قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

هرآنچه لازم است برای خرید حلقه ارزان بدانید+مدل‌های پیشنهادی

0 429

خرید حلقه ارزان این روزها در صدر اولویت‌های زوج‌هایی قرار دارد که می‌خواهند پیوند زناشوئی ببندند اما دغدغه‌ی بودجه نیز دارند. متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد افزایش قیمت طلا هستیم که روی سبک زندگی بسیاری از افراد جامعه تأثیر زیادی گذاشته است. از جمله باید به جوانانی اشاره کرد که با تمام فشارهای اقتصادی همچنان عشق و ازدواج برایشان مهم است و می‌خواهند این رسم سنتی و زیبا را به جا بیاورند. در چنین مواقعی یکی از کوچک‌ترین کارهایی که می‌توانند برای کاهش هزینه‌های ازدواج انجام دهند، خرید حلقه‌ی ارزان است.

البته فارغ از مسائل مالی، اصولاً هم بهتر است که فاکتور اصلی خرید حلقه ازدواج یا حلقه نامزدی «سادگی» آن باشد. چون این حلقه نماد پیوندِ عشق بین دو نفر است و تجمل‌گرائی و نمایش ثروت خیلی با این موضوع سنخیت ندارد.

بنابراین پیشنهاد ما این است که مبنای خرید خود را روی قیمت یا اصل بودن نگین و سنگ الماس نگذارید و بیشتر به راحتی و زیبائی انگشتر فکر کنید. البته این فقط یک پیشنهاد است چون معتقدیم که سلیقه‌ی افراد مختلف با هم متفاوت و قابل احترام است و هر کسی می‌تواند حلقه با هر قیمتی که دوست دارد بخرد. اما ما در این مطلب به خرید «حلقه ارزان» می‌پردازیم. در این راستا هم تمامی نکات و ترفندهایی که به شما کمک می‌کند تا حلقه‌های ارزان خریداری کنید را برایتان نوشته‌ایم. پس تا انتهای مطلب با بلاگ بازار آنلاین طلاباش همراه باشید.

7 ترفند برای انتخاب و خرید حلقه نامزدی ارزان

برای خرید حلقه نامزدی ارزان اول از همه باید سراغ سنگ و نگین‌های مصنوعی و ارزان بروید. البته اگر خیلی اصرار دارید که نگین انگشتر حتماً الماس اصل باشد، بهتر است الماس‌هایی که قیمت مناسب‌تری دارند را انتخاب کنید.

برای اینکه بدانید چگونه حلقه ارزان خریداری کنید در زیر 7 ترفند را نوشته‌ایم که در این مسیر به شما کمک می‌کند.

1- الماس طبیعی را هوشمندانه انتخاب کنید

منظور از اینکه الماس را هوشمندانه انتخاب کنید چیست؟ یعنی اینکه الماس‌های اصلی را انتخاب کنید که گرید و وزن خیلی بالائی ندارند اما همچنان شفاف و جذاب هستند. برای این منظور لازم است بدانید 4C الماس چیست. چهار C در واقع چهار معیار تعیین کیفیت و بهای سنگ الماس است:

  • یک C برای Cut به معنای برش / تراش
  • یک C برای Color به معنای رنگ
  • یک C برای Clarity برای شفافیت
  • یک C برای Carat به معنای قیراط

منظور از تراش برلیان و الماس، همان شکل ظاهری آن است. رنگ این سنگ قیمتی نیز بین شفاف تا زرد متغیر است. هر چه سنگ الماس بی‌رنگ‌تر باشد، ارزش بیشتر و قیمت بالاتری دارد. قیراط به اندازه‌ی الماس اشاره دارد. یکی از Cها به شفافیت مربوط است که در واقع تعیین‌کننده‌ی عیوب داخل الماس است. به طور کلی، رتبه‌ی شفافیت الماس از بی‌عیب و نقص تا درجه 3 که ناقص است متغیر است.

حالا که آشنائی کلی‌ای نسبت به الماس پیدا کردیم باید بگوئیم درجه‌بندی رنگ‌های الماس بسیار نامحسوس است و اغلب هم با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نیست. بنابراین به جای خرید انگشتری با سنگ الماس با درجه رنگ D، E و F که بسیار سفید و درخشان هستند، می‌توانید الماس طبیعی با رنگ‌های G و L خریداری کنید. یا مثلاً الماسی که روی حلقه کار شده ریز باشد و وزن پائینی داشته باشد. به این ترتیب، علاوه بر اینکه الماس طبیعی خریده‌اید، مبلغ گزافی هم برای خرید حلقه‌ی الماس پرداخت نکرده‌اید.

