قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

اکسسوری مردانه چیست و چه نقشی در استایل آقایان دارد؟

0 4,585

شاید با شنیدن کلمه اکسسوری تصور کنید که اکسسوری تنها مناسب خانم‌ها بوده و آقایان چنین چیزی ندارند. جالب است بدانید اکسسوری های مردانه نیز وجود دارند که هر یک در ارتقا استایل نقش بسزایی دارند. شاید بتوان گفت محبوب‌ترین اکسسوری مردانه کمربند، ساعت مچی، عینک آفتابی، دستبند و انگشتر است. اغلب مردها در هر کجای جهان که باشند، به این 5 قلم علاقه‌ی زیادی داشته و به وفور هم از آن‌ها استفاده می‌کنند. البته بدون شک اکسسوری‌های مردانه به همین موارد محدود نشده و شامل اقلام دیگری همانند انواع کیف پول، کیف دوشی، کراوات، دکمه سردست، شال، دستکش، دستمال جیبی کت (پوشت)، بند شلوار (ساس‌بند)، پاپیون، کلاه، کوله‌پشتی و ده‌ها مورد مشابه دیگر است.

اکسسوری چیست؟

اکسسوری به طور کلی به انواع لوازم جانبی، متعلقات یا هر وسیله‌ی فرعی گفته می‌شود که در کنار لباس‌های اصلی و برای تکمیل تیپ و استایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این وسایل جانبی اهمیت بسیار زیادی دارد. به این دلیل که اگر شما بهترین و شیک‌ترین لباس‌های خود را پوشیده باشید اما اکسسوری متناسبی استفاده نکنید، کل استایلتان به هم می‌ریزد.

برای خوش‌پوش به‌نظر رسیدن باید همیشه تناسب لباس و اکسسوری را حفظ کرد. خوبی انواع اکسسوری این است که تاریخ مصرف ندارند و می‌توان آن‌ها را تا مدت‌ها با انواع تیپ و لباس‌ها ست کرد. اکسسوری‌ها به طور کلی به لباس‌ها روح و جلوه می‌بخشند؛ بنابراین نباید تصور کنید که اکسسوری در درجه‌ی دوم اهمیت قرار دارد. این وسایل به اندازه‌ی خود لباس‌های اصلی مهم هستند.

اگر دوست دارید بیشتر در مورد اکسسوری و موارد استفاده آن بدانید بهتر است به مطلب اکسسوری چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟ سر بزنید. در آن مطلب به طور کامل در مورد اکسسوری توضیح داده‌ایم؛ در این مطلب می‌خواهیم به طور اختصاصی در مورد اکسسوری‌های مردانه صحبت کنیم.

با بلاگ طلاباش همراه باشید.

انواع اکسسوری مردانه چیست؟

آقایان نیز همانند خانم‌ها اکسسوری‌های متنوعی دارند که برخی از اقلام آن با اکسسوری‌های خانم‌ها مشترک است. اما از مهم‌ترین اکسسوری‌های مردانه می‌توان به انواع کمربند، ساعت مچی، عینک آفتابی، دستبند، انگشتر، زیورآلات، کراوات، کیف دستی، کیف پول، جوراب، دکمه‌ی سرآستین، ساس‌بند، دستمال جیبی، شال گردن، کلاه و دستمال گردن اشاره کرد. در ادامه اهمیت هر کدام از این موارد را برایتان شرح داده‌ایم.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره مردانه

 

انواع کمربند

کمربند یکی از اصلی‌ترین، محبوب‌ترین و رایج‌ترین اکسسوری مردانه است. این اکسسوری نه تنها برای زیبایی بیشتر استایل مردانه کاربرد دارد، بلکه برای نگه داشتن شلوار در حالت متناسب نیز بسیار ضروری است. برای انتخاب انواع کمربند باید به لباس‌های خود توجه کنید. رنگ و جنس کمربند به طور مستقیم به رنگ، جنس و فرم لباس بستگی دارد. به طور مثال شما نمی‌توانید یک کمربند بافت سفیدرنگ را با یک دست کت‌وشلوار مشکی و رسمی استفاده کنید. این نوع لباس‌ها مستلزم کمربندهای چرمی و براق هستند.

بنابراین پیش از خرید کمربند باید حتماً به تناسب رنگ و جنس این اکسسوری با لباس‌هایتان توجه کنید. البته سایز کمربند نیز اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب سایز صحیح کمربند بهتر است متر را دور کمر خود و حدود دو سانتی‌متر بالاتر از ناف بگیرید. اندازه‌ی به‌دست آمده را به علاوه‌ی 5 سانتی‌متر کنید. عدد نهایی تعیین‌کننده‌ی سایز کمربند شماست.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره مردانه

 

هنگام خرید این اکسسوری لازم است به سگک آن هم توجه کنید. این بخش از کمربند بسیار در چشم بوده و باید درست انتخاب شود. برخی کارشناسان مد و استایل پیشنهاد می‌کنند که سگک کمربند را بر اساس جنس و رنگ ساعت مچی انتخاب کنید. مثلاً اگر ساعت شما طلائی است بهتر است سگک کمربند هم طلائی انتخاب شود.

