قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

ماسک صورت خانگی، راه حلی طبیعی برای انواع پوست‌ها

0 429

همه‌ی ما می‌دانیم که سلامت و جوانی پوست صورت چه تأثیر ویژه‌ای در زیبایی و شادابی چهره‌مان دارد. حتماً تا به حال برای شما هم پیش آمده که بخواهید برای رسیدگی به پوست، لایه‌برداری، رفع جوش و آکنه یا جلوگیری از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک‌ها، از ماسک‌هایی که برندهای آرایشی و بهداشتی تولید می‌کنند استفاده کنید. اما در این دنیای بزرگ و صنعتی‌شده، بی‌نهایت محصولات زیبایی و مراقبت از پوست وجود دارد و هرروز هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. بنابراین انتخاب ماسک صورت مناسب برای پوست هرکدام از ما، کاری دشوار است و ناآگاهی ما در استفاده از آن‌ها، می‌تواند باعث آسیب رسیدن به پوستمان هم بشود.

ماسک صورت خانگی
ماسک صورت خانگی

همه‌ی این برندهای آرایشی و بهداشتی که از مواد صنعتی و شیمیایی تهیه شده‌اند، وعده می‌دهند که در اسرع‌وقت پوست ما را سالم و صاف و زیبا ‌کنند؛ اما یادمان باشد که از گذشته‌های دور، استفاده از محصولات طبیعی برای رفع مشکلات پوستی، جوانی و زیبایی کاربرد داشته و خیلی هم نتیجه‌بخش بوده است. بهتر نیست به جای استفاده از مواد شیمیایی، از مواد طبیعی استفاده کنیم که از حداقل ضررها و آسیب‌ها برای بدن هم جلوگیری کنیم؟

در تهیه‌ی محصولات خانگی، خیالمان راحت است که از محتویات سازنده‌ آگاهیم و باکیفیت‌ترین‌ها مواد را به کار می‌گیریم؛ هزینه‌ی کمتری می‌پردازیم و نتیجه‌ی بهتر و ماندگار‌تر و کم‌خطرتری می‌گیریم.

طرز تهیه انواع ماسک صورت خانگی

در این مطلب درباره‌ی ماسک صورت خانگی صحبت می‌کنیم و چند نمونه‌ی فوق‌العاده ماسک طبیعی برای پوست صورت را به شما معرفی کنیم که می‌توانید به سادگی با چیزهایی که در یخچال یا کابینت‌های خانه دارید، آن‌ها را تهیه کنید. البته یک نکته‌ی مهم که نباید فراموش کنید این است که مراقب باشید به هیچ‌کدام از مواد به کار رفته در این ماسک‌ها حساسیت نداشته باشید.

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

ماسک آووکادو

آووکادو که سرشار از ویتامین E است، برای رفع خشکی پوست و احیای بافت مرده‌ی آن بی‌نظیر است. اگر پوست خشکی دارید پیشنهاد می‌کنیم ماسک صورت آووکادو را هرچه سریع‌تر امتحان کنید.

برای تهیه‌ی این ماسک، 4/1 پیمانه موز له‌شده، 4/1 پیمانه آووکادوی له‌شده، 1 قاشق چای‌خوری عسل، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری ماست یونانی را خوب با هم ترکیب کنید. این ماسک را روی پوست بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. در نهایت صورتتان را به خوبی با آب ولرم بشویید.

همانطور که می‌دانید هرکدام از مواد به کار رفته در این ماسک طبیعی، خواص بی‌نظیری برای پوست دارند، پس بهتر است از مصرف آن غافل نشوید.

انواع ماسک صورت خانگی برای پوست حساس

انتخاب مواد آرایشی و محافظت‌کننده برای پوست‌های حساس کار دشواری است و نیاز به راهنمایی‌های افراد متخصص دارد. اما اگر شما جزو افرادی هستید که پوست حساسی دارید، می‌توانیم چند ماسک صورت خانگی و طبیعی به شما پیشنهاد دهیم که به کاهش التهاب پوست کمک می‌کند.

