قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

بهترین عطر زنانه؛ راهنمای «کامل» انتخاب بهترین ادکلن زنانه

0 671

برای انتخاب بهترین عطر زنانه شما باید فاکتورهای زیادی را مدنظر داشته باشید؛ از جنس پوست بدنتان گرفته تا سن، روحیه، سبک زندگی و شناخت رایحه‌های مختلف. در واقع برای اینکه بتوانید عطر انتخابی خود را به امضای شخصیت‌تان تبدیل کنید لازم است پیش از انتخاب به موضوعاتی که در ادامه‌ی این مطلب می‌خوانید توجه کنید.

قبلاً درباره بهترین ادکلن‌های مردانه صحبت کرده‌ایم و حالا نوبت عطرهای زنانه است. بهترین عطرهای زنانه آن‌هایی هستند که متناسب با مشخصات بدن و سبک زندگی فرد انتخاب می‌شوند. پس در همین ابتدا حواستان باشد که قرار نیست فقط اسم عطر و برند آن را معرفی کنیم؛ بلکه می‌خواهیم فوت و فن‌هایی را برایتان برملا کنیم که چگونه برای خودتان یا عزیزانتان بهترین ادکلن زنانه را خریداری و استفاده کنید. پس با بلاگ طلاباش همراه باشید.

فهرست مطالب
  1. از نُت شروع تا نت پایانی عطرها
  2. انتخاب بهترین ادکلن زنانه بر اساس رایحه
  3. انتخاب بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا
  4. انتخاب بهترین ادکلن زنانه بر اساس سن
  5. بهترین ادکلن زنانه با قیمت مناسب
  6. اتیکت و آداب استفاده از عطر و ادکلن زنانه
  7. نبض خود را پیدا کنید
  8. کلام آخر

از نُت شروع تا نت پایانی عطرها

عطرها به طور کلی دارای چرخه‌ی عمر سه بخشی هستند. هر کدام از این سه بخش از رایحه‌های گوناگون یا نت‌های متنوعی تشکیل شده است که در ترکیب با یکدیگر، رایحه‌ی نهایی عطر را تشکیل می‌دهند.

نت شروع

بخش اول از چرخه‌ی عمر عطرها را نت شروع می‌نامند. این بخش در واقع اولین رایحه‌ای است که بعد از اسپری کردن عطر روی پوست به مشام شما می‌رسد. این رایحه تا 15 دقیقه تا نهایتاً دو ساعت بعد از اسپری کردن به مشام می‌رسد و از بین می‌رود. این اتفاق به دلیل ساختار مولکولی نت بالایی عطرها صورت می‌‌گیرد. این روایح از مولکول‌های بسیار کوچک تهیه می‌شوند تا خیلی سریع تبخیر و محو شوند. عموماً نت آغازین شامل رایحه‌های گل، مرکبات، میوه و عطرهای پودری است. برخی از برندها البته روایحی مانند ادویه یا بوهای دریایی را هم به این نت اضافه می‌کنند.

نت میانی

دومین بخش چرخه‌ی عمر عطرها، نت میانی است که به آن نت قلب هم می‌گویند. به این خاطر که بخش اصلی عطرها در این بخش قرار دارد. این رایحه زمانی به مشام می‌سد که نت اولیه از بین برود. نت میانی بین 3 تا 5 ساعت پس از اسپری دوام دارد. شاید در این نت هم شاهد بوی میوه‌ها باشید اما اغلب مواقع این بخش حاوی رایحه گل مانند یاس یا بوی گیاه و چمن و خزه است.

نت پایانی

آخرین بخش چرخه‌ی عمر عطرها به نت پایانی تعلق دارد که به آن نت پایه هم می‌گویند. نت پایانی در واقع نشان دهنده‌ی این است که یک عطر تا چه مدت زمانی می‌تواند روی پوست انسان ماندگاری داشته باشد. این نت اغلب حاوی رایحه‌هایی مثل وانیل، شکلات، دود، چوب صندل و خزه است و بین 5 تا 10 ساعت دوام دارد.

