قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

سنگ ماه تولد چیست و چه خواصی دارد؟ (فروردین تا اسفند)

0 5,033

سنگ ماه تولد تاریخچه‌ی بسیار طولانی در ادیان و فرهنگ‌های مختلف دارد که اصولاً از آن به عنوان وسیله‌ای برای درمان و پیشگیری از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. در حال حاصر نیز خواص چاکرادرمانی و انرژی‌درمانی را به این سنگ‌ها نسبت می‌دهند که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست.

نگاهی کوتاه به سنگ‌های ماه‌های دوازده‌گانه‌ی سال:

  • سنگ‌ماه‌تولد فروردین: الماس
  • سنگ‌ماه‌تولد اردیبهشت: زمرد
  • سنگ‌ماه‌تولد خرداد: مروارید
  • سنگ‌ماه‌تولد تیر: یاقوت سرخ
  • سنگ‌ماه‌تولد مرداد: زبرجد
  • سنگ‌ماه‌تولد شهریور: یاقوت کبود
  • سنگ‌ماه‌تولد مهر: اوپال
  • سنگ‌ماه‌تولد آبان: توپاز
  • سنگ‌ماه‌تولد آذر: فیروزه
  • سنگ‌ماه‌تولد دی: گارنت
  • سنگ‌ماه‌تولد بهمن: آمیتیس
  • سنگ‌ماه‌تولد اسفند: آکوآمارین

سنگ ماه تولد فروردین (آوریل): الماس

  • معنای سنگ کوارتز: شجاعت و دلیری
  • رنگ: شفاف

الماس یک کریستال شفاف است که از کربن خالص تشکیل شده و به جرات می‌توان گفت سخت‌ترین ماده طبیعی در جهان است. این سنگ قیمتی به دلیل سختی زیاد و سطح بالای پراکندگی و انتشار نور، قرن‌هاست که یک سنگ جواهر با ارزش به شمار می‌رود.

در گذشته‌های بسیار دور برخی از مردم الماس را منشاء شجاعت‌ و دلیری‌ می‌دانستند و همراه داشتن آن را دلیل خوشبختی می‌پنداشتند. حتی در قدیم از پودر الماس‌ به ‌عنوان‌ دارو استفاده می‌کردند. همچنین الماس به عنوان جواهری شناخته می‌شود که می‌تواند بیماری‌ها را از انسان دور کند.

جا دارد اشاره کنیم، سنگ‌های جاسپر، سنگ خون، توپاز زرد، یاقوت کبود و آکوامارین از دیگر سنگ‌های متولدین ماه فروردین هستند.

سنگ تولد اردیبهشت (می): زمرد

  • معنای سنگ زمرد: امید
  • رنگ: سبز تیره

«زمرد» در لغت به معنای «سبز» است و در طیف‌های متفاوتی از رنگ سبز در طبیعت یافت می‌شود. درجه‌ی سختی این گوهر که نوعی بریل معدنی است 7.5 تا 8 در مقیاس موس است. زمردهای اصل دارای جلای شیشه‌ای و خاکه‌ی سفیدرنگ هستند و سنگ‌های شفاف و سبز رنگ که رنگ ثانویه‌ی زرد و تیره ندارند، گران‌قیمت‌تر از بقیه رنگ‌های این سنگ خرید و فروش می‌شوند.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره طلا زنانه

 

مرغوب‌ترین و خوشرنگ‌ترین زمردها، به کلمبیا تعلق دارد و زمردهای کلمبیایی از زمردهای دیگر کشورها کاملاً متمایز هستند. به طوری که قیمت هر قیراط زمرد کلمبیا در بازارهای جهانی بین 50 تا 4 هزار دلار است. به طور کلی، معیار ارزش‌گذاری سنگ‌های زمرد روی طلا و جواهرات بر اساس 4 معیار رنگ، وزن، وضوح و برش تعیین می‌شود. هر چه رنگ زمرد شدیدتر و شفافیت آن بیشتر باشد، ارزش بیشتری دارد.

مردم در دوران باستان بر این عقیده بودند که گوهر زمرد برای صاحب خود پاکدامنی و نجابت به ارمغان می‌آورد و او را از ارواح شیطانی و پلید مصون نگه می‌دارد.

