قیمت روز طلا هر گرم 1,469,000 تومان

در تیپ مردانه کلاسیک چه پارامترهایی را رعایت کنیم؟

0 8,918

تیپ مردانه کلاسیک از آن تیپ‌های جذابی است که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و همیشه کلاس و جذابیت خاصی دارد. مردهایی که اغلب مواقع لباس‌های کلاسیک رسمی یا کلاسیک کژوال می‌پوشند، بیشتر از بقیه در چشم بوده و توجه‌های بیشتری را به خود جلب می‌کنند. دلیلش هم این است که طرز لباس پوشیدن افراد گویای شخصیت، روحیه و سلیقه‌ی آن‌ها است؛ بنابراین کسی که به تناسب، تمیزی و شیک بودن لباس‌هایش اهمیت می‌دهد، بدون شک در زندگی فردی خود نیز انسانی منظم و اصول‌مند است. حتماً شنیده‌اید که لباس‌ها تا چه حد روی جذابیت افراد و تأثیرگذاری روی طرز فکر دیگران نسبت به آن‌ها مؤثر است. زیرا اولین چیزی که ما انسان‌ها از هم می‌بینیم تیپ و ظاهرمان است؛ و تازه بعد از آن، در گفت‌وگوها و هم‌نشینی‌هایمان می‌توانیم با شخصیت و طرزفکر همدیگر آشنا شویم.

بنابراین، برای باز کردن هر باب گفت‌وگوئی، برای موفقیت در جلسه‌های کاری یا حتی قرارهای عاشقانه، اولین قدم پوشیدن لباس‌های شیک و مرتب است؛ لباس‌هایی که گویای شخصیت و روحیه شما باشد. اگر فردی منظم هستید که در حین آسان گرفتن زندگی، رعایت آداب و اصول لباس پوشیدن و رفتارهای اجتماعی برایتان مهم است، احتمالاً تیپ کلاسیک اولویت اول انتخاب‌های شما است.

کسی که استایل کلاسیک را برای خود انتخاب می‌کند، یعنی اعتمادبه‌نفس خوب و شخصیتی آرام داشته و بسیار باوقار رفتار می‌کند. حالا برای اینکه بیشتر با تیپ کلاسیک مردانه آشنا شوید و اصول و قواعد لباس پوشیدن به این سبک را بیاموزید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب با بلاگ طلاباش همراه باشید.

شخصیت مردانی که تیپ کلاسیک را انتخاب می‌کنند چگونه است؟

مردی که تیپ کلاسیک را برای خود انتخاب کرده، به احتمال زیاد از جلب توجه دیگران گریزان است. چنین فردی ترجیح می‌دهد با شخصیت آرام، باوقار و اعتمادبه‌نفس خوب باعث احترام دیگران نسبت به خود شود. این افراد به هیچ عنوان پیرو مد و ترندهای روز دنیا نیستند، اما همیشه شیک و جذاب جلوه می‌کنند. طرز لباس پوشیدن آن‌ها نشان می‌دهد افراد قدرتمند و قابل اعتمادی هستند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند مردانه

بیشتر رنگ‌های مورد استفاده در این استایل، رنگ‌های تیره مثل مشکی و سرمه‌ای و رنگ‌های سفید، خنثی، رنگ پوست (نود) و رنگ‌های کلاسیک است. شما در تیپ کلاسیک مردانه هرگز شاهد رنگ‌های غیرمعمول یا طرح‌های عجیب نیستید. همه‌چیز همیشه در عین سادگی و حفظ اصول مینیمالیستی، شیک و زیبا دیده می‌شود؛ دقیقاً مثل شخصیت خودشان.

به طور کلی، پرستیژ از بخش‌های جدانشدنی تیپ کلاسیک است. تقریباً بیشتر مردم دنیا هم برای کسانی که اتیکت‌های اجتماعی و اصول کلاسیک بودن را رعایت می‌کنند، ارزش و اعتبار زیادی قائل هستند. این را می‌توان از کالکشن‌های برندهای مشهوری مانند لوئی ویتون، بربری، گوچی و دیور به وضوح دید که به دلیل استقبال زیاد مردم، هر فصل مجموعه‌ای از لباس‌های کلاسیک عرضه می‌کنند.

