قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

ست کردن پاپیون با چند نکته آسان

0 2,469

فرصت ست کردن پاپیون با انواع لباس‌های رسمی و غیر رسمی برای مردها همیشه وجود دارد؛ از مجلس عروسی گرفته تا مهمان‌های فارغ‌التحصیلی و دوستانه. البته برخی افراد ترجیح می‌دهند در مجالس رسمی به جای پاپیون از کروات برای جلوه بخشیدن به کت و شلوار خود استفاده کنند. این در حالی است که برخی حالت رسمی-کژوال این اکسسوری را بیشتر دوست دارند و حتی با لباس‌های غیررسمی هم ممکن است از آن استفاده کنند.

بنابراین، پایپون و ست کردن آن با لباس‌های مختلف برای هر کسی متفاوت است و بیشتر به سلیقه‌ی افراد مربوط است. اما از آنجا که هر کاری در این دنیا بالاخره اصول و قواعد خاص خود را دارد، استفاده از پاپیون هم یک‌سری اولویت‌هایی دارد که اگر رعایت کنید، خوش‌تیپ‌تر به نظر خواهید رسید. ما در ادامه‌ی این مطلب هر آنچه لازم است در مورد ست کردن پاپیون بدانید را برایتان نوشته‌ایم. امید که مورد توجهتان قرار بگیرد. تا انتها با بلاگ طلاباش همراه باشید.

پاپیون چیست؟

پاپیون یک اکسسوری شیک مردانه است که همانند کراوات به یقه‌ی لباس وصل می‌شود. در واقع پاپیون نوعی دستمال گردن مردانه است که به صورت پروانه‌ای، دور یقه‌ی پیراهن به صورت متقارن گره می‌خورد.

برخلاف تصور اغلب مردم، پاپیون به هیچ عنوان مخصوص مراسم رسمی نیست و در همه جا و هر مراسمی می‌توان از آن استفاده کرد. به همین خاطر است که پاپیون‌ها در رنگ‌ها، جنس‌ها و سبک‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. البته اغلب پاپیون‌ها را از جنس ابریشم، پلی‌استر، پنبه یا ترکیبی از این‌ها می‌سازند.

با اینکه پاپیون اندازه‌ی کوچکی دارد اما چون دقیقاً زیر صورت قرار می‌گیرد، جلوه‌ی بسیار زیادی دارد و می‌تواند استایل آقایان را زیر و رو کند.

جالب است بدانید که 28 آگوست در اروپا به عنوان روز ملی پاپیون نام‌گذاری شده است و مردم این روز را جشن می‌گیرند. چون اعتقاد دارند این اکسسوری یکی از ارکان اصلی تیپ مردانه است.

انواع پاپیون چیست؟

پاپیون‌ها در جنس‌های مختلفی همانند ابریشمی، پشمی، پنبه‌ای، ساتن، مخمل، کشباف، فلانل و دیگر جنس‌ها طراحی، دوخته و عرضه می‌شوند. هر کدام از این جنس‌ها در مناسبت‌ها و مکان‌های خاصی استفاده می‌شوند. به طور مثال، پاپیون‌های فلانل را می‌توان با هر دو تیپ رسمی و کژوال استفاده کرد. یا مثلاً پاپیون مخملی برای مراسم رسمی زمستانی ایده‌آل است.

انواع پاپیون به سه صورت نواری (بدون گره)، گره‌دار و سنجاق‌دار به شکل آماده تولید و عرضه می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: دستبند مردانه

 

– پاپیون نواری (بدون گره)

پاپیون نواری مدل کلاسیک است و خودتان باید آن را گره بزنید.

– پاپیون گره‌دار

این نوع پاپیون به صورت گره‌ خورده‌ی آماده عرضه می‌شود که شما فقط باید بند آن را دور گردن خود ببندید.

– پاپیون سنجاق‌دار

این پاپیون هم گره خورده و آماده است و در پشت خود یک سنجاق دارد که به لباس وصل می‌شود.

