قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

گرانترین جواهرات جهان چه شکل و شمایلی دارند؟

0 1,571

حتی اگر شیک‌ترین لباس‌های دنیا را به تن داشته باشیم، استایل ما بدون حضور اکسسوری‌ها ناتمام خواهد بود. جواهرات مهم‌ترین اکسسور‌ی‌هایی هستند که ما برای تکمیل و جذابیت ظاهرمان به سراغشان می‌رویم؛ به همین دلیل است که برندهای مطرح جهان، توجه ویژه‌ای به جواهرات دارند و قطعاتی تولید می‌کنند که گاهی عجیب‌وغریب به نظر ‌می‌رسند، اما مهم‌ترین ویژگی آن‌ها «لوکس بودن» است. با وجود قیمت‌های نجومی که سر به فلک می‌کشند، تقاضا برای برندهای طلا و جواهر روزبه‌روز بیشتر می‌شود. معلوم است که این مدل جواهرات، بازار هدف خاصی را دنبال می‌کنند و برای افرادی طراحی می‌شوند که جیب پرپول دارند! اما گرانترین جواهرات جهان چه جواهراتی هستند؟

در این مطلب در ابتدا به معرفی برندهای تولیدکننده‌ی جواهرات گران قمیت می‌پردازیم و پس از آن چند نمونه از این جواهرات را خواهیم دید.

10 برند برتر جواهرات در دنیا

1- هری وینستون (Harry Winston) از گرانترین جواهرات جهان

اگر طرفدار پر و پا قرص الماس‌ها باشید، حتماً با برند لوکس هری وینستون آشنا هستید. این برند لوکس که مدت‌هاست در دنیای الماس پادشاهی می‌کند و اصلاً به «پادشاه الماس» شهرت دارد، از مهم‌ترین و گران‌قیمت‌ترین برندهای جواهرات در جهان است. شاهکارهای گران‌قیمت هری وینستون در استایل سلبریتی‌ها خودنمایی می‌کنند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان مدونا، جنیفر لوپز و ناتالی پورتمن را نام برد. باور عمومی این است که در جواهرات هری وینستون از بهترین و نادرترین سنگ‌ها استفاده می‌شود.

2- کارتیه (Cartier) برند سلطنتی جواهرات در جهان

برند کارتیه سابقه‌ی سلطنتی طولانی دارد و برخی از گرانترین جواهرات جهان در حراج‌ها، متعلق به این برند است. کارتیه ثابت کرده که چطور می‌توان با استفاده‌ی خلاقانه از طرح‌های کلاسیک، با زمانه پیش آمد. این برند شهرت خود را به عنوان «جواهر شاهان و پادشاه جواهرسازان» به دست آورد و پیشگام ترکیب پلاتین و الماس بود. از معروف‌ترین جواهرات این برند فرانسوی، مدل Bestiary است که گل‌سینه‌ی پلنگ‌شکلی بود که در دهه‌ی 1940 برای والیس سیمپسون ساخته شد. دوشس ویندزور چنان به این جواهر علاقه‌مند شد که چندین قطعه با نقش همان حیوان سفارش داد؛ و مشهورترین آن‌ها، دستبند 6.5 اینچی الماس، اونیکس و زمرد است. جواهرات کارتیه، به غیر از بازسازی نقوش پلنگ، از عناصر سبک‌های مدرن هم استفاده می‌کنند تا سلیقه‌های تازه را هم به خود جلب کنند. مجموعه‌های این برند در میان افراد مشهور مثل تام کروز، آنجلینا جولی و کیت میدلتون، با تغییر طلاهای رنگی و تزئینات الماس یا بدون آن، محبوبیت زیادی دارند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا

 

3- ون‌کلیف آرپلز (Van Cleef Arples) از گران قیمت ترین جواهرات جهان

این برند فرانسوی که در لیست گرانترین جواهرات جهان جای دارد، جدا از طراحی جواهر به سبک آوانگارد، همچنان از ظرافت سبک‌های قدیمی در طراحی‌های خود استفاده می‌کند. این برند مطرح جواهرات به مهارت و روش‌های خلاقانه در استفاده از سنگ‌های قیمتی شهرت دارد و مجموعه‌های آن مثل «رومئو و ژولیت» بسیار شناخته‌شده هستند. روش ابتکاری این برند در استفاده از سنگ‌های قیمتی که به Mystery Set معروف است، نوعی طراحی پیچیده است که سنگ‌ها طوری روی قطعه‌ی فلزی سوار شده‌اند تا بیشترین درخشش و نمایش را داشته باشند. در طراحی جواهرات این برند که در میان گرانترین جواهرات جهان قرار دارند، از طرح حیوانات و گل‌ها استفاده شده است. کمرون دیاز و مارگو رابی، از طرفداران مشهور جواهرات این برند هستند.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره عقیق

