قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

استایل کژوال دخترانه؛ چطور در 4 فصل به این سبک لباس بپوشیم؟

0 5,340

استایل کژوال یکی از محبوب‌ترین استایل‌های دخترانه است. اگر طرفدار جین‌ها، کفش‌های کتانی‌، تیشرت‌ها و در کل لباس‌های راحت و خودمانی باشید، با این سبک  آشنایی دارید! اما استایل کژوال چیست؟ به لباسی که حالت رسمی و کلاسیک نداشته باشد کژوال می‌گویند. استایل کژوال انواع و مدل‌های مختلفی دارد ولی ویژگی مشترک تمام آیتم‌های کژوال این است که حس سبکی، راحتی و خودمانی بودن را منتقل می‌کنند. در این مطلب قصد داریم در مورد استایل کژوال دخترانه صحبت کنیم و آیتم‌های ضروری آن را بشناسیم.

همه‌چیز درباره‌ی استایل کژوال

در دهه‌ی 920 میلادی، زنان در آمریکا و اروپا به دنبال تغییر نوع پوشش خود بودند تا از محدودیت پوشیدن لباس‌های رسمی و مجلسی و به ویژه کفش پاشنه‌بلند دور شوند. در نتیجه این کار آن‌ها می‌توانستند آزادی عمل بیشتری داشته و در جامعه فعالیت کنند. همین موضوع باعث شد که به پوشیدن شلوار راحت و کفش تخت روی آورند. در دهه‌ی 1950 با تأثیر ستارگان سینما، شلوار جین به یک سبک پوشش محبوب تبدیل شد و زنان بسیاری نیز جذب این شلوار راحت شدند. از دهه‌ی 1960 تا به امروز، استایل کژوال روزبه‌روز محبوب‌تر شد و جای خودش را در مهمانی‌ها و مراسمات رسمی نیز باز کرد.

راحتی و سادگی دو ویژگی مهم استایل کژوال است. در استایل کژوال تفاوتی بین زنان و مردان از نظر جنسیتی وجود نداشته و آیتم‌های این استایل یونی‌سکس هستند. یعنی هرکس با هر جنسیتی می‌تواند به راحتی با این آیتم‌های کژوال استایل کند. در استایل کژوال استفاده از زیورآلات و اکسسوری‌ها برای آقایان بسیار رایج بوده و شلوار یکی از آیتم‌های مهم استایل کژوال دخترانه است. در استایل کژوال هر چیزی که برچسب «رسمی بودن» داشته باشد کنار گذاشته می‌شود؛ بنابراین یکی از آیتم‌هایی که در این سبک جایی ندارد یا معمولاً استفاده نمی‌شود، کفش پاشنه‌بلند است. وقتی می‌توانیم راحت راه برویم و به پاهایمان فشار نیاوریم اما شیک‌پوش و جذاب باشیم، چرا باید به خودمان صدمه بزنیم و کفش پاشنه‌دار بپوشیم؟

یکی از مهم‌ترین نکات در استایل کژوال دخترانه، جنس و نوع پارچه است. پارچه‌ی لباس کژوال چند ویژگی مهم اعم از نرمی و لطافت دارد که با لمس کردن آن، لطافت و نرمی پارچه با انگشتان مشخص می‌شود. همچنین این پارچه کمی خاصیت کششی دارد تا پوشیدن لباس، مانع حرکت و آزادی عمل دست و پا نشده و بتوان در آن به راحتی تحرک کرد. قابلیت شست‌وشوی پارچه استایل کژوال بالا بوده و می‌توان آن را به راحتی، بدون اینکه آسیب ببیند شست. پارچه‌های جین، کتان و پنبه از بهترین مثال‌ها برای پارچه‌ی کژوال هستند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره مردانه

 

با همه‌ی این‌ها، استایل کژوال می‌تواند کاملاً مد روز باشد. یعنی شما می‌توانید با ترندهای دنیای فشن پیش بروید و در فضای کار و مهمانی‌ها خوش بدرخشید و آراسته باشید، اما احساس راحتی کنید! درست است که روی راحتی استایل کژوال تأکید کردیم اما این به معنای آن نیست که هرچه در کمد لباس‌هایتان دارید را به تن کنید و نام کژوال بر آن بگذارید! استایل کردن با آیتم‌های کژوال هم قانون خود را دارد که امروز قرار است مفصل در مورد آن با هم صحبت کنیم.

