قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

دکمه سردست چیست و چطور می‌تواند استایل شما را متفاوت کند؟

0 1,767

جدا از دقت و وسواسی که باید در انتخاب کت‌وشلوار خود به خرج دهید و آن را متناسب با سبک اندامی و استایل خود انتخاب کنید، دقت به جزئیات نیز به همان اندازه مهم است. زیباترین کت‌وشلوارها اگر تزیینات مناسبی نداشته باشند، نمی‌توانند آن‌طور که باید جلوه کنند. یکی از کوچک‌ترین جزئیاتی که بسیاری از مواقع فراموش می‌شود و شاید حتی بسیاری از افراد از اهمیت آن بی‌اطلاع باشند، دکمه سردست یا همان دکمه سرآستین است. اما دکمه سردست چیست و چطور می‌تواند به بهبود استایل و ظاهر شما کمک کند؟ این‌ها سوالاتی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

دکمه سردست چیست؟

دکمه سردست دقیقاً یک دکمه نیست؛ حداقل نه از آن دکمه‌های که ممکن است در ذهن شما باشد. به طور کلی دکمه سردست یک شکل کلی شبیه به حرف I دارد و از یک بخش نگین یا همان دکمه و یک میله یا گیره تشکیل شده است. آیا نگین دکمه سردست باید یه شکل خاصی باشد؟ اگر پاسخ مثبت است، بهترین شکل نگین دکمه سردست چیست؟ نگین می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

در واقع دکمه‌ سر آستین تنها برای کت‌های مجلسی نیست و شکل نگین آن می‌تواند تعیین کند که آیا می‌توانید از این دکمه در استایل اسپرت خود نیز استفاده کنید یا خیر. از این رو انواع نگین شیشه‌ای و فلزی در اشکال مربع، دایره، مثلث و مستطیل را می‌توان در این دکمه سردست‌ها دید. بخش نگین به جز زیبایی، باعث گیر کردن دکمه سردست به جادکمه و خارج نشدن آن نیز می‌شود.

بخش گیره از یک قسمت میله‌ای که از داخل جا دکمه رد می‌شود و از بخش تاشو که مسئولیت باز و بسته کردن دکمه سردست را دارد، تشکیل شده است. در حالتی که بخش تاشو، روی میله خم شده باشد، قسمت میله‌ای به صورت یک خط مستقیم درمی‌آید که می‌توانید آن را از جا دکمه عبور دهید. سپس قسمت گیره را باز می‌کنید که به صورت L در می‌آید و باعث می‌شود دکمه در جا دکمه گیر کند.

دلایل استفاده از دکمه سردست

چرا به دکمه سردست نیاز داریم و مزیت استفاده از دکمه سردست چیست؟ این روزها تمرکز طراحان به سمت جزئیات رفته و شما قرار نیست در دنیای فشن به دنبال یک آیتم جدید بگردید. امروزه توجه بیشتر روی ست کردن و استفاده از اکسسوری‌های مختلف ( یا همان لوازم مد)، درست و به جا است. به عبارتی انواع اکسسوری‌ها، چه اکسسوری‌های زنانه و چه اکسوری‌های مردانه بسیار مهم شده‌ و به هیچ عنوان نباید اهمیت آن‌ها را در خوش‌پوشی نادیده گرفت.

دکمه سرآستین از آن جزئیاتی ست که بسیار نادیده گرفته می‌شود، اما می‌تواند تأثیر زیادی بر خوش‌پوشی شما داشته باشد. مردان زیادی کت‌وشلوار پوشیده یا حتی کروات و پاپیون می‌زنند و حتی وسواس زیادی در انتخاب کمربندشان به خرج می‌دهند، اما دکمه سردست اغلب فراموش می‌شود؛ بنابراین اگر از آن استفاده کنید، استایل خود را متفاوت کرده‌اید. دکمه سردست برای خاص‌پسندان، افرادی که دوست دارند برای خود یک امضای استایلی بسازند، بهترین گزینه است.

اما اگر بپرسید اصلی‌ترین امتیاز استفاده از دکمه سردست چیست باید پاسخ دهیم، این دکمه به اطرافیانتان این پیام مهم را مخابره می‌کند که شما به ظاهرتان اهمیت می‌دهید. به عبارتی شما برای استایلتان وقت گذاشته، به جزئیات اهمیت می‌دهید و همین باعث جذاب شدن ظاهرتان می‌شود. همچنین شما می‌توانید از دکمه سر آستین به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد هماهنگی بین پیراهن و کت‌وشلوارتان استفاده کنید. در این راستا دقت در انتخاب نوع نگین اهمیت زیادی داشته و باید با توجه انجام شود.

خرید از گالری طلاباش: دستبند سنگی نقره

 

نحوه بستن دکمه سردست

حالا که توضیح دادیم دکمه سردست چیست، نوبت آموزش شیوه استفاده از آن می‌رسد. روش‌های مختلفی برای بستن دکمه سرآستین وجود دارد. اصلی‌ترین روش یا کلاسیک‌ترین روش شامل سه گام زیر است:

  1. گیره را بخوابانید تا روی میله قرار بگیرد.
  2. میله را به صورت هم‌زمان از داخل هر دو جای دکمه رد کنید.
  3. گیره را باز کنید تا دکمه روی لباس بسته شود.

بهترین روش بستن دکمه سردست چیست؟ هیچ روشی را نمی‌توان به عنوان بهترین روش در نظر گرفت و شما بسته به سلیقه خودتان و نوع پیراهنی که دارید، می‌توانید از هر کدام از این روش‌ها استفاده کنید. اما دو روش دیگر نیز برای بستن دکمه سردست وجود دارد که در ادامه با این روش‌ها هم آشنا می‌شوید.

