قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت

0 3,897

انتخاب عینک آفتابی به فرم صورت فرد بستگی داشته و باید عینکی دقیقاً با ویژگی‌های متضاد فرم صورت خود خریداری کنید. به این صورت که اگر صورت شما گرد است، باید عینکی را انتخاب کنید که زاویه‌دار و چهارگوش باشد.

این تضاد علاوه‌بر حفظ سلامتی چشم‌ها، برای خوش‌تیپ‌تر و جذاب‌تر دیده شدنتان با عینک آفتابی ضروری است؛ بنابراین باید ایرادات صورتتان را با انتخاب عینک مناسب بپوشانید. اگر احساس می‌کنید کشیدگی صورت شما بیش از حد نرمال است، می‌توانید با عینک گرد و بزرگ کاری کنید که بلندی صورت کمتر به چشم بیاید. یا اگر صورت گرد و گونه‌های پری دارید، می‌توانید با یک عینک مستطیلی و عریض، خطای دید ایجاد کنید تا صورتتان کشیده‌تر به نظر برسد.

بنابراین، فرمول کلی و قانون اصلی انتخاب عینک، شناخت فرم صورت و انتخاب عینکی متضاد با آن است. حالا برای اینکه بهتر متوجه این قانون شوید در ادامه عینک‌های مناسب برای هر فرم صورت را برایتان نوشته‌ایم. پس با بلاگ طلاباش همراه باشید.

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟

قبل از این که بخواهیم عینک مناسب را برای فرم صورت پیدا کنیم، باید فرم صورتمان را تشخیص بدهیم. برای تشخیص، باید اجزای صورت خود را اندازه‌گیری کنید که برای این کار فقط به متر، کاغذ، مداد و آینه نیاز دارید. مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. مقابل آینه بایستید. برای اندازه‌گیری فاصله‌ی گونه‌ها، یک سر متر را در زیر گودی چشم قرار دهید. آن را از برآمدگی بینی رد کرده و به گودی چشم دیگر برسانید. عدد روی متر را بخوانید و یادداشت کنید.
  2. سپس باید فک خود را اندازه بگیرید. متر را در زیر گوش قرار دهید و تا وسط چانه بیاورید. عدد به دست آمده را ضرب در 2 کنید و روی کاغذ بنویسید.
  3. برای اندازه‌گیری پیشانی، متر را در پهن‌ترین قسمت، بین ابرو و خط موی سر قرار داده و از یک سمت به سمت دیگر امتداد دهید. سپس اندازه را یادداشت کنید.
  4. در آخر طول صورت را اندازه بگیرید. از وسط خط مو شروع کرده و از روی بینی عبور دهید و به چانه برسانید. سپس عدد بدست آمده را یادداشت کنید.
خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

حالا با اعدادی که به دست آورده‌اید می‌توانید فرم صورتتان را تشخیص دهید:

  • اگر طول صورت نصف عرض آن باشد، یعنی صورت شما بیضی شکل است.
  • اگر طول صورت بیشتر از عرض آن باشد، یعنی صورت مستطیلی دارید.
  • اگر قسمت گونه‌ها پهن، پیشانی باریک و هم‌اندازه با پهنای فک باشد، یعنی صورت لوزی دارید.
  • اگر طول و عرض صورتتان یکی و زاویه‌دارتر است، یعنی صورت مربعی دارید.
  • اگر فک لاغر و گونه و پیشانی پهن دارید، یعنی صورتتان قلبی است.
  • اگر طول و عرض صورت با هم برابر است و پهنای پیشانی و فک هم شبیه یکدیگر هستند، یعنی صورت گرد دارید.
خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره زنانه

عینک برای صورت گرد

صورت گرد چه شکلی است؟ وقتی فرد پیشانی پهن، گونه‌های پر و چانه‌ی گرد دارد، یعنی صورتش گرد است. اصولاً هیچ‌گونه زاویه و خطوط برجسته‌ای در طرح صورت این افراد دیده نمی‌شود.

بنابراین، طبق قانونی که در بالا اشاره کردیم، عینک مناسب برای صورت گرد باید زاویه‌دار یا چهارگوش باشد، زیرا هدف شما ایجاد تضاد با انحنای صورت است. همچنین از انتخاب فریم‌هایی که بیشتر روی گردی صورت تأکید دارند هم باید چشم‌پوشی کنید. شما با ایجاد تضاد از طریق یک عینک زاویه‌دار، می‌توانید نمای کلی چهره‌ی خود را باریک‌تر و کشیده‌تر نشان دهید.