مهم‌ترین آیتم‌های استایل کژوال دخترانه

استایل کژوال دخترانه

تی‌شرت و شومیز

تی‌شرت ساده‌ی یقه‌گرد و شومیزهای ساده و تک‌رنگ از مهم‌ترین آیتم‌های کژوال هستند که با هر چیزی ست می‌شوند. خوب است تی‌شرت و شومیز با رنگ‌های سفید، طوسی و مشکی را با مدل‌های مختلف در کمدتان داشته باشید و آن‌ها را با انواع شلوار و دامن ست کنید.

تی‌شرت و شومیز در استایل کژوال دخترانه

شلوار جین و شلوار کتان

شلوار جین و کتان از آیتم‌های ضروری استایل کژوال هستند که رنگ و طرح آن‌ها به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. اگر طرفدار استایل کژوال هستید با خیال راحت انواع شلوار جین را خریداری کرده و آن‌ها را با تی‌شرت‌ها، شومیزها، پیراهن‌ها، کت‌ها، مانتوها و هودی‌ها ست کنید. شلوار جین با هر رنگ و آیتمی ست می‌شود و هیچ‌وقت از خرید آن پشیمان نخواهید شد. یادتان باشد مدل‌های خیلی تنگ را انتخاب نکنید.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره مردانه

کفش‌های کژوال

کفش راحت یکی از مهم‌ترین آیتم‌های تیپ کژوال است. خرید یک جفت کتانی راحت با رنگ خنثی و مدل ساده همان چیزی است که شما برای استایل کژوال دخترانه به آن نیاز دارید. با این کار آیتمی مناسب برای محل کار، پیاده‌روی و غیره خواهید داشت که در عین راحتی، به سادگی با آیتم‌های دیگر ست شود. می‌توانید در کمد لباس‌هایتان صندل، کفش‌های تخت و عروسکی و نیم‌بوت هم داشته باشید تا در استایل کژوال خود به سراغشان بروید.

تیپ کژوال دخترانه

پلیور ساده یا هودی

هودی یا پلیور ساده یقه‌گرد برای استایل کژوال پاییزی و زمستانی انتخاب فوق‌العاده‌ای بوده و در همه‌جا قابل استفاده است.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره زنانه

کت، پالتو، بارانی

در فصل‌های سرد سال برای استایل کژوال به سراغ تکنیک لایه‌لایه لباس پوشیدن بروید و روی همان آیتم‌های کژوال همیشگی از انواع کت تک، اورکت، بارانی و پالتوی ساده استفاده کنید. ترکیب کت جین و دامن را برای فصل‌های سرد سال دست‌کم نگیرید.

استایل کژوال دخترانه دامن و پیراهن

دامن و پیراهن

دامن‌های کوتاه، ماکسی (بلند تا نوک پا)، میدی (تا زیر زانو) یا پیراهن‌های بلند و کوتاه، برای فصل‌های گرم سال و استایل کژوال بهاری و تابستانی فوق‌العاده هستند. یکی از راه‌های جذاب استایل کردن با دامن این است که پایین تی‌شرت ساده را داخل دامن قرار دهید و از اکسسوری‌ها برای تنوع دادن به استایل‌تان استفاده کنید.

یادتان باشد راحتی، سادگی و رسمی نبودن، در هر آیتمی که وجود داشته باشد، می‌توانید آن را به عنوان آیتمی از استایل کژوال استفاده کنید. پس خودتان را محدود به این لیست نکنید. گاهی برای تنوع دادن به استایل‌مان، به سراغ آیتم‌های متفاوت هم می‌رویم. مثلاً می‌توانیم برای عروسی کژوال باشیم اما کفش پاشنه‌دار بپوشیم!

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره مردانه

 

انواع استایل کژوال دخترانه

استایل کژوال روزمره

استایل کژوال روزمره

اگر برای فعالیت‌های روزمره مثل رفتن به خیابان، سینما، پیاده‌روی، خرید یا مهمانی‌های دوستانه به دنبال یک استایل راحت و خودمانی هستید، حتماً استایل کژوال را امتحان کنید. مهم‌ترین آیتم‌ها در استایل کژوال روزمره، شلوار جین یا کتان، تی‌شرت، شومیزها و پیراهن‌های پنبه‌ای یا دامن‌های گشاد و بلند هستند. در این تیپ کژوال دخترانه نه خبری از کفش پاشنه‌بلند و صندل‌های ناراحت هست، نه اکسسوری‌های دست‌وپاگیر و پرزرق‌وبرق! اینجا راحتی حرف اول را می‌زند.

