قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

انتخاب لباس عروس بر اساس فرم بدن و اندام

0 1,651

برای انتخاب مدل لباس عروس بر اساس فرم بدن، اول از همه باید بدانید که اندامتان چه فرمی دارد. یعنی صرفاً چاق یا لاغر بودن، تعیین‌کننده‌ی فرم بدن شما نیست. بعضی افراد دارای اندام گلابی‌شکل هستند و این در حالی‌است که تعدادی دیگر پاهای کشیده، کمر باریک و قد بلند دارند. بنابراین، شما به عنون عروس نمی‌توانید هر لباسی که دوست دارید را انتخاب کنید. چون بدون شک دلتان می‌خواهد که در لباستان واقعاً شیک و زیبا به‌نظر برسید. پس باید با فکر و منطق مدل مناسب را انتخاب و خریداری کنید. حالا از کجا متوجه شوید که اندامتان چه شکلی است و کدام مدل لباس برای شما مناسب‌تر است؟ ما در ادامه‌ی این مطلب تمامی مدل‌های اندام و لباس‌های متناسب با آن را برایتان توضیح داده‌ایم.

اما پیش از آن بد نیست بگوییم که انتخاب و خرید لباس عروس به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. از محل برگزاری مجلس عروسی گرفته تا بودجه‌ای که می‌خواهید برای خرید هزینه کنید. البته این موارد نباید شما را دچار استرس و نگرانی کند چون با رعایت تمامی مواردی که در ادامه‌ی این مطلب برایتان نوشته‌ایم، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مدل لباس عروس بر اساس اندام خود را پیدا و خریداری کنید.

انواع فرم بدن و لباس عروس متناسب آن‌ها

در اولین بخش از این مقاله لباس عروس بر اساس فرم بدن و اندام، به این موضوع پرداخته‌ایم که چگونه می‌توان فرم بدن (Body type) خود را پیدا کرد؟ در بخش‌های دیگر نیز در مورد این توضیح داده‌ایم که برای هر کدام از اندام‌ها چه لباسی مناسب‌تر است. مدل‌های مختلف اندام که در این مطلب معرفی کرده‌ایم شامل: ساعت شنی، قفسه سینه کوچک، ریزاندام (ظریف)، گلابی‌شکل، قدبلند و کمر باریک (قلمی)، اندام ورزشکاری، و قفسه سینه پُر (اندام سیبی‌شکل) است.

انواع لباس عروس برای اندام به شکل ساعت شنی

اگر باسن و کناره‌های ران شما با نیم‌تنه‌ی بالایی بدن اندازه برابر داشته باشند و کمرتان باریک باشد، یعنی اندام ساعت شنی دارید. دقیقاً فرم ساعت شنی را در ذهن مجسم کنید. بالا و پایین آن یک‌شکل است و در بخش میانی، باریک و ظریف می‌شود. اندام ساعت‌شنی م دقیقاً همین‌طور است و فردی که چنین هیکلی دارد، اصولاً کمرش بسیار باریک‌تر از دیگر بخش‌های بدنش است.

  • برای چنین اندامی مدل‌های دکلته و مدل ماهی (پری دریایی) بهترین گزینه است. چون روی انحناهای اندام و باریکی کمرتان تاکید می‌کند و باعث می‌شود تا لباس در تن شما زیبا به‌نظر برسد. مدل ماهی به این صورت است که لباس از بالا تا زانو تنگ است و از زانو به پایین گشاد می‌شود. به همین دلیل برای افرادی که هیکل خوبی دارند مناسب است. معمولاً پارچه‌ی این مدل لباس عروس از نوع طرح‌دار یا گیپور است و اصولاً کار دست مثل سنگ ‌دوزی روی آن انجام نمی‌‌شود.
  • اگر همیشه دوست داشتید که پیراهن بلند عروس بپوشید، با توجه به فرم ساعت‌شنی اندام خود، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که دامن بلند و کلوش داشته باشد و در بخش کمر حتماً تنگ و چسبان باشد.
  • به‌هیچ‌عنوان لباس گشاد و آزاد انتخاب نکنید زیرا انحناهای زیبای اندام شما را نشان نمی‌دهد و ممکن است چاق‌تر از چیزی که هستید به‌نظر برسید.

