قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

30 مدل شینیون موی کوتاه برای عروس + عکس

0 42,504

شینیون موی کوتاه برای عروس تقریباً غیر ممکن به نظر می‌رسد که خیلی هم دور از واقعیت نیست. عروس‌هایی که موهای بسیار کوتاه، پیکسی و پسرانه دارند، نمی‌توانند موهای خود را شینیون کنند. اما اگر حالت پسرانه نداشته باشد، مدل‌های متنوعی برای شینیون کردن همین موهای کوتاه وجود دارد.

به طور کلی می‌خواهیم بگوییم که نداشتن موهای بلند و کمند به این معنا نیست که شما در شب عروسی خود نمی‌توانید موهای زیبایتان را به نمایش بگذارید؛ تنها تفاوتش این است که این مدل موها تنوع زیادی ندارند و مجبورید از میان مدل‌های محدود، گزینه‌ی دلخواهتان را انتخاب کنید. یکی از گزینه‌ها، شینیون (به فرانسوی: chignon) بوده که به معنای جمع کردن مو با سنجاق در پشت سر و ثابت‌نگه‌داشتن آن به فُرم‌های مختلف است؛ که برای موهای کوتاه هم قابل اجراست. البته برای این کار حتماً باید سراغ شینیون‌کار حرفه‌ای و با تجربه بروید تا بر اساس جنس و قد موهای شما شیک‌ترین مدل را انتخاب و اجرا کند.

نامگذاری شینیون معمولاً بر اساس ابزار و نحوه انجام آن صورت می‌گیرد. به عنوان مثال می‌توان به شینیون با تور، شینیون مواج، شینیون حرارتی و … اشاره کرد. مثلاً شینیون اروپایی که در سال‌های اخیر بسیار مد شده، موها را صاف می‌کنند، پوش می‌دهند و سپس با تکنیک‌های مختلفی موها را به صورت طبیعی روی سر حالت می‌دهند و فیکس می‌کنند.

حال در ادامه بیش از 30 مدل شینیون موی کوتاه برای عروس و مدل‌های غیر شینیونی را معرفی کرده‌‎ایم. به راحتی می‌توانید از مدل‌های زیر الهام بگیرید و از شینیون‌کارتان بخواهید، در روز عروسی برایتان از این مدل‌ها درست کند. برای دیدن این مدل‌های مو با بلاگ بازار آنلاین طلاباش همراه باشید.

30 مدل شینیون موی کوتاه برای عروس

برای اینکه ایده‌های زیادی در مورد شینیون موهای کوتاه داشته باشید، در زیر عکس‌هایی از این مدل‌ها را برایتان گذاشته‌ایم. ترفندهای ست کردن مدل مو عروس با تاج را هم می‌توانید در این مطلب بخوانید.

مدل‌های دیگر موی کوتاه عروس

در ادامه 15 مدل موی غیر شینیونی برای عروس معرفی کرده‌ایم.

1- مدل موی یکطرفه

یکی از ساده‌ترین انتخاب‌ها برای عروس‌هایی که موهای خیلی کوتاه دارند، حالت دادن موها به یک طرف و ثابت نگه داشتن آنها با گل، تاج یک‌طرفه و شانه‌ی سر است. البته اگر مدل موی یک طرفه به فرم صورتتان نمی‌آید، می‌توانید فرق وسط ترجیح دهید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره زنانه

2- مدل موی فر

اگر به دنبال راهی برای جذاب‌تر دیده شدن خود هستید، می‌توانید با توجه به فرم چهره، مدل لباس و میکاپی که دارید، شینیون به صورت فر را انتخاب کرده و جذابیت چهره‌تان را دو چندان کنید. مدل فر برای مو با هر اندازه‌ای زیباست. مخصوصاً اگر دور موها یا یک طرف موها کوتاه باشد و بقیه موها فر شود جذابیت بیشتری هم پیدا می‌کند.

اگر دوست دارید همراه با موهای فر از تاج نیز استفاده کنید، بهتر است تاج ژله‌ای انتخاب کنید.

