قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

فروش طلای نگین دار+افزایش جلوه و جذابیت جواهرآلات با استفاده از نگین مناسب

0 1,748

هنگام خرید و فروش طلا و جواهرات، گزینه‌‏های متنوع و متعددی در برابر شما قرار می‌‏گیرند. با این حال، فروش طلای نگین دار همیشه از جمله محبوب‏‌ترین انواع تبادلات در عرصه خرید و فروش طلا بوده است. سنگ‌‏های قیمتی از جمله پرکاربردترین متریال‌‏ها در جواهرسازی هستند و قرن‌‏هاست که مردم سراسر دنیا از این سنگ‏‌های زیبا و با ارزش برای افزایش جلوه جواهرآلات خود استفاده می‌‏کنند. امروزه نیز در زیباترین مجموعه‏‌های جواهرات دنیا از این سنگ‌‏های قیمتی برای افزایش زیبایی استفاده می‌‏شود. در این مطلب با مزایای استفاده از طلای نگین دار و نگین‏‌های پرکاربرد در این زمینه آشنا می‌‏شویم.

نحوه فروش طلای نگین دار

فروش طلای نگین دار نسبت به جواهرآلات بدون نگین کمی پیچیده‌‏تر است. مهم‌ترین نکته در مورد فروش این نوع زیورآلات این است که هنگام محاسبه قیمت، وزن سنگ از وزن کل جواهر کسر می‏‌شود و به این ترتیب، ارزش طلای مورد استفاده به صورت جداگانه محاسبه می‌‏شود. سپس، قیمت سنگ و اجرت ساخت به ارزش کل اضافه می‌‏شوند. دلیل این مسئله این است که ارزش هر اونس طلا با ارزش سنگ‏‌های قیمتی متفاوت است و باید به صورت مجزا محاسبه شوند.

هنگام خرید طلا، وزن نگین نیز به وزن طلا اضافه می‌‏شود. دلیل این مسئله این است که ساخت طلای نگین دار سخت‏‌تر از طلای معمولی است و مبلغ اضافه به عنوان اجرت ساخت جواهر تلقی می‏شود. اما هنگام فروش این گونه جواهرات، نگین‏‌های مورد استفاده جدا می‏‌شوند و قیمت طلا به صورت جداگانه محاسبه می‏شود. همچنین، اگر در ساخت زیور مورد نظر از سایر فلزات و عناصر نیز استفاده شده باشد، وزن هرکدام به صورت جداگانه محاسبه می‏‌شود.

آشنایی با انواع طلا و نگین مناسب برای هر نوع

در بازار طلا و جواهرات مدرن، به طور کلی سه نوع طلا وجود دارد: طلای زرد، طلای سفید و طلای رزگلد. رنگ طلا به نوع فلزات موجود در آلیاژ آن بستگی دارد. طلای زرد خالص‏‌ترین شکل این فلز گران‏‌بها است که به طور طبیعی یافت می‏‌شود. برای ساخت جواهرات، طلای خالص با فلزاتی مانند روی و مس ترکیب می‏‌شود و آلیاژ تشکیل می‌‏دهد.

طلای سفید در اثر ترکیب شدن با پالادیوم یا نیکل به دست می‏‌آید تا رنگ آن به نقره یا پلاتین نزدیک شود. در ترکیب طلای رزگلد نیز حدود 25 درصد مس به چشم می‏‌خورد که باعث می‏‌شود رنگ طلا به صورتی تغییر پیدا کند. هنگام فروش طلای نگین دار یا خرید چنین زیورآلاتی، بهتر است در مورد ویژگی‏‌های سنگ‏‌های مختلف اطلاعات کافی به دست آورید و بدانید که کدام‌یک از این سنگ‏‌ها را بهتر است با کدام نوع طلا ترکیب کرد.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نگین دار طلا

 

سنگ‏‌هایی که می‏‌توان از آن‌‏ها به عنوان نگین طلای زرد استفاده کرد

در حالی که محبوبیت طلای رزگلد و طلای سفید در چند سال گذشته افزایش یافته است، طلای زرد یکی از با ارزش‏‌ترین و محبوب‏ترین فلزات گران‌بها از ابتدای تمدن به شمار می‌‏رود. جواهرات ساخته شده از این نوع طلا، قرن‏‌ها توسط پادشاهان، ملکه‏‌ها و افراد مرفه مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه نیز نمی‏‌توان طلای زرد را با عنصر دیگری جایگزین کرد. از جمله سنگ‏‌های مناسب برای استفاده به عنوان نگین طلای زرد، می‌‏توان به این موارد اشاره کرد:

