قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

10 ایده خاص برای سورپرایز سالگرد ازدواج

0 21,763

سورپرایز سالگرد ازدواج برای بسیاری از زوج‌ها مهم بوده و هر سال به دنبال ایده‌های نو برای هیجان‌زده کردن همسر خود هستند. روش‌های بسیار زیادی اعم از خرید کادوی مورد نظر همسر گرفته تا شام رمانتیک، سفر رفتن، کادوهای سفارشی و شخصی برای این امر وجود دارد؛ اما ما قصد داریم در این مطلب 10 مورد از بهترین ایده‌های سورپرایز سالگرد ازدواج را به شما معرفی کنیم تا شبی خاص و به یادماندنی برای خود و همسرتان رقم بزنید.

البته پیش از معرفی ایده‌ها لازم است یادآوری کنیم که شما صرفاً با خرید هدیه‌های گران‌قیمت نمی‌توانید کسی را خوشحال کنید. چیزی که بیشتر از همه برای همسر شما ارزش دارد، وقت و توجهی است که برای خوشحال کردن او صرف می‌کنید. پس سعی نکنید فقط به دنبال کادوهای گران باشید. یک هدیه‌ی دست‌ساز که هنر دست خودتان و در راستای سلیقه، روحیه و نیاز همسرتان است، می‌تواند او را خوشحال کند. مثلاً اگر نجاری یا کار با چوب را به خوبی بلدید، می‌توانید وسیله‌ای زینتی، جعبه، قاب یا ظروفی که همسرتان دوست دارد را با دست‌های خود ساخته و به او هدیه دهید. یا اگر مسلط به هنر سفالگری هستید، برایش ماگ، ظرف یا مجسمه با طرحی که دوست دارد درست کنید. مهم عشقی است که پشت هدایای شما وجود دارد، نه قیمت و بهای مادی آن.

در واقع، تمام حرف ما این است که هدف و انگیزه‌ی اصلی شما برای سورپرایزهای سالگرد ازدواج بهتر است بر اساس روحیه، سلیقه، نیاز و علایق طرف مقابل باشد. حالا این هدیه می‌تواند یکی از گزینه‌هایی که ما در ادامه نوشته‌ایم باشد، یا یک هدیه خاص و منحصربه‌فرد که پس از خواندن این مطلب، به ذهنتان خطور می‌کند.

برای اینکه با ایده‌های پیشنهادی ما برای سورپرایز همسر برای سالگرد ازدواج آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با طلاباش همراه باشید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند زنانه

1- سورپرایز سالگرد ازدواج با بازسازی روزعروسی

یکی از ایده‌های سورپرایز سالگرد ازدواج، بازسازی شب عروسی در خانه‌تان است. به چه صورت؟ می‌توانید با گل‌آرائی و نورپردازی تمامی فضای خانه‌تان را رمانتیک و عاشقانه کنید. دسته گل‌های رز یا گل‌های رنگی در گوشه و کنار اتاق نشیمن و آشپزخانه قرار دهید. بهتر است که از گل‌های طبیعی استفاده کنید تا عطر آن‌ها به زیباسازی فضا کمک کند. میز ناهارخوری خود را با شمع و گلبرگ‌های گل رز تزئین کنید. همچنین گلبرگ‌ها را به صورت پرپر شده روی میز ریخته یا به آن‌ها شکل قلب بدهید. حتماً از گرما و زیبایی شمع و وارمر برای تزئین میز شام استفاده کنید. تا می‌توانید سلیقه به خرج دهید تا یک میز رمانتیک و جذاب برای شام سالگرد ازدواجتان بچینید. اتاق خواب را هم با گل‌های زیبا، شمع‌های عطری و نورپردازی حرفه‌ای تزئین کنید (مثلاً از ریسه استفاده کنید).

