قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

اکسسوری چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟

0 4,973

شما هم به استفاده از لوازم تزئینی مثل ساعت، زیورآلات یا وسایلی مثل کلاه، چتر، پاپیون و عینک آفتابی در استایل‌تان علاقه دارید؟ این لوازم جانبی محبوب و جذاب، در دنیای مد و فشن اکسسوری (accessory) نامیده می‌شوند. لوازم جانبی یا اکسسوری‌ها تمام چیزهایی هستند که در استایل‌مان به کار می‌گیریم تا جلوه و زیبایی لباس‌های اصلی را بالاتر ببریم و ظاهر خودمان را تکمیل کنیم. بنابراین شاید اکسسوری‌ها به تنهایی کاربرد خاصی نداشته باشند اما استفاده از آن‌ها در استایل‌های مختلف باعث می‌شود که جذابیت و زیبایی لباس‌های اصلی هم بیشتر به نظر برسد. اکسسوری‌ها نشان‌دهنده‌ی سبک شخصی و سلیقه‌ی شما در انتخاب لباس و استایل کردن هستند.

انواع اکسسوری ها

اکسسوری‌ها به طور کلی به دو دسته‌ی اکسسوری‌های پوشیدنی و حمل‌کردنی تقسیم می‌شوند.

اکسسوری های حمل‌کردنی

شامل کیف دستی، کیف پول، عینک آفتابی، بادبزن‌، چتر، چوب دستی، جاکلیدی، آویزها و… هستند که کمک می‌کنند یک لباس ساده، متفاوت و خاص و جلوه‌گر دیده شود یا ضعف‌ها و کاستی‌های موجود در استایل پوشانده شود. بعضی از این اکسسوری‌ها چندان متداول نیستند و استفاده از آن‌ها نشان‌دهنده‌ی تفاوت سلیقه‌ی شما با دیگران خواهد بود. چه چیز از این بهتر که با انتخاب درست اکسسوری‌ها، خودتان را متفاوت و منحصربه‌فرد نشان دهید؟

اکسسوری های پوشیدنی

همانطور که از نام‌شان پیداست، اکسسوری‌هایی هستند که پوشیده می‌شوند و لباس‌های اصلی را کامل می‌کنند؛ مثل کراوات، دستمال سر، دستمال گردن، شال گردن، چکمه و کفش، کلاه، کمربند، بند شلوار، ساس‌بند، جوراب، دستکش، ساعت، شال و روسری، و جواهرات که از اکسسوری‌های جذاب و چشم‌گیر به شمار می‌آیند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند کارتیر طلا

اهمیت اکسسوری ها

درست است که اکسسوری‌ها در برابر لباس‌های اصلی، در درجه‌ی دوم اهمیت قرار دارند و اغلب ما برای استایل کردن به لباس‌های اصلی توجه می‌کنیم؛ اما اگر اکسسوری‌ها به درستی انتخاب شوند، می‌توانند استایل ما را زیر و رو کنند و یک تیپ ساده را به استایلی جذاب و چشمگیر تبدیل کنند. ترندهای روز و چیزهایی که هر فصل مد می‌شوند، دست ما را در انتخاب اکسسوری باز می‌گذارند تا بهتر بتوانیم استایل‌مان را تکمیل کنیم. ممکن است گاهی برای خرید لباس‌های اصلی قصدی نداشته باشید و تنها بتوانید با انتخاب چند اکسسوری مد روز، کل استایل‌تان را متفاوت نشان دهید. مثلاً می‌توانید با ست کردن کفش و کیف جدید و ترندی با همان لباسی که پیشتر خریده‌اید، استایل تازه‌ای برای خودتان به وجود آورید یا با اضافه کردن کلاه و کمربند به استایل اصلی‌تان، به آن جلوه‌ی متفاوتی بدهید. می‌بینید اکسسوری‌ها چقدر ضروری و جذابند؟

