قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

مدل ریش؛ آشنایی با بهترین ترندهای سال 2021 برای ریش آقایان

0 1,553

ریش یکی از عناصر بسیار مهم در صورت آقایان است و می‌تواند نقش بسیار مهمی در داشتن ظاهری جذاب داشته باشد. مدل ریش می‌تواند تغییراتی باور نکردنی بر روی صورت آقایان ایجاد کند. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که ریش‌ها نیز مانند موها دارای مدل‌های مختلفی هستند و به همین دلیل، باید با تمامی آن‌ها آشنا باشید و مدلی را انتخاب کنید که به خوبی با صورت شما هماهنگ باشد. در ادامه برخی از بهترین مدل‌های ریش سال 2021 و همچنین نکات مهم برای انتخاب آن‌ها را بیان می‌کنیم.

مدل ریش و نقش آن در دنیای مد

با این که در سالیان اخیر تولیدکنندگان محصولات اصلاح ریش و سبیل تبلیغات بسیار زیادی در این زمینه داشته‌اند و تلاش کردند تا نشان دهند چقدر یک صورت سه تیغ و تر و تمیز می‌تواند جذاب باشد اما همچنان ریش یکی از مهم‌ترین عناصر در تیپ آقایان است و به نظر می‌رسد که به هیچ وجه نمی‌توان آن را از دنیای مد و فشن مردان حذف کرد.

طبق آخرین آمارهای به دست آمده، بیش از 50 درصد مردان بریتانیایی ریش می‌گذارند و با سبک‌های مختلف، به ریش خود مدل می‌دهند. البته همین آمارها نیز نشان می‌دهند که خانم‌ها، مردانی را که ریش می‌گذارند را بیشتر می‌پسندند.

در واقع در بریتانیا تنها یک سوم خانم‌ها از مردان بی ریش و با صورت سه تیغ خوششان می‎آید. البته ریش گذاشتن افراد مشهور و سلبریتی‌ها نیز به داغ شدن بازار ریش در دنیای فشن مردان کمک شایانی کرده است. به عنوان مثال، افرادی مانند دیوید بکام، جانی دپ و … باعث شده‌اند تا عده‌ی زیادی به ریش علاقه‌مند شوند.

مدل ریش و ترندهای سال 2021

همانطور که بیان شد، مدل‌های بسیار زیادی برای ریش وجود دارد که مردان با استفاده از آن‌ها می‌توانند جذابیت خود را چندین برابر کنند. انتخاب مدل ریش به موارد بسیار زیادی بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سلیقه‌های شخصی، مدل صورت، مدل مو، تیپ و استایل شخصی و موارد دیگر اشاره کرد. البته ترندهای روز دنیا نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی انتخاب آن داشته باشد. به همین دلیل قصد داریم در ادامه برخی از ترندهای سال 2021 را به شما معرفی کنیم.

ته ریش

ته ریش یکی از مدل‌های جدا نشدنی از ترندهای هر ساله است و علاقه‌مندان خاص خودش را دارد. البته در سالیان دور، اگر مردی ته ریش داشت به این معنا بود که خیلی به خود نمی‌رسد و به عنوان نمادی برای جذابیت مردان به شمار نمی‌رفت. اما در سالیان اخیر، ته ریش نه تنها نشانه نامرتب بودن مردان نیست، بلکه به عنوان یکی از بهترین مدل‌های ریش شناخته می‎شود. طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه نورث آمبریا، مشخص شده است که حدود یک پنجم آقایان احساس می‌کنند که با ته ریش جذاب‌تر هستند.

البته رسیدگی به این مدل ریش نیز کار زیاد سختی نیست و به صورت بیشتر آقایان هم می‌آید. این مدل برای افرادی که ریش پرپشتی ندارند گزینه‌ی بسیار مناسبی است. یکی دیگر از ویژگی‌های ته ریش گذاشتن، تأثیر بسیار خوب آن بر روی فک است. ته ریش باعث می‎شود تا فک صورت قوی‌تر و مستحکم‌تر به نظر برسد و جای زخم، جوش و یا سایر مشکلات پوستی کمتر به چشم بخورد.

