قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

تغییر دکوراسیون منزل ارزان و با کمترین هزینه

0 343

بیایید با خودمان روراست باشیم! بسیاری از ما زمان و پول کافی نداریم تا هر زمان که اراده کردیم، هر تغییری را که دوست داریم در دکوراسیون منزلمان انجام دهیم. اما تغییر دکوراسیون منزل حس ما نسبت به فضایی که در آن زندگی، استراحت و معاشرت می‌کنیم را تغییر می‌دهد و به عبور از تکرار و روزمرگی کمک می‌کند.

عید نوروز نزدیک است و وقت آن رسیده که دستی به سر و روی خانه بکشیم؛ اما شاید نیازی نباشد برای تغییر دکوراسیون و تبدیل خانه‌‌ به چیزی که دوست داریم، با هزینه‌های سرسام‌آور خودمان را به زحمت بیندازیم. گاهی تنها چیزی که نیاز داریم، کمی تغییر ساده، کوچک، ارزان و دم‌دستی است. شما برای تغییر سریع و کم‌هزینه‌ی فضای خانه چه ایده‌هایی دارید؟ در این مطلب به همراه هم، چند راهکار ساده برای تغییر دکوراسیون منزل را یاد می‌گیریم، بدون اینکه نیاز باشد به بانک دستبرد بزنیم!

چند ایده برای تغییر دکوراسیون ارزان و کم‌هزینه

نور را فراموش نکنید

استفاده از نور طبیعی در فضای خانه می‌تواند در چیدمان وسایل و حس و حال فضا مؤثر باشد. بهتر است پرده‌های قدیمی را کنار بگذارید و پرده‌ای ساده و روشن برای خانه سفارش دهید تا هم نور بیشتری به فضای منزل وارد شود و هم تغییری در دکوراسیون بدهید.

پنجره‌های نورگیر ندارید؟ پس واجب است که آباژورها و شمعدانی‌ها و چراغ‌ها را به فضا اضافه کنید. با اضافه کردن این وسایل نورانی به خانه، از تغییری که در دکوراسیون به وجود آمده شگفت‌زده می‌شوید.

تغییر دکوراسیون ارزان

از تغییر روکش کوسن‌ها غافل نشوید

کوسن‌ها و بالش‌های رومبلی یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌های منزل هستند. اگر می‌خواهید به سادگی و با هزینه‌ای اندک دکوراسیون منزل را تغییر دهید، از تعویض روکش کوسن‌ها غافل نشوید. می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیونی که در نظر دارید، به سراغ رنگ‌ها و طرح‌های چشم‌نواز بروید یا انتخابی مینیمال و ساده داشته باشید. حتی می‌توانید متناسب با فصلی که پیش رو دارید رنگ کوسن‌ها را تغییر دهید.

حافظه‌ی موبایلتان را چک کنید

حتماً در حافظه‌ی موبایلتان عکس‌های جذابی از خاطره‌های دوست‌داشتنی یا عزیزانتان دارید. چرا این خاطره‌ها یا چهر‌ه‌های عزیز را جلوی چشم نمی‌گذارید؟ چندتا از عکس‌هایتان را انتخاب کنید و آن‌ها را چاپ کنید؛ برای این عکس‌ها قاب سفارش دهید و آن‌ها را به دیوار بزنید. مطمئن باشید که هربار چشمتان به قاب‌عکس‌های روی دیوار می‌افتد، هم از تغییر ساده و ارزان دکوراسیون منزل لذت می‌برید و هم خنده‌ای کنج لبتان می‌نشیند!

تغییر دکوراسیون منزل

بدنه و پایه‌ی میز و صندلی‌ها را رنگ کنید

تغییر رنگ پایه‌ یا بدنه‌ی میز و صندلی‌ها تأثیر چشم‌گیری در دکوراسیون منزل شما دارد. با این کار هم می‌توانید ظاهر اثاثیه‌ی منزل را نو کنید و هم رنگ و هویت تازه‌ای به فضا ببخشید. یک راهکار ساده‌ی دیگر این است که دستگیره‌ی کمدها و کابینت‌ها را تغییر دهید. از رنگ کردن شلف‌ها و طبقه‌ها غافل نشوید. حالا وقت آن است که با این رنگ تازه، اشیای تزئینی روی شلف‌ها را هم تغییر دهید و تمام فضا را متحول کنید.