3- مدل موی کوتاه با گل

یکی از انتخاب‌هایی که برای مدل موهای عروس می‌توانید داشته باشید، تزئین موها با گل‌های زیباست. مدل‌های بسیار متنوع از انواع گل‌های مخصوص شینیون وجود دارد که می‌توانید با توجه به فرم لباس، دسته گل عروس یا حتی طرح جواهرات و رنگ سنگ‌های سرویس طلای خود آن را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که گل‌های طبیعی به علت حرارت موهای سر، ماندگاری نداشته و زود پلاسیده می‌شوند. بنابراین، بهتر است از گل‌های مصنوعی برای این منظور استفاده کنید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا زنانه

4- استفاده از گیاهان سبز برای تزئین موهای عروس

اگر موهایی کوتاه دارید و در عین حال، سادگی و خاص بودن را می‌پسندید، یکی از پیشنهادهای ما استفاده از گیاهان سبز و طبیعی برای تزئین موهایتان است. به این ترتیب که از شینیون‌کار بخواهید موهایتان را شینیون باز درست کند و به جای تاج یا گل، از برگ‌های سبز و جذاب گیاهان برای دکور روی آن کمک بگیرد.

5- مدل موی عروس بوهمی

استایل بوهمی استایل خاصی بوده که روحیه‌ی ویژه‌ای نیز می‌طلبد. «استایل بوهو» (Boho Style) در واقع یک سبک لباس پوشیدن است که در آن از استانداردها و محدودیت‌های مرسوم پیروی نمی‌شود. در این سبک اغلب لباس‌های رنگی، گشاد، نامتعارف به همراه اکسسوری‌های خاص انتخاب می‌شود تا گویای بوهمی بودن فرد باشد؛ مثلاً پیراهن‎‌های پر از پلیسه یا دامن‌هاى بلند چین‌چینى و شلوارهای پیلى‌دار از بارزترین ویژگی‌های این استایل هستند.

اگر خودتان را طرفدار بوهمین استایل می‌دانید و مایلید در روز عروسی نیز این سبک و علاقه را به بقیه نشان دهید، می‌توانید موهایتان را به این سبک آرایش کنید. برای این منظور باید شینیون باز را انتخاب کرده و روی موها از تل‌های باریک روی پیشانی، تاج‌ گل‌های درشت و رنگی یا بند تل موی ساده و سفید بر روی شینیون موهایتان استفاده کنید. هدبند یا تل‌سرهاى پهن پارچه‌اى در جلوى سر، جایگاه مهمی در استایل بوهو دارند.

 
خرید از گالری طلاباش: زنجیر طلا زنانه

6- مدل موهای مینیمال و کوتاه

اگر استایل مینیمال دارید و از هر گونه زرق و برق و رنگ و طرح گریزان هستید، پیشنهاد ما شینیونی شیک و ساده در شب عروسی است. وقتی که موهای خیلی کوتاه و چتری دارید، بهتر است از شینیون‌کار خود بخواهید تا چتری‌های را به صورت مدل‌ها روی صورتتان شکل دهد. یا یک شینیون اروپایی جذاب و شیک برایتان درست کند.

7- مدل موی کوتاه برای عروس با تاج

وقتی موهای کوتاهی دارید اما در عین حال، تاج و زرق و برق جواهرات را می‌پسندید، بهتر است شینیون با تاج را انتخاب کنید. حتی اگر موهای کوتاه شما کم پشت باشد، می‌توان با روش‌های اضافه کردن مو، استفاده از پروتز و تکنیک‌های حرفه‌ای آن‌ها را طوری درست کرد که مدل‌های مختلف تاج روی آن به زیبایی جلوه کنند.