انتخاب بهترین ادکلن زنانه بر اساس رایحه

عطر و ادکلن زنانه دنیای گسترده‌ای دارد که انتخاب از میان آنها بسیار سخت است. اما اگر گروه‌بندی رایحه‌ها را بشناسید، خیلی راحت‌تر می‌توانید عطر موردنظر خود را پیدا و خریداری کنید. خوشبختانه عطرها به 4 رایحه‌ی کلی دسته‌بندی می‌شوند که شامل رایحه‌های گلی، رایحه‌های چوبی، رایحه‌های شرقی و رایحه‌های خنک است.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند سنگی طلا

 

رایحه‌های گلی

معمولاً در طراحی و ساخت این نوع عطرها از رایحه‌ی یک یا چند گل استفاده می‌شود. زیرگروه‌های رایحه‌های گلی شامل موارد زیر است:

  • میوه‌ای: بوی شیرین، خوردنی و استوایی مانند هلو، گلابی و سیب
  • گلی: بوی گل‌هایی که تازه چیده شده‌اند مثل یاس، رز و سوسن
  • گل ملایم: بوی ملایم، پودری و شیرین مانند کرم
  • گل شرقی: رایحه گل با نت ادویه‌های متنوع

رایحه‌های چوبی

رایحه‌های چوبی یا جنگلی اغلب ترکیبی از عطر چوب و خزه هستند و رایحه‌ی بسیار دلنشین و اغواکننده‌ای دارند. این عطرها بیشتر برای مهمانی‌های شب مناسب هستند و زیرگروه‌های آنها هم شامل موارد زیر است:

خرید از گالری طلاباش: گوشواره عقیق

 

  • چوبی: رایحه‌های معطر مانند چوب سدر و چوب صندل
  • چوبی که خزه روی آن قرار دارد: رایحه‌های شیرین و ملایم مانند بلوط و عنبر
  • چوب خشک: بوی دودی که با رایحه‌های چرمی ترکیب شده

رایحه‌های شرقی

ترکیب رایحه‌های خاکی و رایحه‌های حیوانی مانند مشک و عنبر رایحه‌های شرقی را می‌سازد. اغلب گرم و شیرین هستند و زیرگروه‌های آنها هم شامل موارد زیر است:

  • شرقی: رایحه‌های گرم و شیرین مانند دارچین، وانیل و مشک
  • شرقی ملایم: رایحه‌های ملایم گل‌ها در ترکیب با ادویه‌جات گرم مثل دارچین
  • چوبی شرقی: رایحه‌های خاکی مانند نعناع هندی و چوب صندل در ترکیب با بوهای شیرین و ادویه‌ای

رایحه‌های خنک

در ساخت این عطرها از مواد مصنوعی استفاده می‌شود اما یادآور رایحه‌های طبیعی نابی مانند هوای اقیانوس هستند. زیرگروه‌های این رایحه‌ها شامل موارد زیر است:

  • رایحه‌های نافذ: بوی گیاهان تازه چیده شده با ترکیب رایحه اسطوخودوس یا چوب
  • مرکبات: رایحه تند و خوشبوی نارنج یا نارنگی
  • دریایی: رایحه دریا یا باران
  • گیاهان: بوی خوش چمن تازه چیده شده یا برگ‌های له شده

انتخاب بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا

برای انتخاب بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا باید علاوه بر کیفیت عطر به جنس پوست خودتان هم توجه داشته باشید. برای اینکه ماندگاری عطر رابطه‌ی مستقیم با جنس پوست افراد دارد. هر چه پوست شما چرب‌تر باشد، ماندگاری عطر روی آن بیشتر است. اما مثلاً ماندگاری عطر و ادکلن روی پوست خشک کم است و این افراد باید از رایحه‌های قوی‌اری استفاده کنند.

  • عطر مناسب پوست چرب: بهترین انتخاب عطرهایی است که رایحه گل و گیاه و مرکبات دارند.
  • عطر مناسب پوست خشک: بهترین انتخاب عطرهایی است که رایحه مُشکی، چوبی و یا نت‌های معطر و سنگین‌تر گلی دارند.

به طور کلی ماندگاری هر عطری به غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر (اسانس طبیعی / روغن عطر) مورد استفاده در آن بستگی دارد. مثلاً پرفیوم‌ها با غلظتی بین 30 تا 40 درصدی از ماندگارترین و در عین حال گرانترین نوع عطرها هستند. ادوپرفیوم که غلظت 10 تا 20 درصدی دارد ماندگاری خوبی دارد اما به اندازه‌ی پرفیوم نیست. ادوتویلت و ادوکلن با غلظت‌های بین 3 تا 16 درصدی کمترین ماندگاری را دارند.