عینک برای صورت گرد باید پهنا و کشیدگی بیشتری نسبت به ارتفاعش داشته باشد. هر چه عینک عریض‌تر باشد، چهره باریک‌تر دیده خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که عینک‌ آفتابی که پل نازک و شفاف دارد چشمان شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

انواع عینک مناسب برای صورت گرد

در ادامه چند مدل عینک مناسب برای صورت گرد را معرفی کرده‌ایم:

  • فریم هندسی و زاویه‌دار
    صورت گرد چون منحنی است و نسبت به سایر مدل‌های صورت زاویه‌ی خاصی ندارد، فریم‌های هندسی و زاویه‌دار بهترین گزینه برای آن به‌شمار می‌روند.
  • عینک با فریم مستطیلی
    جزو بهترین گزینه‌ها برای صورت گرد است، چون هم‌اندازه بودن عرض و ارتفاع چهره در صورت‌های گرد باعث می‌شود که چهره کوچک‌تر از اندازه واقعی دیده شود؛ بنابراین، با یک فریم مستطیلی می‌توان این تصویر را در هم شکست و چهره را کشیده‌تر و باریک‌تر نشان داد.

انواع عینک نامناسب برای صورت گرد

در ادامه مدل‌هایی را معرفی کرده‌ایم که مناسب صورت گرد نبوده و باید از آن‌ها چشم‌پوشی کنید.

  • عینک کوچک و کوتاه
    عینک‌هایی که فریم کوچک و کوتاه دارند، برای صورت‌های گرد مناسب نیستند. چون نگاه مخاطبین را به گونه‌های فرد جذب کرده و گردی صورت بیشتر دیده می‌شود.
  • فریم گرد
    همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، عینک‌های گرد مناسب صورت گرد نیستند.

انتخاب عینک آفتابی برای صورت کشیده

صورت کشیده و لاغر چه شکلی است؟ وقتی فاصله پیشانی از چانه به نسبت فاصله دو گوش چپ و راست خیلی بیشتر باشد، یعنی صورت، فرم کشیده دارد. افرادی که صورت کشیده دارند، بهتر است فریم‌هایی را انتخاب کنند که طول صورت را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. مثلاً مدل‌های گربه‌ای، مستطیلی و عینک‌هایی که خط ابرو دارند برای صورت‌های کشیده از همه مناسب‌تر هستند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره زنانه

 

انواع عینک آفتابی مناسب برای صورت کشیده

  • فریم چهارگوش
    برای انتخاب عینک آفتابی برای صورت کشیده توجه داشته باشید که حتماً عینک، مربعی یا مستطیلی باشد. مناسب‌ترین مدل برای صورت‌های لاغر، عینک پهن و بزرگ است. زیرا با پهنای خود می‌تواند کشیدگی صورت را تا حدی پنهان کند؛ بنابراین، تا حد امکان فریم‌های مربعی و مستطیلی پهن و ضخیم انتخاب کنید.
  • عینک گربه‌ای
    مناسب‌ترین مدل عینک آفتابی برای صورت کشیده، مدل گربه‌ای است. فریم‌هایی که لبه‌های آن‌ها به سمت بالا کشیده شده نیز برای صورت‌های لاغر بسیار مناسب هستند. به این دلیل که باعث می‌شوند تا گونه‌های صورت بیشتر به چشم بیایند و در نتیجه لاغری و کشیدگی چهره خیلی دیده نشود.

عینک برای صورت بیضی

انتخاب عینک آفتابی برای صورت بیضی نیز مستلزم رعایت قانون بالا است؛ یعنی باید مکمل فرم صورت شما باشد. به طور کلی صورت‌هایی که گونه‌های کشیده‌تر و چانه‌ی باریک‌تر دارند را بیضی می‌گویند. اگر نمی‌توانید فرم صورت خود را تشخیص دهید، روبه‌روی آینه بایستید. در صورتی که زاویه‌های استخوان فک شما تیز و زاویه‌دار نیست و انحناء دارد، عرض پیشانی‌تان پهن‌تر از چانه‌تان بوده و استخوان گونه‌تان کمی رو به بالا است، یعنی صورتتان فرم بیضی دارد.