ماسک صورت خیار

خیار سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین ث است که می‌تواند به رفع باکتری‌ها و التهاب‌های پوستی کمک کند.

یک خیار را به خوبی پوره کنید و یک قاشق غذاخوری عسل را با آن ترکیب کنید. این ماده کرم‌مانند را با حرکات دایره‌ای انگشتان، روی پوست ماساژ دهید. این ماده به دلیل وجود خیار پوره‌شده، کمی شل و آبکی است. پس بهتر است هنگام استفاده از آن دراز بکشید و زیر سرتان یک حوله قرار دهید. ده دقیقه صبر کنید و سپس پوست صورتتان را با آب سرد بشویید.

ماسک خانگی خیار
ماسک خانگی خیار

ماسک جوی دوسر و شکلات

این ماسک برای پوست‌های ملتهب یا آفتاب‌سوخته بسیار مناسب است. پس پیشنهاد می‌کنیم در فصل گرما از این ماسک طبیعی غافل نشوید. کاکائو سرشار از آنتی‌اکسیدان طبیعی است و برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌ی ماوراءبنفش فوق‌العاده است.

برای تهیه‌ی این ماسک، 3/1 پیمانه شکلات، 4/1 پیمانه عسل، 2 قاشق غذاخوری خامه‌ترش و 3 قاشق غذاخوری جوی دوسر را در مخلوط‌کن بریزید تا خوب با هم ترکیب شوند. این مخلوط را روی پوست صورت ماساژ دهید. 15 دقیقه صبر کنید و سپس پوستتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک صورت خانگی برای درمان جوش

ماسک گلاب و آلوئه‌ورا

البته که این ماسک خانگی خواص زیادی دارد و برای رفع انواع مشکلات پوستی فوق‌العاده است؛ اما مهمترین خاصیت آن رفع آلودگی‌های پوستی و درمان جوش و آکنه است.

برای تهیه‌ی این ماسک، یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه‌ورا را با 4/1 قاشق چای‌خوری زردچوبه و 2 قاشق چای‌خوری گلاب ترکیب کنید. این خمیر را به مدت 20 دقیقه روی پوست بمالید و بعد آن را به خوبی با آب سرد بشویید.

گلاب خاصیت جوان‌سازی و شاداب‌کنندگی دارد و زردچوبه نیز برای روشن کردن پوست و رفع تیرگی‌های جوش و لک بسیار مفید است.

آلوئه ورا برای ماسک صورت

ماسک جوش شیرین

جوش شیرین یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مواد برای از بین بردن جوش و آکنه و لایه‌برداری پوست است.

برای استفاده از این ماده‌ی جادویی به عنوان ماسک، مقداری جوش‌شیرین را با آب مخلوط کنید و این خمیر را به پوستتان بمالید. یک ساعت صبر کنید و بعد صورتتان را خوب بشویید. از نتیجه شگفت‌زده خواهید شد! البته نباید در استفاده از این ماسک زیاده‌روی کنید چون میزان PH جوش‌شیرین 8 است و می‌تواند سطح آب پوست را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع روش ها و سبک های رنگ مو؛ از هایلایت تا آمبره

ماسک صورت خانگی با عسل

عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به دلیل خواص ضدباکتریالی که دارد، از التهاب و قرمز و خارش پوست جلوگیری می‌کند. همچنین ماسک عسل برای درمان جوش و آکنه فوق‌العاده است.

می‌توانید از عسل به تنهایی به عنوان ماسک صورت استفاده کنید تا منافذ پوست را پاک کنید و به کمک خواص ضدعفونی‌کننده‌ی آن، آلودگی‌هایی که منجر به آکنه می‌شوند را از بین ببرید. همچنین عسل، با بافت لطیف و نرم خود، به شفافیت و صافی و درخشان شدن پوست شما کمک ویژه‌ای می‌کند.