توجه کنید که مدل تاج شما با مدل لباستان هماهنگ باشد. اگر مدل لباستان پرنسسی است، از یک تاج بزرگ استفاده کنید. اگر لباستان مرواریددوزی شده است، تاج‌تان را از مروارید انتخاب کنید. اگر مدل لباستان ساده و اروپایی است، از یک گل سر و یا گل سفید استفاده کنید. اگر روی لباستان شکوفه و گل‌های سفید دارد، از همان گل‌ها برای موهایتان سفارش دهید. به طور کلی، مدل لباس عروس و طرح پارچه یا تور آن می‌تواند بهترین راهنما برای تهیه‌ی تاج یا لوازم تزیینی موها باشد.

توجه داشته باشید که رنگ تاج با رنگ سرویس طلای شما باید هماهنگ باشد. اگر سرویس طلای زرد استفاده می‌کنید، تاج زرد بگذارید یا اگر سرویس‌تان مروارید است، از تاج مرواریدی استفاده کنید.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر زنانه

8- موهای مواج

یکی دیگر از انتخاب‌های مدل شینیون برای موهای کوتاه عروس، مدل‌های موج‌دار است. از آرایشگر خود بخواهید تا به سبک قدیمی، موهاتان را وِیو درشت کند. رنگ موها هم در این مدل مو اهمیت زیادی دارد. بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با تناژ پوست شما هماهنگی کامل داشته باشد.

9- مدل موی ساده‌ی عروس

اگر موهای کوتاه مدل باب دارید، شاید تنها کار لازم یک براشینگ ساده است. البته حتماً از آرایشگر بخواهید تا با انواع سرم و ژل‌های مخصوص مو، موهایتان را لخت و نرم و براق کند. به این ترتیب تا انتهای مجلس خیالتان از صافی و درخشندگی موهایتان راحت خواهد بود. برای اینکه کمی جلوه‌ی عروس داشته باشید، می‌توانید از گیره‌های یک طرفه‌ی پر نگین یا تلی که سرتاسر نگین دارد، در قسمت چتری موهایتان استفاده کنید. البته این سبک بیشتر اروپایی و مینیمالیستی است و شاید در ایران چندان طرفداران زیادی نداشته باشد.

10 – تزئین موی عروس با تل

در بالا هم گفتیم که موهای پسرانه و خیلی کوتاه را نمی‌توان شینیون کرد. وقتی شما پیش از عروسی موهایتان را تا این اندازه کوتاه می‌کنید، یعنی برایتان مهم نیست که شینیون داشته باشید و سادگی را بیشتر دوست دارید.

با کمک ژل و کرم‌های براق کننده، موهایتان را صاف و براق کنید؛ سپس یک تل با گل‌های ریز شیشه‌ای و کریستالی روی سر خود قرار دهید تا به یک عروس شیک و ساده تبدیل شوید. تل‌های کریستالی، شیشه‌ای و فلزی ظریف برای مدل موهای پیکسی، پسرانه، چتری‌های خیلی کوتاه بسیار مناسب هستند.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره زنانه

11- مدل موی فرانسوی عروسی

مدل موهای شما هر چقدر هم کوتاه باشد، می‌توانید با ابزار و وسایل عروس آن را شیک و جذاب کنید. به طور مثال، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شینیون موی کوتاه برای عروس استفاده از تور است. مخصوصاً تورهای جذابی که تا روی صورت عروس ادامه دارند از همه زیباتر هستند. می‌توانید توری به شکل پاپیون با گل‌های جذاب سفارش دهید تا شنیون‌کارتان آن را طوری روی موهایتان نصب کند که یک طرف تور، صورت شما را بپوشاند. این یک سبک فرانسوی است که طرفداران زیادی هم دارد.

12- مدل موی عروس با سنجاق سر از جنس طلا یا نقره

سنجاق و شانه‌های سر هم از دیگر ابزارهای جذاب برای مدل دادن به موهای عروس هستند. شما می‌توانید از یک شانه‌ی سر به شکل گل یا شکوفه یا سنجاق سرهای ساده از جنس طلا یا نقره برای زیباسازی موهای کوتاه خود در شب عروسی کمک بگیرید.

برای خرید سنجاق سر زنانه نقره می‌توانید به بازار آنلاین طلا باش سر زده و مدل‌های ساده و دست‌ساز این اکسسوری‌ها را مشاهده کنید.

