قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

9 ترفند کاربردی برای ست گردنبند با یقه لباس

0 4,237

ست گردنبند با یقه لباس همانند هر کار دیگری که در حوزه مد و فشن انجام می‌دهیم، برای ایجاد تناسب و تعادل انجام می‌شود. شما وقتی گردنبند نادرستی را با توجه به یقه لباس خود انتخاب کرده باشید، هر چقدر هم که لباس‌های زیبا و جذابی بپوشید، باز هم این عدم تناسب گردنبند و یقه‌ی لباس است که به چشم می‌آید. بدون شک این چیزی نیست که دوست داشته باشید اتفاق بیفتد. پس بهتر است با اصول ست کردن انواع گردنبند با مدل‌های مختلف یقه‌ی لباس آشنا شوید. ما این کار را برایتان آسان کرده‌ایم و در ادامه تمامی مدل‌های یقه و گردنبندهای متناسب آنها را معرفی کرده‌ایم.

با بلاگ طلاباش همراه باشید.

گردنبند مناسب برای یقه گرد

یقه‌ی گرد به صورت منحنی، دور گردن قرار می گیرد. این یقه‌‎ها اصولاً صورت را گرد و پرتر نشان می‌دهند و برای صورت‌های استخوانی و لاغر بسیار مناسب هستند. هر چه میزان بازی یقه بیشتر باشد، بالاتنه هم پرتر دیده می‌شود. برای جذابیت بیشتر لباس با یقه‌ی گرد بسته بهتر است که از گردنبندهای زنجیری بلند استفاده کنید. زنجیرهای ضخیم و مدال‌های بزرگ برای این یقه‌ها اصلاً پسندیده نیستند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند کارتیر

اما برای یقه‌های گرد باز بهتر است بلندی گردنبند طلا تا خط یقه‌ی شما باشد. یعنی گردنبندی انتخاب کنید که درست فاصله‌ی بین یقه و گردن را پر کند. هر چه آویز، پلاک یا مدال زنجیر پر نقش‌و نگارتر و بزرگ‌تر باشد برای یقه‌های باز و گرد مناسب‌تر است.

ست گردنبند با یقه هفت

تمامی مدل‌های مختلف یقه‌های هفتی باعث کشیده و بلندتر دیده شدن اندام و گردن می‌شوند. بنابراین این یقه‌ها بیشتر برای افرادی مناسب هستند که صورت گرد و و اندام درشت دارند. هرچه باز بودن و کشیدگی یقه‌ی هفت بیشتر باشد، گردن و بالاتنه، کشیده‌تر و متعاد‌ل‌تر به نظر می‌رسند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند مروارید

 

بنابراین برای افزایش جذابیت استایل خود می‌توانید برای یقه هفت گردنبند‌های ظریف آویزدار انتخاب کنید. به طور کلی، گردن بند متناسب با یقه هفت باید کمی بلند باشد. اگر یقه‌ی هفت لباس شما ساده است پیشنهاد می‌کنیم گردنبند مهره‌ای یا گردنبند زنجیری با آویزهای زیاد و طرح شلوغ یا پلاک‌های درشت انتخاب کنید.

ست گردنبند با یقه خشتی (مستطیلی)

یقه خشتی (مستطیلی) از خطوط شکسته و زاویه‌دار تشکیل شده است و برای صورت‌های استخوانی مناسب نیست. چون باعث می‌شود تا حالت استخوانی چهره تشدید شود. برای یقه‌های خشتی بهتر است یک گردنبند گرد که درست دور گردن قرار می‌گیرد یا یک گردنبند مروارید کوتاه انتخاب کنید. هر چه گردن‌بند ظریف‌تر، کوچک‌تر و کوتاه‌تر باشد برای این یقه مناسب‌تر است.