قاب‌هایی که دارای طرح‌های سنگین و شلوغ هستند به فرم صورت حالت کشیده‌تری می‌دهند؛ بنابراین از این نوع قاب‌های عینک به‌هیچ‌وجه استفاده نکنید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا زنانه

 

انواع عینک آفتابی مناسب برای صورت بیضی

کسانی که صورت بیضی دارند، جزو افراد خوش‌شانسی هستند که هر مدل قاب عینکی به صورتشان می‌آید. اما برای اینکه دید درستی داشته باشید ما در ادامه متناسب‌ترین انواع عینک برای صورت بیضی را هم معرفی کرده‌ایم.

  • فریم‌های مستطیل و مربع
    قاب‌هایی که فریم عریض به شکل مستطیل یا مربع دارند، جزو گزینه‌های مناسب برای صورت بیضی به‌شمار می‌آیند. مخصوصاً فریم‌های که ضخامت زیادی دارند؛ چون باعث می‌شوند که چشم مخاطب در امتداد افقی منحرف شده و بیضی بودن فرم صورت خیلی به چشم نیاید.
  • فریم ابرودار
    عینک مربع یا مستطیل که بالای قاب عینک فرمی شبیه به ابرو دارند نیز از دیگر مدل‌های عینک آفتابی برای صورت بیضی است.
  • فریم‌های نصفه
    عینک‌هایی که دارای شکل هندسی خاصی هستند و نیمه پایینی آن‌ها قاب ندارد، یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای فرم صورت بیضی است.
  • فریم عینک گربه‌ای
    فریم بزرگ چشم‌گربه‌ای به خاطر حالت کشیده‌ای که دارد، باعث ایجاد تعادل در فرم بیضی صورت می‌شود. چون این نوع قاب عینک تأکید بیشتری روی گونه‌ها داشته و آن‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد.
  • فریم پهن و بزرگ
    عینک آفتابی با فریم پهن و بزرگ، بسیار بهتر و زیباتر از دیگر فریم‌ها با صورت بیضی تناسب داشته و چهره‌ی فرد را جذاب‌تر نشان می‌دهد.
  • فریم گرد
    قاب گرد عینک یکی از بهترین اشکال عینک برای صورت بیضی شکل است. چون این نوع فریم باعث ایجاد تعادل در صورت بیضی شده و ظاهر زیبایی به صورت فرد می‌بخشد.
  • عینک آفتابی خلبانی
    این عینک برای خانم‌ها و آقایان با صورت بیضی بسیار مناسب و زیبا است.

انتخاب عینک آفتابی برای صورت لاغر

هنگام انتخاب عینک آفتابی برای صورت لاغر باید به‌دنبال مدلی باشید که به صورت شما پهنا بدهد. بهترین مدل‌های عینک که این هدف را برآورده می‌کنند، فریم‌های ویفرر و کلاب‌مستر است. هر دو مدل گفته شده حالت مربعی داشته و به پهنای صورت کشیده شده‌اند. به همین خاطر، با پهنای خود می‌توانند کشیدگی صورت‌های لاغر را به خوبی پوشش دهند.

انواع عینک آفتابی مناسب برای صورت لاغر و استخوانی

در ادامه مدل‌هایی را معرفی کرده‌ایم که بیشترین تناسب را با صورت‌های استخوانی دارند:

  • عینک آفتابی خلبانی
    مدل خلبانی اولین بار توسط برند مشهور ری‌بن وارد بازار شد. اما بعد از آن به دلیل محبوبیت زیاد این فریم، دیگر برندها نیز به طراحی عینک خلبانی پرداختند. این مدل عینک یکی از بهترین گزینه‌ها برای صورت‌های لاغر است.
  • عینک کلاب مستر
    از دیگر عینک‌های مناسب برای صورت لاغر، عینک کلاب مستر است. این عینک‌ها که معمولاً مربعی هستند، در بالا فریم داشته و در زیر عدسی عینک هیچ حاشیه یا فریمی وجود ندارد. البته در برخی مدل‌ها یک قاب نازک فلزی قسمت زیر عدسی را پوشانده است.
  • مدل ویفرر
    از دیگر عینک‌های مناسب صورت لاغر مدل ویفرر است؛ چون این عینک‌ها شکلی مربعی دارند و لاغری صورت را پنهان می‌کنند.
  • عینک مستطیلی
    این نوع از عینک‌ها با پهنای خود باعث می‌شوند تا کشیدگی و استخوانی بودن صورت‌ها لاغر خیلی به چشم نیاید.

