قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

با جذابترین مدل‌های موی کوتاه دخترانه و زنانه در سال 2021 آشنا شوید

0 3,342

جذابترین مدل‌های موی کوتاه دخترانه

در این مقاله قصد داریم شما را با جذابترین مدل های موی کوتاه دخترانه و زنانه آشنا کنیم. احتمالاً می‌دانید که در سال‌های اخیر، موهای کوتاه در بین زنان ایران و جهان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. بسیاری از دختران جوان این روزها یا موهای خود را از ته می‌تراشند، یک طرف سرشان را با ماشین اصلاح خالی

 

می‌کنند یا اغلب ترجیح می‌دهند که مدل «باب» موهایشان را کوتاه کنند، که پشتش کوتاه و جلوی موها بلند است.

مدل موی مصری هم در یکی دو سال گذشته دوباره مد شده و هنوز هم در سال 2021 مد است.

در گذشته این طور بود که زنان در فصل‌های گرم سال مثل تابستان سعی می‌کردند موهایشان را کوتاه کنند تا گرما کمتراذیتشان کند. اما اکنون دیگر فرقی ندارد در کدام فصل سال هستیم، مدل‌های موی کوتاه مد هستند و در چهره بعضی افراد تغییرات شگرف و جذابی ایجاد می‌کنند.

فهرست مطالب
  1. جذابترین مدل‌های موی کوتاه دخترانه
  2. موی کوتاه برای عاشقان مد
  3. جذابترین مدل های موی کوتاه دخترانه و زنانه 2021
  4. راهنمای انتخاب جذابترین مدل‌های موی کوتاه زنانه و دخترانه بر اساس فرم صورت
  5. قواعد کلی انتخاب جذابترین مدل‌های موی کوتاه دخترانه و زنانه
  6. راهنمای تشخیص فرم صورت
  7. قانون «2.25 اینچ»
  8. گوشواره‌ی مناسب برای موی کوتاه
  9. نکته‌های کلی خرید گوشواره بر اساس مدل مو و فرم صورت

موی کوتاه برای عاشقان مد

ایجاد تغییر تقریباً همیشه حس و حال خوبی به آدم می‌دهد. مخصوصاً خانم‌ها وقتی به ظاهر و زیبایی خود می‌رسند و برایش هزینه می‌کنند، حالشان خوب می‌شود.

هر دخترخانمی با هر فرم صورت، رنگ پوست و سبک زندگی می‌تواند ده‌ها مدل موی متنوع را برای خود در نظر بگیرد. وقتی شما به عنوان یک زن مجله‌های مد و فشن را ورق می‌زنید، یا در اینترنت عکس انواع مدل موی کوتاه زنانه را جست‌وجو می‌کنید، با صدها مدل کوتاهی مو مواجه می‌شوید.

شاید در چند دقیقه اول دیدن این همه عکس و تصویر و وجود این همه تنوع برایتان جذاب باشد. اما پس از دقایقی به این فکر خواهید کرد که کدام یک از این مدل‌های مو به صورت من می‌آید؟ آیا بعد از کوتاه کردن موهایم پشیمان نخواهم شد؟

ولی نگران نباشید. چون ما در این مقاله‌ درباره‌ی موضوعات زیر توضیحات جامعی ارائه داده‌ایم که حتماً در تصمیم‌گیری نهایی به شما کمک خواهد کرد:

  • معرفی جذابترین مدل‌های موی کوتاه دخترانه 2021
  • انتخاب مدل موی کوتاه زنانه بر اساس فرم صورت
  • روش تشخیص فرم صورت

در ضمن در پایان هم مدلی از گوشواره زنانه که متناسب با موی کوتاه باشد را پیشنهاد خواهیم کرد که احتمالاً بدتان نیاید نگاهی به آن بیندازید.