تیپ کژوال 2

فرق استایل کژوال با استایل ورزشی چیست؟

یادتان باشد که آیتم‌های کژوال مثل شلوار جین و تیشرت، اسپرت نیستند. لباس اسپرت، لباس ورزشی است و از پارچه‌های مخصوصی تهیه می‌شود که خاصیت کششی بالایی دارند تا برای انجام حرکات ورزشی راحت باشند. البته لباس‌های ورزشی تأثیر بسیار زیادی بر استایل کژوال داشته ولی این دو سبک با هم تفاوت زیادی دارند.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره زنانه

استایل کژوال دخترانه مناسب محل کار

گفتیم که مهم‌ترین هدف استایل کژوال راحتی است اما این راحتی قرار نیست جای ظاهر موجه را بگیرد. در استایل کژوال برای محل کار، بهتر است به سراغ پارچه‌هایی با رنگ‌های روشن و ساده بروید. اما شلوارهای جذب و تنگ را کنار بگذارید و شلوارهای پارچه‌ای و گشاد یا راسته را جایگزین آن‌ها کنید. پوشیدن طولانی‌مدت شلوارهای تنگ برای خانم‌ها علاوه بر اینکه راحت نیست، از نظر بهداشتی مضر است. بهترین آیتم‌های کژوال دخترانه برای محیط کار، شلوار پارچه‌ای مشکی و شومیز سفید یا رنگی ساده است که البته به خاطر محدودیت‌های کشور ما، می‌توانید مانتوهای ساده و تک‌رنگ پنبه‌ای یا کتانی را جایگزین شومیز کنید. کت‌وشلوار ست را نیز امتحان کنید، چرا که بسیار شیک دیده می‌شود. یادتان باشد برای محیط کار اصلاً سراغ شلوارهای زاپ‌دار نروید! کفش‌های کالج یا مدل‌های چرمی بدون‌پاشنه انتخاب خوبی برای محیط کاری هستند.

استایل کژوال دخترانه مناسب مهمانی خودمانی

 استایل کژوال مناسب مهمانی‌های خودمانی، کمی از استایل روزمره شیک‌تر است. یعنی هنوز هم اصل اول تیپ کژوال دخترانه که راحتی است، جای خود را دارد اما اینجا باید کمی خودنمایی کنید! بهترین آیتم‌های کژوال برای مهمانی‌های خودمانی، دامن‌های راحت و طرح‌دار همراه با شومیز، پیراهن کوتاه همراه با اکسسوری‌هایی مثل دستمال گردن یا زیورآلات به همراه صندل یا کفش‌های دخترانه‌ی بدون‌پاشنه هستند. اما همان‌طور که می‌دانید استایل کژوال دخترانه وابسته به دامن‌ها و پیراهن‌ها نیست! با خیال راحت به سراغ شلوار جین مام‌استایل بروید و آن را با یک شومیز یا تاپ زیبا ست کنید.

استایل کژوال دخترانه مناسب مهمانی‌های رسمی

شاید فکر کنید استایل کژوال با مهمانی‌های رسمی و مهم تناسب ندارد ولی اشتباه است! اگر به این سبک لباس پوشیدن علاقه دارید، مطمئن باشید در عروسی‌ها و مهمانی‌ها هم خوش می‌درخشید و نیازی نیست به سراغ کرست‌های تنگ و لباس‌های بلند و چین‌دار بروید. برای این تیپ کژوال دخترانه، یک دامن کوتاه را با تاپ مجلسی ست کنید یا به سراغ شلوارهای مجلسی با پارچه‌ی کلاسیک بروید. بلوزهای مدل‌دار مثل آف شولدرز یا قایقی، تاپ‌های خوش‌دوخت و خوش‌برش، بهترین انتخاب‌ها برای مهمانی هستند. سرهمی‌ها یا اورال‌های شیک هم گزینه مناسبی برای این استایل هستند. همچنین می‌توانید پیراهن‌های حریر راحت را برای عروسی‌ها کنار بگذارید؛ اما برای مهمانی‌های رسمی به هیچ‌وجه سراغ شلوار جین و کفش اسپرت نروید! کت‌وشلوارهای ست هم انتخاب فوق‌العاده چشمگیری برای این نوع مراسم هستند.

