قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

آشنایی با انواع روش ها و سبک های رنگ مو؛ از هایلایت تا آمبره

1 37,331

انواع سبک رنگ مو و روش‌های رنگ کردن مو آن‌قدر متنوع است که حتی بسیاری از خانم‌ها، خودشان هم نمی‌دانند هر کدام از این روش‌ها دقیقاً چیست! آمبره، بالیاژ، سامبره، هایلایت مو، دکوپاژ و غیره واژه‌های لاتینی هستند که با شنیدنشان گیج می‌شویم و احتمالاً برایمان سؤال پیش آید که هر کدام از این‌ روش‌ها چه کاربردی دارند!

ما برای اینکه کار شما را آسان کنیم، تمامی این اصطلاحات را به زبان ساده توضیح داده‌ایم. تا دفعه‌ی بعدی که به آرایشگاه می‌روید دقیقاً بدانید که آرایشگر در مورد کدام تکنیک و رنگ کردن مو صحبت می‌کند. چرا که رنگ کردن مو یک هنر تخصصی بوده و به مهارت و دقت زیادی نیاز دارد. فرد متخصص باید اول انواع رنگ‌ها را بشناسد، تکنیک‌های ترکیب رنگ را بیاموزد و بداند هر رنگی روی هر مویی چه تأثیر و نتیجه‌ای دارد، تا بعد بتواند سراغ مهارت‌های دیگری همچون لایت مو، هایلایت مو و غیره برود.

پس برای آشنایی با انواع روش‌ها و سبک‌های رنگ کردن مو (Hair Coloring)؛ از هایلایت تا آمبره تا انتهای این مطلب با بلاگ طلاباش همراه باشید.

هایلایت مو (Highlights) چیست؟

به زبان ساده، هایلایت مو یعنی در میان موهای تیره، رگه‌های روشن ایجاد کنیم. هایلات ممکن است با کلاه یا فویل بنابر صلاح‌دید رنگ‌کار انجام شود. اصولاً در این حالت موها به صورت منظم و با الگویی خاص تقسیم‌بندی‌ شده و از ریشه تا انتهای ساقه‌، رنگ روشن روی مو زده می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: دستبند زنانه

در روش هایلایت با کلاه، دسته‌های نامنظم مو از منافذ کلاه خارج و با رنگ دلخواه رنگ می‌شوند. همانطور که از اسم این روش رنگ مو پیدا است، تقریباً همیشه رنگ هایلایت چند درجه روشن‌تر از رنگ موی سر انتخاب می‌شود؛ دلیلش دیده شدن رگه‌های روشن هایلایت، در میان موهای تیره است. در روش هایلایت با فویل، دسته‌های بزرگ‌تری از مو برداشته شده و روی فویل‌های مستطیلی که بلندتر از طول موها هستند با برس رنگ می‌شوند. سپس آرایشگر فویل را بسته و در نهایت، تکه‌های روشن در میان موهای تیره‌تر خودنمایی می‌کنند.

نکاتی که خوب است درباره‌ی هایلایت مو بدانید:

  • پیش از هایلایت کردن مو ترجیحاً از ژل مو، ماسک‌های گیاهی یا شیمیایی، سرم‌های تقویت‌کننده یا براق‌کننده‌ی مو استفاده نکنید.
  • حتماً قبل از هایلایت کردن، موهای خود را تمیز بشویید.
  • اگر قصد کوتاه کردن موهایتان را دارید، حتماً قبل از هایلایت این موضوع را به آرایشگر خود اطلاع دهید.
  • در زمستان، به دلیل سردی هوا هایلایت تیره‌ و در فصل تابستان که همیشه هوا گرم و دما بالا است، هایلایت روشن بهتر است.
  • اصولاً رنگ هایلایت را نسبت به رنگ پوست خود، دو درجه تیره‌تر یا دو درجه روشن‌تر انتخاب کنید.
  • پیشنهاد می‌شود هایلایت مو را هر ۶ الی ۱۰ هفته یک‌بار تمدید کنید، تا ریشه‌هایی که رشد کرده‌اند نیز روشن شوند.