هر مردی باید حداقل یک کمربند رسمی و یک کمربند غیررسمی در کمد لباس‌های خود داشته باشد. کمربندهای رسمی از جنس چرم باکیفیت و در رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی یا رنگ‌های خنثی هستند. انواع غیررسمی شامل هر طرح، جنس و رنگی می‌شود.

ساعت مچی یکی از اصلی‌ترین انواع اکسسوری مردانه

ساعت مچی یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌های مردانه است که اغلب آقایان به آن علاقه‌ی خاصی دارند. بسیاری از مردهای شیک‌پوش انواع متنوعی از ساعت مچی در کشوی وسایل شخصی خود دارند که با توجه به موقعیت‌های مختلف، هر کدام از ساعت‌هایشان را استفاده می‌کنند. در دهه‌های اخیر ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتی نیز به عنوان اکسسوری شیک مردانه بسیار مد شده است. آقایان ساعت‌های مچی فلزی برای مجالس رسمی و قرارهای کاری استفاده می‌کنند. همچنین برای مواقعی که لب ساحل هستند یا با دوستان دور هم جمع شده‌اند استفاده از انواع ساعت‌های هوشمند، ساعت با بند چرمی، بند سیلیکونی یا بندهای بافت گزینه خوبی است.

ساعت مچی برای آقایان جزو ملزومات خوش‌پوشی است. تقریباً هیچ مرد خوش لباسی را نمی‌بینید که ساعت مچی بر دست نداشته باشد. اگر خیلی اهل زرق‌وبرق و جلب توجه هستید، می‌توانید از ساعت‌های برندهای مشهور با قیمت‌های نجومی یا از انواع ساعت طلا با سنگ‌های الماس استفاده کنید. اما اگر تیپ‌های ساده، مینیمال و هنری را بیشتر می‌پسندید، بهتر است بر اساس اکثریت لباس‌های خود اقدام به خرید ساعت کنید. مثلاً اگر جذاب و متفاوت بودن را دوست دارید، انواع ساعت‌های سیلیکونی رنگی در بازار موجود است که بسیار جالب‌توجه هستند. همچنین اگر سادگی بیشتر از هر چیز برایتان مهم است، یک ساعت بند چرمی مشکی یا قهوه‌ای خریداری و استفاده کنید.

نکته‌ی مهمی که باید پیش از خرید ساعت در نظر داشته باشید، تناسب آن با شخصیت، استایل و لباس‌هایی است که بیشتر از همه استفاده می‌کنید. اما به طور کلی، هر مردی باید حداقل دو نوع ساعت مچی متفاوت، مثل بند فلزی و بند چرمی داشته باشد که بتواند در موقعیت‌های مختلف از مدل‌های متناسب با آن بهره بگیرد.

عینک آفتابی

از دیگر انواع اکسسوری مردانه باید به انواع عینک آفتابی اشاره کرد. عینک آفتابی تأثیر شگرفی در چهره مردان دارد. به طوری که یک آقا با یک جفت عینک آفتابی متناسب با فرم صورت خود می‌تواند استایلش را چندین مرحله ارتقاء دهد. البته این امر فقط به انتخاب صحیح این اکسسوری بستگی دارد. یعنی عینک باید حتماً بر اساس فرم صورت انتخاب شود تا اثرگذاری مثبت خود را داشته باشد.

برای انتخاب مدل مناسب عینک باید به ویژگی‌های صورت خود توجه کنید. به این معنی که مثلاً اگر صورتتان مربعی است، بهتر است سراغ عینک‌های گرد بروید تا انحنای عینک باعث شود زاویه‌های تیز صورت شما کمتر به چشم بیایند. در واقع، فرم عینک باید متضاد با فرم صورت شما باشد.

برای آشنایی با انواع فرم صورت و انتخاب عینک متناسب با آن می‌توانید به مطلب دیگر ما در بلاگ طلاباش با عنوان انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت سر بزنید. در این مقاله به طور مفصل توضیح داده شده که انواع فرم صورت چه شکلی است. مثلاً اگر فک لاغر و گونه و پیشانی پهن دارید یعنی صورتتان قلبی است.

