قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

با انواع حلقه و انگشتر نامزدی و نکات خرید آن آشنا شوید

0 2,253

همیشه از حلقه‌ی ازدواج به عنوان نمادی از عشق و علاقه دو طرف به یکدیگر نام برده می‌شود. با اینکه بعضی افراد استفاده از حلقه را به مصریان باستان ربط می‌دهند، اما اولین حلقه‌ای که به عنوان حلقه‌ی ازدواج در تاریخ ثبت شده، مربوط به امپراتور مقدس روم، ماکسیمیلیان یکم است که در سال 1477 میلادی ازدواج کرد. وجود حلقه در مراسم‌های ازدواج و نامزدی جایگاه بالایی دارد، به طوری که همه سعی می‌کنند تا گران‌ترین و چشم‌گیرترین حلقه را برای همسر خود انتخاب کنند. در این مقاله‌ی بلاگ طلاباش قصد داریم شما را با انواع حلقه‌ی نامزدی بیشتر آشنا کرده و مدل‌های جدید و محبوب سال 2021 را معرفی کنیم.

تفاوت حلقه نامزدی و حلقه عروسی

در ایران بر اساس سنت، همیشه زمانی که داماد برای خواستگاری دختر می‌رود، حلقه‌ای با خود می‌برد تا به وسیله آن از عروس قول ازدواج گرفته و یا او را نشان کند. این حلقه در اصل برای نشان دادن علاقه‌ی زیاد داماد به عروس بوده و این سنت تا به امروز همچنان باقی مانده است. برای این کار حلقه‌های نامزدی متفاوتی وجود دارد. بعضی‌ها از حلقه استیل و نقره استفاده می‌کنند و برخی دیگر حلقه طلا را می‌پسندند. تفاوت اصلی حلقه‌ی نامزدی و عروسی تنها یک مورد است، حلقه نامزدی به عنوان پیشنهاد به عروس داده شده و معمولاً خود داماد آن را انتخاب می‌کند. ولی در حلقه‌ی عروسی این موضوع دوطرفه است.

در زمان مراسم عقد، عروس و داماد حلقه‌ای به یکدیگر می‌دهند و این حلقه‌ها به عنوان کادو در نظر گرفته شده و با استفاده از آن، در اصل تعهد به یکدیگر را زنده نگه می‌دارند. حلقه‌های نامزدی، ساده‌تر از حلقه‌های عروسی انتخاب و خریداری می‌شوند. معمولاً در زمان خرید هر دو طرف با هم می‌روند تا انواع حلقه‌ی نامزدی را ببینند و با مشورت، حلقه‌ی موردعلاقه‌ی همدیگر را خریداری کنند.

حلقه نامزدی باید در کدام دست باشد؟

این حلقه در دست چپ و انگشت چهارم انداخته می‌شود که این موضوع فلسفه‌ی خاص خود را دارد. یونانیان معتقد بودند که در این انگشت یک رگ خاص وجود دارد که مستقیم وارد قلب می‌شود و به آن رگ عشق می‌گفتند. بعضی دیگر از افراد بر این باورند که انداختن حلقه‌ی نامزدی در انگشت چهارم به خاطر کم بودن عملکرد این انگشت است که در نتیجه باعث ثابت ماندن اندازه انگشت می‌شود.

چینی‌ها هم که فلسفه‌ی خودشان را دارند و معتقدند اگر کف دست‌ها را به هم بچسبانید، درحالی‌که بقیه انگشتان بهم وصل هستند، نمی‌توانید انگشت چهارم را از هم جدا کنید و این یعنی عشق ابدی! امروزه باور بر این است که این حلقه نماد تعهد بوده و با تماشای این حلقه فرد به یاد همسر خود خواهد افتاد، حتی اگر مدت طولانی در کنار همدیگر نباشند.

مدل‌های مختلف حلقه نامزدی

حلقه‌های نامزدی معمولاً بر اساس شکل آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند. سبک رکاب حلقه، به اندازه‌ی سنگ و نگینی که روی آن قرار می‌گیرد بستگی داشته و به همان اندازه هم مهم است. ممکن است شما تصمیم بگیرید که حلقه‌ی انتخابی‌تان با جواهرات و حتی ساعتی که به دست می‌کنید هماهنگ باشد.

