قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

انواع مدل لباس مجلسی جدید زنانه و دخترانه 2021

0 12,289

خرید لباس مجلسی زنانه و دخترانه برعکس تصور برخی از مردم چندان هم کار آسانی نیست. البته شما می‌توانید به بازارها یا مراکز خرید لباس‌های مجلسی بروید و اولین لباسی که باب‌میلتان بود را خریداری کنید. خیلی هم خوشحال باشید که لباس دلخواهتان را خریده‌اید. اما سلیقه‌ی شما فقط یک بخش کوچک از مراحل خرید لباس مجلسی است. می‌پرسید چرا؟ چون بدون شک دوست دارید لباسی که می‌پوشید در تن شما بسیار شیک دیده شود و به خوبی روی اندامتان بنشیند. پس لازم است به چندین نکته‌ی اساسی توجه داشته باشید. مثلاً بهتر است اول فرم بدن خود را بشناسید تا بتوانید لباسی خریداری کنید که ایرادهای احتمالی اندامتان را پنهان کند. یا مثلاً خوب است پیش از خرید لباس مجلسی زنانه یا دخترانه به رنگ پوست خود توجه کنید. وقتی رنگ لباس را متناسب با رنگ پوست خریداری می‌کنید، آن لباس در تن شما جلوه و جذابیت بیشتری دارد. پس لازم است تناسب رنگ پوست و پارچه را در نظر بگیرید.

علاوه‌بر این‌ها، سایز مناسب لباس، در نظر گرفتن رسمی یا نیمه‌رسمی بودن مراسمی که قصد شرکت در آن را دارید و حتی اکسسوری‌هایی که انتخاب می‌کنید هم در انتخاب متناسب‌ترین لباس مجلسی بسیار حائز اهمیت است. بر همین اساس، ما در بلاگ طلاباش تصمیم گرفتیم تا راهنمای جامعی برای خرید انواع مدل لباس مجلسی زنانه و دخترانه را برایتان بنویسیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب لباس مناسب بر اساس مجلس

در اولین قدم برای خرید لباس رسمی باید به نوع مجلسی که می‌خواهید در آن شرکت کنید، توجه داشته باشید. آیا قرار است به مجلس عروسی بروید؟ قرار است در یک مهمانی شبانه‌ی رسمی شرکت کنید؟ یا به یک مهمانی نیمه‌رسمی دعوت شده‌اید؟

نوع مجلسی که در آن قصد حضور دارید در تعیین نوع لباس شما مهم‌ترین تأثیر را دارد. برای اینکه مثلاً خیلی جالب نیست که برای یک مهمانی شبانه‌ی لوکس یک دست پیراهن نخی ساده یا کت‌وشلوار مجلسی بپوشید. در چنین مهمانی‌هایی لازم است از پیراهن‌های بلند و دنباله‌دار یا پارچه‌های براق و سنگ‌دوزی‌شده استفاده کنید؛ تا لباستان با جنس مجلس همخوانی داشته باشید.

اصولاً برای مراسم رسمی مثل عروسی بهتر است لباس مجلسی بلند بپوشید. از نظر جنس پارچه هم لباس مجلسی حریر و ساتن یا لباس مجلسی گیپور گزینه‌ی مناسبی براری عروسی است. استفاده از جواهرات مثل نیم ست طلا یا سرویس طلا هم در چنین مراسمی بسیار حائز اهمیت است و به شیک‌تر دیده شدن تیپ شما کمک می‌کند.

با این توضیحات حتماً متوجه شده‌اید که پیراهن‌های بلند از جنس پارچه‌های مجلسی مثل ساتن، حریر، ارگانزا، گیپور، دانتل، لمه و … بهترین گزینه برای مهمانی‌های شب و مجالس عروسی هستند. همچنین پارچه‌های پولکی، لباس‌های سنگ‌دوزی‌شده یا کار شده هم اصولاً برای چنین مجالسی طراحی و دوخته می‌شوند. اصولاً هم برای لباس شب رنگ‌های تیره انتخاب می‌کنند تا جلوه‌ی بیشتری داشته باشند. مثلاً یک لباس مجلسی پوشیده و آستین دار که با گیپور مشکی دوخته شده یکی از گزینه‌های رایج برای لباس‌های شب است.