در انتخاب رنگ عینک آفتابی لازم است به رنگ پوست و موی خود هم توجه داشته باشید. به طور مثال، برای رنگ پوست با تُن گرم بهتر است عینک با رنگ‌های گرم همانند قهوه‌ای، بژ، طلایی، قرمز، صورتی، نارنجی، کرم روشن و حتی رنگ‌های خاکستری روشن و سبز انتخاب کنید. اما برای پوست با تُن سرد، عینک با رنگ‌های مشکی، خاکستری، طیف رنگ آبی و بنفش انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید فقط یک جفت عینک آفتابی بخرید، باید بدانید که مدل خلبانی از هر برندی که باشد با اغلب فرم‌های صورت تناسب دارد. به همین خاطر است که بسیاری از آقایان و سلبریتی‌های مرد همیشه یک جفت عینک آفتابی خلبانی دارند.

دستبند یکی از انواع اکسسوری مردانه

انواع دستبند طلا، نقره، استیل، چرم، بافت و مهره‌ای در بازار وجود دارد که آقایان می‌توانند با توجه به جنس و فرم لباس خود از آن‌ها استفاده کنند. به طور مثال، دستبندهای طلای مردانه برای تیپ‌های رسمی گزینه‌های متناسب‌تری به‌شمار می‌آیند. از آن طرف، دستبندهای بافت برای تیپ اسپرت مناسب هستند.


دستبندهای طلا و نقره مردانه طلاباش را دیده‌اید؟

هنگام خرید دستبند باید به نکات مختلفی توجه کنید. مثلاً اگر دوست دارید با زیورآلات، روحیه‌ی خاص خود را به معرض نمایش بگذارید، از دستبندهایی استفاده کنید که طراحی خاصی دارند. یا اگر اغلب مواقع تیپ غیررسمی، اسپرت و لباس‌های هنری دارید، سراغ دستبندهای بافت بروید.

پس از انتخاب نوع دستبند و تناسب آن با لباس‌ها، باید سایز درست این اکسسوری مردانه را نیز مدنظر داشته باشید. برای اندازه‌گیری مچ دست و تعیین سایز دستبند، با متر پارچه‌ای یا یک تکه پارچه یا روبان، قسمت پایین استخوان مچ که در کنار کف دست قرار دارد را اندازه بگیرید. عدد به دست آمده را به علاوه‌ی 1.3 تا 2.5 سانتی‌متر کنید؛ عدد نهایی تعیین‌کننده‌ی سایز دستبند شماست.

توجه داشته باشید که دستبند با رنگ‌های سرد برای پوست با تناژ سرد و رنگ‌های گرم برای پوست با تناژ گرم مناسب‌تر است. طلای سفید، نقره، استیل، پلاتین و زیورآلات سفید برای آقایانی که پوست با تن سرد دارند بهترین گزینه است.

در مورد استفاده از دستبند مردانه پیشنهاد می‌کنیم همیشه دستبند و ساعت خود را از زیر آستین بیرون بیاورید تا دیده شوند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره مردانه

انگشتر

انگشتر هم از دیگر انواع اکسسوری مردانه است که محبوبیت زیادی دارد. انگشتر مردانه ممکن است از جنس طلا، نقره، پلاتین یا استیل باشد که به عنوان یک اکسسوری می‌تواند جلوه‌ی خاصی به استایل مردانه ببخشد. به طور مثال، یک انگشتر نقره در عین زیبایی، قیمت ارزان‌تری نسبت به انواع طلا و پلاتین دارد و می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای اغلب مردان به‌شمار آید.

کراوات

هنگام خرید این اکسسوری مردانه باید به پهنا، بلندی و جنس و رنگ آن توجه داشته باشید. افراد بلندقد و درشت‌هیکل بهتر است از کراوات‌های پهن استفاده کنند که بلندی آن‌ها تا سگک کمربند می‌رسد. افرادی که قد کوتاه، اندام لاغر و ظریف دارند از کراوات‌های باریک و کوتاه باید استفاده کنند. رنگ کراوات به رنگ پیراهن، رنگ کت و همچنین به رنگ پوست شما بستگی دارد. اگر پوست سفید دارید، کروات‌های روشن با رنگ‌های ملایم و اگر سبزه و گندمی هستید از کراوات‌های تیره با رنگ‌های گرم استفاده کنید.

حواستان باشد که کراوات مشکی مخصوص مجالس بسیار رسمی است و نباید آن را همه جا استفاده کنید. گیره‌ی کروات که خودش هم یک اکسسوری مردانه به‌شمار می‌آید را باید با ساعت مچی، سگک کمربند یا دکمه‌ی سرآستین ست کرد. رنگ‌های طلایی و نقره‌ای گیره کراوات از همه محبوب‌تر هستند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند مردانه

 

انواع کیف دستی، دوشی و کیف پول مردانه

انواع کیف‌های دستی، دوشی، کیف‌های پول و جاکارتی هم از اکسسوری مردانه هستند. انواع چرمی این کیف‌ها با لباس‌های رسمی ست می‌شوند و جنس‌های مختلف را می‌توان برای هر تیپ و استایلی استفاده کرد.