ماسک عسل و دارچین

ماسک عسل و دارچین یکی از بهترین راه‌حل‌های خانگی برای درمان آکنه است. برای تهیه‌ی این ماسک خانگی، به اندازه‌ای دارچین به عسل اضافه کنید که به حالت خمیری درآید. می‌توانید این ماسک را صرفاً روی آکنه‌ها و جوش‌ها به صورت موضعی استفاده کنید یا آن را به تمام سطح پوست بمالید. این ماسک را به مدت دو هفته قبل از خواب استفاده کنید و اجازه دهید تا صبح بماند، سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت عسل و دارچین
ماسک صورت عسل و دارچین

ماسک عسل و سیب

برای تهیه‌ی این ماسک خانگی به یک عدد سیب و 4-5 قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. سیب بدون دانه را داخل مخلوط‌کن بریزید و عسل را به آن اضافه کنید تا خوب یک‌دست شود. این ماسک پرخاصیت را روی پوست صورت بمالید و 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود، سپس با آب ولرم پوستتان را شست‌وشو دهید.

ماسک عسل و آلوئه‌ورا

همانطور که می‌دانید، آلوئه‌ورا یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی قوی است که پوست صورت را بسیار نرم می‌کند. برای تهیه‌ی ماسک عسل و آلوئه‌ورا که برای رفع التهاب، جوش و آکنه و همینطور خشکی پوست فوق‌العاده است، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را با یک قاشق غذاخوری خوب مخلوط کنید و آن را به صورت بمالید. بعد از 10 دقیقه پوستتان را به خوبی بشویید.

ماسک صورت خانگی لایه‌بردار

لایه‌برداری پوست صورت به معنای از بین بردن یک لایه‌ی مرده و کدر پوست برای تشکیل پوستی سالم، روشن و یک‌دست است. استفاده از ماسک‌های لایه‌بردار نیاز به دقت زیادی دارد، چون اگر مدت زیادی روی پوست بمانند یا با نوع پوست شما هماهنگ نباشند، ممکن است باعث ایجاد حساسیت، خارش، قرمزی و التهاب شوند و این دقیقاً همان چیزی است که شما نمی‌خواهید اتفاق بیفتد! پس پیش از استفاده از این ماسک‌های لایه‌بردار و روشن‌کننده، مطمئن شوید که به هیچ‌کدام از موادغذایی به کار رفته در آن‌ها حساسیت ندارید و یادتان باشد اگر هنگام استفاده از آن‌ها احساس سوزش یا خارش کردید، فوراً صورتتان را با آب سرد بشویید و از یک کرم مرطوب‌کننده‌ی مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید.

ماسک زردچوبه

زردچوبه به جز خواص طعم‌دهندگی و درمانی، برای سلامت پوست نیز بسیار مفید است و به لایه‌برداری و سفید شدن پوست کمک می‌کند. زردچوبه به دلیل خاصیت ضدباکتری که دارد، در درمان آکنه نیز کاربرد دارد.

برای استفاده از این ماسک خانگی، نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه را با یک قاشق خامه خوب مخلوط کنید و آن را روی پوست صورت بمالید. اگر پوست چربی دارد، به جای خامه از ماست استفاده کنید. بعد از چند دقیقه، کل صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک نعناع و پرتقال

نعناع حاوی سالیسیلیک اسید است که برای پاک کردن و رفع آلودگی‌های منافذ پوست بسیار مناسب است. پرتقال هم که سرشار از ویتامین C است. ویتامین C برای لایه‌برداری و درخشندگی پوست فوق‌العاده است.

برای تهیه‌ی این ماسک ساده و کاربردی، 2 قاشق غذاخوری پوره‌ی پرتقال، چند قطره آب لیموترش و 3 عدد برگ کوبیده‌شده‌ی نعناع را به خوبی با هم ترکیب کنید و اجازه دهید 5 دقیقه استراحت کند. این ماده را روی پوست بمالید و بعد از 10 دقیقه صورتتان را به خوبی با آب سرد بشویید. بعد از استفاده از این ماسک، بهتر است در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

ماسک زنجبیل

زنجبیل یکی از مواد غذایی پرخاصیت است که استفاده از آن به عنوان ماسک صورت، به شفاف و روشن شدن رنگ پوست کمک می‌کند.

