قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

ترفندهای انتخاب رنگ و لباس مناسب برای افراد چاق

0 6,182

شاید تصور عموم بر این باشد که پیدا کردن لباس مناسب برای افراد چاق خیلی سخت است. اما واقعاً این طور نیست و افرادی که سایز بزرگی دارند هم می‌توانند بدون مشکل و فقط با رعایت برخی اصول، لباس‌های متناسب با اندام خود را پیدا کنند.

درست است که از نظر طرح و رنگ، تنوع لباس افرادی که سایز استاندارد دارند بسیار بیشتر است؛ اما به این معنی نیست که افراد سایز بزرگ آزادی انتخاب ندارند و فقط باید به رنگ مثلاً مشکی یا لباس‌های بلند بسنده کنند. این افراد می‌توانند با رعایت نکته‌هایی که در این مطلب توضیح خواهیم داد، متناسب‌ترین لباس را برای خود خریداری کنند که طرح و رنگ‌های متنوعی نیز داشته باشد. به طور مثال، جنس پارچه در انتخاب لباس مناسب برای افراد چاق بسیار مهم است. چرا؟ چون مثلاً پارچه‌های ضیخم و آهاردار به درستی روی اندام نمی‌خوابند و باعث می‌شوند تا هیکل فرد درشت‌تر از آنچه هست، به نظر بیاید.

همچنین، طرح پارچه‌ی لباس هم در انتخاب مدل مناسب مهم است. به این خاطر که مثلاً پارچه‌هایی که طرح‌های افقی دارند باعث می‌شوند تا عرض اندام بزرگ‌تر دیده شود؛ بنابراین چنین لباس‌هایی برای افراد چاق به هیچ عنوان مناسب نیست.

حالا برای اینکه به طور کامل با زیر و بم انتخاب لباس‌های متناسب برای افراد سایز بزرگ آشنا شوید از شما می‌خواهیم تا انتهای مطلب با بلاگ طلاباش همراه باشید.

انتخاب لباس مناسب برای افراد چاق بر اساس جنس پارچه

اگر چاق هستید و دوست دارید با طرح‌های جدید به کمد لباس‌های خود تنوع ببخشید، بهتر است اول از همه به جنس پارچه توجه کنید. وقتی متوجه شوید که کدام پارچه‌ها برای شما مناسب و کدام‌یک برایتان نامناسب است، می‌توانید هوشمندانه و با آگاهی کامل خریدتان را انجام دهید. همین‌قدر برایتان بگوئیم که حتی اگر مدل و دوخت لباس هم درست انتخاب شده باشد اما پارچه‌ی آن مناسب افراد چاق نباشد، آن لباس درست روی بدن نمی‌نشیند و چه‌بسا که شما را چاق‌تر هم نشان دهد. پس انتخاب صحیح جنس پارچه یکی از گام‌های اساسی برای بهتر نشان دادن اندام است.

1- پارچه‌های ضخیم و خشن

پارچه‌های ضخیم و آهاردار به هیچ عنوان برای افراد چاق مناسب نیستند. به این خاطر که باعث بزرگ‌تر و حجیم‌تر دیده شدن اندام فرد می‌شوند. مثلاً یک پالتو پشمی با جنس پارچه ضخیم ممکن است فرد را یک یا دو سایز بزرگ‌تر نشان دهد.

2- پارچه‌های براق

لباس‌هایی که جنس پارچه‌ی آن‌ها مثل ساتن براق است، برای افراد چاق و سایز بزرگ مناسب نیستند. چون باعث انعکاس نور شده و این مسأله اندام فرد را تا چند سایز بزرگ‌تر نشان می‌دهد. به‌طور مثال، خانم‌هایی که شکم بزرگی دارند اگر لباس براق بپوشند، شکم آن‌ها بزرگ‌تر از اندازه‌ی طبیعی به نظر می‌رسد.

3- پارچه‌های مات

پارچه‌های مات همانند پارچه‌های ابریشمی تیره، اندام را لاغر‌تر نمایش می‌دهند؛ بنابراین برای افراد چاق بسیار مناسب هستند. البته توجه داشته باشید که بعضی از پارچه‌ها مثل پارچه مخمل، خواص جذب و دفع نور را با هم دارند و در انتخاب آن‌ها باید به طرح و مدل لباس هم توجه داشته باشید.

