قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

چندین ایده کاربردی برای هدیه فارغ التحصیلی (زنانه و مردانه)

0 10,302

هدیه فارغ التحصیلی همانند هر هدیه‌ی دیگری باید بر اساس سلیقه، علایق و اهداف زندگی فردی باشد که قصد خرید کادو برایش را دارید.

هدیه فارغ التحصیلی را برای چه کسی می‌خواهیم؟

فردی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود، بدون شک برای ادامه‌ی زندگی خود برنامه‌ریزی دارد. حالا این برنامه‌ریزی می‌تواند در راستای یافتن شغل جدید، ثبت نام در کلاس‌های آموزشی جدید، ادامه‌ی تحصیل در مقاطع بالاتر یا حتی سفر و تفریح و خوشگذرانی باشد. شما وقتی می‌خواهید برای کسی کادوی فارغ التحصیلی خریداری کنید، بهتر است از هدف او برای ادامه‌ی زندگی‌اش آگاه باشید. تا به این صورت هدیه‌ای متناسب با نیازش خریداری کنید. به طور مثال، اگر دوست، خواهر، برادر یا یک آشنای نزدیک که برایتان ارزش زیادی دارد درس و دانشگاهش تمام شده و می‌خواهد مدرک آیلتس بگیرد، بهتر است کتاب‌های کمک آموزش برایش تهیه کنید. یا هزینه‌ی چند ترم کلاس زبانش را تقبل کنید. یا کتاب‌ها و سی‌دی‌های موردنیازش را به او هدیه دهید.

یا اگر مثلاً فرد موردنظر شما می‌خواهد یک سال فقط به نیازهای شخصی و فردی خود برسد و سفر برود، می‌توانید برایش چادر مسافرتی، کوله‌پشتی، وسایل کمپینگ، چمدان، لباس‌های طبیعت‌گردی و اقلامی از این دست خریداری کنید.

مسأله‌ی مهم برای کادو دادن – به هر بهانه‌ و در هر مناسبتی که باشد – این است که شما شناخت درستی از فرد یا نیازهای او داشته باشید. البته برای خوشحالی و احترام گذاشتن به افرادی که نسبت‌های دور دارند یا صمیمیت زیادی با ما ندارند می‌توان از هدایای ساده و عمومی استفاده کرد. اما بدون شک آدم برای نزدیکان و عزیزان خود ترجیح می‌دهد چیزی بخرد که هم برایش کاربرد داشته باشد و هم باعث خوشحالی زیاد او شود. برای خوشحال کردن آدم‌ها هم باید وقت گذاشت و علاقه‌مندی‌ها، سلایق و نیازهایشان را کشف کرد.

این کشف و جست‌وجو بسیار آسان است. فقط کافی است به بهانه‌های مختلف در مورد موضوعات مختلف از او سؤال بپرسید. لازم هم نیست این سؤال پرسیدن در لفافه و غیرمستقیم باشد. خیلی راحت از او بپرسید قرار است بعد از فارغ التحصیلی چه کار کند. سپس بر اساس تصمیم او، هدیه خود را مشخص کنید. اگر قصد دارید با هدیه‌ی خود او را سوپرایز کنید، حواستان باشد که این سؤال را مثلاً یک ماه یا دو هفته قبل از پایان تحصیلات از او بپرسید تا بوئی از ماجرا نبرد.

اگر به نظرتان خیلی هم مهم نیست که حالا او بعد از دانشگاه چه کار می‌خواهد بکند، می‌توانید بر اساس علاقه‌مندی‌های در حال حاضر او برایش کادو خریداری کنید. مثلاً اگر اهل گیم و بازی است، در همین زمینه سراغ هدیه باشید. اگر اهل کتاب و فرهنگ است، سراغ انواع محصولات فرهنگی بروید یا کتاب‌هایی در حوزه‌ی سلیقه‌اش بخرید.