ریش پرفسوری

یکی دیگر از مدل‌های معروف ریش، مدل پرفسوری و یا بزی است. در این روش حجم زیادی از ریش مورد نیاز نیست اما میزان تأثیرگذاری آن در جذابیت بسیار زیاد است. معمولاً بسیاری از افراد مشهور دنیای سینما و موسیقی، روشنفکرها و کسانی که رگه‌هایی از نافرمایی و طغیان در رفتار خود دارند از این مدل ریش استقبال می‌کنند.

در این مدل دست آقایان بسیار باز است. به عنوان مثال برخی از افراد با ریش پرفسوری، دور لب و چانه را می‌گیرند و برخی دیگر نیز حد فاصل میان سبیل و روی چانه را می‌تراشند. این مدل می‌تواند به صورت آقایان حالت خاصی بدهد.

این مدل برای افرادی که با گذاشتن ریش پرپشت و یا کامل مشکل دارند یا افرادی که ریش‌های پراکنده دارند، گزینه‌ای مناسب است. ریش پرفسوری برای افرادی که صورت زاویه‌دار و یا کشیده دارند بسیار مناسب است. البته باید دقت داشته باشید که در صورتی که در این مدل، ریش شما بیش از حد بلند شود، می‌تواند صورت شما را لاغر نشان دهد.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره مردانه

 

ریش‌های کوتاه و سبیل پرپشت

این مدل ترکیبی از ریش کامل و ته ریش است. در این سبک، سبیل کامل و پر پشت است اما ریش‌ها کم‌پشت‌تر هستند. این مدل نیز طرفداران خاص خودش را دارد. اگر دوست دارید مدل‌های مختلف ریش را امتحان کنید، این سبک را حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم.

البته لازم به ذکر است که این مدل در تابستان‌ نیز بسیار مناسب است و باعث می‎شود دارندگان آن احساس راحتی بیشتری داشته باشند. ریش کوتاه و سبیل پرپشت، برای تمامی مردان با هر سمت شغلی مناسب است. همچنین این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که این مدل زمانی می‌تواند ظاهر خوبی به شما بدهد که حجم سبیل و ریش زیاد نباشد.

مدل ریش بلند

گذاشتن ریش کامل برای مردان نشان دهنده رسیدن به نقطه بلوغ است. در واقع تمامی مردان دوست دارند حتی یک بار هم که شده گذاشتن ریش کامل را امتحان کنند. اما نکته‌ی مهم اینجاست که گذاشتن ریش کامل حساسیت‌های خاص خودش را دارد. به عبارتی دیگر، هرچه ریش‌های شما پرپشت‌تر باشد، رسیدگی به آن‌ها هم سخت‌تر است.

اگر فرم صورت شما بیضی است، گذاشتن ریش کامل یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. اما افراد دیگر برای این که ریش آن‌ها زیباتر به نظر برسد، باید ترفندهایی را بدانند. ریش کامل همچنین یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که صورت گرد دارند. با استفاده از این روش، صورت شما کشیده‌تر دیده می‎شود و جذابیت دو چندانی خواهد داشت.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره مردانه

 

مدل ریش عربی

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های ریش مردانه و پسرانه، مدل عربی است. این مدل برای افرادی که می‌خواهند استایل مردانه داشته باشند، گزینه‌ای بسیار مناسب است. البته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید این مدل را انتخاب کنید، باید مو و ریش خود را به درستی هماهنگ کنید تا در صورتتان نامرتبی به وجود نیاید.