دکمه سردست اکسسوری مردانه

دکمه سردست چیست؟ دکمه سردست غالباً برای جلوه بخشیدن به لباس‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دیگری ندارد. در انتخاب این اکسسوری باید حتماً به تناسب آن با رنگ لباس توجه کنید. دکمه سرآستین را اغلب با رنگ سگک کمربند، کفش یا ساعت ست می‌کنند. برای استفاده‌ی از دکمه سردست ترجیحاً پیراهن شیک و ساده بپوشید.

ساس‌بند اکسسوری مردانه

ساس‌بند، بندهای مجزایی است که از دو طرف شانه‌ها به شلوار وصل می‌شود. این اکسسوری خیلی طرفدار خاصی ندارد اما افرادی هستند که به عنوان اکسسوری از آن استفاده می‌کنند. ساس‌بند را می‌توانید با پاپیون، کراوات یا شلوار جین یا لباس با هر جنس دیگری بپوشید. اگر شانه‌های پهن دارید ساس‌بند پهن و اگر بدن ظریفی دارید از ساس‌بند باریک استفاده کنید.

دستمال جیبی (پوشت)

دستمال کوچکی که در سمت چپ جیب بالائی کت مورد استفاده قرار می‌گیرد، پوشت نام دارد. پوشت اغلب از پارچه‌های ظریف و لطیف مثل ابریشم تهیه می‌شود و تنها کاربردش جلوه بخشیدن به کت‌و‌شلوار است. رنگ پوشت را باید بر اساس لباس یا دیگر اکسسوری‌های خود انتخاب کنید.

شال گردن

شال‌گردن‌های پشمی یا انواع پارچه‌ای و ظریف این اکسسوری مردانه، برای استایل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در روزهای سرد زمستانی با هر تیپی از اسپرت گرفته تا رسمی می‌توانید از انواع شال پشمی استفاده کنید. اما شال‌های پارچه‌ای اغلب توسط مردانی استفاده می‌شود که تیپ‌ها هنری، بوهمی یا هیپی دارند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا مردانه

 

کلاه

کلاه‌های مردانه بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که برای تکمیل تیپ‌های مختلفی مناسب هستند. از کلاه‌های لبه‌دار گرفته تا انواع کلاه شاپو، کلاه لئونی، بافت، اسپرت، کلاه سیدی، کلاه کپ و غیره برای استایل‌های گوناگونی کاربرد دارند.

جنس، طرح و رنگ کلاه باید بر اساس لباس اصلی شما انتخاب شود. مثلاً می‌توانید کلاه کپ سفید خود را با کتانی‌های سفیدرنگ و شلوار جین سورمه‌ای ست کنید. نوع کلاه نیز باید با استایل شما هم‌خوانی کامل داشته باشد. به طور مثال، کلاه کپ یا کلاه سیدی را نمی‌توان با کت‌وشلوار ست کرد. اما همین کلاه‌ها برای لباس‌های غیر رسمی و استایل اسپرت بهترین گزینه هستند.

زیورآلات مردانه

زیورآلات و جواهرات نیز از انواع اکسسوری مردانه هستند. زیورآلات ممکن است از جنس فلزهای گران‌بها همانند طلا، نقره یا پلاتین یا از جنس چرم، سنگ و نخ‌های مکرمه باشند. از زیورآلات اغلب برای نمایش موقعیت اجتماعی استفاده می‌شود؛ مثلاً اگر شما یک مرد متأهل باشید، برای نمایش تأهل خود از حلقه‌ی طلا استفاده خواهید کرد. همچنین در صورتی که مرد بسیار مدگرائی باشید، بدون شک از انواع دستبندها برای تکمیل تیپ و استایل خود بهره خواهید گرفت.

 

برخی از انواع گردنبندهای مردانه بیانگر دیدگاه خاص فرد هستند. به طور مثال، طرفداران استایل بوهمی از دریم‌کچرهای کوچک و بزرگ استفاده می‌کنند. همچنین برخی از افراد با طرح گردنبند طلا خود نشان می‌دهند که طرفدار کدام سبک موسیقی، هنر یا دیدگاه‌های مذهبی هستند.

کلام آخر

در این مطلب به طور کامل در مورد اینکه اکسسوری مردانه چیست صحبت کردیم و توضیح دادیم هر کدام از این اکسسوری‌ها برای چه استایلی کاربرد دارند. مسأله‌ی مهم در مورد انتخاب تمامی اکسسوری‌ها، فارغ از زنانه یا مردانه، توجه به هارمونی و تناسب آن‌ها با لباس است. در واقع، اکسسوری تکمیل‌کننده تیپ و استایل بوده و استفاده از آن برای خوش‌پوش و خوش استایل بودن اهمیت زیادی دارد.

منبع: classymencollection

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.