا، بوستون و موزه هنرهای زیبا، هوستون قرار دارند. پرتی طراح مشهوری بود که مجله‌ی ووگ او را «موفق‌ترین زنی که در زمینه جواهرها کار کرده‌است» توصیف کرده بود.

16- استیو جابز هم دوستدار محصولات تیفانی بود

استیور جابز، بنیانگذار برند محبوب اپل که برای سبک زندگی و عقاید خاص خود نیز شناخته می‌شود، از محصولات تیفانی استفاده می‌کرده است. همان‌طور که در عکس بالا می‌بینید، او در اتاقی خالی نشسته است. در این اتاق به غیر از یک دستگاه ضبط، فقط یک لامپ تیفانی به چشم می‌خورد. یعنی تنها چیزهایی که جابز آن‌ها را لایق استفاده می‌دیده است.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر طلا زنانه

 

17- جشن تولد 50 سالگی کیتی کوریک در تیفانی برگزار شد

کیتی کوریک برای برپا کردن یک جشن خاص و منحصربه‌فرد، مهمانی خود را در تیفانی در منهتن برگزار کرد. در مهمانی او نوشیدنی‌ها نیز به رنگ آبی تیفانی بود. کیتی کوریک، مجری ارشد و سر ویراستار شبانگاهی برنامه تلویزیونی اخبار شامگاهی سی بی اس از شبکه سرتاسری سی بی اس است.

18- تیفانی با آگهی ازدواج همجنسگرایان تاریخ‌ساز شد

این آگهی بخشی از کمپین «آیا می‌خواهی؟» بود. این کمپین از سال 2015 میلادی آغاز به کار کرده است.

19- باراک اوباما یک جواهر عتیقه از برند تیفانی را به ملکه الیزابت هدیه داد

باراک اوباما یکی از رؤسای جمهور آمریکا و همسرش میشل اوباما در جشن الماس ملکه انگلیس این جعبه‌ی متعلق به دهه 1950 میلادی از برند جواهرات تیفانی را هدیه دادند.

20- پنجاهمین جایزه‌ی سوپر بول را تیفانی طراحی کرد

به مناسبت بزرگ‌داشت پنجاهمین سوپر بول آمریکا، جایزه‌ی این مسابقات توسط برند لوکس تیفانی طراحی و ساخته شد.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره مردانه

 

چند نکته‌ی جالب دیگر در مورد برند تیفانی

– کمپانی معروف تیفانی در سال 2008 میلادی با شرکت سافت بانک، اپراتور ژاپنی تلفن همراه برای تولید تعداد بسیار محدودی از تلفن همراه قرار داد همکاری امضا کرد. در این گوشی‌های همراه حدود 400 الماس با وزن 20 قیراط به‌کار رفته بود که قیمتی حدود 100 میلیون ین برای آنها برآورد شده بود.

– در سال 2013 سرمایه کلی این کمپانی حدود 8.8 ملیارد دلار محاسبه شد و با 9000 کارمند جزء بزرگترین کمپانی‌های جهان معرفی شد.

– زمان زیادی است که نام این برند با نقره‌آلات هم پیوند خورده است. حتی برای سربازان جنگ‌های داخلی امریکا، شمشیر می‌ساخت. طرح‌های نقره‌ی چارلز تیفانی مورد توجه «نمایشگاه جهانی پاریس» (Exposition Universalle) در سال 1867 میلادی، قرار گرفت که برایش «جایزه‌ی مریت» (Merit) را به ارمغان آورد. تیفانی اولین شرکت آمریکایی‌ای بود که به چنین افتخاری دست یافت.

کلام آخر

تیفانی در حال حاضر محصولات گسترده‌تری در چرخه تولید دارد که تمامی آن‌ها کالاهای لوکس به‌شمار می‌روند. همچنین در ساخت و فروش طلا هم سابقه درخشانی دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر نیویورک قرار دارد و با بیش از دو قرن خلاقیت، تیفانی اند کو شهرت و آوازه خود را به عنوان یکی از برترین برندهای جواهر در دنیا تثبیت کرده است. به طوری که از برند تیفانی به عنوان یکی از طلایه‌داران این عرصه یاد می‌کنند.

امروزه محصولات تیفانی شامل جواهرات طلا، نقره، الماس، ساعت، عطر، کریستال، چینی و برخی لوازم لوکس و چرمی است. این کمپانی بزرگ در بیش از 22 کشور جهان شعبه دارد و شعبه‌ی مرکزی آن همچنان در شهر نیویورک و در ایالات متحده آمریکا واقع است.

شما می‌‎توانید انواع زیورآلات طلا و نقره را در فروشگاه آنلاین طلاباش ببینید و با مناسب‌ترین قیمت و ضمانت بازگشت کالا، زیورآلات مورد علاقه‌تان را خریداری کنید.

به همین راحتی و با خیال راحت.

جذاب‌ترین مدل‌ها از بهترین طراحان جواهر منتظر شما هستند؛

چون تو ارزشمندی

منابع: sheknows و tiffany

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.