قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

زیباترین الماس های دنیا کدامند؟ + عکس

0 4,807

هزاران سال است که انسان‌ زیبایی شگفت‌انگیز الماس را کشف کرده‌ و در طول تاریخ از این سنگ فوق‌العاده زیبا و درخشان به عنوان تزئین یا نمادی از قدرت و ثروت استفاده کرده است. بعضی از فرهنگ‌ها، الماس را تکه‌های ستاره می‌نامیدند؛ در حالی که برخی دیگر آن را با اشک خدایان مقایسه می‌کردند. اگر طرفدار جواهرات درخشان باشید، حتماً به سنگ الماس علاقه‌مند هستید. امروز قرار است زیباترین الماس‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

الماس «کوه نور»- THE KOH-I-NOOR

کوه نور یا کوه روشنایی زمانی بزرگترین الماس جهان بود. این الماس در گذشته ۱۸۶٫۰۶۲۵ قیراط برابر ۳۷٫۲۱ گرم وزن داشت. الماس کوه نور هم‌اکنون بخشی از جواهرات سلطنتی پادشاهی انگلستان است و نمونه‌ی جایگزین و بدل آن در برج لندن در بریتانیا به نمایش درآمده است. این الماس جفت الماس پرآوازه‌ی دریای نور بوده که هر دو از کهن‌ترین جواهرات شناخته‌شده در جهان هستند. در سال ۱۷۳۹ میلادی نادرشاه پس از تسخیر هند، این الماس را که بر تاج محمدشاه هندی می‌درخشید، دید و گفت: «این کوهی از نور است» و از آن تاریخ نام کوه نور بر آن ماند. کوه نور پس از مرگ نادرشاه توسط احمدشاه درانی به افغانستان برده و سپس به شاه‌شجاع درانی رسید. پس از شکست شاه‌شجاع، این الماس بی‌نظیر به هند بازگردانده شد. هنگامی که ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۷۷ امپراطوریس هند شد، کمپانی هند شرقی آن را به ملکه هدیه کرد. بسیاری معتقدند این سنگ رمز و راز زیادی دارد؛ مثلاً اینکه گفته می‌شود کوه نور سنگی نفرین شده بوده و باعث مرگ صاحبش می‌شود. البته این حرف به نوعی درست است؛ چون زمانی که در اختیار انگلستان قرار گرفت، برای تمام مالکانی که تا آن زمان صاحب آن بودند، ویرانی به بار آورد.

زیباترین الماس های جهان؛ الماس «آبی اوپنهایمر»- The Oppenheimer Blue

الماس اوپنهایمر آبی که بزرگترین الماس آبی موجود در جهان است، در سال 2016 با رکورد 44 میلیون پوند به فروش رسید. آبی اوپنهایمر یکی از زیباترین الماس‌های جهان است. این سنگ درون یک حلقه پلاتینی و بین دو الماس کوچکتر قرار گرفته و شکل کلی آن ذوزنقه‌ای است. رنگ آبی چشمگیر و زیبایی کمیاب آن باعث شده در سراسر جهان تحسین شود.

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا

 

الماس «کالینان»- THE CULLINAN

کولینان، بزرگترین جواهری است که تا به حال پیدا شده و یکی از زیباترین الماس‌های جهان است. الماس تراش‌نخورده تقریباً بی‌عیب و نقص و بدون شکستگی بود. دولت ترانسوال در آفریقای جنوبی، که این الماس از آنجا کشف شده بود، الماس را خرید و آن را به ادوارد هفتم، پادشاه انگلستان، هدیه کرد.  

زیباترین الماس های دنیا؛ الماس «امید»- The Hope Diamond

الماس هوپ یا امید که یکی از زیباترین الماس‌های جهان است؛ به عنوان معروف‌ترین الماس دنیا نیز شناخته می‌شود و قرن‌ها پیش در منطقه‌ی جنوبی هند کشف شده است. بسیاری از مردم اعتقاد داشتند که الماس امید قدرت جادویی داشته و به همین دلیل تا این اندازه بزرگ و رنگ منحصر‌به‌فرد آبی نیلی عمیق دارد. از الماس امید برای تزیین مجسمه‌ی یک بت هندو استفاده می‌شد. در سال 1642، این الماس آبی معروف به پادشاه لوئی چهاردهم رسید که برای جلوه‌ی بیشتر، آن را برش داد.

