قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

چند ایده ارزان برای تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

0 8,606

تغییر ارزان دکوراسیون منزل همیشه جذاب و اثربخش است؛ اما یکی از مهمترین قسمت‌های خانه که باید به نظافت و زیبایی آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اتاق خواب است که شخصی‌ترین قسمت خانه و محل آرامش و استراحت ماست. قصد داریم چند ایده‌ی کاربردی برای تزیین اتاق خواب با وسایل ساده را با شما در میان بگذاریم. بعد از خواندن این مقاله، دست به کار شوید و فضای اتاق خوابتان را تزئین کنید!

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

بازی کردن با نور

از بهترین راهکارها برای طراحی داخلی و تغییر و تزیین اتاق خواب، بازی با نور است. می‌توانید از لامپ‌های رنگی استفاده کنید یا برای کنار تخت خواب، آباژور تهیه کنید. نورپردازی خاص نقطه‌ای یا خطی را امتحان کنید و نور را همان‌جایی بیندازید که دوست دارید نقطه‌ی توجه شما در فضای اتاقتان باشد.

نور در تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

تزیین اتاق خواب با ریسه

اگر ایده‌ی بازی با نور برای تزیین اتاق خواب برای شما جذاب است، می‌توانید با قیمت بسیار کم فضای اتاقتان را نورانی کنید! چند متر ریسه‌ی نوری تهیه کنید. می‌توانید ریسه را دور قاب‌عکس‌هایی که بالای تخت خوابتان نصب کرده‌اید بکشید و شب‌ها آن را روشن کنید یا اینکه بالای آینه‌ را با ریسه تزئین کنید و از آن به عنوان چراغ خواب استفاده کنید.

استفاده از میز کنسول و تزئین آن

به جای استفاده از ست‌های چندتکه‌ی میز کنسول و پاتختی، یک میز ساده تهیه کنید و از آن به عنوان کنسول استفاده کنید تا هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و هم نگران شلوغی فضا نباشید. برای این میز، یک آینه‌ی بزرگ تهیه کنید و روی آن را با انواع وسایل موردعلاقه‌تان پر کنید. می‌توانید قاب‌عکس‌ها، صندوقچه‌ی جواهرات، آباژور و حتی گیاه روی آن بگذارید و به سادگی فضای اتاق خواب را دگرگون کنید.

تغییر دستگیره‌ی کمدها و کشوها

به جای تغییر مبلمان اتاق خواب، دستگیره‌ی کشوها و کمدها را تغییر دهید و فضا را متفاوت کنید. انواع مدل‌های دستگیره این روزها موجود است که می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان آن‌ها را انتخاب کنید و به سراغ مدل‌های لوکس و براق یا ساده و ظریف بروید.

چیدمان قاب‌عکس‌ها

یک راهکار خوب برای تزین اتاق خواب با وسایل ساده، استفاده از قاب‌عکس و پر کردن دیوار بالای تخت‌ است. با این کار تمام توجه‌ را به آن سمت جلب می‌کنید و می‌توانید با دیدن چهره‌ی عزیزان یا مرور خاطرات شیرین‌تان، احساس خوشایندی را در اتاق خواب تجربه کنید. یادتان باشد قاب‌هایی که انتخاب می‌کنید با مبلمان اتاق خوابتان از نظر فرم یا رنگ یا سبک تناسب داشته باشد.

قاب عکس در تزئین اتاق خواب با وسایل ساده

تدارک یک نشیمن دنج و راحت

یک راهکار خوب برای تزئین ساده‌ی اتاق خواب این است که از وسایل موجود در خانه استفاده کنید! صندلی، پاف، مبل کوچک یا حتی کوسن‌ها را به اتاق خوابتان بیاورید و فضایی برای نشیمن در اتاق فراهم کنید. این کنج دنج برای مطالعه و گپ زدن با یار و حتی استراحت فوق‌العاده است.

استفاده از آینه‌ها در تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

می‌توانید برای تزیین اتاق خواب‌تان از آینه‌ها استفاده کنید. قرار دادن آینه در فضا، محیط را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اگر یک آینه‌ی رومیزی برای کنسول دارید، یک آینه‌ی دیواری و قدی هم تهیه کنید. از آینه‌های طرح‌دار غافل نشوید که می‌توانند برای تزئین دیوار اتاق خواب بسیار جذاب باشند.