برای این‌که بیشتر در مورد زمرد بدانید از شما دعوت می‌کنیم به مقاله‌ی سنگ زمرد چیست، چه خواصی دارد و چگونه می‌توان زمرد اصل را تشخیص داد؟ سر بزنید. گارنت، آونتورین، مالاکیت سبز، یاقوت آبی روشن، کوارتز صورتی، سنگ مرجان، کهربا و فیروزه نیز از دیگر سنگ‌های این ماه تولد هستند.

 

سنگ ماه تولد خرداد (ژوئن): مروارید

  • معنای سنگ مروارید: پاکی و عفاف
  • رنگ: سفید

سنگ ماه تولد خرداد (22 مه تا 21 ژوئن)، مروارید است. سنگ مروارید در درون بدن نرم تنان دو کفه‌ای مانند صدف ایجاد می‌شود و می‌توان آن را یکی از با ارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی در تمامی اعصار به‌شمار آورد. درجه سختی و استحکام این سنگ گران‌بها 2.5 تا 3.5 است و ترکیب شیمیایی آن شامل حدود 90 درصد کربنات کلسیم و 10درصد آب و مواد آلی است. هر اندازه که مروارید درشت‌تر و گرد‌تر باشد، کیفیت و دوام آن بیشتر خواهد بود.

در دوران باستان، مروارید نماد ماه بود و ویژگی‌های جادویی به آن نسبت می‌دادند. چینی‌های نیز این سنگ را طلسم ضد آتش و ضد اژدها می‌دانستند و در دیگر نقاط جهان، مروارید نماد پاکی و عفاف که نیروی حیات‌بخشی دارد به‌شمار می‌آمد.

جالب است بدانید که برای جبران کمبود کلسیم از مروارید استفاده می‌شود. تغییرات ناگهانی خلق و خوی، اضطراب و نگرانی‌ها را از بین می‌برد و ابتکار، حساسیت و الهام به انسان می‌بخشد.

 

دیگر سنگ‌های فرعی ماه تولد خرداد شامل مون استون، یاقوت سفید، سیترین، الکساندریت و چشم ببر است. هریک از این سنگ‌ها دارای ویژگی‌هایی است که انرژی آنها با ستاره ماه تولد خرداد کاملاً سازگاری دارند و باعث هماهنگی بخت و اقبال می‌شوند.

 

سنگ تولد تیر (جولای): روبی (یاقوت سرخ)

  • معنای سنگ یاقوت قرمز: زندگی و قدرت فیزیکی
  • رنگ: قرمز

سنگ ماه تولد تیر، روبی است. این سنگ درجه سختی 9 در مقیاس موس دارد، یعنی از بیشتر سنگ‌های جواهر سخت‌تر و مستحکم‌تر است. یاقوت نوعی از کرندوم است. کروندوم خالص بیرنگ است که در این حالت یاقوت سفید را بوجود می‌آورد. بنابراین رنگ در اثر ناخالصی‌های شیمیائی به‌وجود می‌آید. رنگ قرمز موجود در روبی به خاطر کروم موجود در این سنگ‌قیمتی است.

بهترین نوع سنگ یاقوت سرخ در منطقه ماگوک در کشور برمه پیدا می‌شود. یکی از از جذابیت‌های روبی این است که نور طبیعی را به خود جذب می‌کند و بعدا در نبود نور آن را بازتاب می‌دهد. یاقوت به دو صورت کابوشون و برلیان تراشیده می‌شود. نوع مصنوعی آن هم در کارخانه ساخته می‌شود که قیمت ارزان‌تری نسبت به یاقوت اصل دارد.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا زنانه

 

مردم هند معتقدند که درخشش قرمز روبی از یک شعله داخلی است که هیچ انسانی نمی‌تواند آن را خاموش کند، در نتیجه یاقوت سرخ سنگی کاملا روحانی به‌شمار می‌آید. یاقوت سرخ موجب افزایش انرژی، شهامت و بیداری احساسات می‌شود. از این سنگ برای درمان بیماری‌های قلبی، جریان خون و همچنین تقویت کلیه استفاده می‌شود.

برای این‌که بیشتر در مورد انواع یاقوت بدانید از شما دعوت می‌کنیم به مقاله‌ی سنگ یاقوت؛ معرفی انواع یاقوت، قیمت و خواص این سنگ زیبا مراجعه کنید.