انتخاب لباس مجلسی زنانه و دخترانه بر اساس فرم بدن

پس از تعیین نوع مجلسی که قرار است در آن شرکت کنید، وقت آن است که سراغ اندام خودتان بروید. اول مشخص کنید فرم بدنتان چه شکلی است و سپس طرح‌های مناسب آن را برای خرید لباس مجلسی مدنظر داشته باشید. ما در ادامه انواع مختلف فرم بدن و لباس‌های مناسب آنها را نوشته‌ایم.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره زنانه

 

اندام گلابی‌شکل

اندام گلابی شکل دارند یعنی باسن و ران‌های بزرگ. لباس مجلسی مناسب برای این افرادی که اندام گلابی دارند، دامن‌های راسته‌ی بالای زانو، پیراهن با یقه‌های مربعی، قایقی یا یقه‌ی باز و لباس‌های A شکل است (یعنی هر چه لباس به سمت پائین می‌آید گشادتر می‌شود). این افراد باید از دامن‌های چین‌دار و پفی پرهیز کنند.

اندام سیب‌شکل

اندام سیب یعنی شانه‌ها و سینه‌ها بزرگ هستند و کمر به نسبت آنها باریک‌تر است. اگر چنین اندامی دارید باید لباسی بخرید که پایین‌تنه را بلند و کشیده و کمر را پهن‌تر نشان دهد. مثلاً پیراهن‌هایی که درست از زیر سینه گشاد می‌شوند، پیراهن‌های کاملاً گشاد، لباس با یقه‌ی هفتی و بستن کمربند در بالای کمر مناسب است.

اندام مستطیلی

در اندام مستطیلی سایز شانه‌ها، کمر و شکم با هم برابر است. کمر باریک، بدن کم انحنا و سینه‌های کوچک از ویژگی‌های این اندام است. این افراد بهتر است لباس با یقه‌ی گرد یا یقه دلبری بپوشند. پیراهن‌هایی که یقه قایقی باز یا بدون شانه دارند، پیراهن‌های آستین حلقه‌ای یا لباس‌هایی که به اندام آنها انحناء می‌دهند برای این افراد مناسب‌تر است.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند سنگی طلا

 

اندام ساعت شنی

این اشخاص دارای کمر باریک و سینه و باسن بزرگ هستند. لباس مجلسی مناسب اندام ساعت شنی پیراهن‌های تنگ و چسبان است. مثلاً لباس مجلسی گیپور با کمر بلند و A شکل هم برای این اندام مناسب است.

اندام مثلثی

افرادی که دارای اندام مثلثی هستند یعنی سینه و شانه‌های بزرگ و کمری باریک دارند. این افراد بهتر است لباس‌هایی که کمر بلند دارند یا پیراهن‌هایی که دامن کلوش و پرچین دارند استفاده کنند تا کمرشان را بزرگ‌تر دیده شود.

انتخاب لباس مجلسی زنانه و دخترانه بر اساس قد

بدون شک انتخاب لباس برای افراد بلند و کشیده با انتخاب لباس برای افراد چاق و قد کوتاه برابر نیست. به همین خاطر، در زیر ترفندهای انتخاب لباس مجلسی زنانه و دخترانه بر اساس قد را برایتان نوشته‌ایم:

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره

 

انتخاب لباس مجلسی مناسب برای افراد بلند قد

از آنجا که بیشتر خانم‌های بلندقد، کشیده و لاغراندام هستند بهتر است لباس‌هایی بـه شکل A انتخاب کنند. این لباس‌ها به این صورت هستند که از بالا بـه سمت پایین کم‌کم گشاد می‌شوند. این افراد همچنین اگر در قسمت کمر قوس کمی دارند بهتر اسـت لباس مجلسی بلند و راسته و جذب را انتخاب کنند. مخصوصاً لباس‌هائی که برجستگی‌های بدن را بیشتر نشان می‌دهند.