اگر به دنبال تهیه‌ی یک ماسک صورت خانگی روشن‌کننده هستید، پیشنهاد می‌کنیم 4/3 پیمانه ماست یونانی را با کمی زنجبیل تازه‌ی رنده‌شده، کمی زردچوبه و کمی دارچین ترکیب کنید. این مخلوط را به تمام پوست صورت بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه استراحت کند. حالا صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین A است و این ویتامین، یکی از پرخاصیت‌ترین مواد برای لایه‌برداری پوست و یک‌دست شدن رنگ آن است.

برای تهیه‌ی ماسک گوجه‌فرنگی، 2 قاشق غذاخوری پوره‌ی گوجه‌فرنگی را با 3 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای ترکیب کنید و آن را روی پوست بمالید و 5 دقیقه صبر کنید. می‌توانید با نوک انگشتان آن را روی پوست ماساژ دهید تا دانه‌های شکر قهوه‌ای کار لایه‎برداری را به خوبی انجام دهند. همانطور که می‌دانید از شکر قهوه‌ای به عنوان یکی از بهترین اسکراب‌های طبیعی پوست استفاده می‌شود. حالا پوستتان را با آب ولرم به خوبی بشویید و از یک مرطوب‌کننده مناسب نوع پوستتان استفاده کنید تا به خوبی تغذیه شود.

ماسک گوجه فرنگی
ماسک گوجه فرنگی

ماسک جوی دوسر

ماسک جوی دوسر سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و با این لایه‌برداری، پوست را درخشان می‌کند.

برای استفاده از این ماسک جادویی، یک قاشق غذاخوری جوی دوسر را با یک قاشق غذاخوری آب، یک قاشق غذاخوری شیر کم‌چرب و 2 قاشق غذاخوری عسل خوب ترکیب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید. 3 دقیقه حرارت دیدن برای این ماسک کافی است. اجازه دهید خوب سرد شود و بعد مقداری از آن را روی پوست صورتتان مالش دهید. بعد از 15 دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت خانگی با موز: مناسب برای انواع پوست‌ها

موز، یکی از میوه‌های پرطرفدار و خوشمزه است که برای زیبایی و جوانی پوست صورت نیز مفید است. بسیاری از افراد باتجربه، استفاده از ماسک موز را برای خلاصی از چین ‌و چروک‌های صورت و شادابی و جوانی پوست پیشنهاد می‌کنند؛ چرا که موز سرشار از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است که می‌توانند در جوان‌سازی و درمان لک‌ها مؤثر باشند و پوست زبر و پیر را درمان کنند.

ماسک موز برای همه نوع پوست (خشک، چرب، حساس) مناسب است. اگر فکر می‌کنید پوست شما نیاز به رسیدگی بیشتری دارد یا دوست دارید پیش از ظاهر شدن چین و چروک‌های ریز و درشت فکری به حال پوستتان بکنید، مطمئن باشید که حداقل یک بار در هفته استفاده از ماسک صورت خانگی موز، می‌تواند تأثیر چشمگیری در سرعت گسترش و ایجاد چروک‌ها یا پیری پوست داشته باشد. این‌بار پیش از آن که یخچال را پاکسازی کنید و موزهای رسیده را دور بیندازید، این ماسک صورت خانگی کم‌هزینه را تهیه کنید و به پوست خود حال تازه‌ای بدهید.

ماسک صورت خانگی با موز
ماسک صورت خانگی با موز

ماسک صورت ساده با موز

برای تهیه‌ی ماست صورت خانگی ساده با موز، موز را به سادگی با رنده صاف و یک‌دست کنید؛ سپس این مایه‌ی کرمی را به آرامی روی پوست صورت بمالید. 10- 20 دقیقه صبر کنید و سپس پوست را به خوبی با آب سرد شست‌وشو دهید.