انتخاب بهترین ادکلن زنانه بر اساس سن

هنگام انتخاب و خرید عطر زنانه حتماً به سن خود یا خانمی که قصد خرید برای او را دارید توجه کنید. بدون شک شما آزاد هستید هر چه دوست دارید بخرید، اما برای اینکه عطر انتخابی شما بیشترین تناسب با شخصیت شما و بهترین اثرگذاری را روی دیگران داشته باشد، بهتر است بر اساس سنتان باشد:

  • برای دخترهای نوجوان معمولاً رایحه‌ای شیرین و میوه‌ای مناسب‌تر است. این روایح برای سنین 30-15 سال از همه مناسب‌ترند.
  • برای سنین 55-27 سال بهتر است رایحه‌ای از یک نوع اقیانوسی خنک یا گیاه خوشبو با ترکیب چوبی استفاده شود.
  • برای زنان بالای 45 سال بهتر است عطرهایی با رایحه‌ی عود، چوب صندل، عنبر، بلوط و مواردی از این قبیل انتخاب شود.

البته روحیه هم در انتخاب بهترین عطر زنانه مؤثر است. مثلاً اگر شخصیتی آرام، زنانه و رومانتیک دارید عطرهایی با رایحه گلی مانند سوسن، مگنولیا، رز، یاس و مریم گزینه‌های مناسبی برای شما هستند. اگر شاد و پر هیجان هستید، عطرهای چوبی و شیرین گزینه مناسبی برای شماست. اگر روحیه‌ای سرسخت دارید عطرهایی با رایحه ادویه‌جات یا چوبی انتخاب کنید. عطرهای چرمی هم بیشتر برای شخصیت‌های قوی و محکم استفاده می‌شود چون این نوع عطرها حس آرامش و اعتماد به نفس را به طرف مقابل منتقل می‌کنند.

معیارهایی که با هم مرور کردیم صرفاً برای راهنمایی و انتخاب ساده‌تر عطر مناسب شما بود، وگرنه هیچ قانون ثابتی وجود ندارد و ملاک و معیار اصلی، سلیقه خود شماست و این نکته که کدام عطر حس بهتری به شما خواهد داد.

محصولات طلاباش را دیده‌اید؟

طلاباش به عنوان اولین بازار اینترنتی زیورآلات در ایران، مجموعه‌ای از انواع زیورآلات خاص و مدرن طلا و نقره را که حاصل هنر طراحان و هنرمندان خلاق‌اند در کنار هم جمع کرده است.
در طلاباش محصولات مختلف را به راحتی ببینید و با خیال آسوده از اصالت کالا و قیمت منصفانه، زیورآلات مورد نظرتان را به صورت آنلاین سفارش دهید.
منتظرتان هستیم.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر بدون نگین طلا

بهترین ادکلن زنانه با قیمت مناسب

در ادامه شما را با انواع عطرهای زنانه و طبع و رایحه‌ی آنها آشنا می‌کنیم.

ادو پرفیوم زنانه «فراکاس» از «رابرت پیگه» (Fracas)

عطر زنانه فراکاس از کمپانی رابرت پیگه، معجونی از گل مریم، گل یاس و یاسمن است که ترکیبی رمانتیک، لطیف و به یادماندنی دارد. این عطر حس زنانه‌ی زیادی در خود دارد که باعث جذابیت بسیارش شده است. فراکاس از سال ۱۹۴۸ که برای اولین بار تولید و عرضه شد تاکنون محبوب قلب بسیاری از زنان بوده و هرگز رایحه‌اش قدیمی نشده است.

  • طبع: ملایم و شیرین
  • گروه بویایی: چوبی / گلی
  • فصل: تمام فصول
  • ماندگاری: بسیار طولانی مدت
  • پخش بو: بسیار خوب

ادو پرفیوم زنانه «ولوت ارکید» از «تام فورد» (Velvet Orchid) از بهترین عطر های زنانه

بهترین ادکلن زنانه و یکی از زنانه‌ترین روایحی که می‌توان در میان عطرهای موجود در بازار پیدا کرد به ولوت ارکید برند تام فورد تعلق دارد. این عطر رایحه گرم و شیرین دارد. رایحه اولیه این عطر تلفیقی از ترنج، نارنگی و عسل است. در نت میانی عطری از شکوفه پرتقال، گل یاس استانبولی، گل رز ، ارکیده سیاه، مگنولیا، گل سنبل و نرگس به مشام می‌رسد و در نت پایانی و پایه نیز بوی چوب صندل و وانیل دارد.

