قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

اکسسوری زنانه و دخترانه چیست و چه اهمیتی دارد؟

0 1,954

اکسسوری زنانه و دخترانه از مهم‌ترین آیتم‌ها برای افزایش زیبایی و جذابیت هر خانمی به شمار می‌رود. برخی از افراد با اکسسوری‌ها کاملا آشنا نبوده و نمی‌دانند که دقیقا به چه چیزهایی اکسسوری زنانه و دخترانه گفته می‌شود. به همین سبب در این مطلب با مفهوم کلی اکسسوری، تأثیر آن بر زیبائی ظاهری آشنا شده و قادر به انتخاب بهترین اکسسوری برای خود خواهید بود. پس تا انتهای مطلب با بلاگ طلاباش همراه باشید.

اکسسوری چیست؟

اگرچه در مطلبی دیگر به طور کامل توضیح داده‌ایم که اکسسوری چیست و شامل چه مواردی می‌شود، ولی به طور خلاصه اکسسوری در لغت به معنی لوازم جانبی، متعلقات یا وسایل فرعی است. اکسسوری می‌تواند شامل هر وسیله‌ی جانبی‌ای باشد؛ اما درباره‌ی لباس، واقعیت این است که اکسسوری‌ها به اندازه‌ی لباس‌های اصلی اهمیت دارند. در واقع ما زمانی می‌توانیم یک نفر را خوش‌تیپ و خوش‌پوش بنامیم که در کنار لباس‌های بسیار شیک، از اکسسوری‌های مرتبط و جذاب هم استفاده کرده باشد.

اکسسوری‌ها تکمیل‌کننده‌ی تیپ و استایل هر فردی هستند. به همین دلیل در سال‌های اخیر، در ایران و دیگر نقاط جهان استفاده از اکسسوری بسیار رایج شده و شاهد انواع زیادی از این وسایل جانبی و زینتی اعم از زیورآلات سوزن‌دوزی‌شده گرفته تا انواع کیف، کمربند، کفش، ساعت، عینک، بند عینک و غیره هستیم.

به‌طور کلی در پوشیدنی‌ها، هر چیزی که در کنار لباس‌های اصلی مورد استفاده قرار گیرند را اکسسوری می‌نامند.

طلا و جواهرات هم در دسته‌ی اکسسوری‌ها قرار دارند.

چرا استفاده از اکسسوری مهم است؟

اگر نگاهی به زنان شیک‌پوش و مدگرا بیندازید، متوجه اهمیت زیاد اکسسوری می‌شوید. مزیت زیورآلات و دیگر وسایل زینتی این است که تاریخ مصرف ندارند. یعنی شما می‌توانید یکی از گردنبندهای قدیمی خود را با لباس مد روز ست کرده و بسیار شیک به‌نظر برسید. البته مسأله مهم این است که به تناسب لباس و اکسسوری حتماً باید توجه داشته باشید؛ یعنی رنگ، جنس و طراحی هر وسیله‌ی جانبی در زیباتر یا زشت‌تر دیده شدن تیپ نهائی شما اثر مستقیم دارد.

از دیگر دلایل اهمیت اکسسوری می‌توان به تبدیل تیپ‌های ساده و معمولی شما به یک استایل شیک اشاره کرد یعنی گاهی حتی لازم نیست لباس نو بخرید و فقط با لوازم جانبی متناسب با لباس‌های موجود، می‌توانید استایلی جدید و جذاب برای خودتان بسازید. برای درک بهتر، تصور کنید که یک تی‌شرت ساده‌ی سفیدرنگ و شلوار جین آبی پررنگ دارید. این لباس‌ها به تنهایی کاملاً معمولی به نظر می‌رسند. اما اگر یک جفت کتانی سفید، یک جفت گوشواره‌ حلقه‌ای طلایی با آویزی از نخ‌های ابریشمی سفید و یک پابند بافت سورمه‌ای رنگ را هم‌زمان استفاده کنید، می‌توانید همان لباس‌های ساده را به یک استایل شیک و مینیمال تبدیل کنید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند کارتیر طلا

 

در واقع می‌خواهیم بگوئیم، این اکسسوری‌ها هستند که به لباس‌ها روح و جلوه می‌بخشند. پس اکسسوری در درجه‌ی دوم اهمیت قرار نداشته و به همان اندازه‌ی لباس‌ها مهم است.

