قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

چطور مدل مانتو پاییزی جذابتری انتخاب کنیم؟

0 2,654

برای انتخاب مدل مانتو پاییزی باید به چند نکته‌ی ساده اما ضروری توجه داشته باشید تا علاوه‌بر داشتن استایلی شیک و جذاب، در لباستان راحت و گرم هم باشید. چون فصل هزار رنگ پائیز هوای متغیری دارد و ممکن است که مثلاً پیش از ظهر سرد باشد، اما ظهر هوا گرم شود و عصر شاهد بارش باران یا وزش بادهای خنک باشید.

پس نکته‌ی مهم این است که طوری لباس بپوشید که بتوانید با تغییرات لحظه‌ای دما خودتان را تطبیق دهید. چطور می‌توان این کار را کرد؟ تا انتهای مطلب با بلاگ بازار آنلاین طلاباش همراه باشید تا به طور مفصل برایتان توضیح دهیم.

ترفندهای انتخاب لباس در فصل پائیز، پادشاه فصل‌ها

فصل هزار رنگ پائیز به قدری زیبا و جذاب است که لقب «پادشاه فصل‌ها» را به آن داده‌اند. شما هر گوشه‌ای را که تماشا کنید، نگاهتان با زیبائی کم‌نظیری گره می‌خورد؛ از عطر باران روی خاک و نسیم خنکی که صورتتان را نوازش می‌کند گرفته تا صدای خش‌خش برگ‌های زرد و قرمز زیر قدم‌هایتان و دنیای بی‌کران رنگ‌ها روی درختان. نکته‌ی جالب در مورد رنگ‌های این فصل سرد این است که گرم هستند و نشانی از خاک و زمین در خود دارند؛ رنگ‌هایی مثل قرمز، نارنجی، زرد، قهوه‌ای و سبزهای پررنگ و اشباع در میان باد و باران‌های سرد خوش رقصی می ‌کنند. همین اتحاد پارادوکس‌ها باعث جذابیت بی‌نظیر فصل پائیز شده. پس چه بهتر که ما نیز با خوش‌پوشی و انتخاب صحیح لباس‌ها، در همین مسیر جذابیت‌ها قدم برداریم.

برای انتخاب لباس و مخصوصاً مدل مانتو پاییزه بهتر است به 3 نکته‌ی طاهراً ساده اما ضروری توجه داشته باشید:

  • جنس مانتو
  • رنگ مانتو
  • چند لایه پوشیدن مانتو

در ادامه هر کدام از موارد را جداگانه توضیح داده‌ایم و عکس‌های مرتبط به آنها را نیز گذاشته‌ایم تا درک درستی از این نکات داشته باشید.

جنس مانتوی مناسب فصل پائیز

گفتیم که فصل زیبای پاییز هوای متغیری دارد و هر ساعت ممکن است دمای آن بالا یا پائین برود. پس باید برای هر تغییر دمائی آماده باشد. مثل چتر که در فصول بهار و پائیز همیشه در کیفمان است، در پاییز هم باید مانتوی و رو پوشی انتخاب کنید که شما را در سرما گرم نگه دارد و در گرمای پاییز اذیتتان نکند.

با این تفاسیر، حتماً متوجه شده‌اید که مانتوهای کتان نازک، لباس‌های ابریشمی و مانتوهای نخی مناسب این فصل نیستند. اما از آن طرف، جنس‌هائی مثل چرم، جیر، مانتوهای مخمل، مانتوهای کتانی ضخیم راه‌راه یا شطرنجی، مانتوهای پشمی، کشمیر، فلانل و پارچه‌هایی که آستر دارند برای پاییز عالی هستند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا زنانه

 

– مدل مانتو پاییزه مخمل

پارچه‌ی مخمل یا Velvet را اغلب ما به اسم و شکل می‌شناسم. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که مخمل از دو لایه پارچه و تنیدن کرک‌ها روی آن‌ها به وجود می‌آید. به این صورت که دو لایه پارچه را به موازات هم قرار می‌دهند و کرک‌ها را به صورت عمودی روی این دو پارچه می‌بافند. در نهایت هم کرک‌ها را اصلاح می‌کنند، یعنی در واقع آنها به اندازه‌ی برابر کوتاه می‌کنند تا پارچه‌ی مخمل مرغوبی تولید شود.

به دلیل ضخامت بالا و کرکی بودنِ پارچه‌ی مخمل که حس گرما را منتقل می‌کند، عموماً از این پارچه در دوخت لباس و انواع مانتوی پاییزی و زمستانی استفاده می‌شود. مانتوهایی که با این پارچه دوخته می‌شوند تن‌خورِ فوق‌العاده‌ای دارند که از مهم‌ترین ویژگی‌های این مانتوها به شمار می‌آید.