 

سنگ تولد مرداد (آگوست): پریدوت (زبرجد)

  • معنای سنگ پریدوت: زیبایی
  • رنگ: سبز زیتونی

زبرجد (Peridot)، نوعی سنگ معدنی است که از ترکیب آهن و منیزیم تشکیل می‌شود. این سنگ به دلیل دارا بودن مقداری آهن، به رنگ زیبای سبز- زرد در طبیعت یافت می‌شود. هر چه رنگ سبز زبرجد تیره‌تر باشد، ارزش و قیمت سنگ بیشتر خواهد بود. درجه‌ی سختی این سنگ 6.5 تا 7 درجه‌ی موس است.

یکی از ویژگی‌های بسیار خاص سنگ peridot این است که زیر هر دو نور طبیعی و نور مصنوعی دقیقا یک رنگ دارد. این باعث می‌شود تا این سنگ در شب هم درخشش کامل و زیبایی داشته باشد.

سنگ ماه تولد مرداد ( 23 ژوئیه تا 22 اوت)، نماد خورشید جان‌بخش، شکوه و آرامش است. این سنگ دفع‌کننده‌ی توهم، کابوس‌های شبانه و خشم است و موجب تعادل خواب می‌شود. برای دفع شیاطین نیز مورد استفاده دارد. همچنین این سنگ برای رفع بیماری‌های پوستی به ویژه اگزما و جوش‌های صورت مفید است. جهت تسکین دردهای استخوانی نیز استفاده می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره زنانه

 

از دیگر سنگ‌های ماه تولد مرداد باید به اونیکس، عقیق سلمیانی سیاه، ، تورمالین و توپاز طلایی اشاره کرد.

سنگ ماه تولد شهریور (سپتامبر) یاقوت کبود

  • معنای سنگ یاقوت کبود: فرزانگی و دانایی
  • رنگ: آبی تیره

سنگ ماه تولد شهریور یعنی سفایر Sapphire دومین سنگ سخت بعد از الماس است و درجه سختی 9 در مقیاس موس دارد. سختی ساختار کریستالی سه گوش این سنگ به گونه‌ای است که فقط الماس توان بریدن آن را دارد.

گفتیم که سنگ متولد شهریور ( 23 اوت تا 22 سپتامبر) سنگ یاقوت کبود (سفایر) است؛ گوهری‌ به‌ رنگ‌ آبی‌ روشن‌ تا تیره که سمبل فرزانگی و دانایی است. در اسطوره‌های فارسی آمده است که مادر طبیعت روی یاقوت کبود بزرگی استراحت می‌کند و آسمان بازتاب دهنده این کریستال آبی رنگ است.

به سفایر، سنگ وفاداری، واقعیت و سنگ‌ خردمندان نیز گفته می‌شود. متولدین ماه شهریور می‌توانند برای درمان دردهای عصبی، دردهای روماتیسمی، سردردهای شدید، نقرس، دردهای مفصلی، قولنج، سوزش معده و دردهای شدید ازیاقوت کبود استفاده کنند.

سفایر از زمان‌های قدیم سنگ عفت، تقدیس و توبه شناخته شده است. در ایران باستان هم از خواص یاقوت کبود به عنوان پزشکی همه‌منظوره یاد شده است.

سنگ یاقوت کبود که مخصوص زن و مرد شهریوری است تردید و دودلی را کاهش می‌دهد. به حامل خود بصیرت و روشنایی می‌دهد و شهریوری ها را در برابر خشم و ناملایمات زندگی حمایت می‌کند.

از دیگر سنگ‌های ماه تولد شهریور باید به یشم سبز، جاسپر، عقیق خزه‌ای، سیترین، زیرکن و مالاکیت اشاره کرد.

 

سنگ تولد مهر (‏اکتبر): اوپال

  • معنای سنگ ‏اوپال: وفاداری‌ و امید
  • رنگ: ‏بی رنگ / چندرنگ

اوپال نام یک سنگ قیمتی است که نوعی از دی‌اکسید سیلیکون هیدرات آمورف محسوب می‌شود. این سنگ ممکن است بی‌رنگ باشد ولی در رنگ‌های سفید، آبی شیری، خاکستری، سرخ، زرد، سبز، قهوه‌ای و سیاه هم یافت می‌شود. البته کمیاب‌ترین گونه‌ی اپال، رنگ سرخ روی زمینه‌ی سیاه است. درجه‌ی سختی اوپال نیز 5.5 تا 6.5 در مقیاس موس است.