آثار هنری و کتاب‌ها را بیرون بیاورید

برای تغییر دکوراسیون منزل می‌توانید از تابلوهای نقاشی و مجسمه‌های کوچک و بزرگ استفاده کنید. فکر می‌کنید هزینه‌ی خرید آثار هنری زیاد است؟ بهتر است همین حالا دست به کار شوید و هنرتان را نمایش دهید. با کمی رنگ و البته صبر و سلیقه، آنچه که دوست دارید را نقاشی کنید و با هنر خودتان، فضای خانه را دگرگون کنید. اگر اهل مطالعه هستید و کتاب‌ها را دوست دارید، می‌توانید چند کتاب با جلدهای زیبا را از کتابخانه بیرون بیاورید و روی میز جلومبلی یا کنار آباژور قرار دهید. با این کار مدام به خودتان یادآوری می‌کنید که باید بیشتر و جدی‌تر مطالعه کنید!

تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

سری به انباری و وسایل قدیمی بزنید

این روزها عکس‌های مختلفی می‌بینیم که ما را برای خرید اثاثیه‌ی جدید یا اکسسوری‌های جذاب و تغییر دکوراسیون منزل قلقلک می‌دهند. اما خیلی از اکسسوری‌هایی که ترند یا مد روز می‌شوند، همان وسایل قدیمی هستند که مطابق با سلیقه‌ی روز، رنگ و لعاب تازه‌ای پیدا کرده‌اند یا دوباره به کار گرفته شده‌اند.

خوب است سری به انباری بزنید و اثاثیه‌ی قدیمی را بررسی کنید. شاید در میان همین وسایل فراموش‌شده، چیزهایی پیدا کنید که دل شما را ببرد! قدرت رنگ‌آمیزی را دستِ‌کم نگیرید. می‌توانید چند شیء دلخواه مثل مجسمه، شمعدانی، میز کوچک جلومبلی و… را با یک اسپری رنگ یک‌دست کنید و از این ترکیب جادویی در فضای خانه استفاده کنید.

به وسایل عتیقه علاقه دارید یا یادگاری از مادر و مادربزرگ خود دارید که دیدنی و خاطره‌انگیز است؟ مطمئناً از نصب کردن بشقاب‌های قدیمی روی دیوار لذت می‌برید یا از دیدن قوری قدیمی مادربزرگ به عنوان یک گلدان روی میز ناهارخوری خوشحال می‌شوید.

از کاغذ کادو یا روبان استفاده کنید

کاغذ کادو و روبان بسیار ارزان و متنوع هستند و طرح‌ها و رنگ‌های شگفت‌انگیزی دارند. می‌توانید با کاغذ کادو و روبان، بسیاری چیزها مثل قاب‌عکس، وسایل تزئینی، باکس‌های رومیزی، سبدها و… را کاور کنید و برای دوام بیشتر و جدا نشدن لبه‌های آن، از فیکساتور یا حتی چسب‌چوب استفاده کنید. چسب‌چوب بعد از خشک شدن بی‌رنگ می‌شود و اثری از آن روی کار باقی نمی‌ماند. حتی می‌توانید با همین کاغذ کادوهای ساده، قاب‌های طرح‌دار درست کنید و از آن‌ها برای تزئین دیوار استفاده کنید.

تغییر دادن دکوراسیون

طرح‌های چاپی و گرافیکی را فراموش نکنید

استفاده از طرح‌های چاپی و گرافیکی یک راه ساده و ارزان برای تغییر حال و هوای دکوراسیون منزل است. می‌توانید طرح مورد نظرتان را با توجه به سبک دکوراسیون خانه یا حتی علاقه‌ی شخصی‌تان انتخاب کنید و طرح پرینت‌شده را قاب کنید و به دیوار بزنید.