عینک مناسب برای بینی بزرگ

برای بینی بزرگ باید عینکی انتخاب کنید که بینی را کوچک‌ نشان دهد. حالا سؤال این است که کدام فریم عینک می‌تواند بینی را کوچک نشان دهد؟ فریم‌هایی که دو عدسی آن فاصله‌ی زیادی با هم دارند این مأموریت را به‌خوبی انجام می‌دهند. چون فاصله‌ی زیاد بین دو شیشه‌ی عینک باعث می‌شود تا بینی در زیر عینک کوچک‌تر از اندازه‌ی واقعی خود به‌نظر برسد.

فریم‌های بزرگ نیز برای این منظور گزینه‌ خوبی به‌شمار می‌روند. بزرگ بودن فریم عینک باعث شود که نگاه‌ها به لبه‌های عینک و پشت گوش‌ها کشیده شود و در نتیجه، بزرگی بینی فرد خیلی به‌چشم نمی‌آید؛ بنابراین با یک عینک آفتابی پهن که پل عریضی دارد، می‌توانید تا حد زیادی بینی بزرگ خود را کوچک‌تر نشان دهید.

برای انتخاب مدل عینک آفتابی برای بینی بزرگ بهتر است به پل عینک نیز توجه کنید. وقتی پل عینک بالا باشد، بینی بزرگ‌تر دیده می‌شود. اما اگر پل عینک پایین باشد، احتمال اینکه بینی بزرگ شما کوچک‌تر دیده شود، بیشتر است.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره زنانه

اگر بینی بزرگی دارید پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان سراغ عینک‌های فلزی و باریک نروید. چون عینکی که فریم فلزی دارد، به‌ویژه مدل‌هایی که باریک و ظریف هستند، بیشتر از بقیه مدل‌‌های عینک، ویژگی‌های صورت فرد را نمایان و برجسته می‌کنند. در نتیجه بزرگی بینی را بیشتر نشان می‌دهد.

انواع عینک آفتابی مناسب برای بینی بزرگ

در ادامه انواع عینک‌هایی را معرفی کرده‌ایم که برای بینی‌های چاق و بزرگ مناسب هستند:

  • عینک آفتابی با لنزهای پهن و عریض
    بهترین و مناسب‌ترین مدل عینک آفتابی برای بینی بزرگ، مدلی است که عدسی‌های پهن، کشیده و دور از هم دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا بینی کوچک‌تر دیده شود.
  • عینک فریم بزرگ و پهن
    هر چه فریم عینک طبی بزرگ‌تر و پهن‌تر باشد، بینی شما کوچک‌تر دیده خواهد شد.
  • فریم‌های استات، کائوچویی و پلاستیکی
    این مدل از عینک‌های آفتابی بسیار بهتر از نمونه‌های فلزی برای کوچک نشان دادن بینی بزرگ هستند. زیرا فضای بیشتری از صورت را احاطه کرده و در نتیجه باعث می‌شوند تا بینی کوچک‌تر به‌نظر برسد.
  • عینک با فریم مربعی
    برای کوچک نشان دادن بینی پیشنهاد می‌کنیم سراغ خرید عینک طبی مربعی یا مستطیلی بروید.
  • عینک آفتابی با رنگ تیره
    هر چه رنگ فریم عینک تیره‌تر و اندازه آن بزرگ‌تر باشد، بینی شما کوچک‌تر دیده خواهد شد.
  • عینک با قاب‌های مزین به جواهرات یا نقش‌ونگارهای تزئینی
    جواهرات، طرح گل یا نقش‌ونگارهای برجسته‌ی روی عینک باعث می‌شوند تا توجه‌ها به جای اجزای صورت فرد، به خود عینک معطوف شود. در نتیجه، بزرگی بینی دیده نمی‌شود.

به هیچ عنوان عینک طبی گرد برای بینی‌های بزرگ انتخاب نکنید. به این خاطر که گردی فریم باعث ایجاد خطای دید و بزرگ‌تر دیده شدن بینی می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر طلا زنانه

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل در رابطه با نحوه انتخاب عینک آفتابی برای تمامی مدل‌های صورت توضیح دادیم. مهم‌ترین موضوع در خرید عینک، افزایش زیبایی و جذابیت ظاهرتان است که به همین سبب باید عینکی متناسب با فرم صورتتان انتخاب کنید؛ بنابراین با استفاده از نکات گفته شده در این مقاله می‌توانید بهترین عینک را برای خود خریداری کرده و از استفاده آن لذت ببرید.

منبع: thread

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.