اکسسوری زنانه و دخترانه شامل چه چیزهایی می‌شود؟

در مورد مفهوم کلی و معنی لغوی اکسسوری، همچنین در مورد ضرورت اهمیت استفاده از آن در بالا برایتان توضیحات کاملی ارائه دادیم. در ادامه می‌خواهیم انواع اکسسوری زنانه و دخترانه را معرفی کنیم که آشنایی با آن‌ها و نحوه‌ی استفاده‌شان می‌تواند در شیک‌پوشی هر چه بیشتر شما تأثیر زیادی بگذارد.

انواع اکسسوری‌هایی که برای زنان و دختران جوان وجود دارد شامل لیست بلندبالایی است که فقط بخشی از آ‌ن‌ها را در اینجا معرفی می‌کنیم. انواع ساعت مچی، شال و روسری، کلاه، گردنبند، هدبند، سنجاق سر، گوشواره، انواع کیف‌ها، صندل‌ها، کمربند، گردنبند، دستبند، پابند و ده‌ها مورد مشابه دیگر در ردیف اکسسوری‌های زنانه و دخترانه قرار می‌گیرند.

– کیف، کفش، کلاه و عینک آفتابی

کیف‌ها در انواع رنگ، طرح و اندازه از دیگر اکسسوری‌های زنانه و دخترانه هستند. کیف‌ها از اوایل دهه‌ی 1900 میلادی به یکی از وسایل جانبی لباس‌های زنانه تبدیل شدند. زنان در طول تاریخ همیشه از انواع کیف‌ها استفاده کرده‌اند و این روند همچنان نیز ادامه خواهد داشت. کفش، کلاه و عینک آفتابی هم از دیگر انواع اکسسوری‌های زنانه و دخترانه هستند. حتی اگر تیپ ساده‌ای داشته باشید، می‌توانید با یک عینک آفتابی خاص نگاه‌ها را به خود جلب کنید. البته باید توجه کنید که بهتر است انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت شما باشد تا هرچه بیشتر به ظاهر شما بیاید.

برای انتخاب تمامی این اقلام لازم است به فرم لباس و استایل خود توجه کنید. چون در غیر این صورت، اکسسوری به جای تکمیل تیپ باعث تخریب آن می‌شود.

– ساعت مچی

ساعت مچی نیز از دیگر انواع اکسسوری‌های دخترانه و زنانه است. ساعت مچی تنوع زیادی دارد و به همین سبب باید از یک مدل مناسب با استایل خود استفاده کنید. هیچ‌گاه به همراه لباس مجلسی و لباس شب ساعت مچی استفاده نکنید. برای استایل رسمی و کاری ساعت‌ مچی که بند فلزی دارد مناسب‌تر است.

– اکسسوری گوشواره

به نظر شما مهم‌ترین اکسسوری زنانه و دخترانه چیست؟ شاید بتوان گفت گوشواره طلا!
فرقی نمی‌کند گوشواره‌ی شما طلا، نقره یا بدلی باشد، بلکه برای تکمیل تیپ و استایل خود از معجزه‌ی گوشواره غافل نشوید. گوشواره را باید علاوه بر تناسب با لباس‌ها، بر اساس رنگ صورت، مدل و رنگ موهایتان انتخاب کنید. مثلاً برای صورت‌های گرد که هیچ زاویه‌ای ندارند، بهتر است سراغ گوشواره‌های آویز و بلند بروید. چون به این ترتیب می‌توانید صورت را کمی کشیده‌تر نشان دهید و در چهره‌ی خود تعادل بیشتری ایجاد کنید. گوشواره‌های چلچراغی و انواعی که دارای ریشه‌های بلند و منگوله هستند نیز برای این صورت گرد مناسبند. اما در مقابل، گوشواره‌های گرد و حلقه‌ای اصلاً گزینه‌های خوبی نیستند چون صورت را بیشتر از قبل گرد نشان می‌دهند.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره طلا زنانه

 