خرید از گالری طلاباش: دستبند زنانه

 

4- پارچه‌های کشی و چسبان

پارچه‌های کشی و چسبان نیز به هیچ وجه برای افراد چاق مناسب نیستند. چون ویژگی‌های اندام فرد را بیش‌تر نمایان می‌کنند. به طور مثال اگر فرد چاق باشد با پوشیدن لباس چسبان چاق‌تر و اگر لاغر باشد، لاغرتر به نظر خواهد رسید. در واقع لباس‌های جذب برای افراد خیلی چاق یا افراد خیلی لاغر اصلاً مناسب نیست.

5- پارچه‌های نازک و لطیف

پارچه‌های ظریف و نازک کاملاً روی اندام می‌نشینند و فرد را ظریف‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند. یعنی پارچه‌هایی مثل حریر و کرپ ظریف برای افراد چاق مناسب‌تر است.

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

 

6- پارچه‌های شفاف و بدن‌نما

با اینکه پارچه‌های بدن نما مثل حریر، شیفون، ارگانزا و غیره را می‌توان چین‌دار و دراپه دوخت، ولی این نوع پارچه‌ها خطوط اندام را کاملاً واضح نشان می‌دهند. بنابراین برای پنهان کردن لاغری و چاقی بیش از حد اندام اصلاً مناسب نیستند.

6- پارچه‌های آهاردار

پارچه‌های آهاردار چون روی اندام نمی‌خوابند، اندام را درشت‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند. بنابراین برای افراد چاق مناسب نیستند. معمولاً از پارچه‌های آهاردار برای پر کردن قسمت‌هایی از اندام ( مانند اندام گلابی) که فضای خالی دارند استفاده می‌شود.

انتخاب لباس مناسب برای افراد چاق بر اساس طرح پارچه

از دیگر مواردی که هنگام خرید لباس مناسب برای افراد چاق باید مدنظر داشته باشید، طرح پارچه است. طرح پارچه‌ی لباس می‌تواند شما را چاق‌تر، لاغرتر، بلندتر یا کوتاه‌تر نشان دهد. بنابراین، مهم است که طرح‌های مناسب افراد سایز بزرگ را بشناسید. پارچه‌ها به طور کلی از نظر طرح به 4 گروه تقسیم می‌شوند که در ادامه معرفی کرده‌ایم.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند زنانه

 

1- پارچه با ‌طرح راه‌راه

اصولاً پارچه‌هایی که طرح عمودی دارند اندام را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند؛ همچنین پارچه‌هایی با راه‌راه افقی، بدن را پهن‌تر و قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم خانم‌هایی که اضافه وزن دارند و درشت‌هیکل هستند از پارچه‌هایی با طرح‌های عمودی استفاده کنند.

2- پارچه با طرح‌های ریز و درشت

به‌طورکلی پارچه‌هایی که طرح‌های ریزتری دارند، اندام را لاغرتر و قد را بلندتر نشان می‌دهند؛ از طرفی پارچه‌هایی با طرح‌های درشت‌تر و بزرگ‌تر اندام را بزرگ‌تر و چاق‌تر نشان می‌دهند. بنابراین، لباس مناسب برای افراد چاق مدلی است که پارچه‌اش طرح‌های ریز دارد.

3- پارچه با طرح‌های هندسی و زاویه‌دار

پارچه‌هایی با طرح‌های زاویه‌دار شما را لاغرتر نشان می‌دهند. اما دقت کنید لباس‌هایی با این طرح نباید چسبان و تنگ باشند زیرا نتیجه معکوس می‌دهند.