لباس عروس مناسب برای افراد با قفسه‌ی سینه‌ی کوچک و اندام مثلثی

افرادی که بالاتنه‌ی آنها نسبت به پایین‌‌تنه ریزتر و ظریف‌‌تراست عموماً دارای پاها و میان‌تنه‌ی خوش‌فرم هستند. به همین خاطر خوب است که لباس عروسی انتخاب کنند که از قسمت پایین کمر گشاد می‌شود. برای اینکه کمر باریک عروس‌خانم بیشتر دیده شود و بالاتنه‌ی ظریف و صاف او خیلی دیده نشود. همچنین مدل‎‌های یقه باز هم برای افرادی با این اندام مناسب است.

 

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره مردانه

 

  • لباس عروس مدل A-LINE گزینه‌ی مناسبی برای اندام مستطیلی است. این مدل لباس عروس در قسمت بالاتنه چسبان است و از کمر به پایین و در قسمت دامن حالت فون پیدا می‌کند. از آنجا که این مدل در قسمت کمر باریک می‌شود، روی انحناهای اندام شما تأکید می‌کند و در نتیجه خوش‌اندام‌تر دیده خواهید شد.
  • لباس‌های دکلته، لباس توری با یقه باز، لباس گیپور چسبان پشت‌باز که همگی در قسمت دامن گشادتر از کمر می‌شوند برای کسانی که قفسه‌سینه‌ی باریکی دارند بسیار مناسب است.

انواع مدل لباس عروس برای اندام‌های ظریف و ریزنقش

برای عروس‌های با اندام ظریف، لباس عروس ساده بهترین انتخاب به شمار می‌آید. به این دلیل که اگر لباس پفی و بزرگ بپوشند، ریزتر و ظریف‌تر از آنچه که هستند دیده خواهند شد. به نوعی این‌طور به‌نظر می‌رسند که در لباس خود غرق شده‌اند. بنابراین، اگر یک عروس ریز‌اندام و ظریف هستید، بهتر است لباس عروس بدون چین که پارچه‌ی زیادی در دوخت آن استفاده نشده است را انتخاب کنید تا اندامتان درشت‌تر و بلندتر دیده شود.

 

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره مردانه

 

  • برای عروس‌های ریز نقش، لباس‌های یکنواخت و باریک، مناسب‌تر از بقیه مدل‌ها است.
  • ترجیحاً سراغ لباس عروس پفی و بزرگ با طرح‌های شلوغ نروید.
  • ترجیحاً از پارچه‌های تک‌رنگ که طرح‌های عمودی روی خود دارند برای لباس عروس استفاده کنید.
  • لباس عروس مدل A-line باعث نمایش بیشتر اندام شما می‌شود و در نتیجه انتخاب مناسبی برای هیکل‌های ظریف است.

لباس عروس برای اندام گلابی‌شکل

وقتی شانه و سینه‌ی باریک اما پایین‌تنه، به خصوص باسن پهن‌تری دارید، یعنی اندامتان شکل گلابی است. در چنین مواقعی، برای حفظ تعادل در اندام باید توجه‌ها را به سمت شانه‌های خود جلب کنید. بنابراین، لباس عروس دکلته که شانه‌های شما را نمایان می‌کند، بهترین انتخاب برای شما به‌شمار می‌آید. لباس دکلته باعث می‌شود تا نگاه‌ها به سمت بالاتنه کشیده شوند و چاقی پایین تنه‌ی شما کمتر به چشم بیاید.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره مروارید

 

  • مدل لباس A-line یا پیراهن با دامن بلند و کلوش و کمر باریک برای اندام گلابی‌شکل گزینه‌های بسیار مناسبی هستند.
  • ترجیحاً مدل‌هایی را انتخاب کنید که دکلته باشند یا در بخش کمر خود دارای سنگ‌دوزی یا طرح ویژه‌ای باشند. به طور خلاصه مدلی را انتخاب کنید که نگاه‌ها را به بالاتنه‌ی شما جلب کنند. تا چاقی پایین‌تنه خیلی دیده نشود.

