قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

کادو برای نوزاد پسر و دختر چی بخریم؟ 👶 بیش از 20 ایده!

0 30,881

خرید کادو برای نوزاد شاید کمی گیج‌کننده به‌نظر برسد. برای اینکه نمی‌دانیم برای نوزادی که تازه به دنیا آمده و تا چند سال هنوز برای انجام کارهای اولیه‌اش به پدر و مادر وابسته است، واقعاً چه هدیه‌ای می‌توان خرید! اما واقعیت این است که گزینه‌های بسیار زیادی اعم از پوشک، شیشه‌شیر، لباس، اسباب‌بازی، وسائل حمام، گهواره، محصولات مراقبت از پوست و ده‌ها مورد مشابه دیگر برای هدیه یا چشم‌روشنی دادن به کودک تازه متولد شده وجود دارد.

اصولاً هدایای مخصوص نوزادان جنسیت ندارد و تمام مواردی که می‌خواهیم در ادامه به شما معرفی کنیم را می‌توانید برای نوزاد پسر و هم برای نوزاد دختر خریداری کنید. اما اگر خیلی اصرار داشته باشید که کادوی کاملاً دخترانه یا کاملاً پسرانه بخرید، باز ما پیشنهادهای جداگانه‌ای برایتان داریم. پس تا انتهای مطلب با بلاگ طلاباش همراه باشید.

ایده‌های عمومی هدیه برای نوزاد

در بالا گفتیم که اغلب گزینه‌های موجود برای چشم‌روشنی نوزاد، برای هر دو جنسیت مناسب و قابل استفاده هستند. مثلاً وقتی می‌خواهید پوشک هدیه دهید چه فرقی می‌کند که نوزاد دختر است یا پسر! البته قبول داریم که بعضی‌ها از رنگ‌ها و طرح‌ها بیشتر حالت دخترانه و برخی دیگر از وسایل هم کاملاً پسرانه هستند. اما اغلب وسایل و ایده‌های هدیه برای نوزادان، عمومی و مشترک بین همه‌ی جنسیت‌ها است. به همین دلیل، ما در ادامه به طور کلی این موارد را معرفی کرده‌ایم.

لباس، ساده‌ترین ایده کادو برای نوزاد است

وقتی قرار است برای یک نی‌نی‌ جذاب که تازه چشمانش به این دنیا باز شده هدیه بخرید، ساده‌ترین چیزی که می‌توانید برای وی تهیه کنید، لباس است. اما پیشنهاد می‌کنیم که لباس نوزادی نخرید. چرا؟ چون رشد بدن نوزادان به صورت ماهانه بوده و ممکن است لباسی بخرید که دو ماه بعد، دیگر قابل استفاده نباشد. همچنین اغلب پدرها و مادرها پیش از به دنیا آمدن فرزندشان وسایل و لباس‌های چند ماه اول زندگی‌اش را تأمین و خریداری می‌کنند؛ بنابراین، هدیه شما شاید زیبا و ارزشمند باشد اما احتمالاً خیلی کاربردی نخواهد بود. اگر دوست دارید هدیه‌ای بدهید که استفاده‌ و کاربرد زیادی داشته باشد، به نظر ما بهتر است سراغ لباس‌هایی برای سن بالاتر بروید. به طور مثال برای یک سالگی نوزاد، لباس بخرید.

اما اگر کاربرد لباس خیلی برایتان مهم نیست و فقط می‌خواهید یک هدیه‌ای خریداری کرده باشید، انواع سرهمی‌های مخصوص نوزادان در طرح‌ها، رنگ‌ها و سایزهای مختلف وجود دارد که می‌توانید تهیه کنید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا دخترانه

جوراب / کفش یا پاپوش نوزادی

از دیگر ایده‌های بانمک برای نوزادان، انواع جوراب‌ها، کفش‌ها و پاپوش‌های نوزادی است. درست است که نوزاد توان راه رفتن ندارد اما اغلب والدین برای خوش‌تیپ‌ کردن فرزند تازه متولد شده، انواع پاپوش‌های تزئینی و جذاب پای نوزاد می‌کنند. البته جوراب و پاپوش صرفاً جنبه‌ی زیبائی ندارد و برای گرم نگه داشتن پای نوزاد بسیار مهم است. هنگام خرید این نوع هدیه حتماً جنس نخی و مناسب پوست لطیف نوزادان را انتخاب کنید تا مشکلی برای پاهای او پیش نیاید.

پوشک بچه

رایج‌ترین، پرمصرف‌ترین و ضروری‌ترین وسیله برای نوزادان پوشک است. والدین کودک تازه متولد شده هر چقدر هم پوشک تهیه کنند، باز به اندازه‌ی کافی پوشک نخواهند داشت؛ بنابرین چنین هدیه‌ای می‌تواند باعث خوشحالی زیاد والدین نوزاد شود. البته حتماً در زمان خرید به سن بچه توجه داشته باشید تا اندازه‌ی بزرگ‌تر و کوچک‌تر نخرید که بی‌استفاده بماند.