4- پارچه با طرح‌های خلوت و شلوغ

درصورتی‌که مایل به پوشیدن لباس با پارچه‌ی طرح‌دار هستید، توصیه می‌کنیم از طرح‌های ریزی استفاده کنید که فاصله‌ی کم‌تری با هم دارند. چون طرح‌های ریز متصل ‌به‌هم دیده شده ودر نتیجه، شما را لاغرتر نشان می‌دهند. اما طرح‌هایی که فاصله‌ی زیاد از هم دارند شما را چاق‌تر نشان می‌دهند، چون باعث می‌شوند که چشم روی هر طرح به‌طور جداگانه متمرکز شود. برای مثال، طرح‌های خال‌خالی درصورتی‌که ریز باشند شما را لاغرتر و درصورتی‌که بزرگ‌تر باشند شما را چاق‌تر نشان می‌دهند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره زنانه

6 ترفند کاربردی انتخاب لباس مناسب برای افراد چاق

در زیر 6 ترفند معرفی کرده‌ایم که با رعایت آن‌ها می‌توانید اندام خود را لاغرتر و کشیده‌تر نشان دهید:

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا زنانه

 

1- سراغ رنگ‌های روشن نروید

رنگ لباس مناسب افراد چاق چیست؟ رنگ‌های روشن شما را چاق‌تر و رنگ‌های تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهند. رنگ‌های سرد مثل طوسی، زغالی و غیره به دلیل اینکه میدان دید کم‌تری دارند، برای خانم‌های سایز بزرگ مناسب‌تر هستند. اما در مقابل، رنگ‌های گرم مثل قرمز و صورتی به خاطر جلوه‌ی رنگی زیادی که دارند، میدان دید را بیش‌تر می‌کنند و در نتیجه، شما را چاق‌تر نشان می‌دهند. پس مناسب افراد چاق نیستند.

به‌طور کلی، رنگ مشکی و سایر رنگ‌های تیره، میزان سایه‌هایی که روی بدن شما دیده می‌شوند را کاهش می‌دهند. این امر خطای دید ایجاد کرده و در نتیجه باعث می‌شود تا لاغر‌تر به نظر برسید. پیشنهاد ما برای داشتن تیپ جذاب و زیبا این است که رنگ بلوز و شلوار یا دامن خود را از یک خانواده انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا همه‌ی اندام شما یک‌اندازه به نظر برسند و بخشی از آن چاق‌تر یا لاغرتر دیده نشود. با این ترفند می‌توانید برجستگی‌های ناشی از اضافه وزن را تا حد زیادی بپوشانید.

2- سایز درست انتخاب کنید

یکی از اصول مهم در زمان خرید لباس مناسب برای افراد چاق انتخاب سایز درست است. به‌هیچ عنوان لباس گشاد و بسیار آزاد نپوشید. چون برخلاف تصور عموم، با پوشیدن لباس‌های گشاد و سایز بزرگ‌تر از خودتان نمی‌توانید چاقی اندامتان را بپوشانید، بلکه خود را چاق‌تر از آنچه هستید نشان خواهید داد.

همیشه سعی کنید که لباس اندازه‌ی بدن خودتان را بپوشید. لباس‌هایی که برایتان کوچک، بزرگ، تنگ یا گشاد هستند، شما را چاق‌تر نشان خواهد داد. چون لباس تنگ که همه‌ی خطوط اندامتان را نمایان و لباس گشاد هم به خاطر آزاد بودن، بدنتان را حجیم‌تر نشان می‌دهد.

3- لباس راسته نپوشید

در انتخاب شلوار نیز به این نکته توجه کنید که پوشیدن مدل‌های راسته، پاها را چاق‌تر از آنچه هستند نشان می‌دهد. بنابراین، شلوارهایی انتخاب کنید که در قسمت ران تنگ‌تر و در پایین کمی گشاد هستند، مثل شلوار پاگشاد. همچنین توجه داشته باشید که شما نباید از شلوارهایی که در قسمت کناری خود جیب دارند استفاده کنید چون پاهایتان را چاق‌تر نشان می‌دهند.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر زنانه

 

4- پیراهن‌های بلند بپوشید

خانم‌های چاق بهتر است لباس‌های ماکسی یا میدی بپوشند. مثلاً پیراهن‌هایی که تک‌رنگ یا طرح‌های عمودی دارند گزینه‌های خوبی هستند. اگر چاق هستید ترجیحاً از پوشیدن کت‌ودامن، کت‌وشلوار خودداری کنید. در عوض، بهتر است از پیراهن‌های کمردار کمک بگیرید؛ این نوع لباس‌ها به نحو بهتری برآمدگی بدن شما را می‌پوشانند.