لباس عروس برای افراد بلند قد و کمر باریک

افرادی که قد بلند، کمر باریک و پاهای کشیده دارند می‌توانند از هر نوع مدل لباس عروس که دوست دارند استفاده کنند. تنها مدلی که نباید سراغ آن بروند، لباس‌های ساده، یکدست و ماکسی است. چرا؟ چون باعث می‌شود تا بلندتر دیده شوند که چندان جذاب نیست. اگر شما یک عروس بلندقامت و کمرباریک هستید، بهترین لباس برایتان، مدل ماهی یا مدل پری دریایی است.

خرید از گالری طلاباش: دستبند کارتیر نقره

 

مدل ماهی به این صورت است که لباس از بالا تا زانو تنگ است و از زانو به پایین گشاد می‌شود. به همین دلیل برای افرادی مناسب است که هیکل خوب و قد بلندی دارند.

  • بهتر است به‌دنبال لباس عروسی باشید که روی جزئیات آن کار زیادی صورت گرفته است و ظرافت‌های خاص خودش را دارد.
  • پیراهن‌های تنگ و چسبان که در قسمت کمر باریک هستند برای شما بهترین گزینه به شمار می‌روند.
  • سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که انحناهای اندام شما را به خوبی نشان دهد.

لباس عروس برای اندام ورزشکاری

اگر اندازه‌ی عرض شانه، کمر و باسن شما برابر باشد، یعنی بدن شما فرم مستطیلی و حالت ورزشکاری دارد و بهتر است لباسی انتخاب کنید که روی انحناهای اندام شما تأکید بیشتری داشته باشد.

  • لباس عروس مدل A-line یا لباس‌های کمر باریکی دارند و به‌خوبی اندام شما را نشان می‌دهند برای شما از همه مناسب‌تر هستند. این مدل لباس در قسمت بالا تنه چسبان است و از کمر به پایین و در قسمت دامن به‌تدریج حالت فون پیدا می‌کند. چون کمرش باریک است، اندامتان را زیباتر نشان می‌دهد.
  • بازوهای ورزشکاری خود را با لباس‌های بدون آستین و بالاتنه‌های رکابی و بندی نشان دهید.
  • اگر دوست دارید لباس عروستان آستین داشته باشد، از آستین‌های گیپوری استفاده کنید.

انواع مدل لباس عروس برای اندام سیبی‌شکل یا مثلثی وارونه

اگر نیم‌تنه‌ی بالایی شما پر است و کمر کوتاه و باسن لاغری دارید، یعنی فرم بدنتان شکل سیب است. در چنین مواقعی بهتر است لباس عروسی انتخاب کنید که یقه هفت باشد. به هیچ عنوان هم سراغ لباس‌هایی نروید که قسمت جلوی سینه‌شان کار شده و جزئیات فراوانی دارد. وقتی فقط شانه‌هایتان پهن‌تر از نیم‌تنه‌ی پایینی بدنتان است، یعنی اندام مثلثی وارونه دارید. برای این فرم اندام بهتر است لباسی با دامن پفی یا به اصطلاح پرنسسی انتخاب کنید.

 

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

 

  • دامن‌های ساده و بلند گزینه‌های مناسب‌تری برای کسانی است که قفسه‌ی سینه‌ی پر و درشتی دارند. چون بین نیم‌تنه‌ی بالا و پایین تعادل برقرار می‌کنند.
  • خوب است بدانید که بستن یک کمربند پهن نیم‌تنه‌ی بالای شما را بلندتر نشان می‌دهد. یعنی از این ترفند می‌توانید کمک بگیرید.
  • لباس پرنسسی یقه‌هفت با آستین‌های بلند باعث می‌شود تا بالا تنه کشیده‌‌تر دیده شود.