هدیه خریدن اگر اصولی و با برنامه ریزی باشد، کار بسیار ساده‌ای است. اگر دنبال ایده‌های آماده هستید تا از میان آنها یکی را انتخاب کنید، ما در زیر انواع هدایایی که می‌تواند برای فارغ‌التحصیلی مناسب باشد را برایتان نوشته‌ایم. تا انتهای مطلب با بلاگ بازار آنلاین طلاباش همراه باشید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند زنانه

 

هدیه فارغ التحصیلی برای کسی که می‌خواهد وارد بازار کار شود

برای زنان و مردانی که تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و می‌خواهند وارد بازار کار شوند کادوهای متنوعی می‌توانید خریداری کنید که برخی از آنها را در زیر معرفی کرده‌ایم:

1- کیف

یکی از ایده‌های هدیه فارغ التحصیلی برای افراد جویای کار، انواع کیف‌هاست؛ از مدل‌های کیف دستی و رودوشی گرفته تا کیف مدارک و کیف‌های چرمی و رسمی. اغلب افراد برای آغاز کار خود باید اول مصاحبه بروند و در صورت قبولی، شغل خود را در محل کار جدید آغاز کنند. بنابراین بهتر است یک کیف رسمی و شیک داشته باشند تا در روز مصاحبه با استایلی متناسب و حرفه‌ای در مقابل مصاحبه‌کننده حاضر شوند. این کیف بدون شک برای رفت و آمدهای بعدی هم به دردشان می‌خورد.

2- کفش

کفش‌های مرتب، تمیز و نو می‌تواند به کارفرما نشان دهد که این فرد تا چه اندازه به نظم و استایل شخصی خود اهمیت می‌دهد و این یک نکته‌ی مهم در روز مصاحبه کاری است. چون کسی که نظم شخصی برایش مهم باشد، بدون شک در زندگی اجتماعی هم نظم و اتیکت را رعایت می‌کند. پس به خرید کفش هم به عنوان هدیه فارغ التحصیلی فکر کنید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند زنانه

 

3- ساعت مچی

از دیگر کادوهای فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، اکسسوری‌های مردانه یا اکسسوری‌های زنانه از جمله ساعت مچی است. یک ساعت مچی شیک و باکلاس، علاوه بر اینکه زمان را به فرد یادآوری می‌کنید در استایل و تیپ و ظاهر او نیز اثر مثبت دارد. بنابراین برای محل کار گزینه‌ی مناسبی است.

4- وسایل الکترونیک و لوازم جانبی

برای کسی که تازه فارغ‌التحصیل شده و می‌خواهد شغلی برای خود دست و پا کند، می‌توانید انواع لوازم الکترونیکی و دیجیتالی خریداری کنید. این هدایا به میزان بودجه‌ی شما بستگی دارد. از یک پاوربانک ساده و مثلاً 10 هزار میلی‌آمپری با قیمت‌های معقول گرفته تا لپ‌تاپ یا موبایل با امکانات جدید.

انواع هدست، هدفون، دستبندهای هوشمند یا اسمارت واچ هم برای افرادی که می‌خواهند وارد بازار کار شوند، ایده‌های خوبی به شمار می‌آیند. به این صورت که مثلاً فرد با کمک اسمارت‌واچ خود می‌تواند در زمان انجام کارها، نوتیفیکشین‌های موبایلش را مدیریت کند. یا در محل کار با هدفون شخصی خود به موسیقی‌های دلخواهش گوش کند. در هر صورت، گجت‌های پوشیدنی و لوازم جانبی الکترونیک جزو ایده‌های عالی برای کادو دادن در هر مناسبتی هستند.

حتی می‌توانید انواع سیم و کابل‌ مثل HDMI، رم ریدر، کیف لپ‌تاپ، قاب موبایل، شارژ موبایل، ماوس، کیبورد و … برای فرد موردنظرتان هدیه بخرید.

