قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

مدل ریش برای فرم صورت؛ چه ریشی به صورت من می‌آید؟

0 4,597

ریش گذاشتن یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن صورتی جذاب و خیره کننده است و از گذشته تا کنون، همواره آقایان از این روش برای بهتر کردن استایل خود استفاده می‌کنند. البته ریش گذاشتن حساسیتهای خاص خودش را دارد و برای این که بتوانید به خوبی چهره خود را زیباتر کنید، باید نکات مهمی را در این زمینه رعایت کنید. یکی از همین نکات، توجه به فرم صورت خود است. هر صورتی ویژگی‌های خاص خودش را دارد و به همین دلیل مدل ریش متفاوتی به آن می‌آید. در این مطلب قصد داریم با توجه به صورت‌های مختلف، چند مدل ریش معرفی کنیم.

نکات مهم برای تشخیص فرم صورت

برای انتخاب یک مدل ریش مناسب، قبل از هر چیزی باید مدل ریش خود را تشخیص دهید. شاید بر اساس شکل ظاهری، فکر کنید که فرم صورت خود را می دانید. اما در اکثر موارد بعد از اندازه گیری بر اساس معیارهای درست آن، متوجه میشوید که درباره فرم صورت خود به کلی اشتباه فکر میکردید. برای این که بتوانید مناسب ترین مدل ریش برای فرم صورت خود را پیدا کنید، باید فرم واقعی صورت خود را بر اساس معیارهای زیر اندازه گیری کنید.

  •  
    پیشانی: فاصله میان بالاترین نقطه قوس یکی از ابروها تا بالاترین نقطه قوس ابروی دیگر را اندازه گیری کنید
  •  
    فاصله بین گونه‌ها: برجسته ترین نقطه دو گونه را که زیر گوشه بیرونی چشم قرار دارد پیدا کنید و فاصله بینشان را اندازه بگیرید
  •  
    فاصله فک: بین نوک چانه تا محلی که استخوان فک در زیر گوش به سمت بالا زاویه دار میشود را اندازه بگیرید. این اندازه را باید دو برابر کنید تا اندازه کلی فک شما به دست بیاید
  •  
    طول صورت: فاصله بین مرکز خط رویش مو تا نوک چانه را به دست بیاورید

بعد از این که این اندازه‌ها را به دست آوردید، باید ببینید که کدام‌یک از بقیه بزرگتر است. سپس از راهنمای زیر استفاده کنید تا بتوانید شکل صحیح صورت و همچنین مدل ریش برای فرم صورت خود را پیدا کنید.

راهنمای تشخیص فرم چهره

  •  
    صورت بیضی: طول صورت از فاصله بین گونه ها و اندازه پیشانی از طول خط فک بیشتر است. زاویه گوشه های فک بیشتر از این که تیز باشد گرد است
  •  
    صورت مستطیلی: طول صورت از تمام بخش ها بیشتر است. اندازه خط فک، پیشانی و فاصله بین گونه ها به هم نزدیک است
  •  
    صورت گرد: فاصله بین گونه‌ها با طول صورت تقریبا برابر است. اندازه پیشانی و خط فک تقریبا برابر اما کمتر از دو اندازه قبلی است. زاویه فک نیز کمی نرم است و محل آن چندان پیدا نیست
  •  
    صورت مثلثی: اندازه خط فک از فاصله میان گونه ها و فاصله بین گونه ها از اندازه پیشانی بیشتر است
  •  
    صورت قلبی: اندازه پیشانی از فاصله بین گونه ها و اندازه خط فک بیشتر است. همچنین چانه نیز حالت نوک تیز دارد
  •  
    صورت مربعی: تمام اندازه های به دست آمده به هم نزدیک هستند. زاویه فک تند و تیز است
  •  
    صورت لوزی: طول صورت از همه بیشتر است. پس از آن نیز به ترتیب فاصله میان گونه‌ها، اندازه پیشانی و اندازه خط فک قرار میگیرند. چانه نیز حالت نوک تیز دارد
 

انتخاب مدل ریش مناسب برای انواع فرمهای صورت

حال که با نحوه تشخیص فرم صورت آشنا شدید، بهتر است بدانید چه مدل ریش برای فرم صورت شما مناسب است. در ادامه مدل‌های ریش متناسب با هر فرم صورت را تفکیک می‌کنیم.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند مردانه

 

مدل ریش برای صورت‌های بیضی

افرادی که صورت بیضی دارند، تقریباً می‌توانند از تمامی مدل‌های ریش استفاده کنند و لذتش را ببرند. به عبارتی دیگر، صورت‌های بیضی تمامی ویژگی‌های هر دو فرم مربعی و گرد را دارند و در نتیجه، لازم نیست برای انتخاب یک مدل ریش نگران حفظ تعادل در آن باشید. فقط کافیست سلیقه خود را در نظر بگیرید و یا مطمئن شوید ریش شما همیشه در بهترین و زیباترین حالتش باقی می‌ماند.

البته توصیه می‌شود به جای این که از این آزادی عمل سوءاستفاده کنید و هر سری به دنبال یک مدل جدید بروید، یک مدل کلاسیک و همیشگی را انتخاب کنید. مدلی که مردان با فرم‌های دیگر صورت، آرزوی داشتنش را داشته باشند. به عنوان مثال می‌توانید مدل ریشی را انتخاب کنید که روی فک مربعی و زاویه‌دار، خطوط تمیز روی گونه و کناره‌های کوتاه داشته باشد. این مدل، وزن یک ریش کامل را با جلوه‌ای که اغلب ته‌ریش فاقد آن است ترکیب می‌کند.