– مدل مانتو سوییت پاییزی

شاید برایتان سؤال باشد که سوییت چیست؟ در واقع پارچه سوییت (suede) آخرین لایه‌ی چرم و یک پارچه‌ی نرم و شبیه به لیف است که انواع مختلفی دارد. پارچه یا همان چرم سوییت را می توان با استفاده از پوست بیشتر حیوانات تولید کرد. اعم از حیواناتی مانند بره، بز، خوک، گوساله، گاو و مانند این موارد. اما در راستای حفظ حقوق حیوانات، نوع دیگری از پارچه سوییت وجود دارد که اصل نیست و به آن سوییت فاکس می‌گویند.

سوییت فاکس که مدل دوست‌دار حیوانات به شمار می‌آید، علاوه بر اینکه سطحی یک‌دست‌تر و صاف‌تر دارد، از معایب سوییت طبیعی مثل ساییده شدن و مات شدن مبراست. در ضمن اینکه خیلی راحت‌تر تمیز می‌شود، به راحتی لک نمی‌شود، نیازی به شستن مکرر ندارد و معمولاً هم دارای خاصیت آب‌گریزی است.

برندهای معروف زیادی همانند ژیوانشی و هرمس در ساخت محصولات خود از پارچه سوییت استفاده می‌کنند. چون این پارچه در ساخت هر لباسی که استفاده شوند ظاهر زیبا و ظریفی به آن می‌بخشد.

از پارچه‌ی سوییت در طراحی و دوخت انواع پالتو و مدل مانتو پاییزه استفاده می‌شود. پیشنهاد ما این است که با مانتو سوییت پاییزی، شلوارهای جین یا شلوارهای راه راه مشکی ست کنید. نیم بوت یا بوت‌های بلند چرمی نیز با این مانتوها تناسب خوبی دارند.

هنگام خرید مانتو سوییت پاییزی به این نکته توجه داشته باشید که این پارچه به انداز‌ه‌ی چرم، ضد آب نیست. پس روی ضدآب بودن آن حساب نکنید و ترجیحاً در روزهای بارانی چنین مانتویی را نپوشید تا لک نشود.

– مدل مانتو چرم پاییزی

مانتوهای چرم در دسته‌ی لباس‌های پاییزه و زمستانه قرار دارند و بیشتر حالت رسمی دارند. انواع مانتوهای چرم موجود در بازار از هر دو مدل چرم مصنوعی و چرم طبیعی دوخته و عرضه می‌شوند. اگر طرفدار لباس چرم طبیعی هستید باید به فروشگاه‌های چرم مراجعه کنید که برندهای مختلف آن در اکثر کلان‌شهرها، شعبه‌های متعدیی دارند.

– مانتوی پاییزه از جنس فوتر

پارچه‌های فوتر به نسبت سایر جنس‌هایی که در بالا معرفی کردیم، ضخامت بیشتری دارد و از آن دسته پارچه‌های پشمی است که برای زمستان بیشتر کاربرد دارد. اما شما می‌توانید از نوع لطیف‌تر آن برای مانتوهای پاییزه هم استفاده کنید.

خرید از گالری طلاباش: گوشواره طلا زنانه

 

پارچه‌های فوتر که با نام پارچه نمد نیز شناخته می‌شوند، نوعی بافت سنتی دارند که با پشم تهیه می‌شوند. مانتوها و پالتوهایی که از فوتر تهیه می‌شوند معمولاً طرفداران زیادی دارند. دلیلش هم فرم ایست خاصی است که این پارچه دارد و جلوه‌ی متفاوتی را در پالتوها و مانتوهای از جنس فوتر ایجاد می‌کند. در ضمن اینکه سبک و راحت هم هستند. این مدل مانتوها تقریباً رسمی به حساب می‌آیند، پس بهتر است در ست کردن دیگر اکسسوری‌ها با آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

– مانتوی پاییزه از جنس کشمیر

پارچه کشمیر در واقع نوعی از پارچه بافت است که از پشم بز کشمیر و پشم بزهای دیگر تهیه می‎‌شود. یعنی این بافت از موی بز کشمیر وکاملاً جدا از موی گوسفند تولید می‎‌شود.

از جنس کشمیر برای انواع کت، مانتوهای پاییزه، پالتو، دامن و پیراهن‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه تنوع بسیار زیادی دارد؛ برخی از آنها ریزش ندارند و برای لباس‌های ایست‌دار مناسب هستند. اما پارچه‌های کشمیر لطیف‌تر که ریزش دارند برای پیراهن‌ها و دامن‌ها بسیار مناسب هستند.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نگین دار طلا

 

درجه‌ی لطافت پشم بز کشمیر به قدری زیاد است که لباس‌‎های تولید شده مانند مانتو یا پالتوی کشمیری کیفیت و جذابیت بسیار بالایی دارند. این پارچه بدون پرز است که به عنوان یک عایق عمل می‌کند و می‌تواند بدن افراد را در فصول سرد سال گرم نگه دارد.

