قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

5 مرحله برای مرتب کردن میز توالت و چیدن لوازم آرایشی در کشو

0 2,121

آخرین باری که میز یا کشوی وسایل آرایشی خود را مرتب کردید چه زمانی بوده؟ آیا تا به حال به ضرورت مرتب كردن لوازم آرايش فکر کرده‌اید؟ می‌دانید چیدن لوازم آرایش روی میز توالت علاوه بر زیباسازی اتاق خواب، می‌تواند به سلامت پوست و موی شما هم کمک کند؟ می‌پرسید چگونه؟ در ادامه به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

[toc]

چرا مرتب کردن و چیدن لوازم آرایش مهم است؟

از آنجا که سرانه مصرف لوازم آرایشی در ایران 2/5 برابر میانگین جهانی است، بسیار مهم است که افراد به سلامت خود توجه ویژه داشته باشند. لوازم آرایشی تاریخ گذشته می‌توانند باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی و مشکلات جدی برای چشم و بینایی شوند. از آنجا که این لوازم برای مدت طولانی استفاده می‌شوند، ممکن است که مصرف‌کننده متوجه انقضای تاریخ مصرف آنها نشود. بنابراین مرتب كردن کشوی لوازم آرايش کمک می‌کند تا فرد متوجه وسایلی شود که تاریخشان گذشته است و آنها را دور بیندازید. به این ترتیب سلامت پوست و چشم خود را تضمین کند.

حالا که متوجه ضرورت مرتب کردن لوازم آرایش شدیم، خوب است روش‌های چیدن لوازم آرایشی را نیز بیاموزیم. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم با 5 مرحله‌ی زیر و پیشنهادی که در انتهای مطلب خواهید دید، لوازم آرایش خود را به سادگی مرتب کنید.

مرحله‌ی 1: کشو لوازم آرایشی خود را خالی کنید

در اولین قدم، بهتر است که تمامی وسایل را از کشو بیرون بریزید. داخل کیف‌ها، باکس‌ها و جعبه‌ها را خالی کنید و همه‌ی وسایل را روی یک سطح صاف قرار دهید. برای اینکه اتاقتان کثیف نشود، توصیه می‌کنیم یک پارچه‌ی بزرگ یا حوله روی زمین پهن کنید و وسایل آرایشی را روی آن بگذارید.

کشوی لوازم آرایش نامرتب
خالی کردن کشوی لوازم آرایش

مرحله‌ی 2: تاریخ مصرف لوازم آرایشی را بررسی کنید

در قدم بعدی، تاریخ انقضای تمامی وسایل آرایشی را چک کنید. تاریخ مصرف این لوازم اغلب در پشت شیشه، قوطی یا تیوب آنها چاپ شده است. وسایل آرایشی‌ای که تاریخشان گذشته شاید در ظاهر تغییر خاصی نکرده باشند، اما بهترین بستر برای رشد انواع میکروب و باکتری هستند. از آنجا که لوازم آرایشی در تماس مستقیم با اعضای بدن است، بهتر است که ریسک نکنید و خود را در معرض خطر قرار ندهید.

اگر نوشته‌های پشت وسایل آرایشی پاک شده باشد، می‌توانید از تغییر بافت، بو، رنگ یا روغن‌انداختن کرم‌ها متوجه شوید که تاریخ مصرفشان تمام شده است. به طور کلی هر وسیله‌ی آرایشی یک دوره‌ی مصرف مشخصی دارد. مثلا اگر روی وسیله‌ای آرایشی 3M نوشته شده باشد یعنی حداکثر تا 3 ماه باید مورداستفاده قرار گیرد و بعد از آن تاریخ مصرفش تمام می‌شود. یا مثلاً اگر در زیر رژ لب 24M نوشته شده باشد، یعنی نهایتاً می‌توانید تا دو سال از آن استفاده کنید.

تاریخ مصرف لوازم آرایشی به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • خط چشم (مایع، ژل): 3 ماه
  • ریمل: 3 تا 6 ماه
  • خط لب و رژ لب: 1 سال
  • کرم فنداسیون: 1 سال
  • سایه چشم: 12 تا 18 ماه
  • کانسیلر: 12 تا 18 ماه
  • کرم‌پودر: 18 ماه
  • برق لب: 18 تا 24 ماه
  • پودرهای آرایشی: 2 سال
  • مداد چشم: 2 سال

مرحله‌ی 3: لوازم آرایش بی‌استفاده را کنار بگذارید

برای چیدن لوازم آرایشی لازم است که کشو را از وسایل اضافی و بلااستفاده خالی کنید. مثلاً اگر ریملی آبی دارید که تقریباً هیچ‌وقت از آن استفاده نمی‌کنید، آن را درون یک جعبه‌ی جداگانه قرار دهید. یا مثلاً چند رژ یا سایه‌ هم‌رنگ دارید، بهتر است یکی از آن‌ها را دم دست و بقیه را کنار بگذارید.