قرار دادن گل و گیاه تازه در فضای اتاق خواب

گیاهان سبز و طبیعی را خریداری کنید و در یک گلدان زیبا قرار دهید. گیاه سرحال و شاداب، هم فضای شما را پر طراوت می‌کند و هم برای تزیین اتاق خواب فوق‌العاده است. می‌توانید گل‌های رنگی تازه را هم خریداری کنید و در یک گلدان، روی پاتختی قرار دهید.

استفاده از سبدها و ساک‌ها

یک سبد چوبی یا ساک پارچه‌ای زیبا را گوشه‌ی اتاق خواب قرار دهید و داخل آن، وسایل خواب یا سایر اشیای کوچکتان را قرار دهید. با این کار هم فضا را تزئین کرده‌اید و هم بی‌نظمی و شلوغی را از بین برده‌اید.

استفاده از سبد تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

تزئین تخت با پرده‌های حریر

اگر دوست دارید فضای اتاق خواب شما کمی رمانتیک‌تر باشد، می‌توانید برای تزیین اتاقتان از پرده‌های حریر سفیدرنگ استفاده کنید و آن‌ها را اطراف تخت آویزان کنید. با این کار اتاق‌تان را به سبک بوهمین تزئین خواهید کرد!

استفاده از وسایل قدیمی در تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

سری به انباری بزنید و وسایل قدیمی را بیرون بکشید. مثلاً یک میز قدیمی را متناسب با رنگ باقی قسمت‌های اتاق دوباره رنگ بزنید یا برای قرار دادن اشیای تزئینی به کار بگیرید. به یک چمدان قدیمی فکر کنید که در گوشه‌ای از اتاق نشسته و به فضای شما هویت داده است. هم تزئینی و چشم‌نواز است، هم محل ذخیره‌ی اشیای ریز و درشتی که فضا را اشغال کرده‌اند.

تزیین اتاق خواب

ایده تزیین اتاق خواب با وسایل ساده و ارزان

استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های تازه

یکی از راهکارها برای تزین اتاق خواب با وسایل ساده یا تغییر دکوراسیون آن، تغییر رنگ فضا است! اگر بدنه‌ی مبلمان اتاق خواب شما از جنس چوب است، می‌توانید به سادگی آن را رنگ کنید. این بار به جای پالت رنگ‌های همیشگی، ترکیب رنگ‌های سفید و مشکی را امتحان کنید که در عین کلاسیک بودن، بسیار شیک و مینیمال است و به سادگی با هر رنگ روتختی و پرده ست می‌شود. می‌توانید رنگ دیوارها را هم تغییر دهید و این بار به سراغ رنگ‌هایی بروید که حس و حال فضا را تغییر می‌دهند و نشان‌دهنده‌ی روحیه و سلیقه‌ی شما هستند.

به پالت رنگی اتاق خوابتان دقت کنید. می‌توانید با یک کاغذ دیواری نواری ساده روی دیوار سفید اتاق هم همه‌چیز را چشم‌نوازتر کنید. اگر قصد دارید کاغذ دیواری را امتحان کنید، به سراغ مدل‌های ارزان‌قیمت و قابل‌کنده‌شدن بروید که هر زمان از طرح آن خسته شدید، به سادگی آن را از دیوار جدا کنید. طرح‌های چشم‌نواز و متفاوت را انتخاب کنید و جرئت داشته باشید. اینجا اتاق خواب شما است و هرطور بخواهید می‌توانید آن را تزئین کنید! حتی شاید بتوانید با چند تابلوی نقاشی که رنگ آن‌ها با رنگ فضای شما هماهنگی دارد، فضا را تزئین کنید.

استیکرهای طرح‌دار زیادی هم وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را با هزینه‌ی اندک خریداری کنید و برای تزئین دیوارها به کار بگیرید.

استیکر برای تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

خلاقیت در استفاده از اکسسوری‌ها

اگر دوست ندارید از رنگ‌های چشمگیر یا لوکس استفاده کنید و ترجیح می‌دهید فضای اتاق خواب شما ساده باشد، خوب است به سراغ اکسسوری‌های خاص و چشمگیر بروید یا از یک کوسن با رنگ متفاوت و چشم‌نواز استفاده کنید. همین جزئیات ساده اما ضروری، چنان فضا را تغییر می‌دهند که از نتیجه شگفت‌زده خواهید شد.

