قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

8 اشتباه رایج در استفاده از سنجاق سر

0 1,216

سنجاق سر یکی از انواع گیره‌های نگهدارنده‌ی مو است که در جنس‌های مختلفی از انواع فلزات و پلاستیک ساخته و عرضه می‌شود. تقریباً همه‌ی ما با شکل سنجاق‌سر آشنا هستیم و می‌دانیم دو شاخه‌ی کوچک آن می‌تواند دسته‌های مو را در جای خود ثابت نگه دارد.

اغلب این سنجاق‌ها ساده هستند و رنگ‌های تیره مثل مشکی دارند. اما در سال‌های اخیر، مدل‌های متنوعی از سنجاق‌سر مد شده که به واسطه‌ی آن، طرح‌های مجلسی، فانتزی و مدل‌دار با رنگ‌های متنوع روانه بازار شد. در این میان، انواع سنجاق‌های سر از جنس طلا و نقره نیز وجود دارند که علاوه بر زیبایی، ارزش زیادی هم دارند و پس از استفاده باید آن‌ها را در کیسه یا جعبه‌ی طلا و جواهرات نگهداری کرد.

اما فارغ از این مسائل، گاهی خانم‌ها در استفاده از همین سنجاق‌های ساده‌ی سر ممکن است دچار اشتباهاتی شوند. به همین دلیل، ما در ادامه 8 اشتباه رایج در مورد استفاده از سنجاق‌های سر را نوشته‌ایم که بهتر است از انجام آن‌ها خودداری کنید.

معرفی سنجاق سر

سنجاق‌های سر از جمله رایج‌ترین و در دسترس‌ترین محصولات زیبایی است که می‌توان به روش‌های مختلف از آن‌ها استفاده کرد. از زمان‌های بسیار دور از این سنجاق‌ها برای آرایش موها استفاده می‌شده و همچنان نیز استفاده می‌شود. گاهی این سنجاق‌ها در زیر حجم موها مخفی می‌شوند و گاهی طوری روی موها نصب می‌شوند که با وضوح کامل دیده شوند و استایل خاصی به موها ببخشند. فرم‌های مختلف از شکل‌های V یا U شکل این سنجاق‌ها، درست چسبیده به کف سر قرار می‌گیرند تا موها را به آن شکلی که مدنظر فرد است در جای خود ثابت نگه دارند.

در بالا هم گفتیم که این سنجاق‌ها در رنگ‌ها، شکل‌ها و طرح‌های متنوعی برای انواع رنگ و مدل موها عرضه می‌شوند. روش‌های استتفاده از آن‌ها هم متفاوت است. مثلاً می‌توانید یک دسته از موهای خود را از یک طرف سر به طرف دیگر ببرید و با سنجاق در جای خود ثابت کنید. می‌توانید موهای خود را ببافید و انتهای بافت را به جای کش، با سنجاق‌سر در محل موردنظر ثابت کنید. از سنجاق‌های نازک‌تر می‌توانید برای ثابت نگه داشتن انواع شینیون‌های مو استفاده کنید. یا از انواع سنجاق سر مزین به سنگ‌های قیمتی، مروارید، از جنس طلا، نقره یا دیگر سنگ و فلزهای گران‌بها صرفاً برای زینت‌بخشیدن به موهای خود استفاده کنید.

خرید از گالری طلاباش: حلقه ازدواج

 

 

مشاهده و خرید سنجاق سر نقره برگ

 

مشاهده و خرید سنجاق سر نقره پاپیون

انواع سنجاق سر

انواع سنجاق‌های سر شامل انواع ساده، مجلسی و فانتزی است که هر کدام برای مراسم و مناسبت خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر به طور خلاصه در مورد آن‌ها توضیح داده‌ایم.