چگونه استایل کلاسیک مردانه داشته باشیم؟

استایل کلاسیک، استایلی است که هرگز از مد نمی‌افتد و شما مطمئن هستید که لباس‌هایتان سال دیگر نیز قابل استفاده است. به طور مثال، یک جفت کفش چرم یا کفش پیاده‌روی ساده هرگز از مد نمی‌افتد و می‌توانید از آن‌ها در تمام فصول سال استفاده کنید. یکی از اصلی‌ترین معیارهای لباس‌های کلاسیک، کیفیت و جنس عالی لباس و اکسسوری‌ها است؛ یعنی در واقع لباس و لوازم جانبی آن باید از جنس‌های اعلاء انتخاب شوند تا بتوان برای مدت زمان طولانی از آن‌ها استفاده کرد.

می‌توانید ژاکت‌های پشمی، پیراهن‌های سفید و ساده، سویشرت‌هایی با یقه V شکل و کفش‌های کلاسیک استفاده کنید. اما شاید بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های استایل کلاسیک، کت و شلوار رسمی است. پولو شرت، شلوار کتان، کفش آکسفورد، ساعت عقربه‌ای، ژاکت یقه گرد و کیف‌های کلاسیک، از دیگر مواردی هستند که در تیپ کلاسیک پسرانه بسیار استفاده می‌شوند.

به طور کلی خط دوخت تمیز و ظریف، رنگ‌های خنثی، بدون طرح و چاپ بودن پارچه‌ها، خوش‌دوخت بودن و وقار لباس‌ها همه نشان‌دهنده‌ی استایل‌ کلاسیک مردانه هستند.

خرید از گالری طلاباش: دستبند طلا مردانه

تیپ مردانه کلاسیک استایلتیپ مردانه کلاسیک کت و شلوار توسی


جنس و کیفیت لباس و اکسسوری‌ها

اولین و اصلی‌ترین معیار برای داشتن استایل کلاسیک مردانه، استفاده از جنس‌های باکیفیت و بادوام است؛ چون در این استایل، کیفیت، جنس پارچه و شیک بودن لباس و اکسسوری‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. در سبک و استایل کلاسیک اغلب از پارچه‌های لطیف مانند ابریشم، ترمه و مخمل استفاده می‌شود و پارچه‌های سخت، کشی و چسبان در این استایل جایگاهی ندارند. خیلی کم از طرح‌های عجیب و چاپ روی پارچه در این استایل استفاده می‌شود. برش و طرح لبه‌های لباس‌های این سبک بسیار نرم و ملایم هستند و طرح‌های موج‌دار و چاپ در لباس‌های کلاسیک به ندرت دیده می‌شود.


در طلاباش، اکسسوری‌های متناسب با استایل کلاسیک مردانه را ببینید

انتخاب رنگ مناسب

در بالا هم گفتیم که رنگ‌های تیره مثل مشکی، سرمه‌ای، یشمی، زرشکی و رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، توسی و رنگ‌های نود مثل قهوه‌ای، کرم، بژ و همچنین رنگ سفید در استایل کلاسیک مردانه بیشترین استفاده را دارند. توجه داشته باشید که کلاسیک، استایلی ساده اما شیک است که زرق‌وبرق و رنگ‌های جیغ در آن جایی ندارند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند مردانه

فیت بودن لباس

از دیگر فاکتورهای تیپ مردانه کلاسیک اندازه و فیت بودن لباس‌ها است. بر خلاف استایل کژوال اندازه بودن لباس در استایل کلاسیک اهمیت بسیار زیادی دارد. البته توجه داشته باشید که استایل کلاسیک بر راحت و مینیمال بودن استوار است؛ یعنی لباسی را انتخاب کنید که فیت شما بوده، اما چسبان و تنگ نباشد. به طور مثال در زمان انتخاب پالتو فرم بدن و قد خود را مد نظر قرار دهید و اگر قدی بلند دارید پالتویی بلند، اگر قدتان کوتاه است پالتوی کوتاه خریداری کنید.