2- حلقه با پایه‌ی انگشتر خوشه‌ای انتخاب کنید

پایه‌ی انگشتر همان قسمت روئی حلقه است که نگین‌های ریز و درشت درون آنها جا می‌گیرند. پایه‌های انگشتر در مدل‌های بسیار متنوع ساخته و عرضه می‌شوند؛ از پایه‌ی چنگه‌ای و سولیتر گرفته تا سنگفرشی و خوشه‌ای. پیشنهاد ما این است که برای کاهش قیمت نهائی حلقه، سراغ مدل‌هایی بروید که پایه‌ی نگین آنها خوشه‌ای است. چرا؟ چون از نگین‌های بسیار ریز در ساخت آن استفاده می‌شود. مزیت نگین ریز هم این است که می‌توانید مثلاً الماس طبیعی و اصل که کمترین درجه‌ی رنگ و شفافیت را دارد بخرید و خیالتان راحت باشد که هیچ کسی متوجه‌ی درجه‌ی پائین آن نمی‌شود.

برای اطلاعتان باید بگوئیم که هر چه سنگ الماس درشت‌تر باشد، قیمت و بهای آن بیشتر می‌شود. چون کیفیت، شفافیت، بازتاب نور و بی‌عیب‌و نقص بودنش کاملاً محسوس است و همه متوجه آن می‌شوند. اما وقتی الماس به صورت ریز درون پایه قرار می‌گیرد کسی نمی‌تواند متوجه شود که رنگ خود الماس است که به زردی می‌زند یا بازتاب طلای رکاب حلقه است.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره مردانه

 

3- سراغ سنگ‌های مشابه الماس بروید

ما سنگ‌های زیادی داریم که شبیه الماس هستند اما قیمت ارزانی دارند. مثلاً کوبیک زیرکونیا به دلیل درخشش و شفافیت بلورینی که دارد بسیار به الماس شبیه است. اما این سنگ در واقع یک کریستالی مصنوعی و ساخته شده توسط انسان است که بسیار ارزان‌تر از الماس به فروش می‌رسد.

مویزنیت (Moissanite) نیز جایگزین خوبی برای الماس است. مویزنیت یا سیلیکون کاربید یک ماده معدنی است که به ندرت در طبیعت یافت می‌شود و به همین خاطر اغلب به صورت مصنوعی در آزمایشگاه آن را تولید می‌کنند. مویزنیت از نظر ظاهری بسیار شبیه الماس طبیعی است و حتی درخشش رنگی بسیار بیشتری نسبت به الماس دارد. دلیل جلای زیاد آن هم بی‌رنگی و درجه‌ی سختی آن است. درجه سختی‌ی مویزنیت 9.5 در مقایس مو است که با الماس طبیعی فرق چندانی ندارد.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره زنانه

 

یاقوت سفید (White Sapphire) نیز اغلب به عنوان جایگزین بسیار محبوب الماس استفاده می‌شود. شما هم برای خرید حلقه نامزدی ارزان می‌توانید سراغ انگشتری با این سنگ بروید. یاقوت سفید به اندازه‌ی الماس سخت نیست اما نسبت به بقیه سنگ‌های قیمتی سخت‌تر است. درجه سختی یاقوت سفید 9 در مقیاس مو است. همین باعث شده تا این سنگ به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین جایگزین‌های الماس در صنعت جواهرسازی به‌شمار رود.

4- سراغ انگشتر با نگین مصنوعی بروید

با اینکه در بالا گزینه‌های ارزان‌تر از الماس را معرفی کردیم، اما همین سنگ‌ها هم خودشان قیمت نسبتاً بالائی دارند. به همین خاطر ممکن است همه‌ی زوج‌ها توان خرید حلقه‌ با نگین یاقوت سفید یا کوبیک زیرکونیا را نداشته باشند. در این حالت پیشنهاد ما این است که سراغ سنگ‌های مصنوعی بروید. مثلاً نگین‌های اتمی که شبیه الماس ساخته شده‌اند گزینه‌های خوبی به شمار می‌آیند.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر بدون نگین طلا