ماسک صورت موز و زردچوبه

برای تهیه‌ی این ماسک صورت طبیعی، نصف یک موز را له کنید و نوک قاشق چای‌خوری زردچوبه و نوک قاشق چای‌خوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. این ترکیب را خوب مخلوط کنید و روی پوست تمیز، لایه‌ای از آن را بمالید. پس از 15 دقیقه پوست را با آب سرد بشویید و بعد از خشک کردن آن، از یک مرطوب‌کننده مناسب با پوستتان استفاده کنید. همانطور که می‌دانید، زردچوبه برای از بین بردن جای جوش و سفید کردن پوست فوق‌العاده است. همچنین جوش شیرین خاصیت پاکسازی دارد و باکتری‌ها و آلودگی‌های پوست را از بین می‌برد. ترکیب این دو ماده با موز که سبب نرمی و لطافت پوست می‌شود، یک پیشنهاد جادویی برای تهیه‌ی ماسک صورت خانگی و رسیدگی به پوست شما است.

ماسک صورت موز و عسل

برای تهیه‌ی این ماسک صورت فوق‌العاده مفید و البته ساده، نصف موز له‌شده را با دو قاشق غذاخوری عسل به خوبی مخلوط کنید. یک لایه از این ترکیب را روی پوست صورت بگذارید تا خشک شود. بعد خوب پوست را با آب سرد بشویید. ماسک خانگی موز و عسل برای کاهش چین و چروک، درمان آکنه و تأمین رطوبت پوست بسیار مناسب است.

ماسک صورت خانگی ماست و عسل و لیمو

این ماسک خانگی برای رفع آلودگی‌های سطحی و نرمی پوست فوق‌العاده مناسب است. اگر می‌خواهید در پایان یک روز کاری پوستتان را پاکسازی کنید و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کنید، 2 قاشق غذاخوری شیر را با 2 قاشق غذاخوری عسل، آب یک لیموترش کامل و یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و این مخلوط را به پوستتان بمالید تا خشک شود. بعد لایه دوم را روی آن بمالید تا دوباره خشک شود. این روند را ادامه دهید تا ماسک تمام شود و یک لایه از آن کل پوستتان را بگیرد. بعد از 10 دقیقه انتهایی، صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت خانگی با ماست
ماسک صورت خانگی با ماست

ماسک برای جوان‌سازی پوست صورت

پیش از آنکه چین و چروک‌های ریز و درشت روی پوست صورتتان جا خوش کنند، از ماسک‌های طبیعی برای جوان‌سازی پوست استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید پیری را به تعویق بیندازید. بهترین مواد طبیعی برای جوان‌سازی پوست، مواد حاوی آنتی‌اکسیدان هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد ایجاد شده در بدن، که مهمترین عامل پیری و بسیاری از مشکلات پوست هستند مبارزه می‌کنند.

ماسک صورت با انواع بری‌ها

این ماسک صورت ضد پیری و مناسب برای جوان‌سازی پوست، از انواع توت‌ها (بری‌ها) تهیه می‌شود که منبع غنی آنتی‌اکسیدان هستند.

برای تهیه‌ی این ماسک، 1 استکان بلوبری، 1 استکان تمشک و 1 استکان شاه‌توت را در مخلوط‌کن بریزید تا همه خوب ترکیب و له شوند. با قلموی تمیز، این ماده را روی پوست صورت پخش کنید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم پوست را به خوبی شست‌وشو دهید.

ماسک صورت سفیده‌ی تخم‌مرغ

ماسک سفیده‌ی تخم‌مرغ یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی برای لیفتینگ و فرم دادن به پوست صورت است. یادتان باشد زمان استفاده از این ماسک، از هر نوع حرکت صورت، مثل حرف زدن و غذاخوردن و خندیدن خودداری کنید؛ چرا که خشک شدن این ماسک می‌تواند باعث عمیق‌تر شدن خط‌های روی صورت، مثل خط خنده یا چین و چروک‌های ریز شود.