مدل‌های مختلف پاپیون چیست؟

علاوه بر انواع مختلف پاپیون که در بالا معرفی کردیم، این اکسسوری مردانه مدل‌های مختلفی هم دارد. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید از گالری طلاباش: گوشواره مردانه

– پاپیون پروانه‌ای (Butterfly Bow Tie)

دلیل نامگذاری این پاپیون، شباهت آن به پروانه است. به طوری که پس از گره زدن، پاپیون شبیه دو بال پروانه می‌شود. پاپیون‌های پروانه‌ای اصولاً دارای اندازه‌ی کوچک و لبه‌های صاف هستند و رایج‌ترین و محبوب‌ترین مدل پاپیون به‌شمار می‌آیند.

– پاپیون بال خفاشی (Batwing Bow Tie)

پاپیون بال خفاشی به شکل مستطیلی است که در قسمت گردن باریک می‌شود و دارای گره بزرگی است. البته، گره زدن مدل پاپیونی سخت‌تر از مدل خفاشی است. تفاوت مدل پاپیون بال خفاشی و مدل پروانه‌اِی، کوتاه بودن ارتفاع این مدل است.

– پاپیون الماسی (Diamond Point Bow Tie)

این پاپیون به شکل المالس است و میزان تیزی لبه‌های آن را می‌توان به دلخواه انتخاب کرد. پاپیون نوک تیز برای تیپ کژوال مناسب‌تر است اما برای لباس‌های رسمی هم می‌توان آن را استفاده کرد. اگر چه استفاده از این مدل مانند مدل‌های بال خفاشی و پروانه‌ای مرسوم نیست.

– پاپیون مدل کلاب‌راند گرد (Rounded Club Bow Tie)

دو سر این مدل پاپیون مثل دو نیم دایره است و دلیل نامگذاری‌اش نیز همین است. این مدل پاپیون نیز همانند مدل بال خفاشی ارتفاع کمتری نسبت به مدل پروانه‌ای دارد.باید بدانید که کم استفاده‌ترین مدل پاپیون همین مدل کلاب راند است.

پاپیون را با چه لباسی ست کنیم؟

پاپیون از آن دسته اکسسوری‌هایی است که هر فردی در هر سنی می‌تواند از آن استفاده کند. بعلاوه، استفاده از پاپیون محدودیت هم ندارد. یعنی شما علاوه بر اینکه می‌توانید در مجالس رسمی مثل عروسی از پایپون استفاده کنید، در مهمانی‌های دوستانه و غیررسمی هم می‌توانید از آن استفاده کنید. همین تنوع و راحتی استفاده از پاپیون است که باعث شده تا دوباره این اکسسوری مورد توجه مردها قرار بگیرد.

در واقع پاپیون را می‌توان یک اکسسوری شیک و باکلاس دانست که دوباره از دل تاریخ بیرون آمده و زینت‌بخش لباس‌های مردانه شده است. در سال‌های اخیر در بسیاری از مناسبت‌های خاص همانند مجالس عروسی شاهد حضور پررنگ انواع پایپون‌ها هستیم. اما شاید شما هم دیده باشید که برخی افراد چندان درست و به جا از این اکسسوری مردانه استفاده نمی‌کنند و در نتیجه استایلشان هم چندان شیک به نظر نمی‌رسد. دلیل این امر چیست؟ پاسخ ما این است که با اصول ست کردن پاپیون آشنا نیستند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند مردانه

بیشترین تناسب پاپیون با لباس‌های رسمی و کت و شلوار است. اما همان طور که گفتیم با لباس‌های کژوال که یقه داشته باشند هم می‌توان آن را ست کرد. اما هر یقه‌ی لباسی هم مناسب پاپیون نیست. به طور مثال، شما نمی‌توانید با پیراهن‌های یقه دیپلمات، یقه ایستاده، یقه اسکی یا یقه برگردان پاپیون یا کروات استفاده کنید. چون این پیراهن‌ها اصولاً باید بدون اکسسوری پوشیده شوند. حالا برای اینکه بدانید اصولاً پاپیون را به چه پیراهن و یقه‌ای باید ست کرد ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

پاپیون را با چه یقه‌ای ست کنیم؟

بهترین مدل‌های یقه پیراهن برای بستن پاپیون، یقه‌ی فرانسوی، یقه‌ی پهن و یقه Cutaway است. کات‌وی یقه‌هایی هستند که لبه‌های تیز و به سمت بیرون دارند و فاصله‌ی بین دو طرف یقه زیاد است. پیراهن با یقه‌ی بال‌دار یا یقه فراک که اصولاً با کت و شلوار و تاکسیدو پوشیده می‌شود نیز یکی از بهترین انتخاب‌های برای پاپیون است.