بیبی لایت (Babylights) مو

بیبی لایت نوعی لایت طبیعی‌تر و نامحسوس‌تر از هایلایت است. شیوه‌ی انجام بیبی لایت شبیه هایلایت بوده و از ریشه تا نوک مو روشن می‌شود. با این تفاوت که در بیبی‌لایت دسته‌های مو بسیار باریک و نزدیک به هم انتخاب می‌شوند. به همین خاطر، این نوع لایت بر روی مو بسیار وقت‌گیر است، اما کاملاً ارزش وقت گذاشتن دارد. این نوع از هایلایت به دلیل آنکه چهره افراد را جوان‌تر نشان می‌دهد، طرفداران زیادی دارد.

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

لولایت (Lowlights) مو

لو لایت مو یکی دیگر از انواع سبک رنگ مو است که ظاهری دقیقاً برعکس هایلایت مو دارد. یعنی به جای روشن کردن مو،آن را تیره می‌کنند. این تکنیک رنگ به همان روش هایلایت انجام می‌شود. یعنی دسته‌های باریکی از مو انتخاب شده و این بار به جای روشن کردن رنگ آن‌ها، موها تیره می‌شوند. روش کار اصولاً به این صورت است که موها به صورت منظم و با الگویی خاص، تقسیم‌بندی‌ می‌شوند و از ریشه تا انتهای ساقه‌ی مو، رنگی با یک تا سه درجه تیره‌تر روی مو زده می‌شود.

لولایت نیز همانند هایلایت مو ممکن است با کلاه یا با فویل انجام شود. در روش لولایت با کلاه، دسته‌های نامنظم مو از منافذ کلاه خارج و با رنگ دلخواه مشتری رنگ می‌شوند. تقریباً همیشه رنگ لولایت مو چند درجه تیره‌تر از رنگ زمینه‌ی مو انتخاب می‌شود. دلیلش این است که رگه‌های تیره‌ی لولایت بتوانند به خوبی در میان موهای روشن خود را نشان دهند. در روش لولایت با فویل، دسته‌های بزرگ‌تری از مو برداشته و روی فویل‌های مستطیلی که بلندتر از طول موها هستند، با برس رنگ می‌شوند. سپس رنگ‌کار فویل را بسته و در نهایت، تکه‌های تیره‌تر در میان موهای روشن زمینه خودنمایی می‌کنند.

خوب است بدانید:

  • هدف از لولایت کردن مو ایجاد عمق و بُعد است. این کار حجم و ضخامت موها را بیشتر نشان می‌دهد.
  • هایلایت باعث درخشش بیشتر موها می‌شود اما لولایت عمق و حجم مو را افزایش می‌دهد.
  • لولایت روی موهای آقایان کاربرد بیشتری دارد زیرا از درصد سفیدی‌ها کاسته و موها را طبیعی جلوه می‌دهد.
خرید از گالری طلاباش: گوشواره نقره زنانه

بالیاژ (Balayage) مو به چه معنی است؟

بالیاژ یک واژه‌ی فرانسوی به معنای جارو کردن است. این روش رنگ کردن مو در واقع نوعی هایلایت بدون استفاده از فویل بوده که بدون نظم و قاعده‌ی خاصی انجام می‌شود. اما اصولاً با فاصله‌ی زیاد از ریشه‌ی مو شروع شده و هرچه به سر موها می‌رسد، هایلایت‌ها پُرتر و روشن‌تر می‌شوند. بالیاژ را می‌توان روی موها با هر اندازه‌ای، یعنی کوتاه یا بلند انجام داد. از بالیاژ برای آمبره و سامبره مو هم استفاده می‌کنند که در ادامه با تفاوت بالیاژ و آمبره هم آشنا خواهید شد.

