قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

برندهای معروف طلا و جواهر دنیا؛ آشنایی با بهترین طراحان جواهرات

0 1,910

استفاده از جواهرات، همیشه بخشی از تاریخ بشر بوده است و در عصر حاضر نیز همینطور است. در گذشته، از جواهرات و زینت آلات برای نشان دادن موقعیت اجتماعی، اصل و نسب و اهمیت فرد استفاده می‌شد. طراحی کلاسیک، ظریف و جاودانه از ویژگی‌های اساسی است که باعث می‌شود یک برند طراحی جواهرات، به قله شهرت برسد. بسیاری از برندهای معروف طلا و جواهر دنیا از هیچ شروع کرده‌اند و با جلب توجه علاقه‌مندان عرصه طلا و جواهرات، برای خود نام و آوازه‌ای دست و پا کردند.

میکی‌موتو، از برندهای معروف طلا و جواهر دنیا

میکی‌موتو (Mikimoto) یکی از برندهای معروف طلا و جواهر دنیا است که در طراحی محصولات خود از مروارید استفاده می‌کند. این شرکت توسط میکی‌موتو کوکیچی تاسیس شد که به عنوان خالق مروارید پرورشی معروف است. اولین فروشگاه میکی‌موتو در سال 1899 در توکیو افتتاح شد و بعدا به لندن، پاریس، نیویورک، بمبئی و دیگر شهرهای بزرگ جهان گسترش پیدا کرد.

میکی‌موتو اولین برند طراحی جواهرات ژاپنی بود که شهرت جهانی پیدا کرد. از جمله دلایل شهرت یافتن این برند ، می‌توان به استفاده از مرواریدهای نفیس و طراحی ساده و ظریف اشاره کرد. میکی‌موتو از سال 2003 تا سال 2008جواهرساز رسمی مسابقه میس آمریکا (دختر شایسته آمریکا) و از سال 2002 تا سال 2007، جواهرات مسابقه میس یونیورس (دختر شایسته جهان) بوده است.

بولگاری، از برندهای معروف طلا و جواهر دنیا

بولگاری (BVLGARI) یک برند لوکس ایتالیایی است که به خاطر جواهرات، ساعت، عطر و هتل‌هایش شهرت دارد. این برند توسط سوتیریوس بولگاریس، جواهر ساز یونانی تاسیس شد و در سال 1881 به رم انتقال پیدا کرد. این برند به دلیل فلزکاری و طراحی جذاب خود شهرت جهانی پیدا کرده است که معمولا ترکیبی از طلا با فولاد سنگین است. همچنین، بولگاری به استفاده از سنگ‌های قیمتی و الماس‌های رنگی مشهور است. یکی از محصولات نمادین برند بولگاری، طرح سرپنت یا مار است. مجموعه‌ای از جواهرات و ساعت‌هایی که به شکل مار طراحی شده‌اند و اغلب با استفاده از سنگ‌های قیمتی ساخته می‌شوند.

شوپارد، از برندهای معروف طلا و جواهر دنیا

برند شوپارد (Chopard) علاوه بر ساعت‌های لوکس سوئیسی، به خاطر طراحی جواهرات مجلل معروف است. محصولات شوپارد در بالاترین سطح کیفی و با استفاده از طلای 18 عیار و سنگ‌های قیمتی و درجه یک ساخته می‌شوند. اشتیاق شوپارد در طراحی جزئیات بی نظیر و دقت بالای خط تولید گران قیمت این شرکت، باعث شده شوپارد به یکی از برندهای معروف طلا و جواهر دنیا تبدیل شود.

 

گراف، از برندهای معروف طلا و جواهر دنیا

لارنس گراف در 15 سالگی حرفه طراحی طلا و جواهرات را در کشور انگلستان آغاز کرد و تحت نظر به جواهرساز حرفه‌ای آموزش دید. در سال 1960، او کمپانی گراف دایموندز (Graff Diamonds) را تاسیس کرد. تا سال 1962، گراف چندین نمایندگی در لندن افتتاح کرد. گراف دایموندز علاوه بر طراحی پیچیده جواهرات با الماس، به خرید و استفاده مجدد از الماس‌های معروف شهرت دارد. الماس‌های مشهوری که گراف با آنها کار کرده است عبارتند از:

  • مجموعه الماس والیس سیمپسون به نام ویندزور یلوز (Windsor Yellows)
  • الماس ویتلزباخ (Wittelsbach) که بعدها به الماس ویتلزباخ-گراف مشهور شد
  • الماس لسوتو پرامیس (Lesotho Promise) که وقتی گراف آن را خرید 603 قیراط وزن داشت

بوچلاتی

بوچلاتی (Buccellati) یک شرکت طراحی ساعت و جواهرات ایتالیایی است که در شهرهای بزرگ جهان از جمله پاریس، لندن، نیویورک، توکیو و هنگ کنک شعبه دارد. بوچلاتی به طراحی جواهرات گران قیمتی شهرت دارد که یادآور دوران هنر نوین و دوران قدیمی هالیوود هستند. بسیاری از طرح‌های این برند شامل اشکال حیوانات و حشرات مانند طاووس‌های ساخته شده از سنگ‌های قیمتی و سنجاقک‌های مرواریدی می‌شوند. محصولات بوچلاتی قبل از اینکه به حراج گذاشته شوند و به فروش برسند، معمولا در سرتاسر جهان به نمایش گذاشته می‌شوند.

مجموعه‌های اخیر بوچلاتی عبارتند از “هنر در طلا، نقره و جواهر” که در سال 2000 در موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونین به نمایش گذاشته شد و نمایشگاه “حلقه‌های کوکتل سنگ‌های زینتی” در سال 2010 که یک سال تمام در سراسر جهان سفر کرد.

کارتیه

برند سوسیتی کارتیه (Société Cartier) توسط طراح جواهرات فرانسوی به نام لوییس فرانسوا کارتیه در سال 1847 تاسیس شد. یک قرن بعد، خانه طراحی جواهرات کارتیه تبدیل شد به یکی از برندهای معروف طلا و جواهر دنیا که در سراسر جهان شعبه دارد و دفتر مرکزی آن در پاریس واقع شده است. یکی از مهمترین دلایل شهرت کارتیه، ساخت و طراحی زیورآلات کلاسیک با استفاده از سنگ‌ها قیمتی و فلزات گران‌بها است.

در سال 1914، کارتیه اولین سنجاق سینه طرح پونته خود را ارائه کرد که به شکل پلنگ طراحی شده بود و با سنگ‌های قیمتی و الماس تزئین شده بود. به مرور زمان، پونته به نماد خانه جواهرات کارتیه تبدیل شد و هر سال قطعات جدیدی با طرح پلنگ تولید می‌شوند. جواهرات کارتیه اغلب توسط پادشاهان جهان برای تاجگذاری و مناسبت‌های دولتی سفارش داده می‌شوند و از جمله مشتریان این برند می‌توان والیس سیمپسون، شاه ادوارد هفتم، ماهاراجه پاتیالا و شاهزاده خانم گریس از موناکو را نام برد.

خرید از گالری طلاباش: دستبند کارتیر نقره

 

ون کلیف اند آرپل

ون کلیف اند آرپلز (Van Cleef & Arpels) یکی از برندهای معروف طلا و جواهر دنیا است که توسط آلفرد ون کلیف و پدرزنش ساموئل آرپلز در پاریس و در دوره هنر دکو تاسس شد. جواهرات ون کلیف اند آرپلز به دلیل طراحی خیره کننده و استفاده از نگین‌های نفیس معروف هستند.

یکی از مشهورترین طرح‌های این برند، میستری ستینگ (Mystery Setting) است که در سال 1933 ثبت شد و آنقدر ظریف ساخته شده بود که شاخک‌های نگهدارنده نگین، تقریباً نامرئی بودند. ساخت هر قطعه میستری ستینگ ممکن است تا 300 ساعت زمان نیاز داشته باشد و سالانه تعداد کمی از آنها تولید می‌شود. جواهرات ون کلیف اند آرپلز توسط سلبریتی‌هایی از جمله الیزابت تیلور و گریس کلی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

هری وینستون

هری وینستون در سال 1932 برند هری وینستون (Harry Winston) را پایه‌گذاری کرد. پس از مرگ وی در سال 1978، این شرکت به کار خود ادامه داد و سرانجام به شرکت الماس دومینیون (Dominion) تغییر نام داد. با این حال، جواهرات طراحی شده توسط ان کمپانی هنوز با نام هری وینستون شناخته می‌شوند. استفاده از الماس، اساس طراحی جواهرات هری وینستون است، اما در آنها از سنگهای قیمتی دیگری نیز استفاده شده است. طرح‌های وینستون بسیار معمولا تندسی هستند و اغلب قطعات هنری زیبایی محسوب می‌شوند. هری وینستون علاوه بر طراحی سفارشی جواهرات، املاک معروف و جواهرات گرانبها را نیز خرید و فروش می‌کند.