به طور کلی، برای انتخاب گوشواره به عنوان اکسسوری، باید مدلی را انتخاب کنید که باعث ایجاد تعادل در چهره‌ی شما بشود. برای درک بهتر این موضوع، در ادامه به طور مختصر در مورد گوشواره‌های متناسب با هر فرم صورت گفته‌ایم:

  • صورت کشیده
    در صورت کشیده، پهنای صورت کم است. در نتیجه گوشواره‌های گرد و دایره‌ای بهترین گزینه برای آن است.
  • صورت لوزی
    اگر گونه‌ها از پیشانی و چانه پهن‌تر باشند، یعنی فرم صورت لوزی است. گوشواره‌های آویز با قد کوتاه برای این صورت مناسب است.
  • صورت قلبی
    در صورت قلبی پهنای پیشانی بیشتر از پهنای فک بوده و چانه نیز تیز و کشیده است. گوشواره‌هایی که در بخش انتهایی خود گرد هستند به حفظ تعادل این نوع صورت کمک می‌کنند.
  • صورت مربعی
    اگر پهنای پیشانی و پهنای چانه با هم برابر باشند، فرم صورت مربعی است. گوشواره‌های حلقه‌ای و اشکی برای این فرم صورت بهترین هستند.
  • صورت گرد
    در صورت گرد، اندازه گوش تا گوش با اندازه چانه تا پیشانی تقریباً برابر است. برای این فرم صورت باید گوشواره‌های آویز و بلند استفاده کرد.
  • صورت بیضی:
    صورت بیضی را بهترین فرم صورت می‌دانند. چون همه‌ی جزئیات آن با هم تناسب کامل دارند و هر نوع گوشواره‌ای را می‌توان به راحتی با آن ست کرد.

در مورد اندازه‌ی موها برای انتخابی اکسسوری گوشواره هم باید گفت که هرچه موهای شما بلندتر باشد، باید سراغ گوشواره‌های بزرگ‌تر و بلندتر بروید. چون موهای بلند و فرفری روی گوش‌ها را می‌پوشانند و در نتیجه، استفاده از گوشواره‌های میخی و کوتاه چندان منطقی نیست. اما برای موهای کوتاه از هر مدل گوشواره می‌توان استفاده کرد. مثلاً برای مناسبت‌های رسمی بهتر است از گوشواره‌های میخی طلا با سنگ‌های جواهر استفاده کنید.

– اکسسوری دستبند زنانه

دستبند نیز از دیگر اکسسوری‌هایی است که خانم‌ها از آن برای تکمیل تیپ خود استفاده می‌کنند. دستبند در انواع طرح‌ها، جنس‌ها و رنگ‌ها در بازار موجود است. شما می‌توانید بر اساس سلیقه، بودجه و هارمونی آن با لباس‌هایتان یکی از انواع دستبند زنانه را خریداری کنید.

البته هنگام خرید دستبند باید حتماً به مجلسی که قرار است در آن حضور داشته باشید، توجه کنید. نوع مجلس و افرادی که در آنجا حضور دارند در انتخاب اکسسوری اثر مستقیم دارند؛ چون هر محل و هر موقعیتی تیپ خاص خود را می‌طلبد. پس به این نکته مهم حتماً توجه داشته باشید که آیا دستبند را برای حضور در رویداد اجتماعی، قرار کاری، قرار با دوستان در کافه یا برای مجلس عروسی می‌خواهید! مسلماً برای عروسی دستبندهای پرنگین و براق مناسب‌تر هستند. اما برای مجالس و مهمانی‌های کاری پیشنهاد می‌کنیم ساده‌ترین دستبند خود را انتخاب کنید. 

اگر دستبند طلای زرد دوست دارید، ترجیحاً آن را با لباس‌هایی که رنگ گرم و خنثی مثل لباس‌های قرمز، نارنجی یا حتی کرم و بژ دارند ست کنید. برای دستبند طلای سفید، لباس‌های توسی، سفید یا مشکی گزینه‌های بسیار مناسب‌تری هستند.

به‌طور کلی، در انتخاب اکسسوری دستبند حتماً توجه داشته باشید که رنگ و طرح دستبند با لباس شما تناسب کامل داشته باشد.