جذابترین مدل های موی کوتاه دخترانه و زنانه 2021

مدل موی مصری یا کلئوپاترا

احتمالاً اغلب شما با مدل مصری آشنا هستید. موی مصری از زمان باستان بین زنان محبوب بوده و حتی تا الان در سال 2021 میلادی هم محبوبیت خود را حفظ کرده است. این مدل مخصوصاً برای دخترهای نوجوان و جوان بسیار مناسب است. این مدل به مدل «کلئوپاترا» هم معروف است و گویا این مدل‌های مو، از نقاشی‌های زنان و ایزدبانوان مصر باستان الهام گرفته شده است.

مدل موی مصری به این صورت است که موها تا زیر گوش‌ها یا تا سرشانه، به صورت یک‌دست کوتاه می‌شوند. یعنی بخش پشت و جلوی موها یک اندازه است و اغلب هم چتری کوتاه دارد.

خرید از گالری پرسته: گوشواره مروارید

 

مدل موی کوتاه باب خرد شده

در مدل باب (Bob) خرد شده، پشت موها با ماشین‌اصلاح کوتاه می‌شود و بخش جلویی موها بلند است. باب می‌تواند با چتری یا بدون چتری باشد. انتخاب چتری گذاشتن یا نگذاشتن موها به سلیقه و فرم صورت شما بستگی دارد.

مدل موی کوتاه لوب لبه‌دار چتری (Fringed Lob)

لوب لبه‌دار اسم جالبی دارد، اما دقیقاً چه مدلی است؟ در این مدل موها تا سرشانه به صورت یکدست کوتاه می‌شوند. اما چتری‌ها به صورت کج طوری کوتاه می‌شوند که در کناره‌های ابرو بلند و در فاصله‌ی بین دو ابرو کوتاه هستند. این مدل برای کسانی مناسب است که نمی‌خواهند موهایشان خیلی کوتاه باشد.

مدی موی پیکسی (Choppy Pixie)

یکی از جذابترین مدل های موی کوتاه دخترانه پیکسی است. پیکسی مدل مویی کوتاه است که معمولاً در پشت و اطراف سر کوتاه و در بالای سر کمی بلندتر و دارای چتری خیلی کوتاه است.

خرید از گالری پرسته: گوشواره نقره زنانه

 

موی کوتاه خرد شده (Crop Cut)

این مدل دقیقاً همان مدل موی پیکسی (Pixie) است. با این تفاوت که موها در صورت نیستند و به عقب شانه می‌شوند. پیکسی مدل مویی کوتاه است که معمولاً در پشت و اطراف سر کوتاه و در بالای سر کمی بلندتر و دارای چتری خیلی کوتاه است.

موی کوتاه فرفری (Wild Shag)

اگر هم موهای فر، وز و موهای در هم‌تنیده دارید، بر اساس مد 2021 می‌توانید موهای خود را کوتاه کنید و دیگر لازم نیست موهایتان را صاف کنید یا اتو بکشید. راستی خوشحال باشید چون درهم‌تنیده شدن و فرفری بودن موهای کوتاه، یکی از مدهای امسال است.

مدل موی باب لِیِر (لایه‌ای)، یکی از جذابترین مدل موهای کوتاه دخترانه

اگر که موهای نازک و کم‌پشت دارید می‌توانید با لایه‌لایه زدن موها به سبک Bob، موهای خود را پرپشت نشان دهند. در این مدل، پشت موها تخم مرغی می‌شود و حجم آنها بیشتر از آن چیزی که هست دیده خواهد شد.

مدل موی کوتاه زنانه لِیِر (Layered Cut)

اگر نمی‌خواهید موهایتان خیلی کوتاه شود، بهتر است مدل لیر را انتخاب کنید. در عین حال که خیلی کوتاه نیست، تنوع محسوسی در چهره و استایل شما ایجاد می‌کند.

مدل موی رِیزِر شارپ باب (Razor Sharp Bob)

نوعی مدل کوتاهی موی زنانه است که پشت آن کوتاه‌تر از بخش جلویی موها است. فرقش با باب معمولی در این است که رد قیچی حتماً دیده می‌شود و چون پایین موها صاف و تیز است، نام تیغ بُرنده به خود گرفته است.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا زنانه

 

مدل موی کوتاه فرفری لیر (Layered Curls)

در این مدل، بلندترین بخش موها تا شانه‌ها است و بقیه‌ی موها به صورت لایه به لایه کوتاه می‌شوند. چتری این مدل هم اغلب کوتاه است.

