قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

بازار آنلاین «طلاباش»، ویترین زیورآلات به وسعت تمام ایران

0 1,917

اگر عاشق طلا و جواهر هستید، مثلاً اگر در تهران زندگی می‌کنید، احتمالاً حداقل یک بار در بازار زرگرها، سبزه‌میدان، بازار طلای کریمخان، پاساژ قائم، مرکز خرید گاندی یا پاساژ اقدیسه از این مغازه به آن مغازه دنبال طلای دلخواهتان گشته‌اید و ویترین فروشگاه‌های زیادی را تماشا کرده‌اید. اما شاید پس از ساعت‌ها راه رفتن و جست‌وجو کردن، باز هم زیورآلاتی که مطابق سلیقه و بودجه شما باشد را پیدا نکرده باشید. چرا؟ چون حتی وقتی که به بازار طلا سر می‌زنید هم ممکن است با طرح‌های تکراری مواجه شوید. به این خاطر که ممکن است وقت و انرژی کافی برای از این بازار به آن بازار رفتن را نداشته باشید.

اینجاست که احتمالاً دلتان می‌خواهد همین‌طور که در خانه روی مبل نشسته‌اید و پا روی پا انداخته‌اید، ویترین تمام طلافروشی‌ها را ببینید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و در نهایت محصولی را که دقیقاً باب میلتان است بخرید.

خب! خبر خوب این است که در سال‌های اخیر، شاهد فعالیت گسترده‌ی فروشگاه‌های اینترنتی طلا در ایران بوده‌ایم. برندهای متنوع و گالری‌های طلا با راه‌ندازی وب‌سایت‌ها یا صفحه‌های اینستاگرامی خود و تضمین اصالت کالاهایشان، باعث جلب اطمینان مشتری‌ها شده‌اند. موضوعی که شاید تا چند سال پیش در کشور ما چندان رونق نداشت. چون مردم نمی‌توانستند ریسک خرید طلایی را که نمی‌دانستند اصل یا تقلبی است به خود تحمیل کنند. اما خوشبختانه این مانع از میان برداشته شد و خرید آنلاین طلا در کشور جا افتاد.

اما باز هم این فروشگاه‌های آنلاین طلا، به تنهایی پاسخگوی نیاز کسی نیست که بخواهد انواع و اقسام زیورآلات را ببیند و همه را با هم مقایسه کند. پس چاره چیست؟ این که یک «بازار آنلاین» وجود داشته باشد تا طلافروش‌ها، طراحان طلا و تامین‌کننده‌های طلا همگی با هم در یک مجموعه کالاهایشان را عرضه کنند. حالا اگر در کنار مصنوعات طلا، زیورآلاتی از جنس‌های دیگر مثل نقره هم عرضه شود که دیگر همه‌چیز تکمیل است. چون نقره هم از جمله فلزهای گران‌بهایی است که مشتری‌های زیادی در کشور دارد. به همین خاطر محصولات بسیار شیک، مدرن و خاصی با نقره ساخته و عرضه می‌شود که یافتن آنها در مغازه‌های معمولی چندان آسان نیست.

همین دغدغه‌ها و نیازهای مشتری‌ها باعث شد تا تیم «طلاباش» شکل بگیرد. طلاباش چیست؟ طلاباش دقیقاً همان «بازار آنلاین» طلا و نقره‌ای است که در بالا گفتیم چقدر جایش در ایران خالی بود. اما حالا این تیم آمده تا پاسخگوی نیاز همه‌ی مشتری‌های طلا و نقره در سراسر کشور باشد.

برای اینکه با طلاباش، اهداف این بازار اینترنتی و نحوه‌ی عملکردش بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب‌ همراه ما باشید. اما قبل از آن شاید لازم باشد بدانید که «بازار آنلاین» چیست و چگونه کار می‌کند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند زنانه

 

بازار آنلاین یا مارکت‌پلیس (Marketplace) چیست؟

مارکت‌پلیس در واقع یک پلتفرم یا بستر اینترنتی است که چند فروشنده مختلف می‌توانند در آن دور هم جمع شوند و محصولات یا خدماتشان را از طریق آن به فروش برسانند. یعنی مارکت پلیس در واقع همان بازار سنتی است با این تفاوت که به صورت اینترنتی فعالیت می‌کند.