 

گرنبند مناسب یقه قایقی (بلمی، کشتی)

یقه‌ی قایقی لباس به صورت منحنی باز و در راستای سرشانه است. این نوع یقه برای افرادی که سرشانه‌های پهن دارند به هیچ عنوان مناسب نیست. چون باعث می‌شود تا پهنای سرشانه به طور کامل دیده شود و گردن هم کوتاه‌تر به نظر برسد. در عوض برای افرادی که گردن لاغر و کشیده دارند گزینه‌ی بسیار خوبی است. حالا برای ست کردن گردنبند برای این نوع یقه بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که زنجیرهای بلند دارند و هرگز گردنبندهای کوتاه را با این یقه ست نکنید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند چشم و نظر

 

گردنبند برای یقه‌های برگردان

یقه‌های برگردان اصولاً بر اساس یقه‌های گرد و هفت طراحی می‌شوند.هر چه برگردان یقه پهن‌تر و خودِ یقه بسته‌تر باشد، بالاتنه پرتر و کوتاه‌تر به نظر می‌رسد؛ و هرچه برگردان باریک‌تر و خود یقه بازتر باشد، گردن کشیده‌تر و بالاتنه لاغرتر دیده خواهد شد.

حالا برای یقه برگردان‌های باز بهتر است از مدل چوکر یا گردنبندهای کوتاه استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید متفاوت به نظر برسید، گردنبندهای بلندتر هم برای این منظور مناسب هستند. اما برای یقه برگردان بسته حتماً بهتر است که از گردنبندهای کوتاهی استفاده کنید که درست نزدیک یقه قرار می‌گیرند.

ست کردن گرنبند با یقه‌ی کج

برای لباس با یقه کج اصولاً گردنبندهای چوکر که به گردن می‌چسبند یا گردنبندهای بلند مناسب‌تر هستند. چون گردنبند را برای این استفاده می‌کنید که باعث ایجاد تعادل، تقارن و زیبائی در لباس شما شود. بنابراین، برای لباس‌هایی که یقه‌های آنها طراحی کج دارند بهتر است از گردنبندهای نامتقارن استفاده شود. گردنبندهای چند لایه که مدل‌های کوتاه و بلند به طور همزمان استفاده می‌شوند هم برای این نوع یقه مناسبند.

 

گردنبند برای یقه اسکی

یقه اسکی یکی از انواع یقه لباس ایستاده است. یقه‌های ایستاده معمولاً از حلقه‌ی یقه، حدود سه سانتیمتر بالاتر می‌روند و روی گردن قرار می‌گیرند. این نوع یقه‌ها با توجه به لبه‌ی جلویی، اشکال و نامهای متفاوتی دارند که یکی از آنها یقه اسکی است. یقه اسکی اصولاً بالاتنه‌ی افراد را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد. برای ست کردن گردنبند با این نوع یقه بهتر است از زنجیرهای بلند استفاده کنید، یا زنجیرهای چند رشته‌ای و بلند را انتخاب کنید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند مردانه

 

اما به طور کلی، توصیه ما این است که با یقه اسکی به جای گردنبند از گوشواره‌های بلند یا مدل‌های میخی استفاده کنید تا شیک‌تر به نظر برسید.

ست گردنبند با یقه دکلته

در یقه‌های دکلته یکی از شانه‌ها یا هر دو شانه‌ی لباس باز است. بنابراین بهتر است از چوکر، گردنبندهای خیلی کوتاه و چسبیده به گردن استفاده کنید. سادگی و باز بودن این نوع یقه در لباس‌های مجلسی ین امکان را به شما می‌دهد تا از ست‌های پرکار، پرنگین و گردنبندی درشت و کوتاه استفاده کنید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند زنانه

 

ست گردنبند با لباس مجلسی

یقه‌ دراپه یکی از یقه‌های مجلسی و مناسب برای لباس‌های مهمانی است. یقه‌ی دراپه از روی شانه تا خط کمر، پرچین و حجیم می‌ایستد. مقدار چین، دراپه و باز بودن این نوع یقه با توجه به مجلسی بودن لباس، متفاوت است. این نوع یقه بیشتر برای افراد لاغر با سینه‌های کوچک مناسب است چون باعث می‌شود تا بالاتنه، سرشانه و سینه‌ها پهن‌تر و پرحجم‌تر به نظر برسند.