راهنمای انتخاب جذابترین مدل‌های موی کوتاه زنانه و دخترانه بر اساس فرم صورت

بهترین مدل موی کوتاه برای صورت گرد چیست؟ مناسب‌ترین مدل موی کوتاه برای صورت کشیده چیست؟ این‌ها سؤالاتی است که در ادامه پاسخ خواهیم داد. اما به طور کلی باید بدانید که مدل مو باید تکمیل‌کننده‌ی فرم صورت باشد. یعنی مثلاً اگر پیشانی باریک دارید، باید مدل مویی انتخاب کنید که باعث شود پیشانی شما پهن‌تر دیده شود. پس در ادامه، بخش مربوط به فرم صورت خودتان را ببینید تا راحت‌تر بتوانید مدل‌های موی کوتاه که به شما بیشتر می‌آید را پیدا کنید.

مدل کوتاهی مو برای صورت لوزی

صورت لوزی یعنی استخوان‌های گونه عریض‌تر از پیشانی است و چانه باریک و تیز است. برای این فرم صورت باید مدل مویی انتخاب کنید که استخوان گونه را باریک‌تر نشان دهد و پهنای پیشانی و فک بیشتر به نظر بیاید.

مدل‌های نامتقارن بهترین گزینه برای صورت لوزی است. بیشترین پرپشتی مو بهتر است در قسمت چانه باشد و بلندی موها تا میانه گردن بیاید.

مدل موی کوتاه برای صورت مربعی

برای صورت مربعی که طول و عرض صورت یکی است، بهتر است مدلی انتخاب کنید که صورت، بلندتر و کشیده‌تر نشان داده شود. به طور مثال، مدل مویی که در آن فرق از بغل باز شود و مو نامتقارن است گزینه‌ی خوبی است. مدل لِیِر یک‌طرفه یا باب خردشده مدل‌های خوبی برای صورت مربعی هستند. مدل موی کوتاه برای صورت مربع بهتر است نهایتاً تا چانه ارتفاع داشته باشد. بیشترین پرپشتی مو هم در ناحیه شقیقه و فرق سر باشد.

مدل موی کوتاه برای صورت مستطیلی

وقتی صورت فرد لاغر و کشیده است باید مدل مویی انتخاب کند که صورت را کوتاه‌تر و پهن‌تر نشان دهد. وقتی بلندی موها نهایتاً تا چانه باشد و در کناره‌های سر موها پر باشند، صورت متناسب‌تر به نظر خواهد رسید.

مدل کوتاهی مو برای صورت بیضی

صورت بیضی متعادل‌ترین فرم صورت است و هر مدل مویی به آن می‌آید. شما هر کدام از مدل‌های کوتاهی را که دوست دارید می‌توانید انتخاب کنید و مطمئن باشید که به صورتتان می‌آید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره توپاز

 

موی کوتاه برای صورت گرد

در صورت گرد، طول و عرض صورت تقریباً برابر است. به همین خاطر بهتر است مدل مویی انتخاب کنید که صورت‌تان را باریک‌تر و کشیده‌تر نشان دهد. مدل‌های خیلی کوتاه مثل پیکسی برای صورت گرد بسیار مناسب است.

قواعد کلی انتخاب جذابترین مدل‌های موی کوتاه دخترانه و زنانه

در نظر داشته باشید که:

  • مدل کوتاهی مو همیشه به جنس مو، حجم مو و چهره فرد بستگی دارد. تکنیک‌های مختلفی که برای کوتاه کردن موهای کم‌پشت استفاده می‌شود با مدل موهای پرپشت فرق دارد.
  • برای موی کم‌پشت از مدل‌های خُرد یا چند لایه استفاده می‌کنند تا موها پُر دیده شوند. اما برعکس، در کوتاهی موهای پرپشت و حجیم، اغلب آرایشگرها سعی می‌کنند با قیچی حجم موها را کم کنند تا مدل مو زیباتر دیده شود.
  • اگر صورت کشیده دارید بهتر است از مدلی استفاده کنید که قسمتی از موها روی پیشانیتان را بپوشاند.
  • اگر گردن کشیده دارید بهتر است مدل باب را انتخاب کنید که جلوی مو بلند و پشت آن کوتاه است.
  • موی کوتاه، صورت‌های کشیده را کوتاه‌تر و پرتر نشان می‌دهد.
  • موی کوتاه تا چانه برای صورت‌های مستطیل و بیضی بسیار مناسب است.
  • چتری کوتاه پیشانی‌های کوتاه را بلندتر و صورت‌های کشیده را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.
  • چتری بلند برای صورت مربعی مناسب است و باعث ایجاد تعادل می‌شود.

راهنمای تشخیص فرم صورت

به عنوان یک زن حتماً حداقل یک بار از خودتان پرسیده‌اید که آیا موی کوتاه به شما می‌آید یا بلند! بیشتر خانم‌ها از کوتاه کردن موهای خود هراس دارند. چون تصورشان این است که اگر موهایم را کوتاه کنم و به صورتم نیاید چه؟! در این صورت باید ماه‌ها منتظر بمانم تا موهایم دوباره بلند شود. این نگرانی کاملا به‌جاست. اما برای اینکه ریسک نکنید و با اطمینان خاطر موهای خود را کوتاه کنید، فقط کافی است فرم صورت خود را بشناسید. برای این منظور مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره عقیق

 

  1. یک متر پارچه‌ای، کاغذ و قلم بردارید و جلوی آینه بایستید.
  2. پهن‌ترین قسمت پیشانی خود را اندازه بگیرید. از محل رویش مو در سمت چپ پیشانی تا سمت راست آن را اندازه بگیرید و روی کاغذ بنویسید.
  3. از لبه‌ی گوش سمت چپ تا لبه‌ی گوش سمت راست را اندازه بزنید و روی کاغذ یادداشت کنید. برای اینکه برجستگی بینی باعث بیشتر شدن اندازه نشود، متر را دورتر از صورت بگیرید.
  4. از انتهای فک تا چانه را اندازه گیری کنید. برای این کار باید متر را درست زیر گوش تا چانه قرار دهید و اندازه را بنویسید. طرف دیگر را نیز اندازه بزنید تا مجموع این دو عدد اندازه طول فک را به شما بدهد.
  5. در آخرین مرحله، از قسمت رویش مو‌ها در وسط پیشانی تا پایین چانه را اندازه بگیرید و یادداشت کنید.

حالا وقت تشخیص فرم صورت رسیده است.

  • صورت گرد: طول و عرض صورت تقریباً به یک اندازه است و هیچ‌گونه لبه یا تیزی در صورت دیده نمی‌شود.
  • صورت مربعی: طول و عرض صورت تقریباً به یک اندازه است و خط فک شما زاویه‌دار با گوشه‌های تیز است، یعنی فرم صورتتان مربعی است. صورت‌های مربع فک پهن‌تری نسبت به صورت‌های گرد دارند.
  • صورت بیضی: اگر طول صورت بیشتر از عرض آن است و فک منحنی و گرد دارید یعنی صورتتان بیضی است.
  • صورت مستطیلی (کشیده): اگر طول صورت بیشتر از عرض آن است و فک شما زاویه‌دار است، یعنی فرم صورتتان مستطیلی است.
  • صورت لوزی: اگر پیشانی و چانه باریک است و طول و عرض صورت زیاد است، یعنی صورتتان لوزی است. دقیقاً مثل لوزی، بخش‌ گونه‌های صورت پهن هستند و بالا و پایین صورت باریک و تیز.
  • صورت قلبی: وقتی پیشانی پهن است و چانه تیز و باریک است یعنی دارای صورت قلبی‌شکل هستید.

قانون «2.25 اینچ»

بعد از شناخت فرم صورت هم می‌توانید از قانون «2.25 اینچ» کمک بگیرید. این قانون چیست؟ این قانون را آرایشگر مشهوری به نام «جان فریدا» کشف کرده و به این صورت است که بر اساس فاصله‌ی گوش تا زیر چانه فرد به او می‌گوید که موی کوتاه برای صورتش مناسب است یا نه.