بعدها این الماس در جریان انقلاب فرانسه به سرقت رفت و برای چندین دهه پیدا نشد. شایعه شده بود که جواهرفروشان و سارقانی که صاحب الماس امید می‌شدند، شانس می‌آوردند. اما در نهایت الماس امید به برند کارتیه رسید و بعد از یک خریدار خصوصی، هری وینستون الماس امید را در سال 1949 خریداری کرد و 9 سال بعد آن را به موسسه اسمیتسونین در واشنگتن واگذار کرد. الماس امید در حال حاضر در موزه‌ی ملی تاریخ طبیعی واشنگتن دی.سی به نمایش گذاشته شده و زیبایی نادری دارد. این سنگ علاوه بر زیبایی، بسیار ارزشمند است زیرا در حالی‌که با چشم غیرمسلح آبی به نظر می‌رسد، وقتی در معرض اشعه‌ی ماوراءبنفش قرار می‌گیرد، قرمز می‌شود.

زیباترین الماس های جهان؛ الماس «‌دوک بزرگ ژوزف»- The Archduke Joseph

الماس دوک بزرگ جوزف یکی از زیباترین الماس‌های جهان است و 76 قیراط دارد. این سنگ بدون نقص و ترک بوده و از معادن معروف هند کشف شده است. این الماس در سال 2012 در حراج به قیمت 13 میلیون پوند فروخته شد. این قیمت، رکورد قیمت قیراط جهانی برای یک الماس بی‌رنگ را تعیین کرد.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره طلا

 

زیباترین الماس های دنیا؛ الماس «کولینان 1» یا ستاره‌ی آفریقا- CULLINAN I, STAR OF AFRICA

الماس کولینان 1 یا ستاره‌ی آفریقا با 530.20 قیراط، بزرگترین الماس برش‌خورده در جهان است. این سنگ که از زیباترین الماس‌های دنیا است، گلابی‌شکل بوده و 74 وجه دارد. این الماس زیبا در عصای سلطنتی انگلستان قرار دارد و با سایر جواهرات سلطنتی در برج لندن نگهداری می‌شود. این قطعه از بزرگترین کریستال الماس که تا کنون پیدا شده، بریده شده است. از این کریستال الماس، 9 سنگ اصلی و 96 سنگ کوچک‌تر به دست آمد. وقتی کولینان برای اولین‌بار کشف شد، نشانه‌هایی وجود داشت که شاید این سنگ بخشی از یک کریستال بزرگتر باشد، اما آن “نیمه‌ی گمشده” پیدا نشد.

زیباترین الماس های دنیا ؛ الماس «اکسلسیور» یا «فوق‌العاده»- The Excelsior

الماس EXCELSIOR احتمالاً دومین سنگ بزرگی است که تا به‌حال یافت شده است. این الماس سنگی با وضوح بالا و رنگ سفید و آبی، به خاطر سطح ناصاف آن به 21 سنگ صیقلی بریده شد که بزرگ‌ترین آن‌ها سنگ مارکیز با 69.80 قیراط است که اکسلسیور نامیده شد؛ به دلیل شکل غیرمعمول این الماس، از یک طرف صاف و از طرف دیگر تا حدودی شبیه یک نان چاودار با قله بود. همین موضوع دلیل نامگذاری خاص این سنگ شد که از زیباترین الماس‌های جهان است.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا

زیباترین الماس های جهان؛الماس «جیبلی طلایی»- The Golden Jubilee

الماس جیبلی طلایی بزرگترین الماس وجه‌دار در جهان است. این سنگ فوق‌العاده، توسط سندیکای مردان بازرگان تایلندی خریداری شده و در سال 1997 به مناسبت 50 سالگی تاجگذاری به پادشاه تایلند اهدا شد.