– انواع مانتوی پاییزی از جنس فاستونی

شما می‌توانید از زیبایی انواع مانتوهای فاستونی در طرح‌های چهارخانه و راه‌راه در فصل پاییز بهره بگیرید. فاستونی در واقع پارچه‌های پشمی نازکی هستند که برای دوخت لباس‌هایی همچون مانتوی پاییزه، پالتو، کت و شلوار، دامن و سایر لباس‌های زنانه و مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

– انواع مانتوی پاییزی از جنس میکرو

مانتو از جنس پارچه‌ی میکرو از جمله مدل‌های ظریف برای این فصل است که از پلی‌استر تشکیل شده و بافتی شبیه به جیر دارد. اما ویژگی بسیار خوب مانتوی میکرو، ضدآب بودن آن است. چون در فصل پاییز که بارش باران زیاد است کاربرد بسیار خوبی دارد.

رنگ مدل مانتو پاییزی

یکی از نکات مهم برای انتخاب انواع مانتوهای پاییزه، توجه به رنگ آنهاست. به این دلیل که برخی از رنگ‌ها در فصل پاییز و در لباس‌های پاییزی زیبایی و جلوه‌ی بسیار بیشتری از خود نشان می‌دهند. از جمله می‌توان به رنگ‌های زیر اشاره کرد:

  • رنگ‌های گرم و تیره مانند شرابی، سرمه‌ایی و قرمز
  • رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ایی، خاکستری و مشکی
  • رنگ‌هایی که تناژ زمینی دارند مثل بژ، سبز جنگلی، سبز تیره و زیتونی
  • رنگ‌های گرم (همانند رنگ برگ‌های پاییزی) مثل رنگ قرمز تیره، نارنجی تیره، شتری، برنزی، طلایی
  • رنگ‌های تناژ رنگ پوست مثل قهوه‌ایی مایل به زرد و کرم
خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره مردانه

 

معمولاً رنگ‌های تیره‌تر برای فصل پاییز مناسب‌تر هستند و بیشتر توصیه می‌شود. اما اگر دوست دارید روی زنانه بودن استایل خود تأکید بیشتری داشته باشید، بهتر است از رنگ‌های روشن‌تری برای مانتو استفاده کنید. اما به توصیه‌ی بسیاری از کارشناسان مد و فشن، تا حد امکان از انتخاب مانتو و لباس با رنگ‌های سرد در فصول سرد سال دوری کنید. مثلاً زرد کم‌رنگ، آبی یخی، ارغوانی، فیروزه‌ای، آکوا و رنگ‌های ملایم برای فصل پاییز و زمستان به هیچ عنوان مناسب نیستند. رنگ‌های سیاه و سفید هم خیلی مناسب مانتوهای پاییزی نیستند چون باعث می‌شوند تا رنگ پوست شما تیره‌تر دیده شود.

چند لایه پوشیدن مانتو

در ابتدای این مقاله گفتیم که بهتر است مانتو را طوری انتخاب کنید که نه خیلی گرم باشد و نه خیلی خنک؛ و ترجیحاً آن را به صورت چند لایه بپوشید. یعنی چه؟ اگر مانتوی گرم انتخاب می‌کنید، سعی کنید در زیر مانتو لباس پشمی و گرم نپوشید تا تغییرات دما در بیرون از خانه باعث اذیت شما نشوند؛ و برعکس، اگر دوست دارید لباس گرم در زیر مانتو بپوشید، روپوش خود را از جنس‌های خنک‌تر پاییزه انتخاب کنید.

خرید از گالری پرسته: دستبند مروارید نقره

 

اگر خیلی سرمایی هستید و کوچک‌ترین باد و بارانی باعث سرد شدن بدنتان می‌شود، بهتر است روی مانتوی پاییزه‌ی خود از جلیقه یا اکسسوری‌های گرم‌کننده‌ی دیگری همانند شال استفاده کنید. چند لایه لباس پوشیدن برای این است که اگر گرمتان بشود، بتوانید یک لایه را از تن در بیاورید.

مدل مانتو پاییزی بلند

در بالا جنس‌های مختلف انواع مدل مانتو پاییزی را معرفی کردیم. در این بخش هم عکس چند نمونه از مانتوهای بلند مناسب این فصل را گذاشته‌ایم که الهام‌بخش شما در تصمیم‌گیری باشند.

مدل مانتو پاییزه جلو باز

در ادامه مدل‌های مختلف مانتوهای پاییزه را به صورت تصویری برایتان معرفی کرده‌ایم.

مدل مانتو پاییزه جلو بسته

مدل مانتو چهارخانه پاییزی

کلام آخر

در این مطلب توضیح دادیم که برای انتخاب مدل مانتو پاییزی مناسب باید به جنس، رنگ و طرح مانتو توجه کنید. در آخر هم بد نیست یادآوری کنیم ما در بازار آنلاین طلاباش، انواع متنوعی از زیورآلات طلا و نقره را عرضه می‌کنیم که می‌توانید با مدل‌های مختلف مانتوهای پاییزه ست کنید و از زیبایی آنها نهایت لذت را ببرید.

از آنجا که در فصل سرد بهتر است از رنگ گرم استفاده کنید، توصیه ما این است که نگاهی به طلاهای زرد دست‌ساز فروشگاه طلاباش بیندازید. همینطور با چند نکته‌ی ساده برای ست کردن جواهرات با لباس می‌توانید در پاییز ظاهر جذاب‌تری داشته باشید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.