5- وسایل مربوط به شغل و رشته‌ی تحصیلی

برای خرید کادوی فارغ التحصیلی می‌توانید وسایلی که به شغل فرد مربوط است نیز فکر کنید. به طور مثال، اگر شغل فرد موردنظر به عکاسی مربوط است، برایش دوربین، لنز، سه پایه، کیف دوربین، رم، رم ریدر، اشتراک‌ ماهانه یا سالانه‌ی خرید و دانلود عکس و مواردی از این دست خریداری کنید. اگر شغلش پشت میز نشینی و کارمندی است، برایش دفتر، نظم‌دهنده، خودکار یا روان‌نویس‌های شیک و … بخرید. انواع ست خودکار و خودنویس در بازار موجود است که می‌توانید به عنوان یک هدیه‌ی کلاسیک برای فارغ‌التحصیلی از دانشگاه تهیه و خریداری کنید.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر زنانه

 

هدیه فارغ التحصیلی برای کسی که می‌خواهد تفریح و استراحت کند

برخی از افراد بعد از اتمام دوره‌ی دانشگاه و استرس‌های ناشی از آن، تصمیم می‌گیرند تا چند ماهی را به خود استراحت دهند. در این دوران یا به سفر می‌روند، یا به تماشای فیلم، مطالعه کتاب یا دیگر علاقه‌مندی‌های خود می‌پردازند. برای این افراد می‌توانید انواع وسایل سرگرمی را تهیه کنید. چندین ایده را در زیر برایتان نوشته‌ایم:

1- کارت هدیه / پول نقد

شاید بتوان گفت بهترین هدیه‌ی فارغ‌التحصیلی برای کسی که می‌خواهد چندین ماه تفریح و استراحت کند پول است. چرا؟ چون با پول نقد یا کارت هدیه می‌تواند هر کجا می‌خواهد برود، هر کاری می‌خواهد انجام دهد یا وسایل و ابزار موردنیاز خود را خریداری کند.

2- کتاب

انواع کتاب‌های چاپی و صوتی در بازار وجود دارد که می‌توانید به عنوان هدیه فارغ التحصیلی برای شخص موردنظر خود تهیه کنید. فقط حواستان باشد کتاب‌هایی خریداری کنید که باب میل فرد موردنظرتان باشد. در مورد کتاب صوتی، شما می‌توانید یک یا چندین کتاب را خریداری کنید، یا اشتراک سالانه یا ماهانه‌ی یکی از اپ‌های کتاب را تهیه و به او هدیه دهید.

3- وسایل گیم و بازی

انواع کنسول‌های بازی از پلی‌استیشن یا ایکس‌باکس و نینتندو در بازار وجود دارد که می‌توانید تهیه کنید. اما از آنجا که این کنسول‌ها قیمت‌های بسیار بالایی دارد شاید در محدوده‌ی بودجه شما نباشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر شخص خودش کنسول دارد، برایش بازی‌های اورجینال بخرید. یا بازی‌های ساده‌تری که در تمامی فروشگاه‌های اینترنتی و نوشت‌افزار فروش‌ها وجود دارند را نیز می‌توانید به عنوان هدیه خریداری کنید. مثلاً بازی مافیا، مونوپولی، جنگو و ….بازی‌های بسیار متنوعی برای بزرگسالان وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را به شخص دلخواه خود هدیه کنید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند مردانه

 

4- وسایل سفر

انواع کیف، ساک، چمدان یا کوله‌پشتی سفر، کیسه خواب، سرویس بشقاب، قاشق چنگال و لیوان سفری، چادر مسافرتی، پانچو، کفش کوهنوردی، شلوار ترکینگ، چتر، صندلی تاشوی سفری، ننو، پک‌های بهداشتی سفر، پک‌های صابون و شامپوی سفری، فلاسک، قمقمه، زیرانداز، پشه‌بند و خیلی اقلام و وسایل سفری دیگر را می‌توانید به عنوان کادوی فارغ التحصیلی خریداری کنید. خرید تور یا بلیط سفر هم گزینه‌ی خوبی است.