  • رایحه: گرم و شیرین
  • فصل: فصول سرد
  • ماندگاری: بسیار خوب
  • پخش بو: خوب

ادو پرفیوم زنانه «اترنیتی» از «کالوین کلین» (Eternity)

کالوین کلین اترنیتی زنانه (سی کی اترنتی) در دسته عطرهای رایحه‌های گلی قرار می‌گیرد طبع آن معتدل است. اسانس‌های استفاده شده در این عطر نارنگی ماندارین، فریزیا، ترکیبات سبز، مرکبات، رز ، بنفشه، میخک صدپر و مشک، نعناع هندی، چوب صندل سفید ، گل مریم است.

  • رایحه: گلی
  • طبع: معتدل
  • ماندگاری: خیلی خوب
  • پخش بو: خوب

ادو پرفیوم زنانه «فلاور بمب» از «ویکتور اند رولف» (Flowerbomb)

رایحه گل فریزیا، ارکیده و انواع مختلف رزهای این عطر بسیار مسحورکننده هستند. عطر زنانه ویکتور اند رلف فلاوربمب، درست همانند نام خود انفجاری از گل‌های رنگارنگ و خوشبوست. این عطر که با خود تازگی، انرژی، تحرک و گرمای خاصی را به ارمغان می‌آورد با رایحه‌ای باور نکردنی و فوق‌العاده دوست‌داشتنی تمام احساسات را برانگیخته می‌کند و شما را با خود به باغی پر از گل‌ها و شکوفه‌های بهاری می‌برد. این عطر دارای رایحه‌ی شیرینی و تازه‌ای از ترنج و چای سبز در نت اولیه‌، انواع گل‌ها و شکوفه‌ها در قلب و نعناع هندی و مشک در نت پایانی است.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند زنانه

 

  • طبع: گرم و شیرین
  • گروه بویایی: گلهای شرقی
  • فصل: فصول سرد
  • ماندگاری: بسیار خوب
  • پخش بو: بسیار خوب

ادو تویلت زنانه «Fan di Fendi Blossom» از «فندی» از بهترین عطر های زنانه

این ادوتویلت با بوی تمشک، گلابی، فلفل صورتی شروع می‌شود و در نتی میانی به شکوفه گیلاس، مگنولیا و یاس می‌رسد. در نهایت هم با نت پایه‌ی وانیل و مشک عطرافشانی می‌کند.

  • رایحه: شیرین و خنک
  • ماندگاری: کم
  • پخش بو: کم

ادو تویلت زنانه « بلومینگ بوکه» از «میس دیور» (Blooming Bouquet)

ترکیبی از رایحه گل‌های صدتومانی صورتی و مشک سفید نوعی عطر خوشایند و دلنشین ساخته که هرگز کهنه و قدیمی نمی‌شود. رایحه گل فوق‌العاده عالی این عطر رمانتیک اغواکننده و فریبنده است. وقتی این عطر را روی پوست و محل نبض می‌کنید، به‌سرعت متوجه بوی پرتقال ماندارین سیسیلی می‌شوید. پس از مدتی، نت‌های میانی با هلو، زردآلو، گل رز و گل صدتومانی جای نت‌های آغازی را می‌گیرند.

  • طبع: ملایم و شیرین
  • گروه بویایی: گل
  • فصل: فصول گرم
  • ماندگاری: متوسط
  • پخش بو: کم

ادو پرفیوم زنانه «لاو استوری» از «کلوهه» (Love Story)

لاو استوری یکی از خوشبوترین و رمانتیک‌ترین عطرهای موجود در بازار است. این عطر ترکیبی از رایحه‌های دلنشین شکوفه‌های پرتقال و نتی از گل‌های یاس است. بوی آن در عین حال کمی نیز تلخ و صابونی مانند است. با گذر زمان مشک اضافه می‌شود و شیرینی ملایمی ایجاد می‌کند و همزمان با این تغییر، بوی گل عطر پررنگ‌تر می شود که لطافت و حس زنانگی بیشتری نیز ایجاد می‌کند.