بیشتر بخوانید: فواید مدیتیشن چیست و چطور به زندگی انسان امروز کمک می‌کند؟

وسایل را بین اتاق‌ها جابه‌جا کنید یا نحوه‌ی چیدمان اثاثیه را تغییر دهید

کاناپه‌ها و صندلی‌ها را به شکل تازه‌ای در اتاق پذیرایی بچینید و برای این کار به سلیقه و نیاز خودتان توجه کنید. آنچه که در کتاب‌های دکوراسیون داخلی یا عکس‌های اینترنتی دیده‌اید را فراموش کنید و با توجه به فضای خانه، به این فکر کنید که بهتر است هر وسیله‌ را در کجا قرار دهید. حتی می‌توانید با چیدن وسایل، بخش‌های مختلفی در فضای یک اتاق بزرگ ایجاد کنید. مثلاً قسمت غذاخوری را از نشیمن جدا کنید. چطور؟ میز غذاخوری را سمت دیوار و پشت کاناپه‌ی بزرگ قرار دهید و برای تکمیل کار، از یک آباژور استفاده کنید.

طبیعت را به خانه بیاورید

گاهی تمام آن چیزی که برای تغییر دکوراسیون ارزان منزل نیاز دارید در طبیعت وجود دارد؛ کافی است اطرافتان را کمی دقیق‌تر ببینید! میوه‌های کاج، پر پرندگان، شاخه‌ی درختان، برگ‌ها و البته گل‌های تازه، انتخاب‌های ساده و ارزان قیمتی برای تغییر فضا هستند که البته روحیه‌ی لطیف و پرشور شما را هم نشان می‌دهند.

تغییر دکوراسیون اتاق

تغییر دکوراسیون کم هزینه اتاق خواب با همان روش‌های کلی که گفتیم، امکان‌پذیر و بسیار جذاب است. چند نمونه از بهترین روش‌ها برای تغییر دکوراسیون اتاق را با هم مرور می‌کنیم:

1- وسایل را از نو بچینید و شیوه‌ی چیدمان تخت و کمد و میز توالت را تغییر دهید. کمدها را مرتب کنید و وسایل اضافی را از اتاق خارج کنید. شاید از لابه‌لای همان وسایل کناری و قدیمی، چیزی پیدا کردید که توانستید به عنوان تزئین در فضای اتاق‌خواب استفاده کنید. می‌توانید تخت را در مرکز بگذارید و بقیه‌ی وسایل را اطراف آن بچینید.

2- روکش لحاف، بالش‌ها و کوسن‌ها را تغییر دهید. تخت‌خواب نقطه‌ی مرکزی اتاق شماست! برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب، از تغییر شکل و ظاهر تخت غافل نشوید. خوب است به سراغ طرح‌ها و رنگ‌های تازه بروید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب

3- با اضافه کردن آباژور، نور را به اتاق‌خوابتان دعوت کنید. می‌توانید چراغ‌هایی که نور قابل‌تنظیم دارند را خریداری کنید و برای مطالعه، آرامش یا صحبت و هم‌نشینی با همسرتان، نور اتاق را طوری تنظیم کنید که مناسب حال شما باشد.

4- ظاهر وسایل اتاق قدیمی یا تکراری شده؟ بدنه‌ی وسایل، قاب‌ عکس‌ها، پایه میز و صندلی و تخت و… را رنگ کنید.

5- کف‌پوش اتاق را تغییر دهید. شاید وقت آن رسیده که برای تغییر حال و هوای اتاق‌خواب و صمیمی‌تر و راحت‌تر کردن آن، از موکت‌های نرم و گرم استفاده کنید یا اینکه فرش آن را با یک مدل پرزدار عوض کنید. استفاده از فرش‌ها که رنگ‌ها و طرح‌های بی‌نظیری دارند، برای تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب راهکار فوق‌العاده‌ای هستند.