خرید از گالری طلاباش: دستبند زنجیری طلا

 

– اکسسوری دخترانه گردنبند

در پاسخ به این سؤال که انواع دیگر اکسسوری زنانه و دخترانه چیست باید به گردنبند اشاره کنیم. انتخاب گردنبند نیز مستلزم توجه به لباس، مجلس و فرم یقه است. حتی اگر لباس‌هایتان را از برندهای مشهور و گران‌قیمت انتخاب کرده باشید، اگر اکسسوری شما مناسب آن لباس نباشد همه چیز خراب خواهد شد. چون عدم تعادل لباس و اکسسوری خیلی به‌چشم می‌آید.

در مورد انتخاب گردنبند طلا باید همیشه مطمئن باشید که طول گردنبند، کوتاه‌تر یا بلندتر از خط یقه‌ی شما باشد تا در استایل کلی شما گم نشود. به طور مثال، برای لباس‌های یقه هفت بهتر است گردنبند یا سینه‌ریزهایی انتخاب کنید که زنجیر کوتاه دارند. اگر لباستان یقه گرد است، از گردنبندهایی که زنجیر متوسط یا بلند دارند استفاده کنید. در صورتی که یقه‌ی لباس شما دراپه چین‌دار و مدل‌دار است، بهتر است اصلا سراغ هیچ نوع گردنبندی نروید. چون قصد دارید از اکسسوری برای تکمیل و زیبائی بیشتر تیپ خود استفاده کنید و زیاده‌روی در این کار نتیجه‌ی عکس خواهد داد.

– اکسسوری انگشتر زنانه

برای خرید این اکسسوری هم همانند موارد دیگر باید به لباس و مجلسی که قرار است در آن حاضر باشید توجه کنید. مثلاً انگشتر طلا پرنگین برای مجالس رسمی و عروسی‌ها مناسبند. اما انگشتر نقره، بدلی یا حتی طلاهای ساده را با هر استایلی می‌توان ست کرد.

– کمربند

انواع دیگر اکسسوری زنانه و دخترانه چیست ؟ شاید بتوان گفت کمربند یکی از مهم‌ترین انواع اکسسوری‌هاست. اگر از این وسیله به روش صحیح و متناسب با لباس‌ها استفاده کنید، جذابیت ظاهری تیپ خود را چندین برابر بیشتر خواهید کرد. حتی یک تی‌شرت ساده و شلوار جین را هم می‌توان با معجزه‌ی کمربند به یک استایل شیک تبدیل کرد. یک پیراهن ساده یا خال‌خالی مشکی با یک کمربند قرمز یا سفید به یک لباس کاملاً مجلسی تبدیل می‌شود.

کمربند در جنس‌ها، رنگ‌ها و پهنای متفاوت در بازار موجود است که باید بر اساس لباس خود آن‌ها را خریداری و استفاده کنید. اما به طور کلی خوب است حداقل یک کمربند باریک و یک کمربند پهن در کمد خود داشته باشید. به این موضوع هم توجه کنید که کمربندهای پهن برای زنان لاغر مناسب‌تر است و افراد چاق بهتر است سراغ کمربندهای پهن و ضخیم نروند. اما کمربند باریک را هر خانمی با هر وزن، سایز و استایلی می‌تواند استفاده کند.

– اکسسوری‌های لوکس

از دیگر لوازم مورد نیاز برای خوش‌پوشی استفاده از زیورآلات شیک و لوکس است. شما می‌توانید از انواع طلا و جواهرات برای تأکید بیشتر روی استایل خود کمک بگیرید. مثلاً از گردنبندهای ضخیم طلا یا نقره برای تکمیل پیراهن مجلسی مشکی استفاده کنید یا از جواهرات رنگی برای لباس‌های تک‌رنگ کمک بگیرید.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره صدف

 

اکسسوری مناسب شما کدام است؟

اگر سری به فروشگاه آنلاین طلاباش زده باشید، حتماً می‌دانید که محصولات این فروشگاه، شامل اکسسوری‌های متنوع طلا و نقره است و در آن تقریباً برای هر تیپ و استایلی، اکسسوری مناسبی پیدا می‌شود. پس با توجه به نکاتی که برای انتخاب اکسسوری با هم مرور کردیم، می‌توانید گشتی در طلاباش بزنید تا اکسسوری مناسب خودتان را پیدا کنید.