وسایل تزیینی دست‌ساز اتاق خواب

تزیینات نمدی اتاق خواب

می‌توانید با استفاده از نمد هر طرح و نقشی که دوست دارید را برای تزیینات نمدی اتاق خواب آماده کنید. اگر قرار است اتاق فرزندتان را تزئین کنید، طرح حیوانات مختلف را با نمد درست کنید و آن‌ها را مثل ریسه یا آویز بالای تختش آویزان کنید. طرح ماه و ستاره هم برای ریسه‌بندی اتاق کودکان فوق‌العاده است. همه‌چیز به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. برای روی در، یک حلقه گل نمدی بسازید. طرح‌های نمدی را روی کوسن‌های پارچه‌ای ساده بچسبانید یا حتی گل‌های نمدی شاخه‌ای تهیه کنید و آن‌ها را داخل گلدان کنار تخت بگذارید. آنقدر ایده برای تزیین اتاق با نمد فراوان است که با کمی صبر و سلیقه می‌توانید فضای اتاقتان را با این روش آسان و کم‌هزینه زیر و رو کنید.

خلق آثار هنری

یک تابلوی نقاشی یا مجسمه‌ی کوچک می‌تواند برای تزیین اتاق خواب شما بسیار مناسب باشد. نیازی نیست برای خرید تابلوها هزینه‌ی زیادی صرف کنید، دست به کار شوید و در اینترنت جست‌و جو کنید. می‌توانید خودتان طرح موردعلاقه‌تان نقاشی کنید. نتیجه از آن چه فکرش را بکنید جذا‌ب‌تر خواهد بود! بنا به ابعادی که دوست دارید، بوم نقاشی تهیه کنید یا روی مقوا طرحی که می‌خواهید را ایجاد کنید. اثر هنری خودتان را قاب کنید و برای تزئین دیوارها، از سلیقه و هنر خودتان استفاده کنید.

یک راهکار خوب برای تزیین اتاق خواب با وسایل ساده و دست‌ساز، ساخت مجسمه با تکنیک پاپیه‌ماشه است. مجسمه ساختن با پاپیه‌ماشه (خمیر کاغذ) بسیار جذاب و البته ساده است. فیلم‌های آموزشی برای این کار فراوانند! دست به کار شوید و همین الان کار را آغاز کنید.

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده دست ساز

تزیین اتاق با دکمه و کاموا و گلدوزی

قصد ندارید روتختی یا پرده‌های جدید خریداری کنید؟ دست به کار شوید و نشان دهید چقدر هنرمند و توانا هستید. می‌توانید روی روتختی یا پرده اتاق خوابتان را گل‌دوزی کنید یا با کاموا، دکمه، کنف و… روی آن‌ها طرح ایجاد کنید. طرح‌های مورد علاقه‌تان را در اینترنت جست‌وجو کنید و با رشته‌های آویزان کاموا یا گلدوزی، اتاق خوابتان را دوباره از نو طراحی کنید. حتی می‌توانید گلدوزی‌ها و کوبلن‌هایتان را از سقف آویزان کنید. با کاموا پتو ببافید یا با پارچه‌های شبیه پوست حیوانات، فضا را به سبک اسکاندیناوی نزدیک کنید!

تزیین اتاق با مکرومه

حتماً شما هم با کمی گشتن در اینستاگرام، با انواع مکرومه‌ها آشنا شده‌اید و می‌دانید که بافتن این وسایل تزئینی زیبا که بسیار هم ترند شده‌اند، کار چندان پیچیده‌ای نیست. دست به کار شوید و متناسب با رنگ و دکوراسیون اتاق خوابتان، مکرومه ببافید.

مکرومه تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

ساخت اوریگامی

اوریگامی یا طرح‌های برجسته، بسیار جذابند و ساختن آن‌ها فقط نیاز به تمرین و تجربه دارد. اوریگامی حیوان موردعلاقه‌تان را بسازید و آن را به دیوار وصل کنید که ایده‌ی فوق‌العاده‌ای برای تزیین اتاق خواب با وسایل ساده است.

