قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

دستبند تنیس چیست و چرا چنین نامی دارد؟

0 9,938

اگر برایتان سؤال پیش آمده که دستبند تنیس چیست و چرا چنین نامی دارد، ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید. داستان نام‌گذاری این دستبند به یک تنیسور آمریکائی بر می‌گردد که در طول مسابقه‌ دستبندش را گم کرد.

دستبند تنیس چیست؟

سال 1987 میلادی بود که تنیس‌باز آمریکایی مشهور، «کریس اورت» در طول مسابقات US Open دستبند بسیار گران‌قیمت خود را گم کرد. این دستبند از یک ردیف الماس‌های ریز در کنار هم تشکیل شده بود و بهای بسیار زیادی داشت. از این رو، Evert از داور خواست تا بازی را متوقف کند تا او بتواند دستبند الماس خود را بیابد و این اتفاق هم افتاد.

از آن روز به بعد، به تمامی دستبندهایی که از یک تک‌ردیف الماس یا دیگر سنگ‌های گرانبها که به صورت نواری در کنار هم چیده شده‌اند، دستبند تنیس می‌گویند. به لطف اتفاق ناخوشایندی که برای اورت رخ داد، این دستبندها در حال حاضر دارای قفل‌های بسیار محکم و مکانیزم امنیتی هستند تا از هر گونه باز شدن احتمالی قفلشان پیشگیری شود. بعد از آن تاریخ بود که دستبندهای تنیس در میان زنان و مردان با استقبال بسیار زیادی همراه شد. البته این امر خارج از تصور نبود چون این دستبندهای ظریف با طراحی هوشمندانه و فوق‌العاده جذاب در واقع نوعی شاهکار طلاسازی به شمار می‌آیند که در قیراط‌های مختلفی ساخته و عرضه می‌شوند.

یک دستبند تنیس طلا ممکن است از یک الماس یک قیراطی در 80 قطعه‌ی مجزا تشکیل شده باشد تا الماسی با وزن 10 قیراط که به صورت قطعات درشت‌تر و حدود 40 عددی در کنار هم چیده شده‌اند. موضوع بسیار مهم در طراحی و ساخت دستبند تنیس این است که تمامی الماس‌های موجود در یک دستبند با دقت و ظرافت زیادی انتخاب می‌شوند؛ به طوری که همه‎‌ی آن‌ها باید رنگ، وزن، خلوص و شفافیت برابر داشته باشد. مخصوصاً در وزن قطعه‌های الماس کار شده روی دستبندهای تنیس بسیار وسواس به خرج داده می‌شود. چون به هیچ عنوان نباید هیچ کدام از دانه‌های الماس در دستنبد، قطر یا اندازه‌ای متفاوت داشته باشد.

تاریخچه دستبند تنیس چیست؟

انواع دستبند تنیس قبل از اینکه به این نام مشهور شوند با نام «دستبند ابدیت» شناخته می‌شدند. به همین خاطر همیشه توسط مردان ثروتمند به زنان موردعلاقه‌شان هدیه داده می‌شد. در واقع دستبند تنیس یا همان دستبند ابدیت، نمادی از عشقی آتشین است که هرگز شعله‌های آن فروکش نمی‌کند. به همین دلیل، همچنان نیز بهترین گزینه برای هدیه دادن در مناسبت‌های خاص و سالگردهای ازدواج یا روابط عاطفی است.

خرید از گالری طلاباش: دستبند کارتیر

در بالا هم اشاره کردیم که دستبندهای ابدیت، پس از اتفاقی که برای تنیس‌باز مشهور آمریکائی رخ داد به «دستبند تنیس» تغییر نام دادند. در حال حاضر نیز با همین نام طراحی، ساخته و عرضه می‌شوند. البته این اتفاق فقط باعث تغیر نام این دستبند طلا نشد. در آن زمان مسابقه به صورت زنده پخش می‌شد و بسیاری از مردم در سراسر جهان آن را تماشا می‌کردند. این روز مردم متوجه شدند که برخلاف تصورشان، از این مدل دستبند که پر از سنگ‌های قیمتی است می‌توان به صورت روزمره و در موقعیت‌های مختلف هم استفاده کرد و نگران آسیب دیدن آن نبود. درست است که قفل آن مدل دستبند به اندازه‌ی کافی محکم نبود، اما خود دستبند با آن حجم از سنگ‌های گران‌بها در دستان یک ورزشکار دوام آورده بود؛ آن هم یک تنیسور که دائم دستانش را با حرکات محکم و سریع تکان می‌داد. همین امر باعث شد تا مردم متوجه شوند دستبند تنیس برای سبک زندگی پرتحرک و ورزشکاران نیز مناسب است و در هر موقعیتی می‌توان از آن استفاده کرد.