 
 
 
 
 

انتخاب لباس مجلسی برای افراد کوتاه قد

افرادی که قد کوتاهی دارند باید لباس‌هایی انتخاب کنند که آنها را کشیده‌تر و بلندتر نشان دهد. ما در زیر چند ترفند را برایتان نوشته‌ایم:

خرید از گالری طلاباش: گوشواره عقیق

 

پیراهن یا دامن‌‌های بالا زانو بپوشید

یکی از ترفند‌های بلند نشان دادن قد این است که پیراهن یا دامن‌هایی بپوشید که شکل A دارند و بلندی آنها نهایتاً تا بالای زانوهاست. یعنی لباس مجلسی کوتاه برایشان مناسب است. کوتاه بودن دامن باعث می‌شود تا نگاه‌ها بـه سمت پا‌های شـما معطوف شود. در نتیجه، کشیده‌تر از آنچه هستید دیده خواهید شد. به طور کلی هم از پوشیدن دامن‌های بلند خودداری کنید.

لباس مجلسی یقه هفت بپوشید

لباس‌های مجلسی با یقه هفت «v» کمک می‌کنند تا باریک‌تر و کشیده‌تر دیده شوید. چون این مدل یقه باعث می‌شود کـه نگاه‌ها بـه سمت گردن و سینه شـما باشد. در نتیجه، قسمت‌های دیگر بدن زیاد به چشم نمی‌آیند.

لباس‌ مجلسی با خطوط عمودی بپوشید

خطوط عمودی باعث می‌شوند تا حرکت چشم‌ها از بالا به پائین باشد و در نتیجه، اندام شـما کشیده‌تر دیده می‌شود. اگر چنین لباس را با کفش پاشنه بلند ست کنید، خطای دید بیشتری ایجاد می‌شود و بلندقدتر دیده خواهید شد.

انتخاب لباس مجلسی زنانه و دخترانه بر اساس سایز

هنگام خرید لباس مجلسی زنانه و دخترانه توجه داشته باشید که لباس کاملاً اندازه‌ی شما باشد. یعنی سراغ لباس‌های گشاد و یا تنگ نروید. چون با این کار باعث می‌شوید که اندامتان بزرگ‌تر، چاق‌تر یا لاغرتر از آنچه هست، دیده شود. اما برای اینکه تناسب اندامتان را هم حفظ کنید، بهتر است به ریز و درشت بالاتنه یا پایین‌تنه‌ی خود توجه داشته باشید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا

 

انتخاب لباس مجلسی زنانه برای بالاتنه‌ی درشت

بسیاری از خانم‌های که جثه‌ی درشت یا شاید اضافه وزن دارند، ترجیح می‌دهند که لباس‌هایی متناسب با اندام خود بپوشند. ما در مطلبی، ترفندهای انتخاب لباس مناسب برای افراد چاق را توضیح داده‌ایم.

اگر بالاتنه‌ی درشت اما ران‌های کوچکی دارید بهتر اسـت لباس مجلسی حریر و ساتن بدون آستین، لباس مجلسی تک شانه یا لباس‌های دکلته انتخاب کنید. همچنین، لباس‌هایی که یقه‌ی هفت «V» دارند نیز برای شما مناسب است چون باعث می‌شود بالاتنه کوچک‌تر دیده شود. استفاده از لباس‌هایی کـه یقه‌های کارشده یا آستین پفی دارند به هیچ‌عنوان برای خانم‌ها با بالاتنه‌ی درشت مناسب نیست.

اگر در قسمت کمر چاق هستید بـه هیچ وجه از کمربند استفاده نکنید. چون کمربند باعث جلب نگاه‌ها به این قسمت از بدن می‌شود.همچنین توجه داشته باشید که لباس‌هایی با طرح برجسته یا با نقوش شلوغ شـما را چاق‌تر نشان می‌دهند.

 
 
 
 

انتخاب لباس مجلسی زنانه و دخترانه برای پائین‌تنه‌ی درشت

اگر پائین‌تنه‌ی درشت دارید بهتر است لباس ماکسی و تک‌رنگ انتخاب کنید که در قسمت کمر تنگ هستند. البته اگر خط کمر لباس بالاتر یا پائین‌تر از کمر شما باشد، بهتر می‌تواند درشت بودن پائین‌تنه‌ی شما را مخفی کند. همچنین خوب است از لباس‌هائی که دارای تزئینات در قسمت یقه و بالاتنه هستند استفاده کنید.