اوپال‌ (OPAL) را در مشرق ‌زمین‌ سمبل‌ وفاداری‌ و امید می‌‌شناسند و استفاده‌ از آن‌ به‌ فرد حالتی‌ از تقدس‌ می‌‌دهد. عرب‌ها اعتقاد دارند این‌ سنگ‌ از بهشت‌ روی‌ زمین‌ افتاده‌؛ و ظاهراً حالت‌ نورانی‌ آن‌ باعث‌ به ‌وجود آمدن‌ این‌ باور شده‌ است.

به طور کلی، اوپال سنگ خوبی برای برطرف کردن عفونت‌ها و بیماری‌های چشمی و همین طور بهبود فرایندهای درمانی دیگر به شمار می‌رود. گفته می‌شود برای افرادی که از یک بیماری تهدیدآمیز رنج می‌برند، اوپال به آن‌ها انگیزه و اراده ادامه به زندگی می‌دهد. در هند نیز بسیاری معتقدند که این جواهر به بهبود حافظه کمک می‌کند.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر طلا زنانه

 

در کنار اوپال، سنگ‌های لاجورد، زبرجد، یاقوت کبود و عقیق نیز جزو سنگ‌های فرعی ماه تولد مهر هستند.

سنگ ماه تولد آبان (‏نوامبر): توپاز

  • معنای سنگ ‏توپاز: آتش
  • رنگ: آبی / ‏شیری

در طبیعت سنگ‌های گرانبهای متعددی وجود دارد که براساس صور فلکی تفکیک شده‌اند و هر کدام در یک ماه و بعضاً ماه‌های مختلف قرار گرفته‌اند. یکی از آنها توپاز است که سنگ ماه تولد آبان است.

توپاز یک سنگ محکم اما بسیار شکننده است. درجه سختی آن در مقیاس موس 8 از 10 است. اما به دلیل شکل ورقه‌ای و شکاف و درزهای اساسی که دارد، بسیار مستعد شکستن یا ترک برداشتن است. «توپاز» در واقع یک واژه سانسکریتی به معنی «آتش» است که به عنوان یک سنگ سخت و قیمتی در صنعت جواهرسازی کاربرد زیادی دارد.

توپاز در خالص‌ترین حالت بی‌رنگ است اما ناخالصی‌های موجود در آن باعث ایجاد تفاوت در رنگ‌های این سنگ می‌شود. به طور کلی، توپاز یک گوهر شفاف تا نیمه شفاف با جلای شیشه‌ای است و ناخالصی‌هایی به شکل بلور و بعضاً به شکل ستاره‌ی دنباله‌دار دارد.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره زنانه

 

با اینکه همه‌ی رنگ‌های این سنگ زیبایی خاص خود را دارند اما صورتی را می‌توان مرغوب‌ترین و کمیاب‌ترین رنگ توپاز نامید. رنگ طلایی آن که به نام «توپاز سلطنتی» مشهور است نیز قیمتی گران‌تر از بقیه رنگ‌ها دارد.

مصری‌ها سنگ ماه تولد آبان را سمبل‌ خورشید می‌‌دانند. یونانی‌ها نیز معتقدند این‌ سنگ‌ به‌ انسان‌ نیرویی‌ خاص‌ می‌‌دهد و طلسم‌ و جادو را باطل‌ می ‌كند. در گذشته‌ بر این‌ باور بودند اگر كسی‌ سنگ‌ توپاز را همراه‌ داشته‌ باشد از نظرها دور می‌‌ماند. رومی‌ها هم اعتقاد داشتند كه‌ توپاز هوش‌ و وفاداری‌ را افزایش‌ می ‌دهد. حتی‌ در مواردی‌ از این سنگ به‌ عنوان‌ پادزهر استفاده‌ می‌‌شده‌ است.

برای آشنایی بیشتر با سنگ توپاز از شما دعوت می‌کنیم به مقاله‌ی سنگ توپاز چیست و در چه رنگ‌هایی موجود است در بلاگ طلاباش مراجعه کنید. از دیگر دیگر سنگ‌های ماه تولد آبان نیز می‌توان به آمیتیست، یاقوت سرخ، گارنت، سنگ مرجان و آکوآمارین اشاره کرد.