استایل کلاسیک مردانه

انتخاب اکسسوری مناسب

استفاده از اکسسوری‌هایی مانند ساعت، کفش ورنی، چرم، کلاه و ساس‌بند در تیپ مردانه کلاسیک بسیار رایج است. اکسسوری‌های چرمی هم در این تیپ جایگاه خوبی دارند. مثلاً در فصل زمستان، استفاده از دستکش چرم بسیار رایج است. یا خیلی از مردهایی که استایل کلاسیک دارند از انواع کیف‌ چرمی استفاده می‌کنند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند طلا مردانه

 

به طور کلی، وسایل تزئینی ساده‌ای مانند استود (میخ‌های کوچک آهنی) روی لباس یا استفاده از زیورآلات ظریف همانند انگشتر ساده، رینگ یا دستبند زنجیری بسیار ظریف می‌تواند به تکمیل استایل کلاسیک شما کمک کند. ساعت‌های کلاسیک با بند چرمی، دستبند طلا و چرم یا دستبند طلا کارتیه هم برای تیپ کلاسیک مناسب هستند.

تیپ مردانه کلاسیک و رسمی

نکته‌هایی که باید برای ست لباس مردانه کلاسیک بدانید

در بالا هم گفتیم که لباس پوشیدن شما نشان دهنده‌ی شخصیت شما است. اما علاوه بر انتخاب سبک لباس پوشیدن، باید رنگ و طرح لباس را هم بر اساس ویژگی‌های بدن و اندام خود انتخاب کنید. یعنی صرف اینکه می‌خواهید کلاسیک بپوشید، دلیل نمی‌شود به تناسب طرح، بافت و رنگ پارچه و اکسسوری‌های با مشخصات فیزیکی بدن خود توجه نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: اکسسوری مردانه چیست و چه نقشی در استایل آقایان دارد؟

برای انتخاب ست لباس مردانه کلاسیک بهتر است فاکتورها و نکته‌های ساده اما ضروری را مد نظر داشته باشید:

  • اگر پوست روشنی دارید، از ژاکت‌ها و پیراهن‌هایی که رنگ خیلی روشن و بی‌حال دارند، استفاده نکنید.
  • اگر قد کوتاهی دارید، از لباس‌های بلند استفاده نکنید.
  • رنگ سفید کاملاً کلاسیک است و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. بعد از آن هم رنگ آبی قرار گرفته که هر دو برای پیراهن مردانه‌ی کلاسیک عالی هستند. البته به هماهنگی رنگ پیراهن با رنگ پوست و بقیه لباس‌های خود هم حتماً توجه کنید.
  • کلاسیک‌ترین و شیک‌ترین مدل کت مردانه که برای هر موقعیت، سبک و استایل مناسب است، کت تیره‌ی دودکمه با جزییات کم و ظریف است.
  • دکمه‌ی وسط کت همیشه باید بسته باشد و دکمه‌ی آخر هم همیشه باید باز باشد.
  • توجه داشته باشید که در تیپ کلاسیک پسرانه و مردانه، اندازه‌ی صفحه و همچنین بند ساعت مچی باید با استخوان‌بندی و ضخامت مچ دست شما هم‌خوانی کامل داشته باشد.
  • در انتخاب کفش سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که با کمربند یا بند ساعت چرمی شما هم‌خوانی داشته باشد.
  • اکسسوری‌های تیپ کلاسیک خود را بر اساس یک هارمونی رنگ مینیمال انتخاب کنید؛ به طور مثال، یک یا دو رنگ را در نظر بگیرید و همه‌ی اکسسوری‌هایتان را بر اساس همین رنگ‌ها انتخاب کنید.
  • پیراهن‌های ساده و بدون طرح با رنگ‌های ملایم سفید، آبی روشن و صورتی روشن انتخاب‌های مناسبی برای رنگ‌های مختلف کت و شلوار کلاسیک مردانه هستند.
خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره مردانه

در طلاباش، اکسسوری‌های متناسب با استایل کلاسیک مردانه را ببینید

نمونه‌هایی از استایل کلاسیک مردانه

در ادامه نمونه‌هایی از استایل کلاسیک مردانه را می‌توانید ببینید که به شما در انتخاب گزینه‌ی بهتر کمک می‌کنند.

خرید از گالری طلاباش: گردنبند نقره زنانه

کت و شلوار خوش‌دوخت سرمه‌ای

رنگ‌های سرمه‌ای، آبی نفتی و آبی تیره از بهترین رنگ‌ها برای تیپ کلاسیک و کت و شلوار هستند. اگر موهای تیره و پوست گندمی دارید، شک نکنید که چنین کت و شلواری شما را بسیار شیک و کلاسیک نشان خواهد داد.