این سبک از رنگ مو محدودیت سنی ندارد و از دختران جوان تا زنان مسن می‌توانند موهای خود را بالیاژ کنند. همچنین افرادی که دارای سفیدی مو هستند، بسیار راحت می‌توانند با تکنیک بالیاژ مو، سفیدی‌ها را بپوشانند. چون که تکه‌های نازک هایلایت مو را می‌توان تا نزدیکی ریشه اعمال کرد و دکلره‌ی موها با سفیدی موها یکی می‌شوند و سفیدی آن‌ها دیگر به چشم نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: با جذابترین مدل‌های موی کوتاه دخترانه و زنانه در سال 2021 آشنا شوید

بالیاژ برعکس (Reverse Balayage) مو چیست؟

همانطور که گفتیم در بالیاژ ریشه‌ی موها تیره و ساقه موها روشن است؛ در بالیاژ برعکس، ریشه موها روشن و هر چه به سمت نوک موها نزدیک شود، رنگ مو تیره‌تر می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند زنانه

آمبره (Ombré) مو به چه معنی است؟

تکنیک آمبره و بالیاژ شاید در ظاهر شبیه یکدیگرند، اما تفاوت‌هایی با هم دارند. در هایلایت مو به روش آمبره، ریشه‌ی موها همیشه تیره‌­تر است و به تدریج به سمت نوک موها روشن‌تر می­‌شود. برای ایجاد این حالت، باید قسمت پایینی موها را دکلره کنیم، سپس آن‌ها را با رنگ موی دلخواه خود رنگ کنیم. اما در تکنیک بالیاژ فقط سایه‌ی ملایم و روشن روی موها ایجاد می‌شود که می‌تواند به صورت آزادانه و بدون فویل انجام شود و به دکلره‌ی پایین موها نیز نیازی نیست.

خوب است بدانید:

  • در تکنیک آمبره مو روشنی‌ها و خط‌های دکلره خیلی منظم‌تر از سامبره‌ی مو هستند.
  • آمبره نیز همچون بالیاژ، مدل معکوس دارد. یعنی به جای اینکه ریشه تیره و نوک موها روشن باشد، ریشه‌های مو کاملاً روشن است و هر چه به سر موها می‌رود، تیره‌تر می‌شود.
  • برای آمبره کردن موها رنگی را انتخاب کنید که بیشتر از دو درجه روشن‌تر از رنگ موهایتان نباشد. هرچه تغییر رنگ نامحسوس‌تر باشد، موهای شما طبیعی‌تر به نظر خواهد رسید.
  • محل آمبره موها هر چه از ریشه دورتر باشد بهتر است زیرا ظاهر طبیعی‌تری به موها می‌بخشد. عموماً آرایشگرها پیشنهاد می‌دهند که آمبره مو را از زیر خط فک شروع کنید.
  • در این روش رنگ کردن مو، بهتر است از رنگ‌های روشن در فصل تابستان و از رنگ‌های گرم‌تر و تیره‌تر در فصل زمستان استفاده کنید.
خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره زنانه

سامبره (Sombre) مو به چه معنی است؟

از دیگر انواع سبک رنگ مو به سامبره می‌توان اشاره کرد که نسخه‌ی ملایم‌تر آمبره بوده و سایه‌های روشن با کنتراست کمتری دارد. یعنی به جای اینکه سر موها، دو تا سه درجه روشن‌تر شوند، فقط «یک» درجه سایه‌ی روشن‌تر روی موها زده می‌شود. در این روش نیز همچون روش آمبره، رنگ تیره از ریشه‌ها شروع شده و هر چه به ساقه می‌رسیم، رنگ مو روشن‌تر می‌شود. با این تفاوت که این روشن شدن موها ملایم‌تر صورت می‌گیرد.

این مدل لایت یا رنگ مو مخصوص کسانی است که آنچنان حوصله آرایشگاه رفتن و رنگ کردن مداوم مو را ندارند؛ زیرا تمام آن یکپارچه بلند شده و دیگر لازم نیست نگران رنگ تیره‌ی ریشه‌ی موهایشان باشند. در این سبک رنگ مو، موهای شما با رشد ریشه، همچنان شیک و جذاب به نظر خواهد رسید.

توجه داشته باشید که در تکنیک هایلایت موی سامبره، موها از رنگ مثلاً قهوه‌ای تیره، روشن و روشن‌تر می‌شوند اما هرگز به بلوند سفید نمی‌رسند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا زنانه

فراستینگ (Frosting) مو

این تکنیک برای موهای کوتاه مناسب است. برخلاف روش‌های هایلایت مو، آمبره و سامبره، فقط سر موها دکلره و روشن می‌شوند. این سبک رنگ مو برای موهای بسیار کوتاه، خُردشده و مدل‌هایی مثل کوپ یا پیکسی مناسب بوده و سبب زیبایی چندین برابری شما خواهد شد.