برای ست گردنبند با لباس مجلسی که یقه‌ی دراپه دارد، بهتر است سراغ گردنبندهای ظریف با آویز کوچک بروید یا به طور کلی، هیچ گردنبندی استفاده نکنید. بهتر است به جای گردنبند با استفاده از گوشواره‌های خاص استایل خود را شیک‌تر کنید. تقریباً هیچ کدام از مدل‌های گردنبند با یقه‌ی دراپه تناسب ندارند.

نکته‌های کلی در مورد ست کردن گردنبند با یقه لباس‌های مختلف

برای ست کردن گردنبند با یقه لباس:

  • بهتر است تاپ‌های بنددار و تاپ‌های رنگ روشن را با گردنبند‌های ست کنید.
  • تی‌شرت‌های یقه گرد با گردنبندهای شلوغ و پر از سنگ خیلی بهتر و بیشتر ست می‌شوند.
  • تی‌شرت‌های آستین حلقه‌ای را نیز با گردنبند بلند ست کنید.
  • با شومیز می‌توانید گردنبندهای چند رشته‌ای را ست و استفاده کنید.
  • برای گردن‌های کوتاه و لباس‌های یقه هفت، گردنبند یا سینه‌ریزهایی که زنجیر کوتاه دارند مناسب هستند.
  • برای گردن‌های بلند و یقه باز لباس، گردنبندهایی که زنجیر متوسط دارند گزینه‌ی خوبی هستند.
  • در صورتی که یقه‌ی لبا دارای سنگدوزی‌ها یا تزئینات زیاد است یا مدل دراپه‌ی چین‌دار است، بهتر است اصلاً گردنبند استفاده نکنید.
  • برای لباس‌هایی که یقه کج دارند بهتر است از گردنبندهای نامتقارن استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید گردنبند چوکر تهیه کنید، توجه داشته باشید که طول زنجیر طلا آن ۵ سانتی‌متر بیشتر از اندازه‌ی دور گردن باشد.
  • برای لباس‌هایی که یقه‌ی ملوانی دارند نیز بهتر است سراغ گردنبندهای چند رشته‌ای بروید.
  • برای یقه‌های قلبی شکل، بهتر است از گردنبندهای کوتاه و برجسته استفاده کنید.
خرید از گالری طلاباش: گردنبند فیروزه
 

کلام آخر در مورد ست گردنبند با یقه لباس

در بالا انواع یقه‌های لباس را معرفی کردیم و نوشتیم کدام گردنبند برای کدام یقه مناسب است. اما قوانین کلی این امر شامل چند فاکتور ثابت است. به طور مثال، هر چه یقه لباس شما بسته‌تر باشد بهتر است که به سراغ گردنبندهایی بروید که زنجیر کوتاه‌تری دارند. البته به جز یقه اسکی که تا زیر چانه ادامه دارد و برای آن باید از زنجیرهای بلند استفاده کنید. یا مثلاً گردنبندهای چند رشته‌ای برای یقه‌های هفتی یا یقه‌ پیراهن‌های مردانه مناسب هستند. چون به طور کلی باید گردنبند طوری روی لباس قرار بگیرد که زیر یقه مخفی نشود، روی لباس هم به گونه‌ای نایستد که فرم یقه را بدشکل جلوه دهد.

در آخر هم یادآوری کنیم که برای خرید انواع گردنبندهای کوتاه، بلند، زنجیری، مرواریدی و مهره‌ای از جنس‌های طلا و نقره می‌توانید به بازار آنلاین طلاباش سر بزنید.

 

منابع: alldaychic و designerjewelrybylisa

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.