معمولاً هنگام خرید انواع حلقه‌ی نامزدی، فروشنده توصیه می‌کند که افراد جوان از حلقه‌های کوچک استفاده کنند. همچنین طبق توصیه و قاعده اصلی، حلقه‌های بزرگ‌تر و پهن‌تر برای افراد میان‌سال و بزرگ‌تر مناسب است. اگر حلقه‌هایی که طرح روی آن‌ها کشیده و سرتاسری است، برای انگشتان بلند استفاده شود جلوه‌ی زیباتری دارد. در حلقه‌های نامزدی شکل نگین و الماس روی آن در زیبایی حلقه بسیار تاثیرگذار است.

انواع الماس برای نگین حلقه‌ها

  •  
    برلیان: الماس برلیان یکی از نگین‌های بسیار محبوب است و این سنگ درخشش بیشتری نسبت به بقیه‌ی نگین‌ها دارد.
  •  
    رادیان: این سنگ به شکل مربع بوده و درخشنده‌ترین مدل در بین سنگ‌های مربعی است.
  •  
    گلابی: همان‌طور که از اسمش معلوم است، این سنگ به شکل گلابی تراش خورده می‌شود.
  •  
    پرنسس: این نوع سنگ نیز به شکل مربع دیده می‌شود و جلوه‌ی بسیار زیبایی روی حلقه‌ی نامزدی ایجاد می‌کند.
  •  
    مارکیز: سنگ مارکیز که معروف به سنگ لویی است، اولین بار توسط لویی شانزدهم استفاده شد.
  •  
    زمرد: این سنگ به شکل مستطیل تراش می‌خورد و به الماس وضوح بالایی می‌دهد.
  •  
    سنگ آسچر: این الماس به شکل هشت‌ضلعی تراش می‌خورد و معمولاً یکی از سنگ‌هایی است که جوانان آن را می‌پسندند.
  •  
    قلب: شکل قلب روی بسیاری از حلقه‌ها زیبا است و جلوه‌ی خاصی به انگشتان شما می‌دهد.
خرید از گالری پرسته: انگشتر نگین دار طلا

جنس رکاب در حلقه‌های نامزدی

در ایران انواع حلقه‌ی نامزدی وجود دارد و اکثراً می‌توانید جنس رکاب آن را خودتان سفارش دهید. خیلی‌ از افراد برای ارزان‌تر شدن حلقه از نقره یا استیل استفاده می‌کنند یا حتی رکاب را باریک‌تر سفارش می‌دهند. معمولاً برای نامزدی می‌توانید از این چهار جنس استفاده کنید:

حلقه نامزدی طلای زرد

طلای زرد معمولاً انتخاب اول بیشتر عروس و داماد‌ها بوده و هست. برای ساخت این حلقه‌ها عموماً از طلای 18 عیار و گاهی طلای 14 عیار و 9 عیار هم استفاده می‌شود. در ساخت این حلقه‌ها با ترکیب کردن آن با فلزی مقاوم‌تر، حلقه را مناسب استفاده روزانه می‌کنند.

انواع حلقه نامزدی طلا در طلاباش

حلقه‌های نامزدی و عروسی طلاباش، با مدل‌ها و قیمت‌های متنوع، اتنتخاب را ساده‌تر می‌کنند.

 

 

حلقه نامزدی طلای سفید

حلقه با طلای سفید یکی دیگر از انواع حلقه‌ی نامزدی است که اتفاقاً علاقه‌مندان زیادی نیز دارد. به خاطر رنگ سفید آن، این حلقه معمولاً برای افرادی که از انگشترهای پرزرق‌وبرق خوششان نمی‌آید، گزینه‌ی مناسبی است. همچنین اگر روی حلقه خط و خراشیدگی بیفتد به راحتی قابل ترمیم است.

حلقه نامزدی نقره

استفاده از نقره در ساخت حلقه‌ی نامزدی قدمتی طولانی داشته و در زمان‌های گذشته معمولاً از این جنس نیز حلقه ساخته می‌شد. حلقه‌ی نقره علاوه بر قیمت کم می‌تواند نقش حلقه‌ی زاپاس را نیز داشته باشد.

خرید از گالری پرسته: انگشتر نقره زنانه

 

انواع حلقه نامزدی نقره در طلاباش

اگر به دنبال حلقه‌ی نامزدی ساده، زیبا و در عین حال ارزان‌قیمت می‌گردید، بد نیست نگاهی به حلقه‌های نقره‌ی طلاباش بیندازید.