انتخاب لباس مجلسی زنانه برای بالاتنه‌ی ریز

افرادی که بالاتنه‌ی ریز دارند بهتر است لباس مجلسی با یقه گرد «U» انتخاب کنند. چون این مدل یقه باعث درشت دیده شدن بالا تنه می‌شود. همچنین می‌توانند لباس مجلسی دخترانه با شانه‌‌های پفی، صاف یا مدل‌دار استفاده کنند تا شانه‌هایشان بزرگ‌تر نشان داده شود. پارچه‌های خال‌دار هم اندام فرد را درشت‌تر نشان می‌دهند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا زنانه

 

لباس مجلسی مناسب افراد ریزاندام

بهترین لباس مجلسی برای زنان و دخترانی که اندام ریز و ظریفی دارند، مدل‌های پرچین، پلیسه‌ای و پفی است. مثلاً لباس‌‌های مجلسی دخترانه با آستین‌های پف‌دار. یا سارافون‌هایی که کت‌های مجلسی روی آنها پوشیده می‌شود. افراد ریزنقش نباید هرگز لباس مجلسی بلند بپوشند چون اندام آنها را باریک‌تر نشان می‌دهد.

انتخاب لباس مجلسی زنانه و دخترانه بر اساس رنگ پوست

در نظر گرفتن رنگ پوست در انتخاب رنگ لباس مجلسی بسیار مهم است چون باعث بهتر دیده شدن لباس می‌شود.

  • کسانی که پوست گرم دارند بهتر است لباس‌های با تنالیته‌ی رنگ‌های زمینی مثل زرد، طلائی نارنجی، قرمز، قهوه‌ای، نارنجی، عسلی و عاجی انتخاب کنند.
  • افرادی که پوست سرد دارند بهتر است سراغ رنگ‌های آبی، سبز، صورتی، یاسی، فیروزه‌ای و بنفش بروند زیرا گزینه‌های مناسب‌تری هستند.
  • افرادی که رنگ پوست خنثی دارند در انتخاب‌های خود آزاد هستند. یعنی هر چه بپوشند و هر رنگی انتخاب کنند، برایشان مناسب است و از این بابت لازم نیست نگرانی به دل خود راه دهند.
خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

 

برای تشخیص تنالیته‌ی رنگ پوست، بخش داخلی مچ دست خود را زیر نور لامپ بگیرید و ببینید آیا ته‌رنگ رگ‌های دست آبی است یا سبز. اگر رگ‌ها ته‌رنگ آبی دارند یعنی رنگ پوست شما سرد است. اما اگر رگ‌ها ته‌رنگ سبز دارند یعنی رنگ پوست شما گرم است.

انتخاب اکسسوری‌های متناسب با لباس مجلسی

تا اینجای مطلب در مورد انواع لباس مجلسی پوشیده و باز و لباس مجلسی بلند و کوتاه برایتان نوشتیم. همچنین در مورد جنس لباس مثل لباس مجلسی حریر و ساتن یا لباس‌های گیپور هم برایتان توضیح مختصری ارائه دادیم. اما در کنار همه‌ی این موارد، لازم است اشاره کنیم که برای شیک بودن با لباس‌های رسمی باید از اکسسوری‌های متناسب نیز استفاده کنید. بد نیست مطلب ما درباره‌ی ست کردن جواهرات با لباس را نیز بخوانید.

به طور مثال، برای لباس مجلسی بلند و مشکی بهترین اکسسوری یک گردنبند زنجیری با آویز الماس است یا گوشواره‌هایی با سنگ یاقوت سرخ است تا با درخشش خود باعث جذابیت هرچه بیشتر استایل شما بشوند.

به طور کلی، علاوه‌بر اکسسوری‌هایی مثل کفش و کیف متناسب، بهتر است برای لباس مجلسی به دنبال زیورآلاتی همچون نیم ست طلا یا سرویس طلا هم باشید. ما در بازارآنلاین طلاباش انواع زیورآلات طلا و نقره را عرضه می‌کنیم. یعنی می‌توانید همان‌طور که در خانه هستید، هر کدام از زیورآلاتی که مطابق سلیقه و بودجه‌تان است را سفارش دهید و درب خانه تحویل بگیرید.

 

منابع: lizbreygel

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.