 

سنگ تولد ‏آذر (دسامبر): فیروزه

  • معنای سنگ ‏فیروزه: دوستی
  • رنگ: ‏فیروزه‌ای

سنگ فیروزه، نوعی سنگ آذرین است که در مناطق آتشفشانی و اغلب در نزدیکی سطح زمین یافت می‌شود. درجه‌ی سختی این سنگ بین 5.5 تا 6 در مقیاس موس است. فیروزه از جمله سنگ‌های قیمتی در جهان است که مدل‌های فیروزه‌ی نیشابور از همه معروف‌تر هستند. این سنگ با رنگ جذاب خود که بین آبی و سبز متغیر است در دو مدل کلی «عجمی» و «شجری» یافت می‌شود.

فیروزه عجمى که با ارزش‌ترین نوع فیروزه است، رنگ آبى پر رنگ دارد و به صورت گرد یا بادامى تراش داده مى‌شود. فیروزه شجری دارای رگه یا شجرهای سیاه یا قهوه‌ای رنگ برجسته است. این رگه‌ها ممکن است در طرح‌های منظم و یا غیرمنظم تشکیل شوند.

دلیل اینکه رنگ‌های فیروزه‌ها با هم فرق دارد و برخی به سبزی می‌زنند و برخی به آبی، به دلیل تفاوت نسبت آهن به مس است. به طور کلی، رنگ آبی این سنگ به دلیل وجود عنصر مس در آن است. هرچه میزان مس فیروزه بیشتر باشد، رنگ فیروزه آبی‌تر و آسمانی‌تر خواهد بود.

 

دلیل اینکه فیروزه را به نماد دوستی می‌دانند این است که برای شکل‌گیری این سنگ، آلومینیوم و مس باید با هم همکاری کنند تا ماده معدنی جدیدی به نام فیروزه ساخته شود. به همین خاطر، این رابطه را به دوستی تعبیر کرده‌اند و فیروزه به نماد دوستی تبدیل شده است.

برای اینکه بدانید انواع سنگ فیروزه کدام است و روش تشخیص فیروزه اصل چیست می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

دیگر سنگ‌های متولد ماه آذر شامل سنگ‌های یاقوت کبود، زیرکن، توپاز، بریل زرد، تانزانیت، عقیق سیاه، زبرجد، آکوامارین، کوارتز، لاجورد، آمیتیست، مالاکیت و کریستال است.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره مردانه

 

سنگ ماه تولد دی (ژانویه): گارنت (لعل)

  • معنای سنگ گارنت: حمایت و محافظت از فرد
  • رنگ: قرمز تیره

سنگ اصلی ماه تولد دی (22 دسامبر تا 21 ژانویه) سنگ لعل (گارنت) است. گارنت اغلب به رنگ قرمز موجود است اما در رنگ‌های دیگر چون سبز، زرد کمرنگ تا زرد روشن و نارنجی آتشین نیز یافت می‌شود. درجه‌ی سختی این سنگ 6.5 تا 7 در مقیاس موس است.

از خواص ویژه و منحصربه‌فرد گارنت می‌توان به شاخص بالای انکسار نور اشاره کرد. به این معنی که با نگاه کردن به این سنگ قیمتی، این تصور ایجاد می‌شود که گارنت از خودش نور منتشر می‌کند.

اینکه گفته می‌شود گارنت خاصیت حمایت و محافظت از فرد را دارد به فرهنگ زمان باستان بر می‌گردد. در گذشته‌های دور، آزتک‌ها در آمریکای مرکزی و برخی از سربازهای قبایل آسیای شرقی اعتقاد داشتند اگر سنگ گارنت همراه خود داشته باشند از گزند دشمنان و شیاطین در امان خواهند ماند.

از سنگ ماه تولد دی به عنوان التیام بخش دردها استفاده می‌شود. این سنگ گرانبها آرامش و خوابی بدون کابوس را به همراه دارد. از لعل می‌توان برای افزایش قوای بدن و استقامت جسمی و همچنین تقویت قلب و عروق نیز بهره گرفت.

دیگر سنگ‌های ماه تولد دی‌ماه شامل عقیق قرمز، فیروزه، حدید، چشم ببر، زمرد، یاقوت، جاسپر، کهربا، مروارید، کریستال کوارتز و لاجورد است.

سنگ تولد بهمن (فوریه): آمیتیس (یاقوت ارغوانی)

  • معنای سنگ آمیتیست: عقل و خرد
  • رنگ: بنفش

آمیتیست نوعی کوارتز است که به خاطر رنگ بنفش بسیار زیبای خود و ساختار بلورهایش، محبوبیت زیادی دارد. رنگ بنفش سنگ آمیتیس از محدوده‌ی صورتی تا بنفش متغیر است و آن را با عنوان روح سنگ نیز می‌شناسند که این موضوع به دلیل سایه‌های بنفش موجود در آن است. این رنگ‌ها به دلیل وجود ناخالصی‌های آهن و آلومینیوم پدید می‌آیند.