5- کفش پاشنه بلند بپوشید

برای اینکه لاغرتر به نظر برسید، کفش پاشنه بلند بپوشید. کفش پاشنه بلند شما را بلندقدتر نشان می‌دهد که این امر سبب لاغرتر دیده شدن اندامتان خواهد شد.

6- از معجزه‌ی اکسسوری‌ها کمک بگیرید

پس از انتخاب لباس مناسب برای افراد چاق، بهتر است سراغ اکسسوری (لوازم جانبی) بروید. به طور مثال، زیورآلاتی انتخاب کنید که با لباس‌تان هماهنگ است. به این دلیل که زیورآلات باعث جلب توجه دیگران شده و در نتیجه چاقی بخش‌های مختلف اندام شما به چشم نخواهد آمد. به طور مثال اگر گردنبندهای بلند استفاده کنید، باعث خطای دید می‌شوید که بلند قد و لاغر هستید. زیورآلات درشت، همچون دستبندهای بزرگ و براق، توجه‌ها را به خود جلب کرده و سبب می‌شوند بدنتان کوچک‌تر به نظر برسد.

همچنین می‌توانید از گوشواره، عینک یا تل‌های جذاب استفاده کنید؛ زیرا توجه دیگران به آن‌ها جلب شده و چاقی شما کمتر دیده می‌شود.

شما می‌توانید انواع گردنبند طلا، گردنبند نقره، گردنبند زنجیری یا گردنبند سنگی را از بازار آنلاین طلاباش خریداری کنید. تمامی کالاهای این بازار اینترنتی در کوتاه‌ترین زمان و به صورت کاملاً رایگان به سراسر کشور ارسال می‌شوند.

راهنمای انتخاب دامن مناسب افراد چاق

هنگام خرید دامن مناسب افراد چاق باید حواستان باشد که از دامن‌های کلوش و چین‌دار استفاده نکنید. به جای آن دامن‌هایی که فیت بدن است، برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

البته، اگر پهلو و پایین ‌تنه‌ی چاقی دارید، به جای دامن‌های راسته از مدل‌های پلیسه کمک بگیرید. اگر مچ و ساق پاهایتان چاق است، دامن‌هایی بپوشید که بلندی آن‌ها تا زیر قوزک پا باشد. در این حالت پاشنه‌ی کفش شما نباید بیشتر از 6 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. پیشنهاد ما این است که تا حد امکان از کفش‌های تخت و بدون پاشنه استفاده نکنید.

به عنوان یک فرد چاق که سایز لباس‌هایش بزرگ است، سراغ دامن‌هایی بروید که در ناحیه‌ی کمر، گره یا چین دارند. با این انتخاب تفاوت اندازه‌ی دو بخش بدن شما پوشیده شده و متناسب‌تر دیده خواهید شد.

برای انتخاب دامن مناسب افراد چاق، می‌توانيد سراغ مدل‌های جذب بروید. یعنی دامن‌های تنگی بپوشید که نهایتاً تا روی زانو بلندی دارند. در زمستان نیز دامن‌های جذب را با جوراب‌شلواری مات ترکیب کنید. این مدل جوراب شلواری‌ها پاها را (با هر شکل و اندازه) لاغر و بلندتر نشان می‌دهند.

راهنمای اندازه‌گیری سایز لباس مناسب برای افراد چاق

در بالا هم گفتیم که برای انتخاب لباس مناسب برای افراد چاق باید سایز درست لباس را انتخاب کنید. برای این منظور فقط کافی است دور سینه و دور باسن را با متر خیاطی اندازه‌گیری کنید. سپس اندازه‌های به‌دست‌آمده را در جدول زیر پیدا کنید تا سایز دقیق خود را به دست بیاورید.

راهنمای انتخاب رنگ لباس مناسب افراد چاق

برای خرید لباس مناسب برای افرادی که سایز بزرگ هستند، در کنار توجه به سایز لباس و جنس پارچه، خوب است به تناسب رنگ نیز توجه داشته باشید. بعضی از رنگ‌ها کمک می‌کنند تا بدن فرد باریک‌تر و کشیده‌تر دیده شوند. برعکس این مسأله نیز صادق است؛ یعنی شما با انتخاب رنگ نادرست، ناخواسته باعث چاق‌تر دیده شدن اندام خود می‌شوید.