 

4- بوچلاتی (Buccellati) از لوکس‌ترین تا گرانترین جواهرات جهان

وقتی پای طراحی لوکس در میان باشد، ایتالیایی‌ها در صدر جدول بهترین‌ها قرار دارند. بوچلاتی یک برند لوکس ایتالیایی است که به کیفیت بی‌عیب و نقص تزئینات طلای خود شهرت دارد. این شرکت در طراحی جواهرات گران‌قیمت خود، از سبک رومی که میراث کشور ایتالیا است پیروی می‌کند و تفسیری مدرن از قطعات اصیل ارائه کرده است. فرم کنده‌کاری‌های توری‌مانند این شرکت معروف است و همین فرم خاص باعث شده جواهرات آن نرم و منعطف به نظر برسند. این برند جواهر، به دلیل مات کردن سطح فلزات، که ترکیبی از طلا و نقره هستند و بافت منحصربه‌فردی دارند و همچنین طراحی الهام‌گرفته از حیوانات و حشرات مشهور است.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره

 

5- تیفانی (Tiffany & Co) از گرانترین جواهرات دنیا

به لطف فیلم «گتسبی بزرگ» احتمالاً بسیاری از ما با جواهرات جذاب برند تیفانی آشنا شده‌ایم. این مارک لوکس آمریکایی به‌دلیل طراحی جواهرات منحصربه‌فرد، مثل الماس، نقره استلینگ و ساعت بسیار محبوب است و به عنوان نقره‌ساز برجسته‌ی آمریکا شناخته‌ می‎شود. جواهرات الماس این برند که از گرانترین جواهرات جهان هستند، نمادی از تجمل به شمار می‌آیند و تیفانی به ساخت انواع اکسسوری‌ها و جواهرات با نقوش عجیب‌وغریب در ابعاد بزرگ به شکل گل‌ها و پرندها معروف است. آدری هیپبورن و الیزابت تیلور از طرفداران این برند بوده‌اند.

 

خرید از گالری طلاباش: حلقه ازدواج

 

6- گراف (Graff) از گرانترین جواهرات دنیا

گراف برند چند ملیتی بریتانیایی است که به دلیل الماس‌های بزرگ با بالاترین رنگ و بیشترین وضوح، به «افسانه‌ای‌ترین جواهرات جهان» شهرت پیدا کرده است. از گرانترین جواهرات جهان که به برند گراف نعلق دارد، الماس صورتی Graff Pink و بزرگترین الماس زرد جهان به نام Fancy Vivid Yellow است. ملانیا ترامپ و پرنسس دیانا از طرفداران این برند به شمار می‌آیند.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نگین دار طلا

7- پیاژه (Piaget)

برند پیاژه که در لیست گرانترین جواهرات جهان قرار دارد، شرکت سوئیسی است که به ساعت‌ها و جواهرات لوکس معروف است. این شرکت ابتدا کار خود را با ساخت ساعت‌های دقیق و باکیفیت آغاز کرد که بلافاصله محبوب شدند. این سلیقه و مهارت به زودی به دنیای جواهرات گسترش پیدا کرد و حالا پیاژه به یکی از برترین شرکت‌های دنیا در زمینه‌ی جواهرات ظریف و فوق‌العاده نازک، با طراحی منحصربه‌فرد و فانتزی تبدیل شده‌ است.

8- بولگاری (Bvlgari) از گرانترین جواهرات جهان

این برند لوکس ایتالیایی که به جواهرات و ساعت‌های مچی معروف است، برند موردعلاقه‌ی افراد مشهور و طرفداران الماس و سنگ‌های قیمتی است. جواهرات برند بولگاری به‌دلیل سنگ‌های قیمتی رنگ روشن، به ویژه یاقوت کبود شهرت دارند و همین سنگ‌های تزئینی درخشان و اشکال برجسته، باعث شده اکسسوری‌های این برند به ویژه چوکرها، النگوها و گردنبندها، از گرانترین جواهرات جهان به شمار آیند. جواهرات این برند از طلای 18 عیار ساخته می‌شوند.

9- میکی‌موتو (Mikimoto) جواهرات گران‌قیمت ژاپنی

برند ژاپنی میکی‌موتو که به جواهرات ساخته‌شده با مروارید شهرت دارد، کار تجاری خود را با هدف دستیابی همگان به مروارید آغاز کرد و بنیانگذار آن اولین کسی بود که مرواریدهای پرورشی را با موفقیت خلق کرد. اعتبار این شرکت که در لیست گران‌قیمت‌ترین برندهای جواهرات جهان قرار دارد، به مرغوب‌ترین و نادرترین مرواریدهای آن وابسته است. جواهرات این برند با طلای 18 عیار یا پلاتین ساخته می‌شوند و همه‌ی سنگ‌های قیمتی آن طبیعی هستند و از بهترین نخ ابریشم برای مرواریدهای رشته‌ای استفاده می‎شود. این برند به دلیل ترکیب بی‌نظیر سبک‌های ژاپنی و اروپایی بسیار محبوب شده است.