انواع دستبند تنیس چیست؟

بیشتر دستبندهای تنیس از یک ردیف الماس یا دیگر سنگ‌های گران‌بهایی تشکیل شده است که در اندازه، وزن و رنگ‌های دقیقاً مشابه و برابر در کنار هم چیده می‌شوند. این مدل دستبند در عین سادگی، فوق‌العاده شیک و چشمگیر است و در موقعیت‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های انواع دستبند تنیس، طراحی خاص آن است. به طوری که ابتدا و انتهای دستبند را نمی‌توان تشخیص داد و این قطعه‌ی جواهر به شکل یک حلقه‌ی بسته و پیوسته دیده می‌شود. در اصل به همین خاطر هم هست که این دستبند به عنوان نماد عشق ابدی شناخته می‌شود و در میان عاشقان جهان محبوبیت زیادی دارد.

اما در مورد انواع دستبند تنیس باید بگوییم که تقریباً همه آن‌ها شبیه یکدیگر هستند و فقط از لحاظ قیمت ممکن است با هم فرق داشته باشند. در واقع نوع سنگ و طلایی که در ساخت پایه‌های سنگ‌ها استفاده می‌شود، انواع دستبند تنیس را مشخص می‌کند. همچنین قطر دستبند هم می‌تواند تعیین کننده‌ی نوع باریک، متوسط یا پهن این مدل دستبند باشد.

دستبند تنیس الماس

دستبند تنیس الماس کاملاً از نامش مشخص است، مدلی است که با سنگ‌های گران‌بهای الماس ساخته شده است. این سنگ‌ها ممکن است به صورت گرد یا مربعی برش داده و روی پایه‌هایی از جنس طلای زرد یا سفید سوار شده باشند. البته در موارد پیچیده‌تر، ممکن است با الماس‌هایی با تراش‌های دیگر مانند باگت‌های مستطیلی یا حتی قلبی شکل ساخته شده باشند. البته باید بگوئیم که مدل دوم بسیار کمیاب و نادر است و اصولاً به صورت سفارشی ساخته می‌شود. به همین خاطر، دستبند تنیس الماس با برش قلبی‌شکل جزو گران‌قیمت‌ترین مدل‌های این دستبندهاست.

خرید از گالری طلاباش: دستبند مهره ای

 

دستبند تنیس طلا

دستبند تنیس طلا را در هر موقعیت و با هر لباسی می‌توان استفاده کرد. نکته‌ی قابل اشاره در مورد این مدل دستبند طلا این است که اغلب با طلای سفید ساخته می‌شود. یعنی اگر بپرسید که رایج‌ترین و البته محبوب‌ترین مدل دستبند تنیس چیست در پاسخ می‌گوییم مدل‌های ساخته شده از طلای سفید که روی آن سنگ‌های قیمتی با برش گرد یا مربعی سوار شده است. البته مدل‌های ساخته شده از طلای زرد و رزگلد و سنگ‌هایی غیر از الماس نیز از این دستبند وجود دارد.

خرید از گالری طلاباش: دستبند چرمی

 

دستبند تنیس نقره

در پاسخ به این که مدل دستبند نقره تنیس چیست باید بگوئیم منظور، مدل‌هایی است که فلز‌ پایه‌ی جواهرات آن نقره است. یعنی برخلاف اغلب انواع دستبندهای تنیس رایج در بازار، برخی از مدل‌ها هم با فلز نقره و جواهرات ارزان‌قیمت‌تر ساخته می‌شوند. البته لازم است اشاره کنیم که مدل‌های ساخته شده از نقره استرلینگ به اندازه‌ی دستبندهای طلا یا پلاتین دوام و استحکام ندارند. تنها مزیتشان قیمت ارزان‌تر آن‌ها نسبت به مدل‌های طلاست.