مسأله‌ی مهم در مورد انتخاب تمامی اکسسوری‌ها، توجه به هارمونی و تناسب آن‌ها با لباس است. به‌طوری که مثلاً برای لباس‌های مجلسی که سنگ‌دوزی‌های درخشان دارند، چندان مناسب نیست از دستبندهای بافت یا گردنبند چوکر استفاده کنید. بهتر است سراغ دستبند یا گردنبند طلا با سنگ‌های درخشان بروید تا لباس و زیورآلات کاملاً با هم هارمونی داشته باشند. یا برای تیپ‌های ساحلی یا دورهمی‌های دوستانه خیلی جالب نیست از جواهرات براق استفاده کنید؛ بهتر است از انواع زیورآلات بافت، مهره‌ای یا چرمی استفاده کنید.

اکسسوری مینیمال

اکسسوری مینیمال همان‌طور که از نامش مشخص است، کاملاً ساده، عاری از زرق‌وبرق و شلوغی است. به طور مثال یک گوشواره‌ی طلای حلقه‌ای در اندازه‌ی کوچک، گردنبند باریک و ظریف، یک کمربند باریک یا هر وسیله‌ی جانبی که رنگ و طرح ساده‌ای دارد در دسته‌بندی اکسسوری‌های مینیمال قرار می‌گیرد.

مزیت مینیمال و ساده بودن لباس و اکسسوری این است که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و رنگ و بوی کهنگی نمی‌گیرد. زیرا اغلب وسایل مینیمالیستی تک‌رنگ سفید، توسی، سیاه یا رنگ‌های خنثی و بدون هیچ طرحی هستند که همیشه مورد توجه افراد قرار دارند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند زنجیری نقره

 

در انتخاب رنگ اکسسوری مینیمال باید توجه ویژه‌ای داشته باشید، چون رنگ‌های فانتزی در استایل مینیمال جایی ندارند.

مهم‌ترین نکات خرید اکسسوری زنانه و دخترانه

پیش از خرید و استفاده از انواع اکسسوری زنانه و دخترانه به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • بیشتر از 3 تا 4 اکسسوری را نباید هم‌زمان استفاده کنید.
  • انگشترهای بزرگ مناسب دست تمام افراد نیستند.
  • این باور غلط که کیف و کفش باید حتماً یک‌رنگ باشند را فراموش کنید.
  • یقه‌های بزرگ لباس را در زیر شال پنهان نکنید.
  • اگر لباس با رنگ روشن و پاستلی می‌پوشید، به هیچ عنوان سراغ کفش‌های مشکی و تیره نروید.
  • دستکش را حتماً به رنگ یکی از لباس‌های اصلی خود انتخاب کنید.
  • اکسسوری‌های رنگی را فقط با لباس‌های ساده و تک‌رنگ ست کنید.
  • اگر لباس‌های شما طرح دارند، اکسسوری‌های ظریف و ساده را انتخاب و خریداری کنید.
  • هنگام خرید اکسسوری باید قد خود را هم مدنظر بگیرید. مثلاً خانم‌هایی که جثه‌ی کوچکی دارند باید از کیف‌های دستی بزرگ خودداری کنند.

کلام آخر

در ابتدای این مطلب توضیح دادیم که اکسسوری به چیزهای فرعی گفته می‌شود که شاید به‌تنهایی کاربرد خاصی نداشته باشند؛ اما وقتی در کنار لباس‌های اصلی استفاده می‌شوند، جلوه‌ی زیبائی به آن‌ها می‌بخشند. در واقع، اکسسوری تکمیل‌کننده تیپ و استایل است و استفاده از آن برای خوش‌پوشی اهمیت زیادی دارد.

در این مطلب در مورد اینکه اکسسوری زنانه و دخترانه چیست توضیحات مفصلی ارائه دادیم. انگشتر، گردنبند، دستبند، النگو، پابند، گوشواره، پیرسینگ بینی و آویزهای ساعت از رایج‌ترین انواع اکسسوری‌های زنانه و دخترانه هستند که ما در طلاباش انواع مختلفی از آن‌ها را عرضه می‌کنیم.

منابع: fsgtaki، devoluxe

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.