قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400؛ چطور سرمایه خود را افزایش دهیم؟

0 355

یکی از مسائل مهم در زندگی، انتخاب روش مناسب برای سرمایه گذاری است. شما حتماً باید برای داشتن آینده‌ای بهتر در زندگی‌تان یک روش مناسب برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید. به دلیل ناپایداری‌های زیادی که در شرایط اقتصادی بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم، انتخاب روش مناسب سرمایه گذاری نوعی تضمین برای آینده شما محسوب می‌شود. اما انتخاب بهترین سرمایه گذاری در بین روش‌های موجود بسیار دشوار است. طیف وسیعی از گزینه‌های سرمایه گذاری وجود دارد که هر کدام مزایا و ریسک‌های خاص خود را دارند که در ادامه بیشتر در موردشان توضیح می‌دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

چرا باید سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری می‌تواند منبع مطمئنی برای کسب درآمد شما باشد و دوران بازنشستگی بسیار خوب و آرامی را برایتان تضمین کند و کاری کند که از نظر مالی به کسی وابسته نباشید. با انتخاب بهترین سرمایه گذاری، دارایی شما و قدرت خریدتان افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه می‌توانید اهداف مالی خود را برآورده کنید. شما باید سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشید که بتوانید در روزهای سختی و بحران‌های اقتصادی به آن متکی باشید. تنها نکته مهم این است که شما باید روش مناسب برای این کار را انتخاب کنید.

بهترین راه سرمایه گذاری

روش‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، از گزینه‌های بسیار ایمن مانند پس انداز در بانک گرفته تا گزینه‌های با ریسک متوسط ​​مانند خرید طلا و مسکن و حتی گزینه‌های با ریسک بسیار بالاتر مانند سرمایه گذاری در بازار بورس یا رمزارز دیجیتال. این خبر خوبی است، زیرا بدین معنا است که شما می‌توانید بهترین سرمایه‌گذاری را در بین آنها پیدا کنید که بازدهی خوبی داشته و با ریسک مورد نظر شما متناسب باشد. در ادامه در مورد بعضی از مهمترین این روش‌ها توضیح خواهیم داد.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره طلا زنانه

 

یک روش قدیمی و منسوخ در ایران؛ سپردن سرمایه به بانک

یکی از قدیمی‌ترین و کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه گذاری پس انداز در بانک است. برای آنکه ریسک این روش را به حداقل برسانید بهتر است این کار را در یک بانک دولتی انجام دهید. این روش، بهترین سرمایه گذاری برای افرادی است که سود کم را به ریسک بالا ترجیح می‌دهند و می‌خواهند یک روش صد در صد مطمئن برای افزایش سرمایه خود داشته باشند. با وجود آنکه سود بانکی بسیار کم است و سرعت رشد سرمایه شما در این روش بسیار کُند است، اما می‌توانید مطمئن باشید که در زمان تعیین شده دقیقاً سود مدنظر را کسب خواهید کرد و خبری از زیان مالی نیست.

متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل بروز مشکلاتی که در مورد بعضی از بانک‌های خصوصی ایجاد شده است مردم اعتماد خود را به این روش‌ها از دست داده‌اند. موضوع این بود که آنها سود بیشتری نسبت به بانک‌های دولتی ارائه می‌دادند اما تضمین سرمایه قدرتمندی مانند بانک‌های دولتی را نداشتند. با این حال انتخاب بانک دولتی همیشه می‌تواند بهترین راه سرمایه گذاری برای افراد با طیف مختلفی از سرمایه و اهداف کوتاه و بلند مدت کسب سود باشد.

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

 

خرید طلا

بهترین سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته در ایران خرید طلا بود. بدین ترتیب که افراد سرمایه خود را جمع می‌کردند و زمانی که به مقدار مشخصی می‌رسید با آن طلا می‌خریدند. در سال‌های بعد همانطور که از این طلاها استفاده می‌کردند، این شانس را داشتند که در صورت لزوم آن‌ها را بفروشند. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه گذاری بود زیرا قیمت طلا در طی سال‌ها یک روند رو به رشد و منطقی داشت.

اما خرید طلا برای اهداف کوتاه مدت روش مناسبی نیست زیرا رشد قیمت طلا آن طور که باید نیست که شما بتوانید در عرض یک ماه لزوماً سود کنید و وقتی طلایی می‌خرید می‌بایست هزینه‌های مربوط به اجرت و مالیات آن را نیز پرداخت کنید که در زمان فروش منظور نمی‌شوند. از این رو خرید طلا بهترین سرمایه گذاری برای اهداف بلند مدت است.

 

در سال‌های گذشته نوسانات طلا بسیار غیرقابل پیش بینی بوده است و بالا و پایین‌های زیادی داشته است که باعث شده بیشتر مردم دیگر تمایل به استفاده از این روش نداشته باشند. اگر نخواهید از سرمایه خود برای مدت طولانی بیش از 5 سال استفاده کنید، به نظر می‌رسد بتوانید از این روش سرمایه گذاری استفاده کنید.

خرید ملک

خرید ملک یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ها در ایران است. زیرا در طی سال‌ها بیشتر روند صعودی داشته است. اما مشکل آن این است که همه افراد نمی‌توانند از این روش استفاده کنند زیرا به سرمایه بسیار زیادی نیاز دارد و شما باید مدت زمان زیادی برای آن پول جمع کنید و در این مدت قیمت خانه می‌تواند دستخوش تغییرات زیادی شود و شاید شما نتوانید به این راحتی گزینه مد نظر خود را پیدا کنید.