این مدل برای افرادی که ریش و سبیل پرپشتی دارند بسیار مناسب است و به راحتی می‌تواند به جذابیت مردان بیافزاید، مخصوصاً اگر به ریش کوتاه نیز علاقه داشته باشند. این مدل بیشتر به دلیل این که رد تیغ بر روی آن مشخص است، محبوبیت بالایی دارد و برای صورت‌های استخوانی بسیار مناسب است، زیرا در غیر این صورت، خط ریش صاف و تیغ خورده که ویژگی‌ اصلی این مدل است به خوبی نشان داده نمی‎شود.

مدل ریش کله قندی

یکی دیگر از جدیدترین و زیباترین انواع ریش مردانه، مدل کله قندی است. این نوع از ریش‌ها در سالیان اخیر بسیار محبوب شده است و بسیاری از جوانان و یا حتی مردان میان‌سال خوش‌پوش، از این مدل برای ریش‌های خود استفاده می‌کنند. اگر ریش و سیبیل پر پشت دارید، به راحتی می‌توانید از این مدل استفاده کنید.

برای این مدل باید زاویه‌ها را تند نگه دارید و به جای این که آن را در چانه مربعی کنید، باید آن را به یک سمت کوتاه کنید. یک خط مورب ایجاد کنید که از گوشه هر فک حرکت می‌کند و درست زیر چانه قرار می‌گیرد. این حالت تندتر از شکل ظریف تخم مرغی است اما صورت را بلندتر و لاغرتر نشان دهد. البته لازم به ذکر است که این مدل نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارد و در صورتی که به خوبی صورت خود نرسید، ممکن است حتی در عرض یک روز کاملاً نامرتب به نظر برسید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره مردانه

مدل ریش لنگری

 ریش لنگری یکی از انواع مدل‌های ریش بزی است و به همان اندازه می‌تواند به زیبایی و جذابیت اقایان بیافزاید. در این مدل، قسمت زیرین لب پایین جز قسمت سول پچ باید خالی از مو باشد. در این قسمت، چانه و در ادامه سول پچ و زیر آن ریشی به شکل پرانتزی شکل وجود دارد. قسمت بالای ریش لنگری را هم سبیل تشکیل می‌دهد.

نکات مهم برای انتخاب مدل ریش با توجه به فرم صورت

همانطور که بیان شد، مدل‌های بسیار زیادی برای ریش وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد و می‌تواند به خوبی بر روی زیبایی صورت آقایان تأثیرگذار باشد. حال که با انواع مدل‌های ریش آشنا شدید، شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که کدام یک از آن‌ها می‌تواند بیشتر بر روی صورت شما تأثیر داشته باشد و به جذابیت شما بیافزاید.

یکی از مواردی که در انتخاب مدل ریش مهم است، فرم صورت آقایان است. همانطور که می‌دانید، صورت هر فرد دارای مشخصه‌های خاصی است و باعث می‌شود فرم کلی صورت شکل بگیرید. این فرم‌ها به شکل اشکال هندسی هستند اما نمی‌توان فرم آن را تنها با نگاه ظاهری تشخیص داد. به همین دلیل باید از یک سری روش‌های استاندارد استفاده کنید تا بتوانید فرم اصلی صورت خود را تشخیص دهید. مثل:

  • صورت‌های گرد
  • صورت‌های بیضی
  • صورت مثلثی
  • صورت قلبی
  • صورت مربعی
  • صورت‌های لوزی

اگر دوست دارید در این باره جزئیات بیشتری بدانید، در مطلب دیگری به طور مفصل از مدل ریش برای فرم صورت گفته‌ایم.

سخن پایانی

در این مطلب از وب‌سایت طلاباش، ترندهای سال 2021 و نکات مهم برای انتخاب مدل ریش را بیان کردیم. ریش یکی از مهم‌ترین عناصر صورت آقایان است و می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در جذابیت آن‌ها داشته باشد. اما برای این که بتوانید زیبایی صورت خود را با استفاده از ریش گذاشتن بیشتر کند، علاوه بر سلیقه باید به فرم صورت خود نیز دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید. همچنین در صورتی که برای انتخاب یک مدل مناسب دچار مشکل هستید، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.