اگر کت‌وشلوار یا لباس عروسی خود را هنوز دارید، آن را بپوشید. در صورتی که به نظرتان زیاد از حد رسمی است، می‌توانید لباسی شیک اما راحت بپوشید که یادآور روز عروسی‌تان هم باشد. برای اینکه بتوانید به عالی‌ترین شکل ممکن فضای عروسی را در خانه بازسازی کنید، می‌توانید فیلم عروسی را در تلویزیون پخش کنید تا موزیک‌ها و صداهای آن شب (با صدای کم و به صورت پس‌زمینه) در فضا پخش شود.

2- برنامه‌ریزی برای سفر دو نفره

اگر همسرتان عشق سفر و ماجراجویی دارد، روز سالگرد ازدواجتان بهترین زمان برای سوپرایز کردن او است. می‌توانید یک تور گردشی جذاب را رزرو کرده یا برای سفر با ماشین شخصی خود برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید. حتی رزرو بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس و هتل، بومگردی یا هاستل نیز ایده جالبی بوده و در نتیجه می‌توانید این پکیج کامل سفر را به او هدیه دهید.

فقط هنگام برنامه‌ریزی کردن برای سفر و ماجراجوئی باید روز و ساعات کاری همسر خود را هم مدنظر قرار دهید، زیرا قصد شما خوشحال کردن او است؛ بنابراین نباید زمان یا مکانی را برای سفر انتخاب کنید که با برنامه‌های شغلی او تداخل داشته باشد. هر زن و مردی در خانه به خوبی می‌داند که همسرش چه روزی تعطیل است و چند روز می‌تواند مرخصی بگیرد. پس بر اساس برنامه کاری خود و همسرتان، تاریخ و مدت زمان مسافرت را انتخاب کنید تا در طول سفر هیچ‌کدامتان دغدغه کاری نداشته باشید. پیشنهاد ما برای چنین سفرهایی، مدت زمانی کوتاه و نهایتاً سه روزه است؛ چون اصولاً سفرهای کوتاه همیشه خاطرات ماندگارتری ازخود برجا می‌گذارند. چرا که به خاطر کمبود وقت، فرد از همه‌ی دقایق برای تفریح و خوشگذرانی استفاده کرده و با روحیه‌ای عالی دوباره به خانه بازمی‌گردد.

توجه داشته باشید که سفر رفتن با هر بودجه‌ای امکان‌پذیر است. لازم نیست حتما هتل 5 ستاره یا پرواز بیزینس و فرست‌کلاس رزرو کنید. اقامتگاه‌های بومگردی زیادی در سراسر ایران و هاستل‌های جذابی در کشورهای دیگر جهان وجود دارند که با کمترین هزینه می‌توانید اقامتی خاطره‌انگیز در آن‌ها داشته باشید.

3- برنامه‌ریزی برای تفریح و سرگرمی داخل شهری

با توجه به سلیقه و برون‌گرا یا درونگرا بودن روحیه همسرتان، او را به یک تفریح داخل شهری دعوت کنید. یعنی چه؟ مثلاً اگر اهل سینما و تئاتر است، می‌توانید بلیط نمایش یا فیلم موردعلاقه‌اش را بگیرید. پس از نمایش هم به رستوران موردعلاقه همسرتان رفته و در کنار میل کردن شام دلخواه او، خاطرات خوب یک سال گذشته‌ی زندگی مشترکتان را مرور کنید. در صورتی که همسرتان اهل هنرهای تجسمی و نقاشی است، می‌توانید یک روز کامل را با هم گالری‌گردی کنید.

برای زن و شوهرهایی که هیجان و ماجراجویی را دوست دارند، رفتن به شهربازی، اسکیپ‌روم، پازل‌روم، زیپ‌لاین، بانجی‌جامپینگ یا تفریحات هیجانی دیگری که در اکثر شهرهای بزرگ وجود دارند نیز می‌تواند از بهترین ایده‌های سورپرایز سالگرد ازدواج باشد.