به دلیل اهمیت انتخاب رنگ صحیح، در این بخش می‌خواهیم به شما تمام نکات و ترفندهای لازم را متذکر شویم.

بالاتنه‌ی چاق و پائین‌تنه‌ی لاغر

به احتمال زیاد خودتان هم می‌دانید که با انتخاب رنگ‌های تیره بدنتان لاغرتر دیده می‌شود. بنابراین، رنگ مشکی یکی از بهترین رنگ‌ها برای افراد چاق به‌شمار می‌آید. اما قرار نیست همیشه و همه جا لباس مشکی، سورمه‌ای یا قهوه‌ای بپوشید. بلکه باید سعی کنید که با توجه به مشخصات اندام، چاقی و لاغری هر کدام از بخش‌های هیکل خود، رنگ مناسب آن را انتخاب کنید. به طور مثال، اگر بالاتنه‌ی چاق و پائین‌تنه‌ی لاغر دارید، باید طوری رنگ لباس را انتخاب کنید که قسمت بالایی بدن شما لاغرتر به نظر برسد. یعنی بهتر است برای بالاتنه، رنگ تیره انتخاب کنید. اما لازم نیست که شلوار یا دامن خود را هم تیره انتخاب کنید.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر طلا زنانه

کمر پهن

برای انتخاب رنگ لباس مناسب افراد چاق که کمر پهن دارند باید لباسی انتخاب شود که رنگ آن در بخش کمر، تیره است. مثلاً می‌توانید از یک کمربند مشکی و تزئینی برای این منظور استفاده کنید.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره زنانه

 

چاقی سراسری

افرادی که تمامی قسمت‌های بدنشان چاق است باید از رنگ‌های تیره مثل مشکی، سرمه‌ای، قهوه‌ای، بادمجانی و زرشکی تیره استفاده کنند. برای تنوع بخشیدن به لباس‌های خود می‌توانید از طیف‌های تیره‌ی همین رنگ‌ها هم استفاده کنید. اما ترجیحاً به سمت رنگ‌های روشن نروید.

اگر رنگ روشن دوست دارید، بهتر است از طرح‌های راه‌راه عمودی مثل راه‌راه سیاه‌و‌سفید یا کرم و قهوه‌ای برای لباس استفاده کنید. همچنین می‌توانید پارچه‌هایی که طرح‌های ریز و رنگی روی زمینه‌ی تیره دارند انتخاب کنید تا به کمک رنگ‌ها خود را لاغر نشان دهید. یکی دیگر از روش‌ها با پوشیدن لباس‌های چند لایه از رنگ‌های روشن هم در ترکیب لباس است. به این صورت که مثلاً بلوز و شلوار سیاه بپوشید و روی آن یک کت سفید، کرم یا بژ به تن کنید. با این ترفند، چاقی قسمت شکم و پهلوی شما در زیر کت پنهان می‌شود و همچنین سرتاپا مشکی نپوشیده‌اید.

کلام آخر

در این مقاله برایتان توضیح دادیم که لباس مناسب برای افراد چاق، مدل‌های تیره با پارچه‌های ظریف و ترجیحاً بدون طرح است. اگر لباس رنگی و طرح‌دار دوست دارید، می‌توانید پیراهن‌های بلند که طرح عمودی دارند را انتخاب کنید. اگر لباس گل‌دار و خال‌خالی دوست دارید، سعی کنید مدلی انتخاب کنید که گل‌های ریز دارد تا اندام شما را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان ندهد.

برای پایین‌تنه بهتر است شلوارهای دم‌پاگشاد یا دامن‌های بلند بپوشید. اگر پهلو و پایین ‌تنه‌ی چاقی دارید، می‌توانید دامن‌های پلیسه استفاده کنید. اگر دامن کوتاه دوست دارید، جوراب‌شلواری مات با آن بپوشید. امیدواریم این مطلب مورد توجهتان قرار گرفته باشد. اگر نظر یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.