13- تاج گل

اگر موهایتان به قدری کوتاه است که نمی‌توان هیچ کاری برای آن انجام داد، چرا سراغ تاج‌های گل نمی‌روید؟ تاج گل از جذاب‌ترین ایده‌های تزئین مو است. البته باید توجه داشته باشید که گل‌های تازه خیلی سریع پلاسیده می‌شوند. پس توصیه ما استفاده از گل‌های مصنوعی اما باکیفت و ظریف برای این منظور است. حتماً مدل لباس، رنگ لباس و مدل جواهرات خود را به آرایشگرتان نشان دهید تا بر اساس آن برایتان تاج گل سفارش دهد. فقط در صورتی شیک و جذاب دیده خواهید شد که همه چیز با هم تناسب کامل داشته باشند.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر طلا زنانه

14- مدل موی کوتاه برای عروس با شکوفه‌های سفید

از دیگر مدل‌های مناسب برای عروس، شینیون باز با شکوفه‌های ریز و سفید است. پیشنهاد می‌کنیم این شکوفه‌های تزئینی با گل‌های روی لباس شما (اگر وجود دارد) و با دسته گل عروس تناسب داشته باشد.

15- موهای باز با تور ساده

موهای کوتاه را به صورت یک طرفه حالت دهید و توری ساده و عاری از طرح و سنگدوزی و گلدوزی را در طرف دیگر موها نصب کنید. این مدل نیز برای موهای عروس بسیار شیک و با وقار است.

نکته‌هایی که باید در مورد شینیون مو باید بدانید

حتماً در انتخاب شینیون‌کار خود دقت کنید؛ چون فردی که در انجام شنیون تجربه‌ی کافی داشته باشد می‌تواند موهای کوتاه شما را به شیک‌ترین حالت فرم دهد. اغلب شینیون‌کارهای حرفه‌ای، در مرحله‌ی اول جنس، حالت و طول موی مشتری را بررسی می‌کنند. سپس با توجه به جنس موها، پیش زمینه‌های لازم برای یک شینیون ثابت و زیبا را انجام می‌دهند.

به طور مثال اگر موهای وز یا فر دارید، آرایشگر اول باید با سشوار و کرم‌های مخصوص، موهای شما را صاف و لخت کند. سپس شینیون را انجام دهد. یا اگر موهایتان بیش از حد لخت است باید از مواد و ابزاری استفاده کند که موها تا چندین ساعت فرم و حالت خود را حفظ کرده و باز نشوند.

از دیگر موارد مهمی که شینیون‌کار حرفه‌ای باید به آن‌ها توجه کند، فرم چهره، لباس عروس، نوع میکاپ و آرایش، زیور آلات، قد، جنس مو و طول موهای شما است تا بهترین شینیون را برایتان انتخاب کند.

بهتر است حجم و اندازه‌ی شینیون، مدل موهای جلوی صورت، رنگ مو و موارد مشابه را پیش از انتخاب قطعی شینیون بررسی کرده و مطمئن شوید که همه چیز عالی خواهد بود. همچنین رنگ مو را چند روز قبل از عروسی تغییر دهید تا در صورت عدم رضایت از آن، امکان رنگ کردن دوباره‌ی آن را داشته باشید.

مدل موهای خود را بر اساس مدل لباس عروس و نوع جواهراتی که استفاده می‌کنید، انتخاب کنید. اگر خاص و مینیمال بودن طلا و جواهرات برایتان مهم است و طرفدار طرح‌های منحصربه‌فرد هستید، پیشنهاد می‌کنیم به لینک‌های زیر در بازار آنلاین طلاباش سری بزنید تا شاید طرح دلخواهتان را در میان این طلاهای دست‌ساز پیدا کردید.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر زنانه
 

کلام آخر

در این مطلب برایتان توضیح دادیم که شینیون موی کوتاه برای عروس غیرممکن نیست و فقط شما انتخاب‌های محدودتری نسبت به موهای بلند دارید.

منبع: brides

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.