  • الماس، توپاز شفاف، مورگانیت: انتخاب الماس، توپاز یا مورگانیت، باعث می‏‌شود زیبایی طلا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. این سنگ‏‌ها برای استفاده در طرح‏‌های پیچیده یا هنگام نمایش سنگ‏‌های بزرگ، عالی عمل می‏‌کنند
  • لاجورد، یاقوت کبود یا تانزانیت: این ترکیب یادآور طلوع خورشید در پس زمینه آبی آسمان نیمه‌شب است. سایه کبالت تیره یا سرمه‌‏ای به خوبی با طلای زرد ترکیب می‏‌شود و جلوه‏ای مجلل و پیچیده به وجود می‌‏آید
  • تورمالین صورتی، یاقوت کبود صورتی یا گارنت رودولیت: ترکیب رنگ‌‏های صورتی و طلایی در طراحی زیورآلات، می‌تواند حسی جسورانه و زنانه القا کند. این ترکیب برای کسانی که مایلند سبک کلاسیک را با ایده‏‌های مدرن ادغام کنند، بسیار عالی است
  • آمیتیست، فلوریت یا یشم بنفش: رنگ بفنش، چه بنفش پررنگ و تیره و چه سایه‏‌ای از بنفش، هردو نشان از تجمل دارند و ترکیب سنگ‌‏های بنفش با طلای زرد، باعث خلق زیورآلاتی مجلل و باشکوه می‌‏شود
خرید از گالری طلاباش: گردنبند سنگی طلا

 

سنگ‌‏هایی که می‏‌توان از آن‏‌ها به عنوان نگین طلای سفید استفاده کرد

سنگ‌‏های مورد استفاده به عنوان نگین طلای سفید، با توجه به تخلخل سنگ و رنگ آن انتخاب می‏‌شوند. بهترین سنگ‏‌ها برای استفاده به عنوان نگین طلای سفید، سنگ‏‌هایی تیره و پررنگ هستند. این سنگ‏‌ها جلوه‏ای خاص و باشکوه به زیورآلات شما اضافه می‏‌کنند.

سنگ‏‌هایی مانند یاقوت کبود در پایه سفید یا روشن، بسیار عالی و زیبا به چشم می‌‏رسند و علاوه بر طلای سفید، می‏‌توان از آن‌‏ها به عنوان نگین برای تزئین هر نوع زیورآلاتی استفاده کرد که از فلزات سفیدرنگ ساخته شده‏‌اند. از جمله سنگ‌‏هایی که برای استفاده به عنوان نگین زیورآلات ساخته شده از طلای سفید مناسب هستند، می‏‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • گارنت
  • آمیتیست
  • الماس
  • زمرد
  • الکساندریت
  • یاقوت سرخ
  • زبرجد
  • یاقوت کبود
  • تورمالین صورتی
  • سیترین
  • توپاز آبی
  • تانزانیت تیره
  • الماس سیاه
  • اونیکس
 

مشاهده و خرید زیورآلات طلا

 

مشاهده و خرید زیورآلات نقره

سنگ‏‌هایی که می‏‌توان از آن‏‌ها به عنوان نگین طلای رزگلد استفاده کرد

جواهرآلات ساخته شده از طلای رزگلد، از این نظر منحصربه‌فرد هستند که هم مد روز هستند و هم ظاهری کلاسیک دارند. امروزه استفاده از طلای رزگلد برای طراحی حلقه ازدواج بسیار رواج پیدا کرده است، زیرا به عقیده بسیاری، طلای رزگلد نشانه عشق جاودان است.

سنگ‏‌های مورد استفاده در طلای سفید و زرد بسیار شناخته شده هستند، زیرا اغلب مردم ترکیب این دو نوع طلا با سنگ‌‏های متفاوت را به دفعات دیده‌‏اند، اما از آنجا که استفاده از طلای رزگلد تازه رواج پیدا کرده است، بسیاری از افراد هنگام انتخاب نگین مناسب برای طلای رزگلد با مشکل مواجه می‏‌شوند. اگر قصد خریداری طلای نگین دار دارید، می‌‏توانید یکی از این سنگ‏‌ها را به عنوان نگین طلای رزگلد خود انتخاب کنید.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره توپاز

 

یاقوت کبود صورتی

یاقوت کبود صورتی ظاهری باورنکردنی به طلای رزگلد می‏بخشد که هم ظریف است و هم جذاب. در واقع، طلای رزگلد با اکثر نگین‏‌های صورتی رنگ، عالی به نظر می‌‏رسد، اما زیبایی و شفافیت نگین یاقوت کبود صورتی، بی‏‌نظیر است. الماس صورتی نیز یکی دیگر از گزینه‌‏های عالی است که کیفیت فوق‏‌العاده‌‏ای دارد، اما بسیار نادر است.