روش انگلیسی

در روش انگلیسی شما به پیراهن مردانه‌ای با دو محل جادکمه در هر سمت و مجموعاً چهار جادکمه نیاز دارید. باید آستین را از بیرون طوری تا بزنید که دو جادکمه دو به دو روی هم قرار گیرد و دکمه سردست را مطابق روش کلاسیکی که در بالا گفته شد، ببندید.

روش رومانتیک

برای روش رومانتیک نیز به پیراهنی با چهار جادکمه نیاز دارید. با این تفاوت که ابتدا دکمه سردست را به روش کلاسیک در جادکمه پایینی می‌بندید و سپس لبه آستین را به قسمت بیرونی روی آن تا می‌زنید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا زنانه

آیا از دکمه سردست می‌توان در هر لباسی استفاده کرد؟

لباس مخصوص دکمه سردست چیست؟ آیا این لباس باید ویژگی‌ یا شکل خاصی داشته باشد؟ خیر. در واقع دنیای مد و فشن پر از احتمالات است و شما می‌توانید دکمه سردست را با هر طرح پیراهن مردانه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید. اما شکل آستین این لباس متفاوت است. در پیراهن‌های مردانه معمولی قسمت آستین از یک بخش دکمه و بخش جادکمه تشکیل شده است. دکمه در جادکمه بسته می‌شود و تمام! اما اگر می‌خواهید از دکمه سرآستین استفاده کنید، باید در هر دو طرف آستین جادکمه وجود داشته باشد.

اگر از فروشنده بخواهید می‌تواند با مقایسه نشان دهد که لباس مخصوص دکمه سردست چیست و مورد مناسب را به شما پیشنهاد کند. اما اگر لباسی دارید که دو جادکمه ندارد، خودتان می‌توانید به راحتی دکمه را از پیراهن جدا کرده و به جای آن یک جا دکمه بدوزید. همچنین باید به تغییر ظاهری نیز توجه داشته باشید. در پیراهن‌های مردانه معمولی پس از بستن دکمه، دو لبه آستین روی هم قرار می‌گیرند. اما در روش استفاده از دکمه سردست، دو لبه کنار هم قرار می‌گیرند، که باعث جلوه بسیار خاص و شکیل لباس شما می‌شود.

جنس دکمه سردست

دکمه سردست می‌تواند از متریال‌های مختلفی ساخته شده باشد که بر قیمت آن تأثیرگذار است. به عنوان مثال انواع پلاستیک فشرده آن وجود دارد که قیمت بسیار کمی داشته و در مقابل، انواع فلزی و براق نیز وجود دارد که قیمت بالاتری دارند. مسلماً انواع فلزی مقاومت بیشتری دارند. به ویژه که در هر بار باز و بسته کردن گیره، نیازی به نگرانی از بابت شکسته‌شدنشان نیست.

خرید از گالری طلاباش: دستبند زنجیری نقره

 

اما بهترین جنس دکمه سردست چیست؟ این یک گزینه کاملاً سلیقه‌ای است. اما پیشنهاد می‌کنیم در استایل‌های مجلسی و رسمی از انواع فلزی استفاده کنید که جلوه زیبا و براقی دارد و برای کاربردهای روزانه به سراغ انواع دیگر بروید.

اما اگر به دنبال گزینه‌های خاص‌تری هستید، انواع دکمه سردست نقره‌ای و طلایی نیز وجود دارد. این سردست‌ها جدا از جلوه بسیار زیبایی که می‌توانند به استایل شما ببخشند، یک آیتم گران‌بهایند که می‌توانید برای خود و عزیزانتان هدیه بگیرید.

دکمه سردست از کجا بخرم؟

بهترین روش خرید دکمه سردست چیست؟ شما می‌توانید از فروشگاه‌های مخصوص پوشاک مردانه این دکمه سردست را با قیمت‌های مختلف خریداری کنید. قیمت دکمه سردست به میزان زیادی تحت تأثیر جنس آن قرار دارد. همچنین نوع نگین و کیفیت قسمت‌های مختلف نیز می‌تواند اثرگذار باشد.

گزینه خرید حضوری مشکلات بسیار زیادی دارد. جدا از مسافت زیادی که باید برای رسیدن به مغازه طی کنید، پیدا کردن چنین مغازه‌هایی هم ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد؛ بنابراین به یک روش مدرن و مناسب برای خرید انوع جواهرآلات نیاز دارید. کمک گرفتن از یک فروشگاه آنلاین معتبر در این زمینه بهترین کار است.

خرید دکمه سردست در طلاباش

در فروشگاه آنلاین زیورآلات طلاباش، می‌توانید انواع دکمه سرآستین نقره را پیدا کنید. جدا از آن که می‌توانید خرید خود را به صورت غیرحضوری انجام دهید، زمان کمتری از شما گرفته شما و در نتیجه خریدتان بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. ضمناً همه محصولات طلاباش ضمانت بازگشت کالا دارند که خیال شما را بابت خریدتان راحت می‌کند.

 

حالا که می‌دانید دکمه سردست چیست و چطور باید آن را در استایل خود استفاده کنید، وقت آن رسیده که سری به طلاباش بزنید و علاوه بر دکمه سردست، از سایر اکسسوری‌های مردانه و زنانه مانند انواع از دستبند‌، گردنبند، انگشتر، ست و نیم‌ست، حلقه و غیره. از دو جنس طلا و نقره در طلاباش دیدن کرده و این محصولات را به سادگی خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.