نکته: لازم است توجه داشته باشید که عروس‌خانم‌های با قد کوتاه بهتر است لباس ساده، بلند و ماکسی انتخاب کنند تا کشیده‌تر به‌نظر برسند. از انتخاب لباس پفی و پرنسسی باید پرهیز کنند چون قدشان را کوچک‌تر نشان می‌دهد. به‌طور کلی، هر چه لباسشان کمتر تزئینات داشته باشد، اندامشان زیباتر دیده خواهد شد.

لباس عروس بر اساس فرم بدن برای افراد چاق

عروس‌خانم‌هایی که اصطلاحاً چاق هستند، بهتر است لباسی انتخاب کنند که قسمت‌های چاق بدنشان پوشانده شود. یعنی چه؟ یعنی مثلاً اگر نیم‌تنه‌ی پایینی شما چاق است، بهتر است لباسی انتخاب کنید که از قسمت زیر سینه شروع به گشاد شدن می‌کند. یا مثلاً دامن‌های پفی انتخاب کنید. به این خاطر که اندام چاق شما در زیر پف دامن پوشاند می‌شود و دیده نمی‌شود. در انتخاب لباس عروس برای افرادی که پایین‌تنه‌ی چاق دارند حتماً به بخش کمر لباس توجه ویژه داشته باشید. سعی کنید لباستان در بخش کمر پر از تزئینات باشد.

اما اگر بالاتنه‌ی چاق و بازوهای پُر دارید، بهتر است از لباس عروس یقه هفتی استفاده کنید. ترجیحاً هم لباس تزئینات کمی داشته باشد. برای اینکه با این ترفند می‌توانید بالاتنه‌ی خود را متناسب‌تر نشان دهید. اما اگر یقه‌ی لباس سنگ‌دوزی و تزئینات زیاد داشته باشد، توجه‌ها به بالاتنه جلب می‌شود و این برای افراد چاق چندان خوب نیست.

خرید از گالری طلاباش: دستبند مروارید نقره

 

نکته دیگر که در رابطه با انتخاب لباس عروس بر اساس فرم بدن برای افراد چاق باید بدانید، جنس لباس است. پارچه‌های ضخیم همانند ساتن را انتخاب کنید تا برجستگی‌ها بدن را بهتر و بیشتر بپوشاند. اگر بازوهای شما چاق است، لباس عروس آستین‌دار (ترجیحاً آستین سه‌ربع) انتخاب کنید. اما اگر لباس آستین‌دار دوست ندارید، می‌توانید سراغ مدل‌هایی بروید که بندهای پهن دارند یا شانه‌افتاده هستند. اگر بازوها و سرشانه‌ها بزرگ و قطوری دارید، لباس دکلته سفارش ندهید.

اگر رنگ لباس خود را هم از میان رنگ‌های شیری، صدفی یا کرم انتخاب کنید بهتر از رنگ سفید است.

سخ/jewelry/women-gold-necklaces/ن پایانی

با خواندن این مقاله حتماً متوجه شده‌اید که برای خرید انواع مدل لباس عروس اول از همه باید فرم اندام خود را بشناسید. سپس با در نظر گرفتن محل برگزاری مراسم و بودجه‌ای که قصد دارید صرف خرید لباس کنید، مدل مناسب خود را انتخاب کنید. منظور از محل برگزاری این است که در تالار، باغ یا فضای باز قرار است مراسمتان برگزار شود. اگر قرار است جشن عروسی در فضای باز باشد حتما به سرما یا گرمای هوا و حشراتی که در فضای باز وجود دارند توجه داشته باشید.

در کنار لباس عروسی خوب است سرویس طلا و جواهر مناسب با آن را نیز خریداری کنید. پیشنهاد ما این است که «بعد»از انتخاب لباس عروسی سراغ خرید گردنبند طلا خود بروید. به این خاطر که می‌توانید گردنبند را بر اساس یقه‌ی لباس عروس خود انتخاب کنید. شما می‌توانید سرویس و ست طلا خود را از سایت طلاباش نیز تهیه کنید. مزیت خرید اینترنتی طلا این است که می‌توانید سر فرصت و بدون محدودیت زمانی، مدل‌های متنوع را ببینید و قیمت‌ها و ویژگی‌های هر کدام از آنها را با هم مقایسه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.