مدل ریش برای فرم صورت قلبی

مطمئناً هیچ مردی دوست ندارد چانه‌ی ضعیفی داشته باشد. خوشبختانه افرادی که فرم صورت قلبی دارند هم می‌توانند با استفاده از ریش، به چانه خود قوت بیشتری بدهند. البته لازم نیست به فکر خرید روغن تقویتی برای ریش خود باشید. فرم صورت قلبی جز فرم‌های صورت کوچکتر است، به همین دلیل ریش توپر می‌تواند آن را باز هم کوچکتر نشان دهد.

به جای ریش بلند و توپر، در کناره‌های صورت از ته ریش استفاده کنید تا بتوانید بدون پوشاندن استخوان‌بندی طبیعی خود، خشونت و جذابیت مردانه خود را تقویت کنید. همچنین سبیل و ریش ناحیه‌ی چانه‌ی خود را بلندتر حفظ کنید تا فک شما حجم و عمق بیشتری داشته باشد.

مدل ریش برای صورت‌های مثلثی

فرم مثلثی اساساً عکس فرم قلبی است. در این نوع از صورت‌ها، با استفاده از ریش می‌توان توجه‌ها را از روی فرم برداشت. مناسب‌ترین مدل ریش برای فرم صورت مثلثی، ته‌ریش یا ریش کوتاه با ترکیبی از سبیل پرپشت است. این امر نه تنها می‌تواند جذابیت صورت شما را بیشتر کند، بلکه می‌تواند توجه ها را به بخش بالایی صورت شما جلب کند.

در این روش ترکیبی، باید از بلند کردن ریش روی گونه‌ها به هر شکلی پرهیز کنید، زیرا این امر باعث می‎شود تا فک شما پهن‌تر به نظر برسد. به جای آن می‌توانید خط ریش خود را بلندتر کنید. البته لازم به ذکر است که در این نوع از فرم‌های صورت، بهتر است به جای ادامه دادن خط ریش کشیده تا روی چانه، انتهای آن را تخت و مربعی شکل کنید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره مردانه

 

مدل ریش برای صورت‌های مستطیلی

در واقع این فرم صورت به هیچ ریشی نیاز ندارد. اگر بتوانید یک مدل موی مناسب را انتخاب کنید، چهره کلی شما حتی بدون ریش نیز جذابیت‌های خود را خواهد داشت. البته اگر دوست دارید ریش داشته باشید، باید توجه کنید که فرم صورت مستطیلی، یک فرم کشیده است. به همین دلیل در زمان انتخاب مدل ریش برای فرم صورت مستطیلی، نباید به هیچ عنوان به سراغ مواردی مانند ریش بلند، نوک‌تیز و … بروید، زیرا این مدل‌ها تنها صورت شما را بیشتر کشیده می‌کنند و این اصلا خوب نیست.

به جای آن باید تلاش کنید تا به ریش خود پهنای بیشتری بدهید. بلندتر بودن ریش روی گونه‌ها باعث می‎شود فک شما پهن‌تر به نظر برسد و توجه دیگران به طول صورتتان کم شود. با این روش دیگر فرم صورت شما بیش از حد کشیده به نظر نخواهد رسید.

مدل ریش برای فرم صورت گرد

انتخاب مدل ریش مناسب برای صورت‌های گرد اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر فرم صورت شما به این صورت است، یک ریش بلند و نا مرتب می‌تواند سر شما را به یک توپ بولینگ شبیه کند. پس برای جلوگیری از این اتفاق باید روی زوایای ریش خود خود کار کنید. ریش مثلثی می‌تواند یک مدل ریش برای صورتهای گرد باشد. برای رسیدن به این مدل، باید ریش خود را روی گونه‌ها کوتاه‌تر کنید، در حالی که با حرکت به سمت چانه، موهای ریش بلندتر می‌‎شود.

مدل ریش برای فرم صورت مربعی

داشتن صورت مربعی، یک امتیاز عالی برای مردان به حساب می‌آید اما در زمان انتخاب مدل ریش برای فرم صورت مربعی، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، یک مدل ریش مردانه که بر فرم صورت بیش از حد تأکید می‌کند به هیچ عنوان برای شما مناسب نیست.

 افرادی که صورت مربعی دارند، از آنجایی که فک آنها پهن است نباید به سراغ ریش مربعی با خطوط تیز بروند. برای تکمیل کردن زیبایی این فرم صورت، باید تلاش کنید تا ناحیه‌ی چانه‌ی شما فرمی گرد و یا مثلثی به خود بگیرد.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره مردانه

 

مدل ریش برای فرم صورت لوزی

افرادی که فرم صورت آن‌ها لوزی‌شکل است، بیشترین پهنا را در ناحیه استخوان صورت خود دارند. پس اگر فرم صورت شما هم لوزی است، ریش‌تراش را زمین بگذارید. هدف شما با گذاشتن ریش باید این باشد که موی روی چانه را حفظ کنید تا جبران برجستگی‌های گونه‌ها را بکند. ایدآل‌ترین حالت این است که چانه‌ای مربعی و برجسته بسازید تا به استخوان‌بندی شما حالتی متعادل بدهد. البته توجه داشته باشید که ریش روی چانه شما نباید خیلی هم بلند شود.

سخن پایانی

در این مطلب از وب سایت طلاباش، نکات مهم و بهترین مدل ریش برای فرم صورت های مختلف را بررسی کردیم. ریش یکی از عناصر مهم در زیبایی صورت است و می‌تواند چهره‌ی هر مردی را به طور کلی تغییر دهد. برای این که بتوانید مدل مناسبی از ریش را انتخاب کنید، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید و مدلی را انتخاب کنید که متناسب با فرم صورت شما باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.