یکی دیگر از ایده‌ها مروری بر اولین خاطرات دو نفری‌تان است. به جایی بروید که برای اولین بار یکدیگر را ملاقات کردید یا با هم قرار گذاشتید؛ مثلاً اولین رستوران، اولین سینما، اولین کافه و غیره، در این مکان‌ها خاطرات روز آشنائی را مرور کرده و از یادآوری آن‌ها سر کیف بیائید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند مردانه

۴- هدیه دادن حیوان خانگی برای سورپرایز سالگرد ازدواج

اگر همسر شما به حیوانات خانگی علاقه‌مند است، می‌توانید سگ یا گربه به سرپرستی بگیرید. با این کار با یک تیر دو نشان زده‌اید! علاوه بر خوشحال کردن همسرتان، به حیوانی کمک می‌کنید که به حمایت نیاز دارد.

البته ما هدیه دادن حیوان خانگی به عنوان سورپرایز سالگرد ازدواج را به «همه» پیشنهاد نمی‌کنیم. چرا؟ چون حیوان یک موجود زنده، سرشار از احساس و لطیف بوده که نگهداری از آن نیازمند روحیه‌ی حیوان‌دوستی است. پس اگر مطمئن هستید که همسرتان به خوبی از حیوان خانگی نگهداری می‌کند، چنین هدیه‌ای برایش تهیه کنید. در صورتی که در حال حاضر حیوان خانگی دارید و توان مالی اضافه شدن یک عضو جدید را نیز دارید، سراغ این ایده بروید. در غیر این صورت دور این کادو را خط بکشید.

توجه داشته باشید که هر حیوان خانگی به زمان، محبت، توجه و بودجه‌ی ماهانه‌ی خاص خود نیاز دارد. همچنین باید تاکید کنیم که از خرید و فروش حیوانات نیز پرهیز کرده و تا حد امکان آن‌ها را به سرپرستی بگیرید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند زنانه

۵- تفریح با فرزندان

ایده‌ی سورپرایز سالگرد ازدواج فقط مختص تازه عروس و دامادها نیست و پیشنهاد ما به زوج‌هایی که بچه دارند، این است که فرزندان خود را هم در جشن سالگرد عروسی دخیل کنند. یعنی برعکس تصور یا پیشنهاد خیلی از اطرافیان که می‌گویند «بچه‌ها را نزد مادربزرگ‌ و پدربزرگشان بگذارید» توصیه ما این است که برنامه‌ریزی را بر اساس حضور فرزندانتان انجام دهید. برای این منظور می‌توانید با کل اعضای خانواده شام را در یک رستوران خوب صرف کرده یا همگی به یک سفر کوتاه‌مدت بروید.

شما با این کار مثل مورد بالا، با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ علاوه‌بر خوشحال کردن همسرتان و ساختن یک شب خاطره‌انگیز و جذاب برای اعضای خانواده، به فرزندان خود عشق ورزیدن را می‌آموزید. یعنی با جشن گرفتن سالگرد ازدواج، به عنوان پدر یا مادر به فرزندانتان یاد می‌دهید که قدردان محبت باشند و خوشحالی از پیوند عاشقانه، یک ارزشِ والایِ عاطفی است. تأثیر این نوع محبت را می‌توانید در بزرگسالی فرزندان خود ببینید و شاهد زندگی سرشار از عشق آن‌ها با همسرانشان باشید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند مردانه

۶- ساختن ویدئو از لحظه‌های ناب زندگی برای سورپرایز سالگرد ازدواج

همه‌ی ما در کنار مشغله‌ها و روزهای کاری سخت، لحظه‌های شاد زیادی را هم داریم که شاید بر حسب عادت، زیاد به آن‌ها توجه نکنیم. اما ما در طلاباش یک پیشنهاد جالب برایتان داریم! چند ماه قبل از سالگرد ازدواجتان، سعی کنید تمامی لحظه‌های بسیار شاد و پرخنده‌ی زندگی زناشوئی خود را با دوربین موبایل ثبت کنید. هر وقت همسرتان از ته دل می‌خندد از او فیلم یا عکس بگیرید. سپس تمامی این عکس و فیلم‌ها را با نظم و سلیقه‌ی دلخواه خودتان به یک ویدئو تبدیل کنید.