  • طبع: خنک و شیرین
  • گروه بویایی: گلی
  • فصل: فصول گرم
  • ماندگاری: متوسط
  • پخش بو: متوسط

ادو پرفیوم زنانه «Black Opium» از «ایو سن لوران»

ادو پرفیوم زنانه ایو سن لوران مدل Black Opium یکی از بهترین ادکلن زنانه است که بوی قوی و شیرین و تند دارد. این ادکلن بهترین انتخاب برای مهمانی‌ها و مراسم خاص است. میوه، ادویه، وانیل، چوب، خاک و زمین، گیاهان معطر، گل ساختار رایحه‌های این عطر را تشکیل داده‌اند.

  • رایحه: شیرین، تند، گرم،
  • فصل: خوراکی، طبیعت، گل
  • ماندگاری: خوب
  • پخش بو: خوب

ادو پرفیوم زنانه «Bright Crystal» از «ورساچه» از بهترین عطر های زنانه

بیشتر خانم‌ها به این اعتقاد دارند که ادکلنی که باید در کلکسیون عطرهای آنها همیشه موجود باشد ادکلن ورساچه Bright Crystal است. این ادکلن یکی از بهترین ادکلن زنانه است که توسط ورساچه تهیه شده است. رایحه این ادکلن خوشبو شیرین و خنک است.

  • طبع: شیرین، خنک
  • گروه بویایی: خوراکی، طبیعت، گل
  • ماندگاری: متوسط
  • پخش بو: متوسط

ادو پرفیوم زنانه «لیدی میلیون» از «پاکو رابان» (Lady Million) از بهترین عطر های زنانه

این ادکلن خوشبو با ظاهر زیبایی که دارد چشم هرکسی رو به خود جلب می‌کند و یکی دیگر از بهترین ادکلن‌های زنانه است. رایحه‌های آن شامل میوه، مرکبات و گیاهان معطر است.

  • طبع: شیرین، گرم
  • گروه بویایی: خوراکی، طبیعت، گل
  • ماندگاری: خوب
  • پخش بو: خوب

ادو پرفیوم زنانه «لا ویه است بله» از «لانکوم» (La Vie Este Belle)

«زندگی زیباست»، این معنی اسم این عطر فرانسوی است که ترکیب فوق‌العاده عالی از بوی سوسن و زنبق و نعناع هندی است که رایحه‌ای شادی‌انگیز، فریبنده و بسیار خوشایند دارد. «زندگی زیباست» عطری است گرم و شیرین با رایحه‌ای گل‌دار، میوه‌ای و خوراکی. رایحه وانیل، نعنا هندی، گل یاس، زنبق و شکوفه پرتقال به کار رفته در آن همچنین رایحه تلخ بادام به راحتی در میان ترکیباتش قابل حس است.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره نقره زنانه

 

  • طبع: گرم و شیرین
  • گروه بویایی: گل های میوه ای
  • فصل: فصول سرد
  • ماندگاری: بسیار خوب
  • پخش بو: بسیار خوب

ادو پرفیوم زنانه «شالیمار» از «گرلن» (Shalimar)

رایحه ابتدایی عطر شالیمار با حس ملایمی از مرکبات و حالتی نیمه شاداب آغاز می‌شود که بسیار سریع جای خود را به وانیل با حسی تلخ به اضافه چرم و بخور می‌دهد. در کنار رایحه شیرین و تلخ عطر رایحه گل‌های یاس و زنبق هم وجود دارند که حس شیک کاملا مشخصی به عطر می‌بخشند. در مجموع شلیمار عطری است تلخ و شیرین.

  • طبع: گرم و تلخ
  • گروه بویایی: شرقی تند
  • نوع عطر:
  • فصل: فصول سرد
  • ماندگاری: بسیار خوب
  • پخش بو: خوب

ادو پرفیوم زنانه «نامبر ۵» از «شنل» (N°۵) از بهترین عطر های زنانه

بطری مستطیلی، ساده اما زیبای عطر شماره ۵ برند سرشناس شنل شکوه، زنانگی و اصالت را به نمایش می‌گذارد. این عطر کلاسیک رایحه گرم و شیرین دارد. رایحه ابتدایی عطر تند و تیز و تلخ و صابونی است که حسی کاملا کلاسیک دارد و در ادامه گرم‌تر و شیرین‌تر می‌شود و در نهایت بویی تلخ و چوبی، آلدئیدی و کمی صابونی پیدا می‌کند.