همین جا یادآوری کنیم که «بازار» آنلاین با «فروشگاه» آنلاین فرق دارد. فعالیت فروشگاه اینترنتی (E-commerce) به این صورت است که یک برند خاص محصولات خود را در یک وب‌سایت به فروش می‌رساند. یعنی فقط همان برند محصولات خود را ثبت می‌کند و می‌فروشد و امکان ثبت نام فروشنده‌ی دیگری وجود ندارد. اما بازار آنلاین (Marketplace) وب‌سایتی است که چندین فروشنده و تأمین‌کننده می‌توانند وارد سیستم شوند، محصولات خود را ثبت کنند و بفروشند. در واقع همانند یک بازار یا پاساژ، بستری برای فروشندگان و خریداران است با این تفاوت که فروشنده‌ها، ویترینی به وسعت تمام کشور دارند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند زنجیری طلا

 

نقش طلاباش در ساخت بازار آنلاین طلا چیست؟

می‌توانی بگوییم که طلاباش پدیدآورنده‌ی این بازار آنلاین است. تا قبل از طلاباش هیچ‌نوع بازار اینترنتی طلا در ایران وجود نداشت و هر چه بود فروشگاه آنلاین بود و بس. اما تیم طلاباش با تکیه بر سابقه‌ی موفق خود در حوزه فروش اینترنتی طلا و جواهر، تمام ریسک و فرازوفرودهای راه‌اندازی بازار آنلاین را نیز به جان خرید تا محفلی امن و قابل اطمینان برای خرید و فروش مصنوعات طلا و نقره ایجاد کند.

یکی از اهداف اصلی طلاباش، حمایت از تولیدکننده‌های ایرانی است. به همین خاطر با همکاری هنرمندان، طراحان صاحب‌سبک و تأمین‌کنندگان معتبر، تلاش دارد تا محصولاتی متنوع با بالاترین کیفیت را در بازار جامع آنلاین خود عرضه کند. در همین راستا، مشتری نیز با خرید از طلاباش به حمایت از کسب و کارهای کوچک ایرانی در این حوزه بپردازید. مزیت دیگر خرید از طلاباش این است که تمامی قیمت‌ها در فرمول‌های مختلف محاسباتی به صورت لحظه‌ای آپدیت و به‌روزرسانی می‌شوند.

طلاباش به عنوان فروشگاه جامع آنلاین، به فروشنده‌ها و خریداران، این اطمینان را می‌دهد که قیمت محصولات موجود در این سایت کاملاً به‌روز و منصفانه است. همچنین، کالاها با رعایت استانداردهای فروش آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست خریدار می‌رسند. از آن‌جایی که مهم‌ترین دغدغه طلاباش رضایت خاطر مشتری است، اگر از خرید خود راضی نباشید، می‌توانید محصول خریداری شده را پس بفرستید یا تعویض کنید. برای این منظور به بخش پرسش‌های متداول یا صفحه‌ی تماس با ما مراجعه کنید. اطلاعات مربوط به ضمانت بازگشت کالا را نیز می‌توانید در این صفحه مطالعه بخوانید.