اکسسوری‌ها حتی اگر کوچک باشند هم تأثیر ویژه‌ی خود را خواهند داشت. به یک گوشواره‌ی کوچک و ساده فکر کنید که روی گوش‌های شما نشسته و تمام توجه‌ها را به سمت صورت‌تان جلب می‌کند! برق همین گوشواره‌های کوچک و تلألو نور بر آن، تمام استایل شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. یادتان باشد برای انتخاب اکسسوری‌ها، حتماً به استایل شخصی‌تان توجه کنید و به ست شدن هرکدام از آن‌ها با لباس‌های اصلی دقت کنید. رنگ، طرح، متریال و سبک هرکدام از این لوازم جانبی اهمیت دارند و باید با دقت آن‌ها را کنار هم بچینید. خیال کنید نقاش هستید و قرار است با لباس‌ها و اکسسوری‌هایتان نقاشی کنید!

اکسسوری‌های ضروری برای خانم‌ها

اکسسوری‌های زنانه بسیار متنوع هستند و دست ما در انتخاب آن‌ها باز است؛ انواع کفش، کیف، دستکش، بادبزن، کلاه، شال و روسری، دستمال سر، جوراب، تاج و گل‌سر، عینک آفتابی، ساعت و به ویژه زیورآلات، از مهم‌ترین اکسسوری‌های زنانه به شمار می‌آیند. هرکدام از این اکسسوری‌ها به نوعی استایل شما را تکمیل می‌کنند و می‌توانند لباس‌های اصلی را جذاب‌تر و چشم‌گیرتر نشان دهند. یادتان باشد برای انتخاب هرکدام از این اکسسوری‌ها اول باید به لباس‌های اصلی‌تان دقت کنید و متناسب با آن‌ها و همینطور سبک لباس پوشیدن شخصی‌تان، به سراغ این اجزای تکمیل‌کننده بروید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

اکسسوری‌های ضروری برای آقایان

آقایان هم اکسسوری‌های مختلفی دارند که بعضی از آن‌ها با اکسسوری‌های خانم‌ها مشترک هستند. مهم‌ترین اکسسوری‌های مردانه انواع کمربند و پاپیون، کفش، کراوات، کیف دستی، کیف پول، جوراب، دکمه سرآستین، ساس‌بند، عینک آفتابی، پوشت یا دستمال جیبی، شال گردن، کلاه، دستمال گردن، ساعت و زیورآلات هستند. به جذابیت هرکدام از این لوازم جانبی فکر کنید! با استفاده از آن‌ها استایل شما منحصربه‌فرد خواهد بود!

بهترین اکسسوری‌ها: زیورآلات

می‌دانید که زیورآلات تکمیل‌کننده‌ی استایل شما هستند و استفاده از آن‌ها می‌تواند ظاهر خوب شما را به عالی تبدیل کند؛ البته اگر این زیورآلات به درستی انتخاب شوند و با استایل شما هماهنگ باشند. برای استفاده از زیورآلات و جواهرات، حتماً سبک لباس پوشیدن‌تان را در نظر بگیرید. اگر استایل شما مینیمال و ساده است، به سراغ جواهرات مینیمال بروید و مدل‌های چشمگیر و خاص را با احتیاط انتخاب کنید. بهتر است برای مهمانی‌های رسمی و عروسی‌ها به سراغ ست جواهرات نگین‌دار و لوکس بروید و در مراسم خودمانی و کوچک از جواهرات ساده و نیم‌ست‌های ظریف استفاده کنید.

اما یک جفت گوشواره‌ی مجلل و لوکس هم می‌تواند تمام استایل شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. گوشواره‌های خاص به تنهایی هم جذابیت زیادی دارند و به خصوص با لباس‌های مجلسی خوب ست می‌شوند. این سبک زیورآلات این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. بنابراین اگر گوشواره‌ی شما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اجازه دهید به تنهایی استایل شما را به دست بگیرد و گردنبند و دستبند را کنار بگذارید. یادتان باشد برای انتخاب گوشواره، مدل موهایتان را در نظر بگیرید تا گوشواره به بهترین حالت دیده شود و خود را نشان دهد.

این مدل گوشواره‌های طلاباش می‌تواند برای تکمیل استایل شما جذاب و چشمگیر به نظر برسد.