خرید ملک می‌تواند هم یک سرمایه گذاری بلند مدت و هم کوتاه مدت باشد. زیرا قیمت رسمی و مشخصی ندارد و خود مالک قیمت گذاری را انجام می‌دهد. بعلاوه در بسیاری از مواقع با انجام تغییراتی در آن؛ قیمتش تا چندین برابر هم افزایش پیدا کند. خرید ملک می‌تواند به چند طریق انجام شود که هر کدام به سرمایه خاص خود نیاز دارند.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر طلا زنانه

 

1- خرید ملک مسکونی

 این روش از رایج‌ترین و بهترین سرمایه گذاری‌ها در ایران است، زیرا طیف قیمتی بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شود. حتی اگر ملک در محله‌ای خریداری شود که خودتان قصد زندگی در آن را ندارید می‌توانید از طریق اجاره دادن آن سرمایه خود را افزایش دهید. بعلاوه هر زمان که بخواهید آن را به فروش برسانید نیز سریعتر به فروش می‌رود.

2- خرید زمین

روش دیگر برای سرمایه گذاری در این دسته خرید زمین است. قیمت زمین بسته به کاربری آن می‌تواند متفاوت باشد. گاهی شما نسبت به خرید یک زمین کشاورزی اقدام می‌کنید که قیمت بسیار مناسبی نسبت به ملک دارد و شما همیشه این شانس را دارید که خودتان روی آن کشاورزی انجام دهید و یا آن را در اختیار کشاورزان دیگری قرار دهید و در این صورت نه تنها خود زمین برایتان یک سرمایه است، بلکه از محصولات کشاورزی نیز می‌توانید کسب درآمد کنید.

خرید زمین مسکونی نیز یک روش دیگر برای سرمایه گذاری است. قیمت این زمین‌ها بیشتر از زمین‌های کشاورزی هستند. این روش بهترین سرمایه گذاری برای افرادی است که نمی‌خواهند روی زمین کاری انجام دهند و قصد کسب درآمد به این روش را ندارند و بیشتر خرید خود زمین را به عنوان سرمایه در نظر می‌گیرند.

3- خرید املاک تجاری

این روش خرید ملک نیز یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری است. با وجود آنکه ارزش این نوع ملک به نسبت متراژ از سایر روش‌های بسیار بیشتر است اما یک روش سرمایه گذاری بسیار خوب و اثبات شده است. شما نه تنها می‌توانید از اجاره مغازه سرمایه زیادی جمع کنید ( که البته مقدار آن به محل ملک بستگی دارد) بلکه می‌توانید به خود ملک نیز به عنوان بهترین سرمایه گذاری برای زندگی خود نگاه کنید.

آیا خرید رمزارز بهترین سرمایه گذاری است؟

خرید ارز دیجیتال را شاید بتوان بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 دانست. محبوبیت این روش سرمایه گذاری به شدت در حال افزایش است و روزانه افراد زیادی به این بازار وارد می‌شوند. با این حال استفاده از این روش نیازمند داشتن اطلاعات ارزی ست و هر کسی نمی‌تواند در این بازار سرمایه گذاری کند. همچنین ریسک این روش نیز بسیار بالا است، زیرا عوامل بسیار زیادی بر قیمت ارز مؤثر هستند که می‌توانند حتی در عرض چند دقیقه قیمت آن را به شدت افزایش یا کاهش دهند.

بنابراین آگاهانه عمل‌کردن در این روش سرمایه گذاری اهمیت بسیار زیادی دارد و شما هرگز نباید بدون اطلاعات اولیه وارد این بازار شوید زیرا می‌توانید سرمایه خود را از دست دهید. با وجود آنکه خرید رمزازر بهترین سرمایه گذاری کوتاه مدت است و سرمایه شما می‌تواند در عرض چند دقیقه افزایش پیدا کند اما اگر به آن به عنوان یک روش سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنید می‌توانید سود زیادی از آن کسب کنید.

 ورود به بورس

یک روش مناسب دیگر برای سرمایه گذاری؛ ورود به بازار بورس است. این بازار نیز مانند بازار ارز بالا و پایین زیادی دارد و تغییرات آن لحظه‌ای هستند. شما نمی‌توانید بدون داشتن اطلاعات نسبت به نحوه کار بازار وارد آن شوید زیرا امکان ضرردهی شما افزایش پیدا می‌کند. مانند بازار ارز اگرچه نگاه کردن به این روش به عنوان بهترین سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد، اما می‌توانید مطمئن شوید که در دراز مدت بورس شما رشد قیمتی خواهد داشت. با این حال افزایش سرمایه شما بسته به سهام خریداری شده می‌تواند متفاوت باشد.

بهترین سرمایه گذاری با پول کم چیست؟

داشتن سرمایه کم مانع از انجام سرمایه گذاری نمی‌شود و شما می‌توانید حتی در این روش هم بهترین سرمایه گذاری متناسب با سرمایه خود را پیدا کنید. یکی از گزینه‌های مناسب در این شرایط پس انداز در بانک است که با هر میزان سرمایه‌ای قابل انجام است. همچنین قیمت بعضی از سهام‌ها و ارز‌ها نیز بسیار مناسب است و می‌توانید با مقدار کم آنها را خریداری کرده و در کوتاه مدت سرمایه خود را افزایش دهید.

سخن پایانی

انتخاب بهترین سرمایه گذاری به هدف شما بستگی دارد. اهداف کوتاه و بلند مدت هر کدام گزینه‌های مخصوص به خود را دارند. با این حال همیشه باید قبل از اقدام به سرمایه گذاری با هر یک از این روش‌ها با متخصصان بازار مشورت کنید و نظر آن‌ها را نیز بدانید تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.