روش همکاری با بازار آنلاین طلاباش به چه صورت است؟

گفتیم که مارکت‌پلیس talabash.com مجموعه‌ای کامل و قابل اعتماد برای گردهم‌آمدن طراحان، سازندگان و تأمین‌کننده‌های فعال در حوزه‌ی زیورآلات و مصنوعات تزئینی در فضای آنلاین است. هدف این مجموعه، فراهم آوردن تجربه‌ای بی‌نظیر برای هر دو طرف خریدار و فروشنده است. به همین خاطر، علاوه بر خریدار که می‌تواند تعداد زیادی محصول را در یک وب‌سایت و در یک جا ببیند و قیمت‌ها را با هم مقایسه کند، فروشنده‌ نیز از مزایای متعددی برخوردار است. مزایای طلاباش برای فروشنده‌ها، طراحان و تأمین‌کننده‌ها را در ادامه به طور مفصل برایتان توضیح داده‌ایم.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند مردانه

 

مزایای طلاباش برای خریداران

1- اطمینان از اصالت زیورآلات

خرید آنلاین طلا و جواهر هنوز برای خیلی از افراد آسان نیست چون نمی‌توانند به اصل بودن طلا اطمینان کنند. اما ما در طلاباش این اطمینان را به شما می‌دهیم که تمامی محصولاتی که در این مارکت‌پلیس عرضه می‌شوند اصل هستند. طلاباش تمامی فروشنده‌ها، طراحان و تأمین‌کننده‌ها را از میان افراد و برندهای معتبر و قابل اطمینان انتخاب می‌کند تا هیچ‌گونه شک و مشکلی برای مشتری‌ها وجود نداشته باشد.

2- ارائه‌ی فاکتور معتبر

مطمئن باشید که اعتبار فروشنده‌ها توسط طلاباش بررسی و مدارک مورد نیاز از آنها دریافت می‌شود. فاکتور کالاهایی که توسط فروشندگان در وب‌سایت عرضه می‌شود، در صورت درخواست خریدار توسط فروشنده ارسال می‌شود. خریداران حداکثر تا 2 روز بعد از ثبت سفارش و قطعی شدن آن فرصت دارند تا درخواست ارسال فاکتور را ثبت کنند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره

 

3- ضمانت تعویض یا بازگشت کالا

ما در طلاباش ضمانت بازگشت کالا داریم. نحوه برگشت کالاهای فروشندگانمان هم دقیقاً طبق قوانین طلاباش است. با این تفاوت که فروشنده مسئولیت هرگونه عدم مطابقت را به عهده می‌گیرد. ضمانت تعویض ۷ روزه‌ی کالا به این صورت است که اگر کالای خریداری شده ایرادی داشته باشد یا کالای سفارش داده‌ شده مغایر با کالای تحویلی باشد، مشتری می‌تواند تا ۷ روز پس از تحویل گرفتن کالا، نسبت به تعویض آن اقدام کند.

از دیگر مزایای طلاباش برای خریداران این است که مشتری می‌تواند در ۷ روز هفته و هر ساعت از شبانه‌روز، سفارش خود را ثبت کند. البته توجه داشته باشید که کلیه سفارش‏‌هایی که در روز تعطیل (جمعه و تعطیلات رسمی) ثبت شده‌اند، در اولین روز کاری پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند.

مزایای طلاباش برای فروشندگان

بیش از یک دهه است که اکثریت مردم ترجیح می‌دهند خریدهای خود را آنلاین انجام دهند. دیگر حتی نان خریدن هم به صورت اینترنتی انجام می‌شود و این یک اتفاق بسیار خوب در زندگی روزمره است. بنابراین، چندان منطقی نیست که کسب‌وکارهای فعال در حوزه طلا، جواهر و نقره همچنان به صورت سنتی کار کنند و در مغازه‌هایشان، طلا و جواهرات خود را بفروشند.

با کمی آینده‌نگری می‌توان به‌طور واضح دید که آینده‌ی زندگی بشر در اینترنت و فضای مجازی خلاصه شده. پس برای جا نماندن از این فضای رقابتی، بهترین کار روی آوردن به تأسیس فروشگاه‌های آنلاین است.