کالر ملتینگ (Color Melting) مو

کالر ملتینگ یعنی ذوب شدن رنگ‌ها در هم که برای جوانان انتخابی عالی به شمار می‌آید. این روش تقریباً شبیه آمبره و سامبره است با این تفاوت که از سه رنگ یا بیشتر در آن استفاده می‌شود. در این روش لزوماً از رنگ تیره به سمت رنگ روشن نمی‌رویم. یعنی می‌توانید از هر رنگی در ریشه شروع و به هر رنگی در ساقه برسید. به عبارتی همه چیز به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد.

خرید از گالری طلاباش: زنجیر طلا زنانه

لایت پیکسلیشن (Pixelated Hair) مو چیست؟

یکی از روش‌های جدید هایلایت مو «پیکسلیشن» نام دارد. پیکسلیشن یکی از تکنیک‌های رنگ موی فانتزی است که طرفداران خاص خود را دارد، البته شاید هرکسی آن را نپسندد. در این روش لایت‌های رنگی با طرح‌های متفاوت روی سر اجرا می‌شود که نتیجه‌ای فانتزی دارد.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر زنانه

فرق مش مو (Meche Highlights) و هایلایت در چیست؟

هایلایت مو یعنی روشن کردن بخش‌های از موها، اما در مش کردن ممکن است موها روشن یا تیره شوند. شیوه انجام مش و هایلایت شبیه یکدیگر بوده اما رنگی که در آن‌ها استفاده می‌شود می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، در مش مو هم دسته‌های باریک و ظریفی از مو انتخاب شده و به روش کلاه یا فویل، رنگشان از رنگ زمینه موها روشن‌تر یا تیره‌تر می‌شود.

بعلاوه، در تکنیک مش کردن موها حتماً از دکلره استفاده می‌شود. اما در هایلایت می‌توان با رنگ روشن و بدون دکلره نیز موها را روشن کرد. درجه‌ی روشنی موها در مش بسیار زیاد بوده و تا 7 درجه هم می‌رسد. اما در هایلایت، این درجه کمتر و تفاوت رنگ هایلایت و رنگ موی زمینه اغلب 3 درجه است.

گفتیم که مش می‌تواند در مدل‌های مختلفی انجام شود که شامل موارد زیر است:

  • در مش لولایت، یعنی زمینه موها روشن و مش باید روشن انتخاب شود.
  • مش هایلایت یعنی موها تیره و دسته‌هایی از مو با دکلره روشن می‌شوند.
  • مس سان‌لایت به این صورت است که افراد ریشه‌ی مو یا بخش رویی موهای خود را روشن می‌کنند اما ساقه‌ها به رنگ تیره باقی می‌ماند.
  • مش مون‌لایت هم برعکس سان‌لایت است. یعنی بخش رویی و ریشه موها تیره، ساقه و سر موها روشن می‌شود.

مش موها نیز همانند هایلایت با دو روش با کلاه یا با فویل انجام می‌شود. مشی که با کلاه انجام می‌شود را مش سوزنی می‌نامند. در مش سوزنی تکه‌های مو به صورت خیلی نازک اما فشرده بیرون آورده می‌شوند. به طوری‌که تقریباً 50 درصد موها از کلاه بیرون آورده و دکلره می‌شوند.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره زنانه

نوع دیگر مش از انواع سبک رنگ مو، مدل شانه‌ای است. به این صورت که یک شانه‌ی دم‌باریک با دندانه‌های ریز را به مواد دکلره آغشته می‌کنند. سپس موهای خشک را به لایه‌های ضخیم تقسیم می‌کنند و شانه را به آهستگی روی آن می‌کشند. این روش عموماً برای رنگ کردن موی دخترهای نوجوان که نمی‌خواهند هایلایت موهایشان دیده شود بسیار مناسب است.