بر اساس قانون 2.25 اینچ فقط کافی‌است یک مداد زیر چانه خود بگذارید. سپس یک خط‌کش به صورت عمودی زیر گوش قرار دهید تا با مداد، زاویه 90 درجه درست کند. فاصله‌ی بخش انتهایی نرمه‌ی گوش تا لبه‌ی مداد را اندازه بگیرید. اگر کمتر از 2.25 اینچ معادل 5.5 سانتی‌متر بود، می‌توان نتیجه گرفت که احتمالاً موی کوتاه به شما می‌آید.

اما اگر فاصله بیشتر از 5.5 سانتی‌متر بود، پیشنهاد می‌کنیم که موهای خود را کوتاه نکنید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره صدف

 

گوشواره‌ی مناسب برای موی کوتاه

پس از آشنایی با جذابترین مدل‌های موی کوتاه دخترانه و انتخاب مناسب‌ترین گزینه بر اساس فرم صورت، خوب است که به تناسب زیورآلات خود هم توجه کنید. یعنی حواستان باشد با مدل موی کوتاهی که انتخاب کرده‌اید، چه مدل گوشواره‌ای بیشتر ست می‌شود.

خوشبختانه انتخاب گوشواره‌ی طلا برای انواع مدل موی کوتاه زنانه بسیار آسان است چون گزینه‌های متنوعی را می‌توان خریداری کرد. کوتاهی مو کمک می‌کند تا هر تیپ و مدل گوشواره‌ای از بلند، آویز یا منگوله‌دار گرفته تا حلقه‌ی ریز و گوشواره‌ی میخی در گوش‌ها بسیار زیبا دیده شوند.

گوشواره مناسب موی کوتاه
گوشواره نقره جید قرمز و مروارید در طلاباش
گوشواره طلا برای موی کوتاه
گوشواره طلای پالت رنگ در طلاباش
گوشواره مناسب مدل موی کوتاه
گوشواره نقره‌ی گل در طلاباش
گوشواره طلا برای موهای کوتاه
گوشواره طلای درخت در طلاباش

البته مثلاً بهتر است اگر موهای کوتاهی دارید، برای مناسبت‌های رسمی و تشریفاتی از گوشواره‌ی طلای میخی با سنگ‌های گران‌بها یا الماس‌های اصلی یا مصنوعی استفاده کنید. اما مثلاً برای کافه‌نشینی و قرار گذاشتن با دوستان در خانه یا بیرون، می‌توانید گوشواره‌های بلند بخرید.

 

نکته‌های کلی خرید گوشواره بر اساس مدل مو و فرم صورت


انواع گوشواره در طلاباش

شما می‌توانید انواع گوشواره‌های طلا و گوشواره نقره را در طلاباش ببینید، مقایسه کنید و با توجه به توضیحات داده شده، گوشواره‌ی متناسب با مدل مو و فرم صورت خود را انتخاب کنید.

  • اگر صورت گرد دارید، حواستان باشد که گوشواره‌ی حلقه‌ای آن را گردتر نشان می‌دهد و اندازه و بلندی موها هم روی آن تأثیری ندارد.
  • گوشواره حلقه‌ای برای کسانی مناسب است که صورتی دراز با موهای بلند دارند.
  • رنگ مو نیز همانند بلندی موها در درخشش و دیده شدن گوشواره تأثیر زیادی دارد. گوشواره‌هایی از جنس طلا، نقره و پلاتین با هر رنگ مویی تناسب دارند. اما اگر سنگ رنگی روی گوشواره باشد باید به تناسب رنگ مو و رنگ گوشواره توجه کنید. مثلاً اگر موهای قرمز یا شرابی دارند بهتر است سراغ گوشواره‌ی قرمز یا صورتی نروید. در عوض از رنگ‌های سرد مثل سبز، آبی، فیروزه‌ای و حتی بنفش برای جلوه هر چه بیشتر موهای خود استفاده کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.