برای تهیه‌ی این ماسک، یک سفیده‌ی تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه ترکیب کنید و این مخلوط را به تمام پوست صورت (به جز دور چشم‌ها) بمالید. 15 دقیقه صبر کنید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم صورتتان را خوب بشویید.

ماسک صورت خانگی برای کودکان

شاید فکر کنید که پوست صورت کودکان نرم و سالم است و نیازی به مراقبت خاصی ندارد؛ اما بر خلاف تصور بسیاری از ما، کودکان هم برای اینکه پوست سالمی داشته باشند، نیاز به لایه‌برداری و رفع آلودگی‌ها، ماساژ پوست و استفاده از محصولات مراقبتی دارند. یادمان باشد که استفاده از کرم ضدآفتاب برای کودکان نیز مثل بزرگسالان ضروری است. همچنین کودکان باید با توجه به نوع پوستشان، از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنند. خوب است برای تشخیص این که کودک ما به کدام نوع از ماسک‌های پوست نیاز دارد، به او و تغییرات پوستش توجه کنیم. اگر پوست صورت فرزند شما خشک و پوسته‌پوسته شده، باید به سراغ ماسک‌های مناسب برای پوست خشک بروید تا به هیدراته شدن پوستش کمک کنید. همچنین اگر روی پوست صورت فرزندان جوش‌های ریز به وجود آمده یا ملتهب شده، از انواع ماسک‌های خانگی ضدالتهاب و ضدجوش برای او استفاده کنید.

مزایای استفاده از ماسک صورت خانگی برای کودکان و بهترین انواع آن

  1. پاکسازی منافذ پوست: استفاده از ماسک صورت خانگی برای کودکان، به صافی و لطافت پوست آن‌ها کمک می‌کند و از بروز جوش و آکنه‌هایی که در اثر آلودگی به وجود آمده‌اند جلوگیری می‌کند. با استفاده از این ماسک‌ها سلول‌های مرده‌ی پوست پاکسازی می‌شوند و چربی‌های اضافی از بین می‌روند. ماسک صورت جوی دوسر و عسل، یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی با این خاصیت است. ماسک صورت پرتقال هم همین خاصیت را دارد و فوق‌العاده است.
  2. هیدراته کردن پوست: استفاده از ماسک‌ مناسب به رفع خشکی پوست صورت کودکان کمک می‌کند. آب موجود در این ماسک‌های طبیعی و خانگی به سادگی به منافذ پوست کودک شما نفوذ می‌کند و پوست او را نرم و درخشان‌تر می‌کند. ماسک صورت آووکادو از بهترین مواد طبیعی برای رفع خشکی پوست کودکان است که خوب است استفاده از آن را در برنامه مراقبت از پوست فرزندتان بگنجانید.
  3. رفع تیرگی‌های پوست: بسیاری از کودکان در طول روز در مجاورت نور خورشید قرار می‌گیرند و این موضوع می‌تواند منجر به بروز لکه‌های تیره یا تغییر رنگ پوست آن‌ها شود. برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های قهوه‌ای و خطوط ظریف، از ماسک‌های روشن‌کننده پوست برای کودکان استفاده کنید. اگر می‌خواهید به لایه‌برداری پوست صورت کودکتان کمک کنید، از ماسک صورت ماست و عسل غافل نشوید.
  4. سفت کردن پوست: همانطور که می‌دانید، بعضی از ماسک‌های طبیعی به تولید کلاژن پوست کمک می‌کنند. با استفاده از این ماسک‌ها، پوست صورت فرزندتان را تقویت کنید تا از شل شدن آن جلوگیری کنید. از ماسک صورت موز و عسل غافل نشوید که خاصیت آبرسانی و سفت کردن آن بی‌نظیر است.
  5. خنکی و آرامش پوست: از بهترین مزایای استفاده از ماسک صورت طبیعی برای کودکان، آرامش پوست و رفع استرس، تنش و التهاب است که به آرامش اعصاب و بدن آن‌ها نیز کمک می‌کند. ماسک صورت خیار، از بهترین ماسک‌های طبیعی برای رفع استرس و خستگی پوست کودکان است.
ماسک صورت خانگی برای کودکان
ماسک صورت خانگی برای کودکان