 

اما در مورد گردنبند! اگر اکسسوری مورد علاقه‌ی شما گردنبند است و دوست دارید با تمرکز بر روی گردن‌تان، جذابیت آن را به رخ بکشید، یادتان باشد که نباید همراه گردنبندهای درشت و بزرگ از گوشواره‌های شلوغ و براق استفاده کنید. اجازه دهید یکی از این اکسسوری‌ها نقش اصلی را به عهده بگیرد و بقیه آن را همراهی کنند. بهترین انتخاب برای تکمیل گردنبند چشمگیر این است که گوشواره‌ای ظریف و مینیمال را امتحان کنید. البته که آقایان هم می‌توانند با خیال راحت از انواع گردنبند فلزی، سنگی، مهره‌ای و چرمی استفاده کنند! همه‌چیز به سلیقه و سبک شخصی شما بستگی دارد و انتخاب گردنبند متناسب با استایل شما، می‌تواند همه‌چیز را زیباتر نمایش دهد.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره مردانه

 

برای انتخاب گردنبند موردعلاقه‌تان پیشنهاد می‌کنیم این مدل‌ها را ببینید:

 

انگشتر یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌های زنانه است؛ چون علاوه بر زیبایی و جذابیتی که به استایل می‌دهد، همیشه می‌تواند همراه شما باشد و در استایل روزمره هم نقش ویژه‌ای دارد. بهتر است برای استایل روزمره به سراغ انگشترهای مینیمال بروید و انگشترهای درشت و پرنگین را برای مراسم رسمی بگذارید. اگر قصد دارید در انگشتان یک دست‌تان از انگشتر استفاده کنید، به هم‌نشینی آن‌ها توجه کنید تا همه‌چیز جذاب‌تر به نظر برسد.

استفاده از انگشتر در استایل روزمره‌ی آقایان هم می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد و توجه‌ها را به سمت دست‌ها جلب کند. اگر اهل پوشیدن کت‌وشلوار هستید، برق انگشتر در کنار ساعت می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر نشان دهد. یادتان باشد برای انتخاب انگشتر، به سراغ طرح‌های ساده بروید تا بتوانید آن را به سادگی با استایل‌های مختلف ست کنید. اگر لباس پوشیدن به سبک‌های عجیب و آوانگارد را می‌پسندید، می‌توانید به سراغ مدل‌های عجیب و غریب هم بروید که نشان‌دهنده‌ی سلیقه‌ی خاص و منحصربه‌فرد شما باشند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره زنانه

 

 

 

دستبند، النگو و بنگل هم از اکسسوری‌های جذابی هستند که تمام توجه‌ها را به سمت دست‌های شما جلب می‌کنند و اگر با استایل شما هماهنگ انتخاب شوند، هارمونی زیبایی به وجود می‌آورند. تأثیر دستبندهای درخشان و براق در همراهی لباس مجلسی را دست‌کم نگیرید و اگر به استایل مینیمال علاقه دارید، به سراغ مدل‌ دستبندهای ظریف و ساده بروید. به ست کردن دستبند طلا با ساعت توجه کنید و اجازه دهید با هر حرکت دست‌تان، درخشش دستبندها به چشم بیایند.

استفاده از دستبند یکی از انتخاب‌های خوب برای تکمیل استایل آقایان هم خواهد بود. همه‌چیز به سلیقه و سبک شخصی شما در لباس پوشیدن بستگی دارد، اما اگر استایل اسپرت را می‌پسندید از دستبندهای چرم غافل نشوید و اگر استایل کلاسیک یا رسمی را ترجیح می‌دهید، به سراغ دستبندهای لوکس و تمام فلزی بروید. دکمه سردست هم اکسسوری فوق‌العاده‌ای برای تکمیل استایل شما خواهد بود.

 

اکسسوری موردعلاقه‌ی شما کدام است؟ شما جزو آن دسته از افراد هستید که برای هر مناسبتی به سراغ اکسسوری‌های خاص می‌روید یا در استایل روزانه‌تان از اکسسوری‌هایی مثل زیورآلات مینیمال استفاده می‌کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده‌ی انواع زیورآلات سری به سایت طلاباش بزنید و با مدل‌های خاص و ترندی جواهرات آشنا شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.