5- وسایل خواب

اگر شخص موردنظر شما در طول تحصیل خیلی تحت فشار و استرس بوده و دلش می‌خواهد ماه‌ها به خواب و استراحت سپری کند، برایش بالشت، روتختی، ملحفه، پتو، چراغ خواب و هر وسیله‌ای که به خواب راحت‌تر او کمک می‌کند خریداری کند. حتی می‌توانید لباس خواب نخی و راحت برایش بخرید. یا مثلاً دستگاه بخور سرد برایش خریداری کنید. انواع گجت‌های جالب و جذابی هم برای خواب راحت وجود دارند که می‌توانید حتی سراغ آنها هم بروید.

6- وسایل ورزشی

لباس ورزشی، قمقمه ورزشی، کفش ورزشی، وسایل ورزشی و حتی ثبت نام شخص در باشگاه ورزشی موردعلاقه‌اش می‌تواند یک هدیه جذاب برای دوران پس از دانشگاه باشد.

7- وسایل چای یا قهوه

اگر شخص موردنظر شما عاشق قهوه یا چایی است می‌توانید انواع گجت‌ها یا وسایل تهیه این نوشیدنی‌ها را برایش خریداری کنید. از انواع موکاپات، فرنچ پرس، قهوه جوش و دستگاه اسپرسوساز یا اسپرسوسازهای سفری گرفته تا چای‌ساز و کتری برقی. یا انواع چای و قهوه و دمنوش می‌توانید به عنوان هدیه فارغ التحصیلی برای این افراد تهیه کنید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند مردانه

 

کادوی فارغ التحصیلی برای کسی که قصد ادامه تحصیل دارد

اگر فرد موردنظر شما پس از فارغ‌التحصیلی همچنان قصد ادامه‌ی تحصیل در مقاطع بالاتر را دارد، بهتر است برایش به دنبال وسایل درس و دانشگاه باشید. به طور مثال، کیف و کوله مناسب با شخصیت و رشته‌ی تحصیلی‌اش برایش بخرید. اگر اهل هنر است و رشته‌های هنری تحصیل می‌کند هر چه کیف یا هدیه شما خلاقانه‌تر باشد، برایش مناسب‌تر و هیجان‌انگیزتر است. اگر علوم سیاسی می‌خواند بدون شک یک کیف رسمی و چرمی برایش مناسب‌تر خواهد بود.

انواع نوشت‌افزار، خودکار، مداد، دفتر، ماژیک، کاغذ، پوشه و … را می‌توانید به عنوان جشن فارغ‌التحصیلی برای کسی بخرید که همچنان می‌خواهد درس خواندن را ادامه دهد. کفش یا پوشاک مناسب برای دانشگاه رفتن و پرداخت هزینه‌ی ثبت نام در کلاس‌های خارج از دانشگاه اما متناسب با رشته‌ی تحصیلی هم گزینه‌های دیگری برای هدیه به این افراد است.

هدیه فارغ التحصیلی برای کسی که دوست‌دار مد و فشن است

فرقی ندارد شخص موردنظر شما مرد است یا زن، اغلب مردم مرتب، شیک و جذاب بودن را دوست دارند. برای این منظور هم انواع وسایل آرایشی، زیورآلات و انواع اکسسوری‌ها را تهیه و استفاده می‌کنند. بنابراین به عنوان کادوی فارغ‌التحصیلی می‌توانید از ایده‌هایی که در زیر نوشته‌ایم کمک بگیرید.

1- زیورآلات به عنوان هدیه فارغ التحصیلی

انواع زیورآلات در جنس‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانید به عنوان کادوی فارغ التحصیلی برای شخص موردنظر خود تهیه کنید. مزیت زیورآلات این است که تنوع قیمت و طرح زیادی دارد و هر فردی با هر بودجه‌ای می‌تواند یکی از انواع آن را خریداری کند.