از آنجا که سختی سنگ ماه تولد بهمن 7 است، برای استفاده در جواهرسازی سنگ مناسبی به‌شمار می‌رود. جالب است بدانید ارزش سنگ آمیتیست با میزان افزایش رنگ آن نسبت مستقیم دارد. یعنی هر چه پررنگ‌تر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

امروزه این سنگ نماد خرد و منطق است و این باور وجود دارد که کسی که آمیتیست همراه خود داشته باشد از افراط و زیاده‌روی خودداری خواهد کرد. نام دیگری که به سنگ آمیتیست اختصاص می‌دهند، «چاکرای تاج» است زیرا این سنگ جواهر نمادی از اتصال به عشق، انرژی و قدرت است.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره مردانه

 

برخی باورها بر این است که سنگ آمیتیست باعث به حقیقت پیوستن رویاها می‌شود و عشقی راستین را به ارمغان می‌آور‌د.

دیگر سنگ‌های ماه تولد بهمن شامل گارنت، جاسپر زرد، عقیق سبز، فیروزه، سوژیلیت و اوپال است.

 

سنگ ماه تولد اسفند (مارس): آکوامارین

  • معنای سنگ آکوامارین: متانت، بزرگواری
  • رنگ: آبی (آبی متمایل به سبز)

سنگ ماه تولد اسفند (۱۹ فوریه تا ۲۰ مارس) – برج حوت، آکوامارین است. این سنگ عضو آبی‌رنگ خانواده Beryl است و رنگ آبی آن در نتیجه رسوب آهن در زمان شکل‌گیری سنگ ایجاد می‌شود. آکوامارین در برخی تعابیر به معنای آب دریا است.

آکوامارین بلورهای بسیار زیبایی دارد و رنگ آبی آن هر چه تیره‌تر و عمیق‌تر باشد، ارزش و قیمت سنگ هم بیشتر خواهد بود. به همین خاطر است که بسیاری از جواهرسازان از حرارت برای تیره کردن رنگ آکوامارین استفاده می‌کنند.

بسیاری از دریانوردان اعتقاد دارند آکوامارین دارای خاصیت آرامش‌بخشی است و می‌تواند به خواب بهتر کمک کند. به همین خاطر، این جواهر را زیر بالش خود می‌گذارند. همچنین گفته می‌شود با قرار دادن یک تکه آکوامارین در لیوانی از آب نوشیدنی و قرار دادن آن به مدت سه ساعت زیر نور ماه کامل و در صورت امکان در فضای باز، اکسیری آرامش‌دهنده و تصفیه‌کننده به دست می‌آید.

خرید از گالری طلاباش: حلقه ازدواج

 

سنگ‌ آكوامارين‌ سیستم‌ ایمنی‌ و اعصاب‌ را تقویت‌ می‌كند و باعث‌ آرامش‌ غدد می‌شود. این سنگ قیمتی نماد سلامتی، صداقت، جوانی، وفاداری و زیبایی است.

با اینکه آکوامارین سنگ اصلی و بهترین سنگ ماه تولد اسفند است. اما سنگ‌های فیروزه، آمتیست، الماس، مون استون، سان استون، کریستال کوارتز و کهربا نیز از دیگر سنگ‌های این ماه تولد به‌شمار می‌روند.

کلام آخر

در این مطلب هر‌آنچه لازم است در مورد انواع سنگ ماه تولد و خواص آنها بدانید را برایتان توضیح دادیم. در اینجا لازم است یادآوری کنیم که هر ماه تولد فقط یک سنگ تولد ندارد و شامل گوهرهای دیگری نیز هست که آن‌ها نیز به طور مختصر در این مطلب معرفی شده‌اند.

ما در بازار آنلاین طلاباش انواع انگشتر، دستبند، گردنبند و گوشواره از جنس طلا و نقره با اکثر این سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی را عرضه می‌کنیم. بنابراین شما می‌توانید زیورآلاتی که به سنگ ماه تولدتان مزین شده را خریداری کنید. برای این منظور کافی است به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

 

منابع: gemsociety و uncommongoods

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.