  • طبع: گرم و شیرین
  • گروه بویایی: گل
  • فصل: فصول سرد
  • ماندگاری: بسیار خوب
  • پخش بو: متوسط

«میدنایت رومنس» از «رالف لورن» (Midnight Romance) از بهترین عطر های زنانه

معجون ماندگار و مسحورکننده رالف لورن ترکیبی از هیجان و احساسات رمانتیک است. میدنایت رومنس عطری است نیمه شیرین و نسبتا گرم بر پایه رایحه میوه تمشک و حس لطیف گل‌ها. رایحه ابتدایی عطر با بوی شاداب و کمی وانیلی مانند از میوه تمشک آغاز می‌شود. با گذر زمان و با قوی‌تر شدن وانیل عطر کمی گرم‌تر و شیرین‌تر شده و رایحه گل صدتومانی نیز به جمع روایح اضافه می‌شود که تغییر ایجاد شده باعث زنانه‌تر شدن و جذاب‌تر شدن عطر گشته و کاراکتر بیشتری نیز به رایحه می‌دهد.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر بدون نگین طلا

 

  • طبع: شیرین
  • گروه بویایی: شرقی گلی
  • فصل: تمام فصول
  • ماندگاری: متوسط
  • پخش بو: متوسط

ادو پرفیوم زنانه «ژادور» از «دیور» (J`adore) از بهترین عطر های زنانه

یکی از خوشبخوترین و زیباترین ادکلن زنانه ادو پرفیوم زنانه دیور J`adore است که با رایحه شیرین و گرم خود مناسب هرفصلی است. رایحه‌های این گل از نت شروع تا نت پایانی شامل میوه، وانیل، چوب، مرکبات، اقیانوس، گل است.

  • طبع: شیرین، گرم
  • گروه بویایی: خوراکی، طبیعت، گل
  • ماندگاری: بسیار خوب
  • پخش بو: متوسط

ادو پرفیوم زنانه «تیری ماگلر» از «آلین» (Thierry Mugler Alien)

یکی از پرفروش‌ترین ادکلن‌های زنانه جهان تیری ماگلر Alien است. این ادکلن با رایحه شیرین، تند و گرم خود توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند از طرفی طراحی خاص شیشه آن جذابیت این ادکلن زنانه را چند برابر کرده است.

  • طبع: شیرین، تند، گرم
  • گروه بویایی: طبیعت، شرقی، گل
  • ماندگاری: بسیار خوب
  • پخش بو: متوسط

اتیکت و آداب استفاده از عطر و ادکلن زنانه

خوش‌بو بودن یکی از اصول خوش‌تیپ بودن است و اثرات مثبتی هم روی اطرافیان دارد. اما این موضوع به میزان مصرف عطر و موقعیت و فضایی که در آن حاضر هستید هم بستگی دارد. چون ممکن است با زیاده‌روی در استفاده از عطر و ادکلن از نظر دیگران انسانی بی‌فکر یا خودخواه به‌نظر برسید. چون بوی شدید عطر و ادکلن (هر چقدر هم که خوشبو باشد) می‌تواند موجب سردرد، بروز آلرژی یا اذیت شدن دیگران بشود. بنابراین، بسیار مهم است ترفندها و آداب جهانی مصرف عطر/ادکلن را بشناسید تا مناسب‌ترین استفاده را از این وسیله آرایشی داشته باشید.

فاصله اجتماعی را رعایت کنید

فاصله اجتماعی به استفاده از عطر چه ربطی دارد؟ منظورمان از این فاصله در واقع فاصله‌ای است که دو نفر در محیط اجتماعی، خانوادگی یا محل کار از هم دارند. شما برای حفظ آداب استفاده از عطر باید به «فضای شخصی» افراد توجه داشته باشید و از مرز آن عبور نکنید. یعنی باید به اندازه‌ای عطر بزنید که بوی آن در محدوده‌ی فضای شخصی دیگران تجمع نکند و باعث اذیت شدن آن‌ها نشود.

خرید از گالری طلاباش: دستبند کارتیر نقره

 

به حقوق دیگران احترام بگذارید

شاید برایتان جالب باشد که بعضی از ادارات و شرکت‌ها در برخی از کشورهای دنیا، استفاده از عطر و خوشبوکننده بدن را ممنوع کرده‌اند، چون نمی‌خواهند این رایحه‌ها اختلالی در روند کاری کارمندانشان ایجاد کنند. بنابراین برای محل کارتان حتماً از عطری ملایم و سبک استفاده کنید. همچنین، در زمان استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی مانند اتوبوس یا مترو، به هیچ عنوان عطر یا اسپری نزنید. چون تا این رایحه جذب پوست یا لباس بشود، مدتی طول می‌کشد و ممکن است بوی آن باعث ایجاد سردرد، حساسیت یا حالت تهوع در دیگر افراد شود.