اما از همه‌ی این مدل‌ها بهتر و متناسب‌تر، یقه‌هایی است که حالت گرد و منحنی دارند و مثل بقیه‌ی یقه‌های بخش برگشته‌ی آنها نوک تیز نیست.

– یقه بال‌دار

یقه‌ی بال‌دار کاملاً کلاسیک است و اغلب پیراهن با چنین یقه‌ای را با تاکسیدو در رویدادهای رسمی می‌پوشند. این نوع یقه به گونه‌ای است که فقط با پاپیون ست شود و به هیچ عنوان کراوات با آن جور در نمی‌آید.

– یقه پهن

یقه پهن هم با پاپیون ست می‌شود. اما این مشکل را دارد که شاید گاهی لبه‌های آن از پشت پاپیون بیرون بزند که باید با یقه‌ی کت آن را بپوشانید.

یقه نوک تیز

یقه نوک تیز ممکن است دکمه‌دار یا ساده باشد. لباس‌هایی که این نوع یقه دارند اصولاً برای رویدادهای کژوال مناسب هستند. شما می‌توانید پاپیون را با پیراهن یقه‌ی دکمه‌دار بپوشید اما بدانید که خیلی انتخاب درست و مناسبی نیست.

ست پاپیون با پیراهن چه اصولی دارد؟

برای ست کردن پاپیون با پیراهن و یقه‌های مختلف باید حواستان باشد که لبه‌ها و دکمه‌های یقه باید پشت بال‌های پاپیون پنهان شوند. یعنی فقط باید خود پاپیون دیده شود. چون اگر مثلاً یقه آن‌قدر بزرگ باشد که از زیر پاپیون بیرون بزند، تمرکز از روی پاپیون به نوک یقه منتقل می‌شود که خیلی جالب نیست. معیار اصلی پوشیدن پاپیون این است که پاپیون در راستای نوک یقه‌ پیراهن باشد.

همچنین، در ست کردن انواع پاپیون با پیراهن، تعادل را حفظ کنید. یعنی اگر پاپیون طرح دارد حتماً پیراهن شما ساده باشد. یا اگر پیراهن ساده است، از پاپیون با طرح و رنگ‌های متناسب با آن استفاده کنید.

قانون کنتراست و تضاد هم برای ست کردن این اکسس.ری با انواع لباس‌ها بسیار حائز اهمیت است. به این صورت که مثلاً اگر پیراهن سرمه‌ای چهارخانه‌ی ریز پوشیده‌اید، بهتر است از پاپیون ساده‌ی خردلی استفاده کنید. چرا؟ چون تضاد رنگی و کنتراست طرح‌ها باعث می‌شود تا استایل شما جلوه‌ی بهتری پیدا کند. یا مثلاً می‌توانید یک کت آبی و پیراهن سفید را با پاپیون قرمز و آبی راه‌راه ست کنید یا همین تیپ را با پاپیون زرد با خال‌های رنگی ست کنید. اینجا هم باز قانون تضاد و کنتراست است که باعث زیبایی لباس می‌شود.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر مردانه

 

ست ساسبند و پاپیون مردانه قانون خاصی دارد؟

ست ساسبند و پاپیون مردانه مخصوصاً برای مناسبت‌های رسمی بسیار جذاب و شیک است. اما یک قانون کلی دارد که باید تضاد الگو را برای ست کردن این دو اکسسوری با هم رعایت کنید. به این معنی که اگر پاپیون طرح‌دار استفاده می‌کنید، حتماً ساسبند را ساده انتخاب کنید و برعکس.

قانون دیگر در مورد ساس‌بند یا ساسپندر که کاربردی مشابه کمربند دارد این است که پاپیون و ساسبند همرنگ باشند.