سنجاق سرهای ساده

سنجاق سرهای ساده هیچ شکل خاصی ندارند و صرفاً در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شوند. این مدل از یک قطعه مفتول فنری خم شده ساخته می‌شود. این قسمت خمیده با فشار انگشتان دست باز می‌شود و مو لای آن قرار می‌گیرد. با برداشتن فشار، مو در جای خود نگه داشته می‌شود. مدل‌های ساده معمولاً در انواع پلاستیکی یا فلزی ساخته می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: دستبند کارتیر نقره

 

هر کدام از رنگ‌های این اکسسوری برای رنگ‌های مختلف مو مناسب است. گاهی مدل‌های اکلیلی هم دارند که می‌توان برای مهمانی‌های شب به عنوان وسیله‌ی تزئینی موها از آن‌ها بهره گرفت. این سنجاق‌ها با قیمت‌های بسیار ارزان در تمامی فروشگاه‌های لوازم آرایشی پیدا می‌شوند. شما می‌توانید از رنگ‌های مشابه به رنگ موی خود، یا رنگ‌های متضاد این سنجاق‌های سر برای زینت بخشیدن به موهای خود استفاده کنید. به طور مثال، اگر موهای لخت و مشکی دارید، با کمک سنجاق سر طلایی، قرمز یا حتی رنگ سفید گچی می‌توانید در مینیمال‌ترین حالت ممکن به موهای خود استایل تازه‌ای ببخشید. یا اگر موهایتان بلوند و طلایی است، با سنجاق‌های طلایی و اکلیکی می‌توانید باعث جلوه‌ی بیشتر حالت موهایتان شوید.

سنجاق سر مجلسی

سنجاق سر مجلسی همان‌طور که از نامش می‌توان حدس زد دارای طرح‌هایی خاص و درخشان است تا با زیبایی خود باعث جلوه‌ی بیشتر موها شود. این سنجاق‌ها عموماً به انواع سنگ‌های قیمتی، جواهرات نیمه‌قیمتی یا سنگ‌های فیک و شیشه‌های رنگی مزین شده‌اند تا در مجالس و مهمانی‌های مختلف برق بزنند. البته ممکن است از جنس‌های ارزشمند دیگری همانند مروارید یا صدف نیز ساخته شده باشند.

از دیگر انواع سنجاق سر مجلسی می‌توان به مدل‌هایی اشاره کرد که از جنس طلا یا نقره ساخته شده‌اند. به این صورت که کل بدنه‌ی سنجاق از فلزهای طلا یا نقره ساخته شده و ممکن است روی آن‌ها نگین‌های درخشانی هم کار شده باشد. این سنجاق‌ها طرح‌های بسیار متنوعی هم دارند و به طور مثال می‌توان به سنجاق سر نقره قلب توخالی، سنجاق سر نقره پردانه یا مدل‌های مشابه دیگر اشاره کرد که در بازار آنلاین طلاباش عرضه می‌شوند.

 

سنجاق سر نقره قلب

 

سنجاق سر نقره ستاره

سنجاق سر فانتزی

مدل‌های فانتزی سنجاق سر دارای رنگ‌ها و شکل‌های خاص یا طرح‌های درشت هستند که ممکن است از متریال‌های مختلفی هم در ساخت آن‌ها استفاده شده باشد.

8 اشتباه رایج در استفاده از سنجاق سر

حالا که با انواع سنجاق‌های سر آشنا شدید، زمان آن رسیده که روش صحیح استفاده از آن را نیز بیاموزید. چون استفاده از این وسیله‌ی ساده و دم‌دستی به آن آسانی که تصور می‌کنید نیست.

1- نصب آن روی موها از جهت نادرست

آیا شما هم سنجاق سر را طوری روی موها قرار می‌دهید که سمت لبه‌دار آن رو به بالا باشد؟ خب! اولین اشتباهتان همین جاست. چون آن شیارها برای ثابت نگه داشتن سنجاق روی سر طراحی شده است و اگر آن را رو به بیرون بگذارید، در واقع عملکرد اصلی سنجاق را زیر سؤال برده‌اید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

 

2- استفاده بدون پوشش اضافی

این اشتباه در مورد مدل‌هایی است که در انتهایشان یک قسمت پلاستیکی ریز دارند. اگر سنجاق شما از این نوع است، وقتی توپی پلاستیکی انتهایی آن می‌افتد یا گم می‌شود، دیگر نباید از سنجاق استفاده کنید. چون فلز سنجاق در این قسمت می‌تواند باعث کشیده شدن یا کنده‌شدن موهای شما بشود.

3- انتخاب رنگ نادرست سنجاق سر

اگر از سنجاق‌های مو برای جلوه بخشیدن به ظاهر خود ستفاده می‌کنید باید به تناسب رنگ آن با موهای خود هم توجه داشته باشید. اگر موهای بلوند و طلایی دارید، بهتر است سنجاق با رنگ‌های روشن انتخاب کنید. اگر موهای تیره دارید، از سنجاق سر با رنگ‌های تیره مثل مشکی استفاده کنید.