رنگساژ کردن موها به چه معنی است؟

به رنگی که بعد از دکلره کردن روی موها می‌زنیم، رنگساژ می‌گویند. روش ساخت رنگساژ مثل رنگ معمولی نیست و اصول خاص خود را دارد. برای تهیه‌ی رنگساژ باید یک‌چهارم از رنگ مورد نظر (حدود ۱۵ سانتی‌متر) را همراه با آب و اکسیدان به میزان یک به یک ترکیب کنیم تا به صورت رقیق دربیاید. بهتر است از اکسیدان نمره ۱ یا ۶ درصد استفاده کنید. توجه داشته باشید که رنگساژ را روی موهای خیس می‌زنند و بعد از گذشت ۵ تا ۱۵ دقیقه (بسته به رنگ مو) باید شسته شود. رنگساژ کردن مو را می‌توان به شامپو زدن موها تشبیه کرد.

پیشنهاد می‌کنیم که برای رنگساژ کردن مو همیشه یک شماره تیره‌تر از پایه‌ی دکلره استفاده کنید. مثلاً اگر پایه‌ی دکلره موهای شما ۶ است، از رنگساژی با درجه ۵ استفاده کنید. البته اگر موهایتان بلوند خیلی روشن است، رنگساژهایی با شماره‌ ۸ تا ۱۰ انتخاب‌های مناسب‌تری هستند.

چرا موها را رنگساژ می‌کنند؟

چون مش، هایلایت و دکلره‌ی مو بعد از چند بار شسته شدن درخشش خود را از دست می‌دهند؛ در نتیجه، برای بازگرداندن درخشش موها لازم است دوباره رنگ شوند. اما این بار به طور کامل موها را رنگ نمی‌کنند و رنگساژ مثل شامپو را درست کرده و روی موها می‌گذارند. این کار باعث براق شدن موها شده و هم به مو آسیب زیادی نمی‌رساند. رنگساژ حالت ضعیفی از رنگ مو بوده و آسیبی که رنگ و اکسیدان به مو وارد می کنند با آن قابل مقایسه نیست.

برای رنگساژ فانتزی موها می‌توانید از ترکیب واریاسیون و اکسیدان استفاده کنید. مثلاً اگر می‌خواهید موهایتان آبی شود، واریاسیون آبی را با اکسیدان مخلوط کنید و روی موها بمالید. البته توجه داشته باشید که عمر واریاسیون خیلی کوتاه است و سریعاً شسته می‌شود. اما برای ایجاد یک تنوع کوتاه‌مدت و موقتی گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌رود.

واریاسیون

واریاسیون در واقع رنگ‌ موی خالص و کمکی است که می‌توانید از آن برای ایجاد سایه‌های جذاب در رنگ موی خود استفاده کنید.

رنگ موی ترکیبی چیست؟

رنگ موی ترکیبی در واقع ترکیبی از رنگ‌ها بوده بر اساس اصول رنگ‌شناسی ساخته می‌شود. به این صورت که شما می‌توانید با افزودن رنگ‌ها و واریاسیون‌ها در پایه‌های مختلف، رنگ موی دلخواه خود را بسازید. مزیت اصلی رنگ موی ترکیبی این است که می‌توانید تناژهای رنگی نامناسب همچون مثل زردی، نارنجی یا قرمزی موها پس از دکلره را خنثی کنید. حواستان باشید که فرمول رنگ موی ترکیبی برای موهای دکلره و ساده فرق دارد.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر طلا زنانه

آیا دکلره کردن به موها آسیب می‌رساند؟

پاسخ ما به این سوال صددرصد بله است؛ چرا که با دکلره کردن، موها شکننده و ساقه‌های مو خشک می‌شوند. به طور کلی دکلره‌ی مو احتمال شکنندگی، دوشاخگی و وز شدن موها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. دلیل آن این است که مواد دکلره بافت مو را باز می‌کند تا عملیات اکسیداسیون (جدا شدن رنگدانه‌های ملانین از مو) انجام شود. احتمالاً می‌دانید که برای دکلره کردن مو (پاک شدن رنگ مو) پودر دکلره با اکسیدان ۱۲ درصد مخلوط می‌شود. اگر موها نازک باشند، از اکسیدان ۹ درصد استفاده می‌شود تا آسیب کمتری به مو برسد.