اما راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی چندان آسان و ارزان نیست و موانع و سختی‌های زیادی پیش روی فروشنده قرار می‌دهد (که در زیر توضیح داده‌ایم). در چنین مواقعی، کم دردسرترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین تصمیم، حضور در بازارهای آنلاین است. طلاباش این افتخار را دارد که به عنوان اولین بازار آنلاین در حوزه طلا، نقره و جواهر در ایران به متقاضیان خدمت‌رسانی کند.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره عقیق

 

1- ایجاد ویترین آنلاین برای محصولات و معرفی طراح یا تأمین کننده بدون هیچ‌گونه مشکلی

تأسیس فروشگاه آنلاین نقره، طلا و جواهر به صورت مستقل و فردی، با دشواری‌های متعددی همراه است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروزرسانی لحظه‌ای مظنه‌ی نقره، طلا و دلار نیازمند برنامه‌نویسی پیچیده‌ای است.
  • این محصولات متغیرهای بسیاری چون: ‌وزن، اجرت، متعلقات و … دارند که فروش آن‌ها را نسبت به سایر کالاها با ویژگی‌های ثابت دشوارتر می‌کند.
  • مدیریت خزانه و موجودی این محصولات کار دشواری است چرا که همیشه امکان تأمین محصولات، درست مشابه وزن قبلی، سنگ قبلی و همچنین تأمین آن‌ها در تعداد بالا وجود ندارد.

علاوه بر این‌ها، راه انداختن کسب و کار آنلاین، خود مستلزم تأمین مقدمات بسیاری از جمله زیرساخت‌های فنی، مجوز و … است. پس از این مراحل، بازاریابی و پیدا کردن مشتری و پشتیبانی فروش، مراحل مهم بعدی هستند و همه این‌ها با هزینه‌های بسیار و دشواری‌هایی همراه خواهد بود که برای بسیاری از افراد به صرفه نیست.

شما می‌توانید در طلاباش به راحتی و بدون نیاز به هیچ‌کدام از مواردی که در بالا ذکر شد، شعبه آنلاین فروشگاه خود را تأسیس کنید و باقی مراحل را تا فروش کالایتان را به عهده طلاباش بگذارید. از آن پس مشتریان شما تنها به فروشگاه و مغازه شما محدود نخواهند بود و خریدارانی از سراسر کشور به فروشگاه آنلاین و محصولات شما دسترسی خواهند داشت.

2- ایجاد پنل کاربری اختصاصی در بازار آنلاین طلا باش (رایگان)

با تأسیس فروشگاه و ویترین شما در طلاباش، پنل کاربری اختصاصی شما در وب‌سایت ایجاد خواهد شد که از طریق آن می‌توانید به طور کامل فروشگاه آنلاین خود را مدیریت کنید و از تمام جزئیات وضعیت فروشگاه خود مطلع شوید؛ از جمله وضعیت محصولات، میزان فروش، پرداخت‌ها و بسیاری جزئیات دیگر.

خرید از گالری طلاباش: دستبند زنجیری نقره

 

3- برخورداری از تعداد نامحدود محصولات در فضای مختص تأمین‌کننده یا طراح (رایگان)

اگر ویترین شما در مغازه‌تان فضای محدودی دارد، در عوض ویترین اختصاصی‌تان در طلاباش فضایی بی‌نهایت در اختیارتان می‌گذارد تا هر تعداد از محصولاتتان را برای نمایش در آن قرار دهید.

4- مصاحبه با طراح / تأمین‌کننده به منظور ساخت پروفایل و معرفی برند فروشندگان (رایگان)

با تأسیس فروشگاه شما در طلاباش، در این وب‌سایت یک صفحه اختصاصی برای شما ایجاد خواهد شد. در این صفحه علاوه بر ارائه محصولات شما، پروفایلی نیز درباره شما در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد که به شیوه‌ای جذاب و بر اساس مصاحبه‌ای که با شما صورت می‌گیرد، به معرفی برند شما می‌پردازد.