پاپیون را با چه اکسسوری‌هایی ست کنیم؟

شما برای ست کردن دستمال جیبی با کراوات باید از همان رنگ و طرح و جنس استفاده کنید. اما این قاعده در مورد پاپیون مصداق ندارد. یعنی می‌توانید فقط از دستمال جیبی همرنگ استفاده کنید و ملزم به رعایت قانون خاصی نیستید.

از دیگر اکسسوری‌هایی که با پاپیون تناسب زیادی دارد، دکمه سردست است. این اکسسوری‌ها اصولاً برای لباس‌های رسمی و نیمه‌رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا استایلی شیک و منحصربه‌فرد بسازند.

روش بستن پاپیون نواری چگونه است؟

در زیر به صورت تصویری توضیح داده‌ایم که چگونه پاپیون نواری را خودتان گره بزنید:

گام اول

پاپیون نواری را به دور گردن خود قرار دهید به طوری که سمت راست پاپیون از سمت چپ آن پایین‌تر قرار بگیرد.

گام دوم

انتهای سمت راست پاپیون را به شکل ضرب‌در به روی نوار سمت چپ، با فاصله‌ی کمی از زیر چانه نگه دارید. قسمت بلندتر پاپیون را به شکل حلقه در آورید. سپس، دو قسمت پایانی دو طرف پاپیون را بکشید تا گره آن به روی گردن کمی سفت شود. سپس انتهای حلقه را روی شانه‌های خود قرار دهید.

گام سوم

انگشت اشاره‌ی خود را به روی قسمت پهن‌تر انتهای کوتاه پاپیون قرار دهید. آن قسمت را خم کنید تا حالتی پاپیونی شکل بگیرد. سپس سر قسمت خم شده را در نزدیک‌ترین ناحیه‌ای که روی گردن قرار دارد بر روی یقه خود قرار دهید.

گام چهارم

در مرحله بعدی قسمت ساخته شده پاپیون را با کمک انگشت شست و اشاره دست چپ خود نگه دارید و انتهای بلند پاپیون را از روی شانه خود بردارید و در جلوی انتهای کوتاه قرار دهید. توجه داشته باشید که انتهای بلند را باید به صورتی تنظیم کنید که دقیقاً در زیر انتهای کوتاه به سمت پایین آویزان باشد سپس مطمئن شوید که سر انتهای بلند در مرکز نوار کوتاه پاپیون باشد.

گام پنجم

با کمک دست راست انتهای بلند را خم و از زیر گره رد کنید. این روش را برای قسمت بلندتر نیز دو بار انجام دهید به طوری که انتهای کوتاه‌تر دقیقاً به سمت شانه چپ شما باشد.

گام ششم

قسمت کوتاه تر را پشت قسمت بلندتر نگاه دارید و سر گره خورده آن را به خوبی بکشید و در درون حلقه‌ی کوچکی که به وسیله‌ی اولین گره شما تشکیل شده تا کنید. به طوری که دو قسمت پروانه‌ای شکل ساخته شود.

گام هفتم

در این مرحله باید حلقه‌های کناری را بر سر جاهایشان نگاه دارید و انتهای عمودی را از پشت حلقه‌ها به خوبی بکشید تا سفت شوند.

گام هشتم

حواتان باشد که تقارن قسمت‌های پروانه ای شکل باید به خوبی حفظ شود. برای این منظور باید قسمت جلوئی پاپیون را کمی به سمت پایین بکشید و همچنین دو طرف پاپیون را در جلوی آینه هر چقدر لازم است تغییر دهید تا پاپیون مرتب و میزان شود.

کلام آخر

در این مطلب همه‌ی آنچه را که باید برای ست کردن پاپیون بدانید توضیح دادیم. در آخر هم یادآوری کنیم که ما در بازار آنلاین طلاباش، انواع مختلفی از زیورآلات طلا و نقره مردانه عرضه می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را با پایپون رسمی یا غیررسمی خود ست کنید. برای این منظور فقط کافی است به لینک‌های زیر سر بزنید. بد نیست نگاهی به آن‌ها بی‌اندازید.

 

منابع: ninesparis، trendhim و artofthegent

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.