10- شوپارد (Chopard) از گران قیمت ترین جواهرات جهان

شوپارد برندی سوئیسی و از لوکس‌ترین نام‌های جواهرات در جهان است که کار خود را با ساخت ساعت برای خانم‌ها آغاز کرد. این برند در ساخت جواهرات و ساعت‌های پر از ریزه‌کاری و جزئیات، از سنگ‌های قیمتی نادر و طلا، به همراه الماس و پلاتین استفاده می‎کند و معروف‌ترین بازیگران مثل خاویر باردم، اکسسوری‌های این برند را همراه خود دارند.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره طلا زنانه

 

گرانترین جواهرات جهان کدامند؟

جواهرات متنوع طلا و نقره با سنگ‌های زیبای طلاباش را دیده‌اید؟

Hope Diamond یا الماس امید از برند هری وینستون

رتبه‌ی اول لیست گرانترین جواهرات جهان به برند هری وینستون تعلق دارد. Hope Diamond یا «الماس امید» که شاید مشهورترین جواهر جهان نیز باشد، سنگ الماس آبی‌رنگی است که کارشناسان معتقدند رنگ آبی غیرمعمول آن، از ناخالصی‌های اتم بور در آن ناشی شده باشد. این سنگ شگفت‌انگیز وقتی از تمام منابع نوری دور می‌شود، به رنگ قرمز درخشان درمی‌آید. افراد مشهوری مانند پادشاه لویی چهاردهم در قرن 17 میلادی فرانسه، مالک این الماس ناب بوده اند؛ اما هری وینستون چند سال پس از مالکیت، آن را به مؤسسه‌ی اسمیتسونیان اهدا کرد.

Peacock Brooch یا گل سینه‌ی طاووس از برند گراف

گل‌سینه‌ی طاووس از برند گراف، سنجاقی به شکل طاووس با پرهای بازشده است که در مجموع دارای 120.81 قیراط و بیش از 1300 سنگ الماس با رنگ‌های سفید، زرد، آبی، نارنجی و صورتی است.

Pink Star یا ستاره‌ی صورتی

الماس ستاره‌ی صورتی 59.6 قیراط است و مؤسسه‌ی Gemology آمریکا آن را به عنوان بزرگترین الماس صورتی بی‌عیب و نقص داخلی معرفی کرده است. این سنگ الماس کمیاب که به دلیل برش‌های خاص خود به ستاره‌ی صورتی معروف شده، از گرانترین جواهرات جهان به شمار می‌آید.

Oppenheimer Blue یا آبی اپنهایمر

این الماس آبی‌رنگ که وزن آن حدود 14.62 قیراط است، از طرف مؤسسه‌ی Gemology آمریکا لقب بزرگترین الماس آبی را گرفته است.

گردنبند الماس L’Incomparable

این گردنبند طلا فوق‌العاده منحصربه‌فرد که از گرانترین جواهرات جهان است، بر بدنه‌ای از طلای  18 عیار، 407.48 قیراط الماس دارد و در مرکز آن بزرگترین الماس زرد بدون‌عیب و نقص داخلی که تقریباً به اندازه‌ی یک تخم‌مرغ است، قرار دارد. این باارزش‌ترین گردنبند جهان است.

ماه آبی ژوزفین یا Blue Moon of Josephine

این الماس آبی کریستالی کمیاب، در سال 2014 توسط میلیاردر هنگ‌کنگی برای دخترش خریداری شد و نام او یعنی ژوزفین را بر آن سنگ گذاشت.

گردنبند جید The Hutton-Mdivani

این گردنبند که از گرانترین جواهرات جهان است، از 27 مهره سنگ یشم ساخته شده و یک قلاب طلای 18 عیار، یاقوت و الماس آن را تکمیل کرده است. این جواهر فوق‌العاده، به مجموعه‌ی کارتیه متعلق است ولی سابقه‌ی سلطنتی جالب‌توجهی دارد. این که تمام مهره‌های این گردنبند از یک تخته‌سنگ سنگ یشم تراش خورده است، آن را اینطور نادر و خاص کرده و قیمت آن را بالا برده است.

امیدواریم از دیدن این جواهرات فوق‌العاده و آشنایی با گرانترین برندهای جواهرات جهان لذت برده باشید. پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت طلاباش بزنید و جدیدترین مدل‌های جواهرات با انواع سنگ‌های قیمتی را مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.