خرید از گالری طلاباش: حلقه ازدواج

 

5- عکاسی و تولید محتوای تخصصی برای محصول شما توسط طلاباش به صورت رایگان

مهم‌ترین اصل فروش کالا در فروشگاه آنلاین، محتوای درست و جامعی است که باید در اختیار کاربر قرار بگیرد تا بتواند با اطمینان و خیال آسوده خرید خود را انجام دهد. این موضوع درباره کالاهایی مانند طلا و جواهر که حساسیت بیشتری دارند و مشتری مایل است جزئیات بیشتری از آن‌ها را ببیند و بداند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

طلاباش با داشتن کادر مجرب عکاسی در زمینه‌ی زیورآلات و آتلیه مجهز دائم برای تمام تأمین‌کننده‌ها، این نیاز اصلی و حیاتی را به صورت حرفه‌ای تأمین می‌کند؛ که می‌توانید نمونه‌های آن را در وب‌سایت طلاباش مشاهده کنید. عکاسی اختصاصی محصولات شما هم به صورت صنعتی و هم به صورت لایف‌استایل توسط تیم طلاباش و بدون هزینه انجام می‌شود.

همچنین تمام اطلاعاتی که برای معرفی محصول به کاربر مورد نیاز است، توسط طلاباش در صفحه اختصاصی هر محصول قرار داده خواهد شد.

6- بسته‌بندی، حمل و ارسال رایگان

پس از فروش هرکدام از محصولات شما در طلاباش، محصول موردنظر بسته‌بندی و به صورت رایگان برای خریدار ارسال می‌شود. در واقع شما پس از ارائه محصولتان به طلاباش، هیچ نگرانی‌ای بابت ارسال آن نخواهید داشت.

7- بهره‌مندی از بازاریابی و شبکه تبلیغاتی گسترده طلاباش

پس از تأسیس یک فروشگاه اینترنتی، بازاریابی درست و اصولی از ملزومات اساسی کسب و کارهای آنلاین است. در همین راستا، طلاباش امکانات متنوع بازاریابی خود را به کار می‌گیرد تا محصول شما را در معرض دید تعداد بیشتری از کاربران قرار دهد.

البته خود شما نیز می‌توانید در این فرایند مؤثر باشید. مثلاً فروشگاهتان در طلاباش را در شبکه‌های اجتماعی خود معرفی کنید. همچنین می‌توانید آدرس فروشگاه آنلاین خود را در اختیار مشتری‌های حضوری خود و یا اطرافیانتان بگذارید و به آن‌ها یادآور شوید که در آنجا می‌توانند همه محصولات را با دقت و حوصله ببینند و سفارش دهند.

8- ارائه آمار و پیش‌بینی سهم بازار

طلاباش به منظور شناخت بیشتر بازار و مشتریان، آماری از قبیل بازدید ماهانه، تعداد مشتریان و نرخ تبدیل بازدید به فروش را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بر اساس آن بتوانید سیاست‌های کاری خود را تنظیم کنید و فروش خود را افزایش دهید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره مردانه

 

9- دریافت حداقل کارمزد فروش و تسویه‌حساب زودهنگام

در طلاباش، تنها کارمزد اندکی از فروش به طلاباش تعلق می‌گیرد و سهم اصلی فروش متعلق به فروشنده و صاحب محصول است. کارمزد فروش بر اساس نوع کالا در قرارداد طلاباش و تأمین‌کننده تعریف می‌شود. همچنین تسویه‌حساب و پرداخت حق فروش در سریع‌ترین زمان ممکن و طی یک روز کاری انجام خواهد شد.

10- پشتیبانی رایگان

تیم پشتیبانی طلاباش همواره پاسخگوی سؤالات کاربران و مشتریان است و مشکلات احتمالی آن‌ها را برطرف می‌کند. خدمات پشتیبانی طلاباش رایگان است و فروشندگان و تأمین‌کنندگان هیچ نگرانی‌ای در فرایند فروش کالاهایشان نخواهند داشت. از جمله این خدمات می‌توان به عودت یا تعویض کالا اشاره کرد.

11- فراهم آوردن امکان انبارداری در صورت نیاز

طلاباش این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید از خدمات انبارداری طلاباش برای محصولات خود استفاده کنید. اگر محصولات شما در انبار طلاباش باشد، در صورت فروش در وب‌سایت، به سرعت برای خریدار ارسال خواهد شد.