خرید از گالری طلاباش: انگشتر مردانه

پیراهن مردانه 100 درصد نخی

 

 

در تیپ مردانه کلاسیک کیفیت و جنس لباس حرف اول را می‌زند. شما با انتخاب یک پیراهن کلاسیک مردانه 100 درصد نخی به رنگ‌های آبی روشن، یاسی روشن یا صورتی کم‌رنگ می‌توانید اصالت و وقار تیپتان را نشان دهید.

 

تیپ مردانه کلاسیک پیراهن

کت بلیزر

یکی از بهترین مدل‌های لباس برای داشتن تیپ کلاسیک پسرانه و مردانه، کت‌های بلیزر است. بلیزر تنگ‌تر از کت‌های اسپرت است و از نظر رسمیت مابین کت‌های اسپرت و کت‌های رسمی قرار دارد. در واقع کت بلیزر ژاکتی ساده به رنگ سرد مثل سرمه‌ای یا مشکی است که دارای جیب و دکمه‌های طلایی یا نقره‌ای است.

تیپ مردانه کلاسیک کت بلیزر

پلیور کشمیری

از دیگر لباس‌هایی که برای تیپ کلاسیک می‌توانید از زیبایی، سادگی و کیفیت آن بهره ببرید، پلیورهای از جنس کشمیر است. نوع بافتی که در پلیور کشمیری به کار می رود پشم بُز بوده و با پلیور پشمی که از گوسفند است، تفاوت دارد.

بیشتر بخوانید: استایل وینتیج چیست و چگونه به جذاب‌تر شدن ظاهر ما کمک می‌کند؟ (خانم‌ها و آقایان)تیپ کلاسیک پسرانه

خرید از گالری طلاباش: انگشتر نقره مردانه

پولو شرت

پولو شرت برای تیپ مردانه کلاسیک گزینه‌ی خوبی است. در واقع به تی‌شرتی که دارای یقه باشد، پولوشرت (polo shirt) گفته می‌شود. پولو شرت‌ها دارای یقه‌های برگردان و دکمه‌دار هستند که تعداد دکمه در آن‌ها متفاوت است.تیپ مردانه کلاسیک پولو شرت سبزتیپ مردانه کلاسیک پولو شرت

کفش آکسفورد

برای داشتن یک تیپ کلاسیک مردانه شیک می‌توانید از جذابیت کفش‌های آکسفورد (Oxford Shoes) استفاده کنید. مدل آکسفورد در واقع کفش‌هایی با بَند دوطرف بسته هستند؛ به این معنا که ناحیه بندی‌های کفش کاملاً به هم بسته هستند. این کفش‌ها ارتفاع کوتاه تا زیر قوزک پا دارند، حداقل 5 سوراخ روی سطح جلوی کفش قرار دارد، پاشنه‌ی کوتاهی دارند و رویه‌ی کفش دوخت بسیار طریفی دارد. به همین خاطر است که در تیپ‌های کلاسیک و رسمی از این کفش‌ها استفاده می‌شود. مخصوصاً مدلی که از چرم طبیعی ساخته می‌شود بهترین انتخاب برای استایل کلاسیک است.

خرید از گالری طلاباش: دستبند نقره مردانه
تیپ مردانه کلاسیک کفش آکسفورد

کلام آخر

در این مطلب در مورد تیپ مردانه کلاسیک و معیارهای انتخاب آن توضیح دادیم و گفتیم که لباس پوشیدن به سبک کلاسیک به معنای سرمایه‌‌گذاری روی پوشاک و اکسسوری‌ها است. چون کیفیت و جنس لباس‌های این استایل اهمیت زیادی دارند؛ بنابراین، مردهایی که طرفدار این سبک هستند از خرید لباس‌‌های گران و پرداخت پول گزاف، ابایی ندارد. چرا که قرار نیست لباسشان از مد بیفتد و می‌توانند آن را تا سال‌ها استفاده کنند. مردانی که سراغ استایل‌های کلاسیک می‌روند، عموماً اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس بالائی دارند. آن‌ها هرگز به دنبال جلب توجه با لباس‌ها و اکسسوری‌های خود نبوده و سادگی را اصلی‌ترین معیار جذابیت می‌دانند.

در آخر هم یادآوری می‌کنیم که شما برای خرید انواع زیورآلات طلا و نقره به عنوان اکسسوری مناسب تیپ کلاسیک می‌توانید به بازار آنلاین طلاباش مراجعه کنید.


در طلاباش، اکسسوری‌های متناسب با تیپ کلاسیک مردانه را ببینید

 
 
 

منبع: trunkclub

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.