خرید از گالری طلاباش: دستبند مروارید

 

بیشتر بخوانید: انواع قفل دستبند؛ آشنایی با قفل‌های دستبند و شیوه کار آن‌ها

 

مشاهده و خرید انواع زیورآلات نقره زنانه

 

مشاهده و خرید انواع زیورآلات نقره مردانه

رایج‌ترین پایه‌های جواهر در دستبندهای تنیس

در پاسه به این سؤال که رایج‌ترین پایه‌های جواهر در ساخت انواع دستبند تنیس چیست باید بگوئیم، پایه‌های چنگه‌ای، کانالی و Bezel. در زیر هر کدام را به طور مجزا توضیح داده‌ایم:

پایه چنگه‌ای (Prong Setting)

دستبند تنیس چیست پایه چنگه ای

پایه‌ی چنگه‌ای اصولاً برای تک نگین‌ها استفاده می‌شود تا درخشش و زیبائی سنگ جواهر به خوبی دیده شود. این پایه به این صورت است که چند چنگک، الماس یا دیگر سنگ‌های قیمتی را درون خود نگه می‌دارند و مانع افتادن آن‌ها می‌شود. اما در عین حال، دور تا دور سنگ را نمی‌پوشانند. در نتیجه، برق و درخشش الماس از بین چنگک‌ها به خوبی دیده می‌شود. این رایج‌ترن مدل پایه است که در انواع دستبند تنیس استفاده می‌شود.

پایه Bezel

دستبند تنیس چیست پایه دیواری

پایه Bezel دستبند تنیس چیست؟ نوعی پایه‌ی دیواره‌دار یا حفره‌ای است که سنگ قیمتی را در دل خود نگه می‌دارد. همان طور که از نامش پیداست با دیواره‌های خود دورتادور نگین را احاطه می‌کند. البته، از این پایه اغلب برای محافظت و نگهداری سنگ‌هایی که تراش فانتزی دارند همانند الماس گلابی شکل استفاده می‌شود. اما نوع دیگر آن به صورت قوسی، فقط قسمتی از الماس را در بر می‌گیرد که به آن، مدل نیمه دیواره می‌گویند. از این مدل پایه هم در ساخت دستبند تنیس زیاد استفاده می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: دستبند پهن

پایه کانالی (Channel Setting)

دستبند تنیس چیست پایه کانالی

این پایه مخصوص، الماس‌های گرد است و ظاهری براق و مجلل را به وجود می‌آورد. با انتخاب الماس‌های گرد، طراحی صفی مرتب از سنگ‌ها را با درخششی بیشتر از سنگ‌های باگت خلق می‌کند. در این مدل، نگین‌ها به خوبی محافظت شده و لبه‌های آن‌ها در معرض هیچ‌گونه ضربه و سائیدگی قرار نمی‌گیرد. دستبندهای تنیس با این پایه‌ی جواهر کاملاً ایمن هستند و خطر افتادن نگین در آن‌ها بسیار کم است. اما شاید به اندازه‌ی مدل چنگه‌ای براق و درخشان نباشند چون اطراف سنگ‌ها با پایه‌ی جواهر پوشانده شده است.

کلام آخر

در این مطلب توضیح دادیم که دستبند تنیس چیست و چرا به این نام مشهور است. در آخر هم یادآوری می‌کنیم که دستبند تنیس طلا یا الماس به لطف ظرافت مینیمالیستی که دارد می‌تواند با هر لباس و در هر موقعیتی استفاده شود. اگر برایتان سؤال است که آیا مردها هم می‌توانند از دستبندهای تنیس استفاده کنند، باید بگوئیم این امر به روحیه فرد بستگی دارد. چون هستند مردان کاریزماتیکی که از این مدل دستبند برای تکمیل استایل خاص خود استفاده می‌کنند. در واقع این دستبند، حالت زنانه یا مردانه ندارد و مثل دستبند کارتیر می‌تواند توسط زنان یا مردان مورد استفاده قرار بگیرد.

 

مشاهده و خرید انواع زیورآلات طلا زنانه

 

مشاهده و خرید انواع زیورآلات طلا مردانه

شما می‌‎توانید انواع زیورآلات طلا و نقره را در فروشگاه آنلاین طلاباش ببینید و با مناسب‌ترین قیمت و ضمانت بازگشت کالا، زیورآلات مورد علاقه‌تان را خریداری کنید.

به همین راحتی و با خیال راحت.

جذاب‌ترین مدل‌ها از بهترین طراحان جواهر منتظر شما هستند؛

خرید از گالری طلاباش: دستبند چشم و نظر

چون تو ارزشمندی

منابع: robertocoin و shiningdiamonds و ritani

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.