4- بستن سنجاق روی موهای خیس

از دیگر اشتباه‌های رایج در مورد استفاده از سنجاق سر، بستن آن روی موهای خیس است. وقتی قبل از خشک شدن مو به آن سنجاق می‌زنید، مو در پروسه‌ی خشک شدن حالت سنجاق را به خود می‌گیرد که نتیجه‌ی نهایی اصلاً زیبا نیست. بهتر است تا خشک شدن موها صبر کنید و سپس به آن سنجاق بزنید؛ مگر اینکه بخواهید رد سنجاق روی موهایتان بماند.

5- استفاده به جای گوش پاک‌کن

این اشتباه به مد و زیبایی ربطی ندارد و بیشتر حالت هشدار برای حفظ سلامتی اعضای بدن است. چون خیلی از خانم‌ها عادت دارند از انتهای گرد سنجاق سرهای خود به عنوان وسیله‌ای برای تمیز کردن موم گوش‌هایشان استفاده کنند. اما این یک اشتباه خطرناک است. چون می‌تواند به پرده‌ی گوش‌ها آسیب برساند. در ضمن اینکه، سنجاق سر یا وسیله‌ی فلزی یا پلاستیکی است که هر نوع گرد و غبار و میکروب را به خود جذب می‌کند. بنابراین با وارد کردن آن به گوش‌های خود احتمال بروز عفونت گوش‌هایتان را افزایش می‌دهید.

6- استفاده از سنجاق برای جمع کرد موها

درست است که سنجاق سر برای ثابت نگه داشتن موها طراحی و ساخته شده است. اما فقط با استفاده از سنجاق سر نمی‌توان همه‌ی موهای خود را جمع کرد و در جای خود ثابت نگه داشت. چون برای این کار به تعداد زیادی سنجاق نیاز است که ظاهر بسیار زشتی به موها می‌بخشد. پس، بهتر است از کش یا کلیپس برای بستن موهای خود استفاده کنید و در کنارش از سنجاق‌های سر هم کمک بگیرید. نه اینکه فقط سنجاق به موهایتان بزنید.

7- زیاد باز کردن سنجاق

فاصله‌ی بین دو طرف سنجاق باید مثل روز اولش حفظ شود تا موها را در جای خود ثابت نگه دارد. بنابراین اگر سنجاق را زیاد باز کنید و روی موهای بگذارید، بدون شک سر جی خود نمی‌ایستد و از لای موها به پایین سر می‌خورد. برای پیشگیری از این مشکل، در زمان باز کردن سنجاق حواستان باشد که فشار زیادی به آن وارد نکنید تا فرم اولیه‌ی خود را از دست ندهد.

خرید از گالری طلاباش: دستبند سنگی نقره

 

8- گیر دادن حجم زیادی از موها در سنجاق سر

وقتی فقط برای حجم و دسته‌ی نازکی از موها از سنجاق استفاده می‌کنید، ممکن است سنجاق سر بخورد و در جای خود ثابت نماند. برای رفع این مشکل لازم نیست حجم موها را بیشتر از آن چیزی که می‌خواهید افزایش دهید. فقط کافی است دسته‌ی نازک موها را بتابانید تا قطر ضخیم‌تری پیدا کند و سپس روی آن را سنجاق بزنید. به همین سادگی.

خرید سنجاق سر

در این مطلب هر آنچه در مورد انواع سنجاق سر و اشتباهات رایج در مورد استفاده از آن بود برایتان توضیح دادیم. در آخر هم پیشنهاد می‌کنیم برای خرید انواع سنجاق سر زنانه به لینک زیر در بازار آنلاین طلاباش مراجعه کنید. تمامی این محصولات از جنس نقره باکیفیت ساخته شده‌اند و کاملاً دست‌ساز هستند. مزیت این مدل‌ها این است که برای هر سنی و برای هر مجلسی قابل استفاده‌اند؛ از دخترهای نوجوان گرفته تا زنان میان‌سال می‌توانند از زیبایی سنجاق‌سرهای نقره‌ی موجود در بازار آنلاین طلاباش استفاده کنند.

منابع: goodhousekeeping، popsugar و allure

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.