موقعیت شناس باشید

شاید عطر موردعلاقه شما واقعا خوشبو باشد. اما به‌خاطر داشته باشید که هر عطری مناسب هر مکانی نیست. برخی از بوها مناسب مهمانی‌های شب هستند و برخی دیگر برای استفاده در طول روز مناسب‌ترند. پس بهتر است از عطر مهمانی خود در محل کارتان استفاده نکنید. به طور کلی بهتر است عطرهایی که در طول روز استفاده می‌شوند سبک و ملایم باشند. برعکس، رایحه و پخش بوی عطر‌های شب، هر چه سنگین‌تر و قوی‌تر باشد بهتر است. یا مثلاً عطر با رایحه‌ی گل برای فصل تابستان مناسب است و در فصل زمستان چندان حس خوشایندی ایجاد نمی‌کنند.

اگر قصد دارید به مکان مذهبی، اداره، مصاحبه کاری، ملاقات بیمار در بیمارستان یا خانه سالمندان بروید، پیشنهاد می‌کنیم عطر نزنید، یا عطر خنک، سبک و ملایم به میزان خیلی کم استفاده کنید. برای مهمانی‌های رسمی عطرهای تلخ و گرم انتخاب مناسبی هستند. برای مهمانی‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شوند، بهتر است از عطرهای گرم و تلخ استفاده کنید چونفضای باز باعث کم شدن رایحه عطر می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره مروارید

 

نبض خود را پیدا کنید

اگر دوست دارید که عطر بیشترین پخش بو را داشته باشد، آن را روی مناطقی از بدن بزنید که نبض دارند. به‌طور مثال، مچ دست، پشت گوش یا پشت زانو بهترین جاها برای عطر زدن محسوب می‌شوند. به هیچ عنوان هم عطر را روی پوست نمالید و فقط آن را روی پوست اسپری کنید تا کاملا پخش شود. توصیه می‌کنیم پیش از خریدن بهترین عطر زنانه آن را روی بدن خود تست کنید و ببینید آیا با شیمی بدن شما تناسب دارد یا خیر! چون برخی از عطرها روی پوست‌های مختلف، رایحه‌های گوناگونی دارند. برای درک بهتر بوی عطرها هم بهتر است کمی پس از تست به آن زمان بدهید. این فاصله‌ی زمانی از تست تا خرید باید به اندازه‌ای باشد که نوت اولیه تا نوت پایانی آن را احساس کنید. بنابراین بهتر است بعد از تست از فروشگاه خارج شوید، چند دقیقه در بیرون چرخی بزنید و بعد دوباره برای خرید بازگردید.

کلام آخر

در این مطلب هر آنچه را درباره انتخاب و خرید بهترین عطر زنانه باید بدانید به طور کامل و مفصل برایتان توضیح دادیم. در آخر هم جا دارد یادآوری کنیم که نباید عطر را به لباس بزنید. خیلی از ما عادت داریم عطر، ادکلن یا اسپری را روی لباس بزنیم. اما توجه داشته باشید که برخی از محصولات روی لباس لکه ایجاد می‌کنند و تا لباس شسته نشود هم از بین نمی‌روند. عطر را روی زیورآلات و طلاهای خود هم اسپری نکنید چون باعث آسیب دیدن طلا و نقره و سنگ‌های قیمتی می‌شود.

محصولات طلاباش را دیده‌اید؟

طلاباش به عنوان اولین بازار اینترنتی زیورآلات در ایران، مجموعه‌ای از انواع زیورآلات خاص و مدرن طلا و نقره را که حاصل هنر طراحان و هنرمندان خلاق‌اند در کنار هم جمع کرده است.
در طلاباش محصولات مختلف را به راحتی ببینید و با خیال آسوده از اصالت کالا و قیمت منصفانه، زیورآلات مورد نظرتان را به صورت آنلاین سفارش دهید.
منتظرتان هستیم.


منابع: toppacksolution و allbeauty و 10mosttoday

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.