از آنجایی که تمام ماسک‌های صورت که در این مقاله معرفی کردیم خانگی هستند و از مواد طبیعی تهیه می‌شوند، می‌توانید بدون نگرانی از آن‌ها برای پوست لطیف کودکانتان نیز استفاده کنید. فقط قبل از این کار مطمئن شوید که فرزند شما به هیچ‌کدام از مواد به کار رفته در این ماسک‌ها حساسیت نداشته باشد. همچنین فراموش نکنید که هرگز بیش از دوبار در هفته از اسکراب‌ها و ماسک‌های لایه‌بردار برای کودکان استفاده نکنید.

بهترین برند ماسک صورت

اگرچه در این مطلب به ماسک‌های صورت خانگی پرداختیم، ولی بد نیست کمی هم درباره‌ی برندهای مختلف تولیدکننده‌ی ماسک صورت صحبت کنیم.

برندهای مطرح زیبایی و مراقبت از پوست در سراسر جهان، برای رفع مشکلات پوستی یا رسیدگی به آن، انواع ماسک صورت را به طرفداران خود ارائه می‌دهند. هرکدام از ما با توجه به نیاز یا سلیقه‌ای که داریم، به سراغ یک برند می‌رویم یا محصولات یک شرکت خاص را استفاده می‌کنیم. اما بعضی از برندها به خاطر ماسک صورت خود شناخته می‌شوند و محبوب هستند.

ماسک صورت به رفع چربی، خشکی، آکنه و لایه‌برداری پوست کمک می‌کند. برند مورد علاقه شما برای ماسک صورت کدام است و چرا از این محصول استفاده می‌کنید؟

ماسک‌های صورت‌ برند thheaven7 از محبوب‌ترین‌ها در تمام جهان هستند که به ویژه برای رفع جوش‌های سرسیاه شناخته می‌شوند. می‌توانید با توجه به نوع پوست و نیازتان، ماسک‌ صورت موردنظرتان را از این برند تهیه کنید.

برند freeman  معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین‌ برند اروپا و آمریکا در زمینه‌ی تولید ماسک صورت است که به طور تخصصی در این حوزه فعالیت دارد و انواع ماسک ژلی، کرمی و ورقی را تولید می‌کند.

از مزیت‌های ماسک‌های صورت این برند، استفاده از مواد طبیعی و گیاهی است که به پاکسازی آلودگی‌های سطحی، از بین بردن سلول‌های مرده پوست و جوش‌های ریز، تنظیم و کنترل چربی پوست و… کمک می‌کند.

برند COSART یکی از برندهای شناخته‌شده در زمینه ماسک صورت است و به ویژه ماسک کلاژن آن محبوب است. این ماسک کلاژن به تجدید سلول‌سازی پوست کمک می‌کند و بنابراین برای جوان‌سازی پوست فوق‌العاده است.

برند لورآل نیز به تولید ماسک صورت مشغول است. لیراک و نیوآ هم از برندهای شناخته‌شده در زمینه تولید ماسک صورت در جهان به شمار می‌آیند.

از میان برندهای ایرانی هم می‌توانیم ماسک‌ صورت برند لافارر را نام ببریم که فرمولاسیون خاصی دارد که به دلیل همین ترکیب جادویی، در مدت زمانی اندک، تأثیر فراوانی بر پوست می‌گذارد. استفاده از مواد گوگردی در ماسک صورت لافارر، آن را به یکی از بهترین برندهای ماسک ضدآکنه تبدیل کرده است.

برند ایرانی سینره هم در زمینه تولید ماسک صورت موفق عمل کرده و محصولات آن با وجود قیمت بسیار مناسبی که دارند، برای رفع آلودگی‌های سطحی، آثار خستگی و استرس و کمک به روشن شدن و شفافیت پوست بسیار مناسب و کارآمد هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.