تزیین دیوار اتاق خواب با وسایل دور ریختنی

قرار نیست همیشه برای تغییر دکوراسیون یا تزئین فضا وسیله خریداری کنیم. می‌توانیم برای ساخت وسایل از اشیای دور ریختنی استفاده کنیم و با تغییر کاربری این اشیاء یا بازیافت آن‌ها، به محیط ‌زیست هم کمک کنیم. سطل ماست یا گلدان‌های پلاستیکی قدیمی را دور نریزید. آن‌ها را رنگ کنید یا دورشان کنف و پارچه بپیچید و از آن‌ها به عنوان گلدان استفاده کنید. شیشه‌های خالی مربا و سس، با کمی رنگ و روبان می‌توانند به محفظه‌های جذابی برای نگهداری زیورآلات، وسایل آرایشی یا حتی گل‌های تازه تبدیل شوند.

با جعبه‌ی کفش یا جعبه‌ی لوازم خانه هم می‌توانید وسایل جالبی درست کنید. جعبه‌ی دلخواهتان را با انواع کاغذ کادو و روبان بپوشانید و داخل آن را هم کاور کنید. این جعبه‌ی زیبا برای قرار دادن چیزهای ریز فوق‌العاده است و می‌توانید از آن برای تزیین اتاق خواب هم استفاده کنید.

قفسه‌های فلزی قدیمی را بیرون بکشید و آن‌ها را به دیوار نصب کنید. این صفحات برای قرار دادن انواع زیورآلات و آویزان کردن گردنبندها فوق‌العاده کاربردی و زیبا هستند. می‌توانید بنا به سلیقه‌تان، به آن‌ها عکس وصل کنید یا برنامه‌های مهم زندگی‌تان را بنویسید و به آن بزنید.

تزئین دیوار اتاق خواب با وسایل دور ریختنی

برای تزئین دیوار اتاق خواب هم می‌توانید از کارت پستال‌های قدیمی استفاده کنید. آن‌ها را قاب بگیرید یا با چیدمانی که دوست دارید به دیوار نصب کنید. از بشقاب‌های گلدار قدیمی یا سبدهای کوچک برای تزئین دیوار اتاق خواب کمک بگیرید. حتی اگر این اشیاء قدیمی شده‌اند یا قصد دور انداختن آن‌ها را دارید، اول مطمئن شوید که به درد تغییر فضا نمی‌خورند! عکس‌های خاطره‌انگیزتان را با کمک یک نوار رنگی ریسه کنید و آن‌ها را به دیوار آویزان کنید.

استفاده از میوه‌ی درخت کاج، شاخه‌های خشک درختان یا برگ‌های رنگی، ایده‌های فوق‌العاده‌ای برای تزئین دیوار اتاق خواب با وسایل به ظاهر دور ریختنی هستند. کافی است کمی سلیقه به خرج دهید و از ایده‌های اینترنتی استفاده کنید. می‌توانید با این چیزهای طبیعی ریسه درست کنید یا آن‌ها را روی میز قرار دهید.

اگر یک رومیزی قدیمی دارید یا پارچه‌ای با طرح شکیل هدیه گرفته‌اید که ایده‌ای برای استفاده از آن ندارید، می‌توانید برای تزئین دیوار اتاق خواب از آن استفاده کنید. این پارچه را مثل تابلو به دیوار نصب کنید و اجازه دهید اتاق خوابتان رنگ تازه‌ای بگیرد.

تزیین اتاق خواب

نتیجه‌ی نهایی

تمام چیزهایی که فکر می‌کردید قدیمی و از مد افتاده شده‌اند، می‌توانند به عنوان وسایل تزئینی اتاق خوابتان مورد استفاده قرار گیرند. اصلاً یکی از ترندهای دنیای مد همین است که به گذشته توجه کنیم! سری به انباری بزنید یا کمدهای دیواری را زیر و رو کنید. اشیای قدیمی را بیرون بکشید و آن‌ها را داخل طبقه‌ها قرار دهید، رنگ کنید و روی میز بگذارید یا دستی به سر و رویش بکشید و به دیوار نصب کنید. همه‌ی چیزی که شما برای تزئین اتاق خواب زیبایتان نیاز دارید، اطراف خودتان وجود دارد و در دسترس است. سلیقه و هنرتان را به همه نشان دهید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.