12- مشاوره در نحوه‌ی بارگذاری ویترین و ارائه کالا در وب‌سایت طلاباش

کارشناسان ما در طلاباش همیشه آماده‌اند تا تجربه‌های چند ساله‌ی خود را در اختیار شما قرار دهند و راهنمایی‌های لازم برای ارائه هرچه‌بهتر محصولات را به شما ارائه کنند.

مراحل تأسیس فروشگاه در بازار آنلاین طلاباش به چه صورت است؟

  • پس از توافق‌ها اولیه و انعقاد قرارداد، شما باید حداقل 20 قطعه از محصولاتتان را برای عرضه در وب‌سایت طلاباش معرفی کنید.
  • پس از آن با هماهنگی تیم طلاباش با شما، عکاسی اختصاصی از محصولات انجام خواهد گرفت. پس از آن، مصحولات به شما پس داده می‌شود. برای اطمینان بیشتر می‌توانید خودتان هم در زمان عکاسی در محل حضور داشته باشید.
  • پس از عکاسی، محتواهای مربوط به محصولات از سوی طلاباش آماده می‌شود و در صفحه‌ی محصول شما در وب‌سایت قرار می‌گیرد.
  • شما از طریق پنل کاربری، پیامک و ایمیل می‌توانید از فروش رفتن خود مطلع شوید. پس از آن کارشناسان طلاباش با شما تماس می‌گیرند و با هماهنگی، کالای فروخته شده را به صورت رایگان از شما تحویل می‌گیرند. پس از آن بر اساس زمان مشخص شده در زمان فروش، طلاباش کالای موردنظر را برای خریدار ارسال می‌کند.
  • پس از فروش محصول، ظرف یک روز کاری مبلغ کالا به حساب شما واریز خواهد شد.
خرید از گالری طلاباش: گوشواره صدف

 

نحوه پرداخت و تسویه با تأمین‌کنندگان در بازار آنلاین طلاباش چگونه است؟

با توجه به حساسیت قیمت و وجود نوسانات شدید در مواد اولیه زیورآلات و اهمیت جایگزینی کالای فروخته شده در سریع‌ترین زمان، قابلیت تسویه حساب در حداقل زمان برای تأمین‌کنندگان وب‌سایت طلاباش فراهم است که همین امر فروشگاه تخصصی طلاباش را از دیگر رقبا متمایز می‌سازد.

تمام تأمین‌کنندگان در وب‌سایت طلاباش دارای کیف پول هستند که می‌توانند از طریق این کیف پول زمان و نحوه تسویه حساب خود را انتخاب کنند. تسویه حساب می‌تواند به صورت ریالی یا خرید طلا انجام پذیرد. این امر با در دست داشتن مبلغ حاصل از فروش کالای تأمین‌کننده از طریق کیف پول به راحتی امکان‌پذیر است.

طلاباش؛ ویترینی به وسعت ایران

تیم طلاباش با تکیه بر سابقه‌ی چندین ساله‌ی خود در حوزه‌ی فروش آنلاین طلا و جواهر، این افتخار را دارد تا بنیانگذار اولین بازار آنلاین طلا در ایران باشد. دغدغه‌ی همیشگی مجموعه‌ی طلاباش، تأمین نیاز و جلب رضایت مشتری‌هاست. این تیم این بار پا را فراتر گذاشته و از یک فروشگاه اینترنتی، به بازاری بزرگ برای خرید و فروش طلا، جواهر و زیورآلات نقره تبدیل شده است؛ بازاری به وسعت تمام ایران.

فرقی هم نمی‌کند که شما خریدار طلا هستید یا فروشنده، طراح یا صرفاً تأمین‌کننده‌ی طلا، در مارکت‌پلیس طلاباش می‌توانید از خدمات حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید. با

هنوز به طلاباش سر نزده‌اید؟

چه خریدار جواهر و زیورآلات باشید و چه بخواهید محصولات خود را بفروشید، ما در طلاباش منتظر شما هستیم.

 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.