اگر خیلی اصرار به دکلره مو دارید، توصیه می‌کنیم حتماً پس از دکلره کردن موها از محصولات مناسب موهای رنگ شده و دکلره‌شده استفاده کنید. اگر موها را پس از دکلره تقویت نکنید، موهایتان خشک، وز و شکننده خواهند شد که به هیچ وجه زیبا نیست.

دکوپاژ مو (Decoupage) روشی برای پاک کردن رنگ مو

دکوپاژ روشی برای پاک کردن رنگ مویی است که دوستش ندارید. این تکنیک زمانی کاربرد دارد که مو تیره‌تر از رنگ اصلی خود رنگ شده ‌است. با دکوپاژ رنگ مو را پاک می‌کنند و بلافاصله بعد از آن، رنگ دلخواه را روی موها می‌گذارند. برای دکوپاژ مو، مواد شیمیایی به کار می‌رود که میزان باز شدن لایه‌های مو را افزایش می‌دهد؛ از طریق باز شدن این لایه‌های کوتیکول مو، می‌توان رنگ قبلی را با استفاده از مواد شیمیایی از آن خارج کرد. البته باید حواستان باشد که دکوپاژ ممکن است رنگ اصلی مو را نیز از بین ببرد (شبیه دکلره) و حتی رنگ جدید، حالت فانتزی پیدا کند. در چنین مواقعی باید موها دو بار رنگ شوند. یک بار برای از بین بردن رنگ اصلی و دیگری برای ایجاد رنگ مورد نظر تا ظاهر دلخواهتان را به دست آورید.

توجه کنید که:

  • دکوپاژ موها باعث زبر و شکننده شدن آن‌ها می‌شود.
  • پس از دکوپاژ باید حتماً از آبرسان‌ها و نرم‌‌کننده‌های مو استفاده کنید.

مردانساژ کردن موها به چه معنی است؟

یکی از واژه‌های عجیب درمیان سبک‌های رنگ کردن مو، مردانساژ است. مردانساژ به معنی پوشش موهای سفید است. شاید بدانید که موهای سفید عموماً رنگ نمی‌گیرند یا خیلی زود رنگشان از بین می‌رود. به همین خاطر لازم است قبل از رنگ کردن موهای سفید، آنها را طوری تحریک کنیم که رنگ را به طور کامل به خود جذب کنند. مردانساژ دقیقاً همین کار را می‌کند.

 

برای انجام تکنیک مردانساژ می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

  • اکسیدان ۱۲% را از قسمت ریشه و جلوی سر به مو بزنید.
  • پس از آغشته کردن کل ریشه‌ها، شروع به شانه زدن موها به طرف ساقه کنید.
  • بعد از ۱۰ دقیقه موادی که در لابه‌لای شانه جمع مي‌شود را از مو بگیرید و تا زمانی که اکسیدان روی شانه جمع نشود این کار را ادامه دهید.
  • حواستان باشد که بعد از شانه کشیدن نباید موها را بشویید. بلکه فقط با یک حوله‌ی خشک، اکسیدان را از روی موها بردارید.
  • پس از این مرحله می‌توانید رنگ مورنظر خود را روی موهای سفید قرار دهید.

آیا در دوران بارداری می‌توان موها را رنگ یا هایلایت کرد؟

در دوران بارداری بهتر است دور انواع سبک رنگ مو را خط بکشید. موقع رنگ کردن مو، فعل و انفعالات شیمیایی رخ داده و مواد شیمیایی موجود در رنگ، به پوست سر نفوذ می‌کنند. همچنین این مواد به شدت سلامت جنین را در معرض خطر قرار می‌دهند. بنابراین اگر رنگ کردن موها برای شما ضروری نیست از آن صرف‌نظر کنید. اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید موهای خود را رنگ کنید، فقط بعد از گذراندن سه ماه اول بارداری مجاز به این کار هستید. همچنین ترجیحاً از رنگ موهای بی‌ضرر مثل رنگ موهای بدون آمونیاک استفاده کنید.

1 نظر
  1. Mehdi Teimoori می گوید

    دستتون درد نکنه.
    خیلی دقیق و کامل بود.
    من علاقه‌ی زیادی به این شاخه از شاخه‌های زیبایی دارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.