معروف‌ترین قطعه‌ای که تا به حال توسط هری وینستون خریداری شده است، الماس امید است که در سال 1949 از املاک اوِلین والش مک‌لارن خریداری شد که خودش آن را از کارتیه خریده بود. وینستون الماس امید را ده سال در اختیار داشت و سپس آن را به موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونین اهدا کرد. این الماس هنوز در معرض نمایش قرار دارد.

خرید از گالری طلاباش: دستبند زنجیری نقره

 

دیور

کریستین دیور (Christian Dior) یک کمپانی ارائه دهنده کالاهای لوکس فرانسوی است که از سال 1950 در عرصه طراحی جواهرات فعالیت می‌کند. جواهرات دیور برای تکمیل کردن مجموعه کالاهای لوکس دیور، به ویژه خطوط مد زنان طراحی شده است و سبک آن معمولاً جسورانه و پر زرق و برق است. جواهرات دیور به دلیل استفاده از ظرافت زنانه روی طرح‌های سنتی مردانه معروف هستند. دیور همچنین به خاطر طراحی مجموعه جواهرات قیمتی گل رز مشهور است، که از گل مورد علاقه کریستین دیور، موسس کمپانی دیور الهام گرفته شده است.

شنل

شانل (Chanel) یک خانه مد و فشن لوکس فرانسوی است که در سال 1909 توسط طراح افسانه‌ای، گابریل کوکو شانل تاسیس شد. طراحی جواهرات شنل، همیشه نماد تلفیق سبک‌های زنانه و مردانه بوده است. جواهرات این برند با هدف افزایش جذابیت و تجمل لباس‌های زنانه شنل طراحی می‌شوند.

از جمله نمادین‌ترین طرح‌های شنل، می‌توان به گردنبندهای بلند ساخته شده با مروارید سیاه و سفید، سنجاق سینه‌های زینتی و جواهرات تندیسی الماس نشان اشاره کرد. بسیاری از بازیگران مشهور از جمله مرلین مونرو، کاترین دنو و کیرا نایتلی از جواهرات شانل استفاده کرده‌اند.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره مروارید

 

تیفانی

حتی کسانی که علاقه چندانی به جواهرات ندارند می‌دانند که تیفانی (Tiffany) یکی از برندهای معروف طلا و جواهر دنیا است. دلیل این شهرت احتمالا این است که جواهرات طراحی شده توسط برند تیفانی را می‌توان هر روز و با هر لباسی استفاده کرد. مجموعه گسترده تیفانی به زنان محدود نمی‌شود، زیرا این شرکت به مردان و کودکان نیز توجه خاصی دارد. خانه جواهرات تیفانی که در سال 1837 تاسیس شد، در طراحی جواهرات خود از بزرگترین متخصصین طراحی جواهرات استفاده می‌کند. ساختن هر قطعه از محصولات لوکس تیفانی ممکن است سال‌ها طول بکشد.

جواهرات با طراحی‌های متفاوت در طلاباش

در این مطلب با بسیاری از برندهای معروف طلا و جواهر آشنا شدیم. با این حال فراموش نکنید که طراحی جواهرات زینتی، ارتباط تنگاتنگی با هنر، تاریخ و احساسات مشترک بین اعضای یک جامعه دارد. بنابراین، هنگام خرید زیورآلات قیمتی، علاوه بر نام تجاری باید به حسی که جواهر به شما القا می‌کند نیز توجه داشته باشید. از این رو، شاید استفاده کردن از برندهای معروف داخلی نیز خالی از لطف نباشد.

در فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات طلاباش علاوه بر اینکه می‌توانید انواع جواهر مورد علاقه خود را پیدا کنید، از طریق پنل طراحان با گروهی از بهترین طراحان ایرانی طلا و جواهرات از جمله زوچیوو، روشن‌روان، راما، لاژه، لیما و محصولات آن‌ها آشنا خواهید شد.

پیرسینگ چیست گوشواره طلا

بهترین طراحان جواهرات طلا و نقره در طلاباش

 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.