یاقوت سرخ

یاقوت سرخ بهترین مکمل برای طلای رزگلد است. شدت سرخی یاقوت در ترکیب با طلای رزگلد کاهش پیدا می‌‏کند و به این ترتیب، ترکیبی هماهنگ ایجاد می‏‌شود. ترکیت این دو عنصر تداعی‌کننده تجمل و عفت است و باعث ایجاد ظاهری دلپذیر می‏‌شود. برای افزایش چشم‌‏نوازی و زیبایی این ترکیب، می‌‏توانید چند قطعه الماس کوچک نیز روی حلقه اضافه کنید. به این ترتیب جواهرات شما جلوه‌‏ای مدرن‌‏تر نیز پیدا می‏‌کنند.

سنگ آکوامارین

اگرچه ترکیب طلای رزگلد با سنگ‏‏‌های تیره و گرم مانند صورتی و قرمز جذابیت بسیاری دارد، آکوامارین نیز نگین مناسبی برای این نوع طلا به شمار می‌‏رود. رنگ آکوامارین آبی ملایم است و اقیانوس را تداعی می‏‌کند. به همین دلیل، استفاده از آکوامارین در کنار طلای رزگلد، باعث ایجاد حس آرامش می‌‏شود.

فروش طلای نگین دار دست‌ساز

ساخت زیورآلات طلای نگین دار یکی از مشاغل سودآور و ظریف است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. ارزش بالای طلا و سنگ‏های قیمتی باعث شده اشتغال به این عرصه نیازمند صرف هزینه‏‌های بسیاری باشد. علاوه بر این، کسانی که قصد دارند محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه کنند، به هزینه گزافی برای محل فروش و تأمین امنیت آن نیاز دارند. از همین رو، بسیاری از این افراد تمایل دارند محصولات خود را در اختیار طلافروشی‏‌ها قرار دهند و با پرداخت درصدی از سود خود به صاحب مغازه، محصولاتشان را به مشتریان عرضه کنند.

یکی از روش‏‌های جدید برای عرضه طلای نگین دار و سایر جواهرآلات دست‏ساز، این است که با مراجعه به سایت‏‌های فروش آنلاین طلا و جواهرات، محصولات خود را به صورت مجازی به فروش برسانید. از جمله ویژگی‏‌های این روش می‌‏توان به این مورد اشاره کرد که فروش طلای نگین دار از طریق شبکه‌‏های مجازی آنلاین نیازمند صرف وقت و هزینه کمتری است. همچنین، با استفاده از این روش، افراد بیشتری می‏‌توانند از محصولات شما بازدید کنند و در نتیجه، این کار باعث افزایش سودآوری و شهرت نام تجاری شما خواهد شد. شما می‌توانید جواهرات و محصولات خود را با خیال آسوده، در طلاباش عرضه کنید و علاوه بر دسترسی تعداد زیادی از خریداران به محصولاتتان، از مزایای طلاباش برای فروشندگان نیز استفاده کنید.

 

با طلاباش بدون نیاز به فروشگاه، فروش خود را چند برابر کنید!

اپر جواهرساز یا فروشنده طلا و نقره و جواهر هستید، می‌توانید بدون نیاز به فروشگاه حقیقی، کسب‌وکار خود را با استفاده از ویترین آنلاین طلاباش راه‌اندازی کنید.
در ضمن می‌توانید از مزایای طلاباش مثل تسویه 24 ساعته، قیمت بروز، حمل و نقل رایگان، عکاسی از محصولات، فروش 24 ساعته و پشتیبانی رایگان استفاده کنید.

فروش طلای نگین دار؛ ترکیب ایده‏‌های سنتی و شیوه‏‌های مدرن

هنگام خرید و فروش طلای نگین دار باید به موارد زیادی از جمله نوع طلا و ویژگی‏‌های سنگ استفاده‌شده به عنوان نگین توجه کرد. انتخاب صحیح در چنین مواردی ممکن است باعث افزایش جلوه و جذابیت زیورآلات شما شود. از همین رو، مراجعه به متخصصین امر طراحی و عرضه طلا، اهمیت بسیار زیادی دارد.

با مراجعه به فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات طلاباش می‌‏توانید زیورآلاتی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با استایل شما دارند. همچنین، با مراجعه به وب‌سایت طلاباش می‌‏توانید تصاویر محصولات ارائه شده توسط این مجموعه را در گالری تصاویر مشاهده کنید و با طراحان ایرانی آشنا شوید.

چنانچه تولیدکننده طلای نگین دار هستید می‏‌توانید با ایجاد یک فروشگاه آنلاین، در طلاباش فروشنده شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.