برای این منظور می‌توانید از اپلیکیشن‌های متنوعی که به صورت رایگان در گوگل‌پلی یا اپ‌استور وجود دارد استفاده کنید. مثلاً اپ InShot امکانات بسیار زیادی برای ویرایش عکس و ویدئو در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از این اپ‌ها بسیار ساده بوده و فقط کافی است چند دقیقه برای یادگیری گزینه‌های مختلف آن وقت صرف کنید، تا بتوانید به تنهایی ویدئو خانوادگی‌تان را بسازید. بیشتر اپلیکیشن‌های ویرایش فیلم، قابلیت افزودن موسیقی را هم دارند و می‌توانید از موزیک‌های عاشقانه و رمانتیک برای جلوه‌ی بهتر ویدئویی که ساخته‌اید استفاده کنید.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر زنانه

۷- هدیه دادن قاب عکسی از مکان‌های خاطره‌انگیز

یکی از جالب‌ترین ایده‌های سورپرایز همسر برای سالگرد ازدواج، چاپ کردن نقشه‌ی مکان‌هایی است که با هم بهترین لحظه‌ها را تجربه کرده‌اید. این لوکیشن می‌تواند موقعیت جغرافیائی خانه‌تان، مکان برگزاری عروسی، محل اولین قرار عاشقانه یا اولین سفر دو نفره باشد. برای این منظور کافی است بخشی از نقشه را انتخاب کرده و مکان موردنظر را با رنگ قرمز یا قلب قرمز روی نقشه مشخص کنید. همچنین در زیر آن یک جمله یا متن مربوط به لوکیشن انتخابی را نوشته و در آخر، نقشه را با کیفیت عالی چاپ و قاب کنید.

البته به جای نقشه و لوکشین می‌توانید اولین یادگاری همسرتان اعم از کارت عروسی، نامه یا پرینتی از اولین پیام‌های عاشقانه را نیز چاپ کرده و به وی هدیه دهید.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر مردانه

۸- شام رمانتیک برای سورپرایز سالگرد ازدواج

یکی از سوپرایزهای سالگرد ازدواج، صرف شام در کنار یکدیگر است. می‌توانید در خانه مانده و با همکاری هم کیک و شام بپزید؛ همچنین در تمام مدت پخت‌وپز، خاطره‌های خوب یک سال گذشته‌تان را مرور کنید. همچنین می‌توانید در خانه بمانید و از رستوران موردعلاقه‌تان غذا گرفته و با هم یک فیلم عاشقانه تماشا کنید.

از دیگر ایده‌های جذاب به چیدن یک برنامه عالی می‌توان اشاره کرد. مثلاً همسرتان را به رستوران مورد علاقه‌اش برده و پس از سفارش دادن غذای محبوبش، به بهانه‌ای به پیشخوان بروید و از گارسون بخواهید که هدیه‌ی شما را درون سینی غذای او جاسازی کند. با این کار وقتی همسرتان بخواهد غذایش را میل کند با جعبه‌ی زیبای کادو مواجه شده و بدون شک هیجان‌زده و خوشحال می‌شود. البته توصیه می‌کنیم که هدیه را درون غذا قرار ندهید زیرا خطرناک است! همچنین توجه داشته باشید که این ایده برای کادوهای کوچک همچون طلا و نقره مناسب است.