6- از رنگ کردن دیوارها یا استفاده از کاغذدیواری برای پوشاندن دیوارهای خالی و سفید غفلت نکنید و به اتاقتان رنگ تازه‌ای بدهید.

7- از طرح‌های چشم‌نواز برای نقاط کلیدی اتاق استفاده کنید. یک راه خوب برای تغییر دکوراسیون اتاق این است که در فضای یکنواخت، برای جزئیات به سراغ طرح‌ها بروید. مثلاً پرده یا بدنه‌ی آباژور را طرح‌دار انتخاب کنید.

8- قدرت آینه را دست کم نگیرید. حتی اگر در اتاق خوابتان آینه دارید، یک آینه با بدنه‌ یا قاب جذاب و چشمگیر می‌تواند هم فضا را بزرگتر نشان دهد، هم نور را بیشتر منعکس کند و هم به تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه کمک کند.

تغییر دکوراسیون اتاق ارزان

تغییر دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

1- نوجوان شما قرار است بخش زیادی از ساعات شبانه‌روز را در اتاقش بماند، درس بخواند، استراحت یا بازی کند پس لازم است برای حفظ روحیه‌ی او، گاهی دکوراسیون اتاق خوابش را تغییر دهید. اولین ایده‌، همان تغییر چیدمان وسایل است. تخت‌خواب و میز تحریر و کمدها را از نو بچینید و تلاش کنید این بار وسایل طوری در اتاق قرار گیرند که بیشترین فضا برای بازی و تفریح فرزندتان فراهم شود. میز تحریر هم طوری قرار گیرد که به خوبی نور به آن بتابد.

2- شخصیت محبوب نوجوان شما در فیلم‌ها یا انیمیشن‌ها یا گروه‌های موسیقی و دنیای فوتبال کیست؟ می‌توانید پوستری از او تهیه کنید و دیوار اتاق را با آن بپوشانید. اگر نوجوان شما هنرمند است و نقاشی می‌کند، چه چیز بهتر از این که نقاشی‌های خودش را قاب کنید و به دیوار بزنید؟

تغییر دکوراسیون ارزان اتاق نوجوان

3- برای نگهداری کاغذها و مدادها و خودکارهای او روی میز تحریر، با کمک خودش وسیله بسازید. می‌توانید برای این کار از جعبه‌های شیرینی، سبدهای چوبی، صندوق‌های قدیمی و حتی قوطی‌های کنسرو و شیشه‌های مربا استفاده کنید و آن‌ها را با رنگ، کاغذ کادو، روبان و پارچه تزئین کنید.

4- اگر قصد دارید رنگ پرده یا روتختی نوجوانتان را تغییر دهید، حتماً نظر خودش را بپرسید و رنگ دلخواهش را انتخاب کنید.

5- در اتاق خواب فرزندتان گل طبیعی، شاخه‌های درخت و سبدهای چوبی قرار دهید و برایش گلدان با گیاهان سبز تهیه کنید.

6- به کفپوش اتاق توجه کنید. فرزند شما برای بازی و استراحت به محیطی نرم و گرم نیاز دارد. برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب نوجوانتان، به موکت‌های نرم و فرش‌های طرح‌دار فکر کنید.

7- یک صندلی راحتی در گوشه‌ی اتاق خواب نوجوان قرار دهید تا وقت استراحت یا مطالعه روی آن بنشیند.

8- از قفسه‌های ساده و ارزان برای دکور اتاق خواب نوجوان استفاده کنید و درون آن را پر از کتاب‌ و اسباب‌بازی‌های رنگی کنید. می‌توانید برای نگهداری اسباب‌بازی‌ها از سبدهای چوبی و کنفی استفاده کنید.

9- کنار تخت او یک چراغ مطالعه یا آباژور قرار دهید تا بتواند نور فضا را به کمک آن کم و زیاد کند.