وسائل حمام به عنوان هدیه برای نوزاد

از دیگر ایده‌های جذاب و کاربردی کادو برای نوزاد می‌توان به ملزومات حمام اشاره کرد. شما می‌توانید انواع شامپو، صابون و روغن مخصوص نوزاد که عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر هستند را برای نوزاد خریداری کنید. البته برای نوزادان انواع کتاب‌های مناسب برای داخل حمام، اسباب‌بازی و وسایل سرگرم‌کننده نیز وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید یکی از انواع آن‌ها را خریداری کنید.

دندان‌گیر نوزاد (دندونی)

از آنجا که اغلب کودکان تازه متولدشده، در زمان دندان درآوردن دوست دارند چیزهای مختلف را گاز بگیرند، می‌توانید برایشان دندان‌گیر بگیرید. دندان‌گیر در شکل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مخصوص وسایل کودک وجود دارند. حتماً حواستان باشد که جنس خوب از جای معتبر بخرید، چون نوزاد این وسیله را دائم در دهان خود می‌گذارد و مهم است که عاری از مواد شیمیایی مضر باشد.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره دخترانه

اسباب‌بازی، کادو برای نوزاد

کادو برای نوزاد می‌تواند انواع اسباب‌بازی باشد. از انواع وسایل بازی موزیکال گرفته تا جغجغه و اسباب‌بازی‌های آویزدار برای نوزاد و کودکان، مناسب و کاربردی است.

محصولات محافظت از پوست به عنوان کادو برای نوزاد

از دیگر گزینه‌هایی که می‌توانید به عنوان هدیه برای نوزاد در نظر بگیرید، محصولات محافظت از پوست است. به این دلیل که نوزادان پوست‌های لطیف و حساسی دارند و باید حتماً به آنها رسیدگی شود. از انواع پودرهای بچه گرفته تا روغن و لوسیون در بازار وجود دارد که می‌توانید به سلیقه و با توجه به بودجه خود یکی از آن‌ها را خریداری کنید. همچنین تهیه پک‌های بهداشتی نوزاد هم گزینه‌های مناسبی برای هدیه هستند.

گهواره یا روروئک، هدیه برای نوزاد

گهواره و روروئک برای نوزاد و کودک بسیار کاربردی هستند. از انواع گهواره در هفته‌های اول تولد می‌توان برای خواباندن نوزاد استفاده کرد. از روروئک نیز بعدها که کمی نوزاد بزرگ‌تر شد استفاده می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره طلا دخترانه

لباس یا کاورهای شیردهی

هدیه دادن لباس مخصوص یا کاورهای شیردهی برای مادران جوان بسیار خوشایند خواهد بود. این کاورها به این صورت هستند که مادر می‌تواند همانند پانچو آن را پوشیده و نوزاد خود را زیر سینه‌اش بگیرد و از طریق توری بالای این کاور، چهره‌ی نوزادش را نیز ه‌مزمان ببیند. این در حالی‌است که از اطراف صحنه‌ی شیر دادن نوزاد دیده نمی‌شود.

تشک و پارک بازی نوزاد

از دیگر موارد هدیه برای نوزادهای پسر و دختر، تشک و پارک بازی نوزاد است. پارک بازی نوزاد را با تم‌های متنوعی همانند باغ وحش یا آکواریوم می‌توانید در بازار پیدا کنید. این زمینه‌ی بازی و استراحت به نوزاد کمک می‌کند تا ساعت‌ها با وسایل آویزان پارک بازی کند و سرگرم باشد. به همین دلیل والدین او قدردان شما برای خرید چنین هدیه‌ای خواهند بود. البته قبل از خرید مطمئن شوید که نوزاد پارک بازی نداشته باشد.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند دخترانه

میز تعویض پوشک، کادو برای نوزاد

برای والدینی که تازه بچه‌دار شده‌اند، تعویض پوشک برایشان با چالش‌های مختلفی همراه است. شما برای کمک به آن‌ها و خرید یک هدیه‌ی کاربردی و مفید، می‌توانید سراغ میز تعویض پوشک بروید. این میز دارای بخش‌های مخصوص برای قرار دادن نوزاد و پوشک‌های او است و به سازمان‌دهی این پروسه کمک زیادی می‌کند.

انواع شیشه و پستونک

از دیگر ایده‌های خرید هدیه برای کودکان تازه متولد شده می‌توان به انواع پستونک یا شیشه‌های شیر اشاره کرد. مدل‌های بانمک و رنگی زیادی از این وسایل در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مخصوص کودک وجود دارد که می‌توانید خریداری کنید.

کریر برای حمل نوزاد

یکی از هدایای کاربردی برای چشم‌روشنی نوزاد، گهواره‌های قابل حمل نوزاد هستند که اصطلاحاً به آن‌ها کَری‌یِر می‌گویند.