 

 

حلقه نامزدی پلاتین

پلاتین نوع دیگری از مواد مورد استفاده در ساخت انواع حلقه نامزدی و ازدواج بوده که فلزی بسیار محکم و نایاب است. قیمت این عنصر از طلا بیشتر است ولی به خاطر دوام بالای آن، اکثر دختران جوان پلاتین را انتخاب می‌کنند تا با آسودگی خاطر و بدون نگرانی از خراب شدنش، به صورت روزانه از آن استفاده کنند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر نقره مردانه

 

خرید حلقه نامزدی ست

اکثراً هنگامی که یک زوج برای خرید به بازار می‌روند، علاقه دارند حلقه‌هایشان شبیه یکدیگر باشد (که البته جذاب‌تر است). انتخاب یک مورد مناسب در بین انواع حلقه‌ی نامزدی موجود در بازار کمی سخت است. زیرا معمولاً آقایان طرح‌های ساده و کم‌زرق‌وبرق را بیشتر می‌پسندند. حتی بسیاری از آقایان هنگامی که به خرید می‌روند معمولاً نظر راه‌گشایی ندارند. (متأسفانه همه‌ی کارهای سخت را عروس‌خانم‌ها انجام می‌دهند).

پیدا کردن طرحی که هم مناسب دست داماد باشد و هم برای عروس ظرافت داشته باشد، شاید کمی زمان‌بر باشد. البته با طراحی‌های مدرن و جدیدی که امروزه انجام می‌شود این کار راحت‌تر شده است.

نکات مهم در خرید حلقه نامزدی برای آقایان

همان‌طور که گفتیم آقایان برخلاف خانم‌ها در انتخاب حلقه بسیار سخت‌پسند هستند و گاهی فقط برای رهایی از دردسرهای خرید، یک مدل را انتخاب می‌کنند ولی بعدها از به دست کردن آن احساس خوبی نخواهند داشت. برای خرید انواع حلقه نامزدی آقایان بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

1- سایز حلقه

برای اندازه‌گیری سایز انگشت آقایان سعی کنید در انتهای روز اقدام کنید چون انگشت‌ها به خاطر فعالیت در طول روز ممکن است ورم داشته باشند.

2- مدل مناسب

قطعا انتخاب مدل مناسب، باعث راحتی بیشتر هنگام به دست داشتن آن می‌شود. بسته به میزان فعالیت روزانه‌ی خود از فروشنده بخواهید مدل مناسب را به شما معرفی کند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر بدون نگین طلا

 

3- پهنای رینگ

آقایان معمولاً حلقه‌های پهن را بیشتر می‌پسندند، اما هیچ قاعده و قانون خاصی وجود ندارد. اگر با حلقه‌ی پهن راحت نیستید می‌توانید مدل دیگری را انتخاب کنید.

4- نگین و الماس حلقه

اصلا نیازی نیست از فروشنده درباره‌ی وجود نگین و سنگ روی حلقه‌ی خود بپرسید. این حلقه‌ی شما است، پس هر طور که دوست دارید آن را انتخاب کنید، حتی اگر کاملاً ساده باشد.

نکات مهم در خرید حلقه نامزدی برای خانم‌ها

برعکس آقایان، خانم‌ها معمولاً علاقه‌ی خاصی به زرق‌وبرق دارند و نوع حلقه‌ای که می‌خواهند را از قبل می‌دانند و خریدشان زودتر انجام می‌شود. اگر شما هم به دنبال خرید مدلی از انواع حلقه نامزدی مختلف هستید، نکات زیر را رعایت کنید.

1- نگین و الماس حلقه

مطمئن شوید نگین به وسیله‌ی پایه‌ی طلا در جای خود محکم شده است. حلقه‌هایی که الماس آن با چسب در جای خود قرار گرفته‌اند با کوچک‌ترین فشار یا ضربه‌ای خواهند افتاد و برای جایگزین کردن آن یا خرید دوباره باید هزینه‌ی زیادی بپردازید.

2- به فکر حرف دیگران نباشید

این حلقه‌ی شما است، کاری نداشته باشید که دیگران با دیدن حلقه چه حرفی خواهند زد. حلقه را طوری انتخاب کنید که دوست دارید.

انواع حلقه در طلاباش

شما می‌توانید با مراجعه به سایت طلاباش از انواع حلقه نامزدی و ازدواج دیدن کرده و طلا و جواهرات خود را با قیمتی مناسب و طراحی چشمگیر خریداری کنید. تیم طلاباش با فعالیت در حوزه طلا، جواهر و نقره به عنوان فروشگاهی جامع، ارائه‌دهنده خدمات به صورت آنلاین با ارسال پیک اختصاصی تا درب منزل، همیشه اولویت خود را رضایت مشتریانش می‌داند. به همین جهت اگر از خرید خود راضی نباشید، می‌توانید کالای خود را تعویض کرده یا پس دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.