تغییر دکوراسیون کم هزینه اتاق نوجوان

10- از کوسن‌ها و بالش‌های رنگی برای تغییر فضا و رنگ بخشیدن به اتاق خواب نوجوانتان استفاده کنید و روکش تخت او را متناسب با روحیه و سلیقه‌اش، رنگی یا طرح‌دار انتخاب کنید. از انتخاب و ترکیب رنگ‌ها نترسید! رنگ‌ها شادابی و نشاط فوق‌العاده‌ای به فضای اتاق می‌دهند.

11- برای اتاق او با نقاشی‌ها و کاردستی‌هایش ریسه‌هایی بسازید و آن را بالای میز تحریر یا کمد کتاب‌هایش نصب کنید. اگر به پرنده‌ها، پروانه‌ها یا ستاره‌ها علاقمند است هم می‌توانید این فرم‌ها را به صورت سه‌بعدی بسازید و به سقف یا دیوار آویزان کنید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

1- شیشه‌های خالی سس و مربا را دور نریزید! بدنه‌ی این شیشه‌ها را خوب پاک کنید و برچسب‌ها را از بین ببربد و با انواع رنگ‌های ضدآب بدنه‌ی آن‌ها را نقاشی کنید یا روی در آن‌ها پارچه و نمد و روبان بچسبانید یا به همین صورت ساده استفاده کنید. بعضی از این شیشه‌ها می‌توانند به عنوان محفظه‌ی نگهداری پاستا یا حبوبات به کار روند، بعضی هم می‌توانند گلدانی ساده و شکیل برای قرار دادن گل‌های تازه روی کابینت باشند، بعضی هم قرار است نقش جاشمعی را ایفا کنند و به فضا حس تازه‌ای بدهند.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

2- به عنوان ساده‌ترین و ارزان‌ترین راهکار در تغییر دکوراسیون آشپزخانه، پیشنهاد می‌کنیم تغییر نور استفاده از چراغ‌ها و آباژورها را امتحان کنید. می‌توانید اکسسوری‌های کوچک تزئینی را روی کابینت بچینید یا بخشی از فضای میز غذاخوری در آشپزخانه را به قرار دادن اشیاء تزئینی اختصاص دهید.

3- می‌توانید از طرح‌های چاپی و گرافیکی گیاهان تازه یا میوه‌های خوش‌رنگ و لعاب استفاده کنید. این طرح‌ها هم به تغییر فضای آشپزخانه کمک می‌کنند و هم تازگی و سلامت خوراکی‌هایی که برای تهیه‌ی غذا از آن‌ها استفاده می‌کنید را یادآوری می‌کنند. برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه از گیاهان تازه هم غافل نشوید.

5- نظر شما درباره‌ی رنگ کردن کابینت‌ها چیست؟ به سادگی و با هزینه‌ی اندکی می‌توانید ظاهر آشپزخانه را زیر و رو کنید و از رنگ دلخواهتان برای تغییر فضای آشپزخانه استفاده کنید. حتی می‌توانید برای ایجاد کنتراست، نیمی از کابینت‌ها را رنگ کنید.

6- تابه‌های دسته‌دار، هم‌زن‌ها و کفگیرها را به دیوار نصب کنید. با این کار هم دکوراسیون آشپزخانه را تغییر داده‌اید و هم فضای کابینت‌ها را خالی‌تر کرده‌اید.

7- برای تغییر فضای کلی آشپزخانه، چند طبقه‌ی ساده به دیوار نصب کنید و روی آن ظرف‌های دوست‌داشتنی یا قدیمی را قرار دهید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

سخن پایانی

تغییر دکوراسیون منزل می‌تواند ساده، ارزان و سریع انجام شود. پیش از خرید وسایل تازه، به این فکر کنید که می‌توانید با چند کوسن، مقداری گل و گیاه تازه، رنگ‌های شاد و دلنواز و همینطور دوباره چیدن چیزهایی که دارید، فضا را کاملاً به چیزی تبدیل کنید که دوست دارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.