زیباترین الماس های جهان؛ الماس «غیرقابل مقایسه»- The Incomparable

این سنگ بی نظیر با وزن 407.48 قیراط ، سومین الماس بزرگی است که تا به حال برش خورده و فقط کولینان 1 و جیبلی طلایی از آن پیشی گرفته‌اند. این الماس که شفافیت داخلی بی‌عیب و نقصی دارد، به خاطر شکل مثلثی غیرمعمولش “سه‌گانه” نامیده می‌شود و رنگ زرد مایل به قهوه‌ای آن بسیار چشمگیر است.

زیباترین الماس های دنیا؛ الماس «سده»- The Centenary

شکل اولیه‌ی الماس سده شبیه یک جعبه کبریت نامنظم با صفحات زاویه‌دار، یک شاخ بلند کشیده و برجسته در گوشه‌ای بیرون زده بود. این دومین الماس بزرگ و بی‌عیب‌ونقص جهان بود که در سال 1988 از آن رونمایی شد. Centenary بزرگترین الماس برش فانتزی مدرن در جهان بوده و با پیچیده‌ترین تکنولوژی مدرن برش خورده است.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر طلا

بیشتر بخوانید: تاریخچه جواهر در ایران

الماس «جیبلی»- The Jubilee

زمانی که الماس جیبلی کشف شد، دومین الماس بزرگ جهان بود؛ اما در حال حاضر این سنگ، یکی از زیباترین الماس‌های دنیا، ششمین الماس بزرگ کشف شده است. الماس تراش‌نخوره‌ی آن، به دو الماس بزرگ با رنگ، شفافیت و درخشندگی فوق‌العاده بریده شد. به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاجگذاری ملکه ویکتوریا، قسمت بزرگ‌تر آن Jubilee نام گرفت.

الماس «میراث کولیانان»- The Cullianan Heritage

میراث کولیانان یک الماس سفیدرنگ 507 قیراطی با شفافیت فوق‌العاده است. این سنگ در سال 2010 به قیمت 27 میلیون پوند فروخته شد و با این قیمت، رکورد جهانی قیمت الماس درشت را شکست. خریدار آن، جواهرساز هنگ کنگی بود که تصمیم گرفت آن را به یک گردنبند مجلل تبدیل کند. قطعه‌ی نهایی شامل 11،551 الماس بوده و 47000 ساعت طول کشید تا کامل شود.

 

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا

 

الماس «تیلور برتون»- The Taylor-Burton

تیلور برتون الماسی گلابی‌شکل بوده و 69.42 قیراط دارد که شفافیت آن بی‌نظیر است. این قطعه الماس هیچ ترک یا شکستگی ندارد و بسیار زیبا و چشم‌گیر است. با این حال، شهرت این الماس فقط به دلیل زیبایی‌اش نیست. همسر الیزابت تیلور در سال 1969 این سنگ را به عنوان هدیه برای او خریداری کرد. البته قیمت 460،250 پوند (7 میلیون پوند به پول امروز) ممکن است با استانداردهای امروزی بسیار متوسط به نظر برسد. با این حال، به دلیل سابقه و شهرت الماس تیلور برتون، این سنگ زیبا در حال حاضر بیش از 14.5 میلیون پوند ارزش دارد.

 

الماس مورد علاقه‌ی شما کدام‌یک از این جواهرات درخشان و زیبا است؟ بسیاری از مردم الماس بی‌رنگ و شفاف شیشه‌ای را می‌پسندند؛ اما حقیقت این است که بعضی از رنگ‌های الماس آنقدر کمیاب و ویژه هستند که ارزش بسیار بیشتری از الماس بی‌رنگ دارند. الماس صورتی‌رنگ، یکی از زیباترین و مشهورترین جواهرات دنیا است و طرفداران بسیاری دارد. اگر می‌توانستید یکی از این جواهرات فوق‌العاده را داشته باشید، به سراغ کدامیک می‌رفتید؟

طلاباش را می‌شناسید؟

در بازار آنلاین طلاباش می‌توانید تعداد بسیار زیاد و متنوعی از زیورآلات طلا و نقره را با جزئیات ببینید. همچنین با اطمینان از اصالت و مناسب‌ترین قیمت، محصول مورد نظر خود را با ضمانت و با خیالی آسوده خریداری کنید.
یکی از افتخارات ما در طلاباش، استفاده از هنر دست هنرمندانی است که با ذوق و سلیقه به زیورآلات زیبایی دوچندان داده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.