از جمله می‌توان به دستبند، انگشتر، گوشواره، گردنبند، آویز ساعت، آویز دستبند و پابند در جنس‌های نقره و طلا اشاره کرد. خبر خوب اینکه ما در بازار آنلاین طلاباش انواع متنوعی از این زیورآلات را عرضه می‌کنیم. شما می‌توانید محصولات دست‌ساز هنرمندان و طراحان جوان کشورمان را با قیمت‌های متنوعی در این بازار اینترنتی طلا و نقره مشاهده و مدل‌های دلخواه خود را خریداری کنید.

برای خرید زیورآلات طلا از بازار آنلاین طلاباش می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید. با ورود به هر کدام از لینک‌ها امکان فیلتر کردن قیمت و طرح نیز وجود دارد. بنابراین با یک جست‌وجوی ساده متوجه خواهید شد که آیا در محدوده‌ی بودجه شما محصولی برای خرید هست یا خیر.

 

برای خرید زیورآلات نقره از بازار آنلاین طلاباش هم می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید. اگر قصد خرید طلا به عنوان هدیه را ندارید می‌توانید نقره‌جات زنانه و مردانه‌ی طلاباش را بررسی و خریداری کنید.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر مردانه

 

2- وسایل آرایشی و بهداشتی

انواع وسایل آرایشی زنانه یا ست‌های بهداشتی مردانه در بازار وجود دارد که می‌توانید برای کسی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده تهیه کنید. لاک، وسایل آرایش صورت، وسایل آرایش مو، ژل و تافت و اسپری مو، ژیلت، موزر، دستگاه اصلاح صورت، دستگاه اصلاح بدن، اسپری، عطر، ادکلن و موارد مشابه را می‌توانید برای هدیه‌ی فراغت از دانشگاه تهیه کنید.

3- اکسسوری

پاسخ این که اکسسوری چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟ را با کلیک روی این لینک می‌توانید پیدا کنید. اما به صورت کلی، لوازم جانبی یا اکسسوری‌ها تمام چیزهایی هستند که در استایل‌ خود به کار می‌گیریم تا جلوه و زیبایی لباس‌های اصلی را بالاتر ببریم و ظاهر خودمان را تکمیل کنیم. اکسسوری‌ها به طور کلی به دو دسته‌ی اکسسوری‌های پوشیدنی و حمل‌کردنی تقسیم می‌شوند. مثلاً انواع کیف، عینک آفتابی، چتر، جاکلیدی و آویزها جزو اکسسوری‌های حمل‌کردنی هستند؛ کراوات، دستمال سر، دستمال گردن، شال گردن، چکمه و کفش، کلاه، کمربند، بند شلوار، ساس‌بند، جوراب، دستکش، ساعت، شال و روسری، و جواهرات جزو اکسسوری‌های پوشیدنی. شما می‌توانید هر کدام از این لوازم جانبی را به دوست، اعضای خانواده یا آشنای خود هدیه دهید.

در مورد خریداری هر کدام از این اقلام، به تیپ، سلیقه، فرم بدن و شکل صورت فرد حتماً توجه داشته باشید. مثلاً بهتر است انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت باشد تا زیبا و جذاب دیده شود.

کلام آخر درباره‌ی هدیه فارغ التحصیلی

در این مطلب سعی کردیم تا ایده‌های هدیه فارغ التحصیلی را بر اساس شخصیت و اهداف فرد پس از اتمام دوران تحصیل با شما به اشتراک بگذاریم. امید که مورد توجهتان قرار گرفته باشد. در آخر هم یادآوری می‌کنیم که شما با مطالعه چنین مقاله‌هایی در فضای وب می‌توانید یک ذهنیت کلی نسبت به خرید انواع هدیه پیدا کنید و در نهایت با خلاقیت خود، بهترین و متناسب‌ترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

منبع: usatoday

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.