5- به صورت آنلاین حلقه بخرید

یکی از ترفندهای کاهش قیمت خرید انگشتر برای نامزدی یا ازدواج، خرید از فروشگاه‌های آنلاین است. به این دلیل که فروشگاه‌های اینترنتی اغلب دارای تخفیف‌های فصلی و مناسبتی، تخفیف خرید اول یا کدهای تخفیف هستند. تنوع جنس و قیمت آنها هم بیشتر از مغازه است. به علاوه‌ی اینکه جشنواره‌های مختلف این طلافروشی‌های آنلاین همیشه مملو از انواع جایزه و کدهای تخفیف است. بازار آنلاین طلا و نقره طلاباش نیز از این قاعده مستثنا نیست. شما می‌توانید انواع حلقه‌های نامزدی و ازدواج از جنس طلا یا نقره را در این بازار آنلاین ببینید و ارزان‌ترین‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

6- به وزن حلقه و نگین توجه کنید

یکی از راهکارهای کاهش قیمت حلقه این است که انگشتر با وزن سبک انتخاب کنید. حلقه‌هایی که رکاب باریکی دارند یا سنگ‌های سبک وزن دارند گزینه‌های خوبی برای خرید اقتصادی هستند. البته به دوام و استحکام حلقه در طول زمان هم باید توجه داشته باشید که سریع شکسته نشوند.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نگین دار طلا

 

7- خارج از چهارچوب فکر کنید

از اینکه با بقیه فرق داشته باشید نترسید. به جای اینکه حلقه‌های گران با نگین‌های درشت برای نامزدی بخرید، انگشترهای متفاوتی انتخاب کنید. مثلاً رینگ‌های ساده و بدون نگین بخرید، حلقه‌ای سفارش دهید که با حروف اول نام خود و همسرتان طراحی شده است. یا حلقه‌ی خود را از جنس نقره انتخاب کنید. قرار نیست همه‌ی آدم‌های روی کره زمین در موقعیت‌های مشابه شبیه هم فکر و رفتار کنند. هر آنچه با بودجه، روحیه و سلیقه شما جور در می‌آید را می‌توانید به عنوان نماد پیوند عشق خود خریداری و استفاده کنید.

 

حلقه طلا ارزان

طلای زرد یکی از کلاسیک‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌های برای خرید حلقه به شمار می‌آید. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود برای خرید حلقه، سراغ طلاهای کم عیار بروید. البته در کشور ما عیار پائین‌تر از 18 وجود ندارد. بنابراین اگر ساکن استان‌های جنوبی هستید که عادت دارند طلای 20 عیار استفاده کنند، توصیه می‌کنند برای کاهش هزینه سراغ طلای 18 عیار بروید. برای اینکه بهتر و بیشتر با انواع عیار طلا و ارزش و کیفیت آنها آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم مطلب عیار طلا چیست؟ آشنایی با پارامترهای سنجش طلا در ایران و جهان را بخوانید.

همچنین برای خرید حلقه طلا ارزان می‌توانید سراغ طلای دست دوم بروید. مزیت طلای دست دوم این است که هنگام خرید، اجرت ساخت پرداخت نمی‌کنید و در نتیجه با قیمت ارزان‌تری می‌توانید آن را بخرید. البته در زمان خرید طلای دست دوم به این نکات مهم دقت کنید تا سرتان کلاه نرود.

 

حلقه طلا سفید ارزان

طلای سفید که در دهه‌های اخیر بسیار محبوب شده یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید حلقه است. چون درخشش، جلوه و جذابیت زیادی دارد و اصولاً با هر تیپ، استایل و رنگی هم ست می‌شود. طلای سفید در واقع همان طلای زردی است که یک لایه رودیوم روی آن کشیده شده تا سفید به نظر برسد. به همین دلیل، اگر در طول زمان رنگش برود یا خراش بردارد فقط کافی است سراغ نزدیک‌ترین طلافروشی بروید و بخواهید دوباره روی حلقه‌ی شماروکش رودیوم بکشد.

برای خرید حلقه طلا سفید ارزان هم مثل طلای زرد بهتر است سراغ رکاب باریک اما با دوام بروید. همچنین به نگین‌های حلقه توجه کنید و مطمئن شوید که به درستی درون پایه‌ی خود محکم شده باشد. چون مثلاً اگر با چسب به انگشتر چسبیده‌ باشد ممکن است با یک ضربه یا حتی در اثر زمین افتادن، از حلقه جدا شود.