۹- نوشتن داستان کوتاه یا نامه‌ی عاشقانه

بهترین سورپرایز سالگرد ازدواج نشان دادن عشق و علاقه‌ به همسر و زندگی مشترکتان است. برای این منظور فقط کافی است ذوق و استعداد خود را به کار گرفته و در قالب یک نامه‌ی عاشقانه، برای همسرتان بنویسید که چرا و چقدر او را دوست دارید. در نامه‌ خود به لحظه‌های منحصربه‌فرد زندگیتان اشاره کرده و با یادآوری گذشت‌ها و محبت‌های او، حس غرور و قدردانی را در وجودش بیدار کنید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

در صورتی که دستی بر آتش دارید و نگارشتان خوب است، آستین‌ها را بالا زده و یک داستان کوتاه از زندگی خود بنویسید. شخصیت‌های اصلی داستان باید شما و همسرتان باشید. اگر فرزند دارید، می‌توانید در کنار قهرمان‌های اصلی که خودتان هستید، به فرزندانتان هم اشاره کنید. پیشنهاد می‌کنیم داستان کوتاه زندگی‌تان را تنها در یک نسخه چاپ و این کتاب را به عنوان میراث خانوادگی حفظ کنید. همچنین برای رمانتیک‌تر کردن فضا، در شب سالگرد ازدواجتان، داستان کوتاه را خودتان برای همسرتان بخوانید.

۱۰- خرید طلا یا نقره برای سورپرایز سالگرد ازدواج

یکی از سوپرایزهای سالگرد ازدواج این است که برای همسر خود زیورآلات طلا یا نقره بخرید. می‌توانید مدل‌های آماده و دست‌ساز که بسیار شیک و مدرن هستند را برای این کار انتخاب کنید. همچنین سفارش طرح اختصاصی نیز می‌تواند هدیه‌ای عالی برای سالگرد ازدواج به شمار آید. برای سفارش ساخت زیورآلات طلا یا نقره به صورت شخصی باید از چند هفته قبل اقدام کنید؛ چون بدون شک ساخت طلای سفارشی نیازمند زمان است.

اما اگر دوست دارید طلا یا نقره‌های موجود در بازار را خریداری کنید، پیشنهاد ما این است که حتماً از محصولات هنرمندان و طراحان داخلی کشورمان در بازار آنلاین طلا دیدن کنید. در طلاباش شما می‌توانید مدل‌های بسیار متنوعی از مصنوعات طلا و نقره‌ی دست‌ساز را ببینید، قیمت‌های آن‌ها را با هم مقایسه کرده و در نهایت محصولی که دوست دارید را بخرید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا زنانه

برای سوپرایز کردن همسرتان می‌توانید طلا و جواهری که برای او خریده‌اید را درون جعبه شکلات و گلدان یا در میان دسته‌ای از گل‌های محبوبش گذاشته و به او تقدیم کنید تا هیجان‌زده شود.

از دیگر روش‌های خلاقانه هدیه دادن طلا یا نقره به همسرتان این است که هدیه را در گوشه‌ای از خانه، حیاط، باغچه، ماشین یا هر جایی که به نظرتان مناسب است، مخفی کنید. سپس، روی برگه‌های کوچکی آدرس‌های مختلف بنویسید ومدام او را به جاهای گوناگون خانه هدایت کنید تا در نهایت هدیه خود را پیدا کند. به این ترتیب او را هیجان‌زده و سوپرایز خواهید کرد. البته، جمله‌ها و آدرس‌های گیج‌کننده‌ای که روی کاغذ می‌نویسید، باید بر اساس شخصیت و علاقه‌مندی‌های همسرتان باشد تا به اندازه کافی حس کنجکاوی او را برانگیخته و بازی هیجان‌انگیز شما را تمام کند.

کلام آخر

در ابتدای این مقاله هم گفتیم که ایده های سورپرایز سالگرد ازدواج بسیار زیاد است. ما در این مقاله سعی کردیم گزینه‌های خاص‌تری را به شما معرفی کنیم که با کلیشه‌ها و سوژه‌های همیشگی فرق داشته باشند؛ تا بتوانید به واسطه‌ی آن‌ها، خاطره‌ای ماندگار از شب سالگرد عروسی خود به یادگار بگذارید. امیدواریم این ایده‌ها مورد توجهتان قرار گرفته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.