کیت‌های آموزشی

انواع مختلفی وسایل آموزشی برای کودکان وجود دارد که می‌توانید بر اساس سن، یکی از آن‌ها را اعم از آموزش الفبای فارسی گرفته تا زبان انگلیسی و رنگ و شکل و حیوانات برای هدیه دادن، انتخاب و خریداری کنید.

ساک یا کیف مناسب کادو برای نوزاد

کیف‌های مخصوص پوشک برای نوزادان وجود دارد که می‌توانید به عنوان هدیه خریداری کنید. ساک‌های مخصوصی هم برای سازمان‌دهی وسایل نوزاد برای بیرون از خانه وجود دارد که به والدین او در حمل وسایل نوزاد بسیار کمک می‌کند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند پسرانه

ایده‌های دیگر برای خرید هدیه برای نوزاد

از دیگر ایده‌های خرید کادو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیت دماسنج (تب سنج)
  • پیش‌بند
  • حوله، ملحفه نوزاد
  • لحاف، پتو
  • مبل بادی
  • کالسکه
  • صندلی مخصوص ماشین
  • دستگاه بخور سرد
  • ست ظروف مخصوص کودک
  • کلاه و دستکش
  • جعبه موسیقی
  • چراغ خواب
  • روروئک

کادو برای نوزاد دختر

کادو برای نوزاد دختر چیزی فراتر از مواردی که در بالا ذکر کردیم نیست. تنها موردی که می‌توان اشاره کرد، انتخاب رنگ و طرح این وسایل است. مثلاً اگر قصد خرید لباس برای نوزاد دختر دارید، بهتر است رنگی بخرید که دخترانه‌تر است یا با رنگ وسایل نوزاد موردنظرتان تطابق دارد. البته مثلاً برای نوزاد دختر می‌توانید انواع گل‌سر، تل مو، عروسک، جوراب شلواری و زیورآلات هم بخرید که کاملاً دخترانه هستند.

کادو برای نوزاد پسر

کادو برای نوزاد پسر نیز چیزی بیشتر از مواردی که در بالا گفتیم نیست. در اینجا هم باید به انتخاب رنگ و طرح این وسایل اشاره کنیم. اگر قصد خرید لباس برای نوزاد پسر دارید، بهتر است رنگی انتخاب کنید که پسرانه بوده یا با رنگ وسایل نوزاد موردنظرتان سازگاری دارد. برای پسرها مثلاً رنگ‌های خانواده آبی مناسب‌ است اما به این معنی نیست که شما نمی‌توانید لباس صورتی برای نوزاد پسر بخرید. توصیه ما فقط این است که در انتخاب رنگ و طرح وسایل یا لباس‌ها، به ترکیب رنگ اتاق و وسایل نوزاد توجه کنید تا مطابق سلیقه‌ی والدینش باشد؛ و با دیگر وسایل و لباس‌های او جور در بیاید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند پسرانه

خرید هدیه طلا برای نوزاد

در بالا انواع و اقسام هدیه برای نوزاد را معرفی کردیم اما در هیچ‌کدام، اشاره‌ای به زیورآلات یا طلا و نقره نکردیم. به این خاطر که می‌خواستیم در این قسمت به طور اختصاصی به هدیه نقره و هدیه طلا برای نوزاد بپردازیم.

مزیت خرید طلا و نقره این است که ارزش مادی بسیار زیادی داشته و محدودیت زمانی نیز ندارد. همچنین می‌توان قطعه‌ی طلای خریداری شده را تا بزرگسالی نوزاد نگه داشت. سپس بعد از آن، والدین می‌توانند طلای بچه‌گانه را بفروشند و مدل‌های مخصوص بزرگسال برای فرزندشان خریداری کنند.

از دیگر مزایای خرید کادو طلا یا نقره برای نوزاد این است که این فلزهای گران‌بها کمترین میزان حساسیت‌زایی را دارند؛ بنابراین برای پوست لطیف و حساس نوزادان و کودکان گزینه‌های بسیار مناسبی به‌شمار می‌آیند.

در بازار آنلاین طلاباش انواع متنوعی از زیورآلات طلا و نقره بچه‌گانه وجود دارد که شما می‌توانید تمام آن‌ها را از طریق دکمه زیر ببینید و در صورت تمایل، به صورت آنلاین خریداری کنید تا در کوتاه‌ترین زمان به دستتان برسد.

مشاهده و خرید انواع زیورآلات نقره بچه‌گانه

کلام آخر

در این مطلب به طور جامع در مورد انواع کادو برای نوزاد برایتان توضیح دادیم که چه هدایایی را برای چشم‌روشنی می‌توانید خریداری کنید. اما اگر هیچ کدام از این موارد برایتان جذاب نبود، یا به هر دلیل تمایلی به خرید آن‌ها نداشتید، می‌توانید کارت هدیه تهیه کنید. به این روش شما از بار مسئولیت انتخاب کادو راحت شده و هم والدین نوزاد خودشان تصمیم می‌گیرند که چه وسیله‌ای را برای فرزندشان خریداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.