به طور کلی هم خوب است بدانید بیشترین کاربرد طلای سفید برای ساخت حلقه‌های نامزدی و ازدواج است. چون این رنگ از طلا با انواع سنگ‌های قیمتی با رنگ‌های مختلف ست می‌شود. به همین خاطر حلقه‌ی طلای سفید محبوب‌تر از طلای زرد است.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر طلا زنانه

حلقه پلاتین ارزان

پلاتین از نظر ارزش، دوام و استحکام بسیار بهتر از طلای سفید است. البته به همان اندازه هم قیمت پلاتین گران‌تر از طلای سفید است. اما ارزشش را دارد چون رنگ پلاتین ثابت است، دوام بسیار زیادی دارد، به‌راحتی خش بر نمی‌دارد و تقریباً همیشه درخشندگی خود را حفظ می‌کند. بعلاوه، پلاتین باعث ایجاد آلرژی نمی‌شود؛ یعنی استفاده از حلقه‌ی پلاتینی هیچ‌گونه آزردگی یا خارش پوست به دنبال ندارد.

پلاتین باعث می‌شود تا الماس‌های بی‌رنگ و شفاف، بسیار سفیدتر و درخشان‌تر دیده شوند. در نتیجه، جلوه‌گری حلقه‌ی پلاتین بسیار بیشتر از طلای سفید است.

توجه داشته باشید که حلقه‌ی پلاتین هر چه قدر ارزان باشد باز هم از طلای زرد و سیفد گران‌تر است. دلیلش هم وزن سنگین و کمیاب بودن پلاتین است.از آنجا که پلاتین از طلا متراکم‌تر است، حلقه‌های پلاتین از حلقه‌های طلا سنگین‌تر هستند، در نتیجه قیمت بالاتری دارند.

حلقه ست نقره ارزان

نقره هم مثل طلا یک فلز ارزشمند و محبوب است که برای ساخت انواع حلقه‌های ازدواج و نامزدی از آن استفاده می‌شود. جا دارد اشاره کنیم که نقره نیز همانند طلا ذاتاً فلز نرمی است و نمی‌توان آن را به صورت خالص استفاده کرد. بنابراین ن را با فلزاتی مثل مس ترکیب می‌کنند تا از آن آلیاژ مقاوم و مستحکم بسازند. دلیل انتخاب مس هم این است که علاوه بر افزایش سختی و ماندگاری، رنگ نقره را تغییر نمی‌دهد.

عیار نقره‌ی خالص 999 است که این عیار نشان می دهد 99.9 درصد نقره خالص است و 0.1 درصد ناخالصی دارد. اما کدی که اغلب بر روی جواهرات نقره حک می‌شود عدد 925 است. البته در نقره‌های دست‌ساز ایرانی ممکن است کدهای 950 یا 999 هم حک شود.

حلقه ست نقره ارزان تر از طلا و پلاتین تمام می‌شود. به همین خاطر می‌تاند بهترین انتخاب برای زوج‌هایی باشند که به دنبال خرید حلقه ست ارزان هستند.

 

حلقه ازدواج ارزان

برای حلقه ازدواج ارزان باید تمام نکته‌هایی که در بالا گفتیم را مد نظر داشته باشید و سعی کنید وزن حلقه را سبک در نظر بگیرید. رینگ‌های ساده و بدون نگین یکی از بهترین، مقرون‌ به صرفه‌ترین و ماندگارترین مدل‌های حلقه ست ارزان است. چون هرگز از مد نمی‌افتد و نگینی هم ندارد که نگران افتادن یا شکستن آن باشید. در ضمن می‌توان هر روز و همه‌جا از آن استفاده کرد.

کلام آخر

ما در این مطلب هر آنچه لازم بود در مورد حلقه ارزان بدانید برایتان نوشتیم. در آخر هم یادآوری کنیم که در زمان خرید حلقه باید حواستان باشد که انگشت‌های دست صبح‌ها قطر کمتر و شب‌ها قطر بیشتری دارند. بنابراین سعی کنید سایز انگشتر و انگشت خود را در اواسط روز و در دمای اتاق اندازه بگیرید تا متناسب‌ترین اندازه را خریداری کنید.

ما در بازار آنلاین طلاباش انواع مختلفی از انواع انگشترهای نقره و انگشتر طلا مردانه و زنانه عرضه می‌کنیم که می‌توانید بر اساس بودجه و سلیقه‌ی خود، مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید.

 

منابع: moneycrashers، vogue و jewelryshoppingguide

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.