با جدا کردن وسایل روزمره و لوازمی که فقط به طور مناسبتی از آن‌ها استفاده می‌کنید، علاوه بر اینکه کشو و میز توالت را خلوت کرده‌اید، به پیدا کردن سریع‌تر وسیله موردنظرتان هم کمک کرده‌اید.

برای چیدن لوازم آرایش روی میز توالت توصیه می‌کنیم فقط آن‌هایی را که هر روز استفاده می‌کنید دم دست بگذارید.

مرحله‌ی 4: کشوی لوازم آرایشی را تمیز و ضدعفونی کنید

پس از دور انداختن لوازم آرایشی تاریخ‌گذشته و تفکیک وسایل آرایشی روزمره از بقیه لوازم، وقت آن رسیده که کشو را تمیز و ضدعفونی کنید. یا اسپری چندمنظوره و دستمال بدون پرز، همه‌ی گوشه و کنار کشو را تمیز کنید، سپس سراغ لوازم آرایشی خود بروید.

برای چیدن لوازم آرایش در کشو باید تمامی آنها را تک‌به‌تک با دستمال و اسپری چندمنظوره تمیز کنید. هرگونه گردوخاک را پاک کنید. می‌توانید از پدهای الکلی برای ضدعفونی کردن دسته‌ی قلم‌موها، برس‌ها، قوطی‌ها و تبلت‌های لوازم آرایشی استفاده کنید.

برس‌های لوازم آرایشی را با صابون مایع زیر آب گرم بشویید و کنار بگذارید تا خشک شوند. برای شستن پدها و اسفنج‌های آرایشی، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. یک کاسه مناسب مایکروفر را با آب و صابون مایع تا نیمه پر کنید.
  2. پد یا اسفنج آرایشی را درون محلول آب و صابون بگذارید. سپس یک دقیقه کاسه را در مایکروفر قرار دهید.
  3. وقتی کاسه را بیرون بیاورید متوجه می‌شوید که آب داخل کاسه پر از رسوب لوازم آرایشی شده است.
  4. کاسه را کنار بگذارید تا کمی خنک شود. سپس پدها را فشار دهید تا آب داخل آن‌ها کاملاً تخلیه شود.
  5. پدها را کنار بگذارید تا خشک شوند.

به طور نرمال، شما باید هر یک هفته یک بار پدها، اسفنج‌ها و قلم‌موهای آرایشی خود را بشویید و تمیز کنید.

تمیز کردن کشوی لوازم آرایش
تمیز کردن کشوی لوازم آرایش

مرحله‌ی 5: لوازم آرایشی را دوباره درون کشو بچینید

برای چیدن لوازم آرایشی می‌توانید یک کاغذ رنگی کف کشو پهن کنید و بعد آن‌ها را در کشو بچینید.

از جای لوازم آرایش رومیزی (استند لوازم آرایش) استفاده کنید

توصیه ما این است که از سازمان‌دهنده‌های پلاستیکی مخصوص لوازم آرایش برای روی میز یا درون کشو استفاده کنید. این سازمان‌دهنده‌ها دارای پایه و بخش‌های مخصوص انواع لوازم آرایشی هستند و تمیز و مرتب وسایل را سرجای خود نگه می‌دارند.

جای لوازم آرایش رومیزی، استند لوازم آرایش
جای لوازم آرایش (استند لوازم آرایش)

اما اگر قصد ندارید برای خرید این وسیله هزینه کنید، بهتر است از جعبه‌های خالی کفش، جعبه ساعت یا باکس‌های زیورآلات برای تقسیم‌بندی فضای داخلی کشو استفاده کنید.

برای چیدن لوازم آرایش روی میز توالت هم می‌توانید از انواع شیشه‌های خالی مربا و ترشی‌جات، یا باکس‌های شیک کادو کمک بگیرید. حتی ماگ‌های طرح‌دار برای قرار دادن قلم‌مو و برس‌های آرایشی یا پیاله و کاسه‌های رنگی و شیک گزینه‌های جذابی برای این کار هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.