استایل کژوال دخترانه: استایل مناسب چهار فصل سال!

یکی از ویژگی‌های استایل کژوال این است که آیتم‌های آن مختص یک فصل نیست و می‌توانید با زیاد و کم کردن بعضی آیتم‌ها، یا با لایه‌لایه لباس پوشیدن، برای فصل‌های مختلف آماده باشید. آیتم‌هایی که در سبک کژوال وجود دارند همان لباس‌های پایه هستند که به سادگی با همه‌چیز ست می‌شوند؛ بنابراین خوب است به عنوان آیتم‌های ضروری و همیشگی آن‌ها را در کمد لباس‌هایتان داشته باشید پس کار آسان است! چند مثال می‌زنیم تا بهتر با این تیپ کژوال دخترانه برای فصل‌های مختلف آشنا شوید!

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره

استایل کژوال بهاری

برای استایل کژوال بهاری تمام آیتم‌های ضروری این سبک مناسب هستند. از ترکیب شلوار جین و تی‌شرت یا شومیز غافل نشوید. تی‌شرت و دامن میدی هم انتخاب فوق‌العاده‌ای برای فصل بهار است. دامن‌ها و پیراهن‌های خنک و گشاد را انتخاب کنید و هوا بخورید!

استایل کژوال تابستانی دخترانه

برای فصل تابستان هرچه نازک‌تر لباس بپوشید بهتر است. پس یا به سراغ شلوارهای گشاد و خنک بروید و آن‌ها را با شومیزها ست کنید یا شلوار جین نازک را با تی‌شرت ست کنید. دامن‌ها و پیراهن‌ها هم که جای خود را دارند. اورآل‌های خنک و گشاد را نیز فراموش نکنید.

استایل کژوال پاییزی

استایل کژوال پاییزی نیاز به سوییشرت، هودی، بارانی و پانچ ساده و غیررسمی دارد که بتوانید آن را با آیتم‌های کژوال همیشگی ست کنید. می‌توانید به سراغ پیراهن‌ها و بلوزهای کلفت‌تر بروید یا مانتوهای کتانی را جایگزین مدل‌های خنک و نازک کنید. کت‌های چرم یا جین هم انتخاب فوق‌العاده‌ای برای استایل کژوال پاییزی هستند که ترکیب آن‌ها با شلوار جین بسیار جذاب است. همچنین می‌توانید همراه با دامن میدی، از این کت‌ها استفاده کنید و مطمئن باشید که استایل کژوال شما بی‌اندازه چشمگیر خواهد بود.

استایل کژوال زمستانی

یکی از آیتم‌های خوب استایل کژوال زمستانی، پلیورهای ساده و یقه‌گرد هستند که در عین راحتی، استایل شما را کمی مرتب‌تر می‌کنند و بسیار جذابند؛ چون می‌توانید از آن‌ها همراه با یک شومیز ساده و سفید استفاده کنید و یقه و لبه‌ی آستین‌ها را از پلیور بیرون بیاورید و به استایل کژوال بُعد دیگری بدهید. برای فصل زمستان، دامن‌های پشمی میدی و ترنچ‌کت‌های ساده را فراموش نکنید. به سراغ کت‌های اورسایز و راحت بروید و سعی کنید تکنیک لایه‌لایه لباس پوشیدن را رعایت کنید.

مانتو کژوال دخترانه

بهترین مدل مانتو در استایل کژوال دخترانه، مدل‌های جلوبسته‌ی گشاد و اورسایز یا جلوباز و آزاد است. مانتوی کژوال از پارچه‌های سبک و خنک مثل الیاف طبیعی یا پنبه تهیه شده و این مانتوها چند ویژگی مهم اعم از جذب و چسبان نبودن، آزاد بودن تمام قسمت‌های مانتو، پارچه‌ی نرم و خنک با شست‌وشوی راحت و سادگی دارند. پس مانتوهای کتی یا مانتوی فرم اداری، مدل‌های پرزرق‌وبرق و مجلسی مانتوی کژوال نیستند. راحت بپوشید و راحتی و سادگی را جایگزین مدل‌های پیچیده کنید! خواهید دید که استایل کژوال چطور در سبک زندگی شما هم تأثیر گذاشته و همه‌چیز راحت‌تر و ساده‌تر می‌شود!

خرید از گالری طلاباش: گوشواره نقره

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.